Πέντε ημέρες αργότερα από την επίσημη ανακοίνωση της επανλειτουργίας
(23 Σεπτεμβρίου), οι δημοτικοί αστυνομικοί θα βγουν και πάλι στους
δρόμους. Στιγμιότυπο από τις διαμαρτυρίες για την κατάργηση της
υπηρεσίας πριν από δύο χρόνια περίπου.
ΦΩΤ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ
Οι δημοτικοί αστυνομικοί θα βγουν και πάλι στους δρόμους και θα επικεντρωθούν στον έλεγχο των παραβάσεων του ΚΟΚ
Της Βαρβάρας Ζούκα
Ήταν 23 Σεπτεμβρίου, ακριβώς πριν από δύο χρόνια, όταν στο πλαίσιο των
μνημονιακών δεσμεύσεων είχε καταργηθεί εν μία νυκτί η δημοτική
αστυνομία. Την ημερομηνία αυτή, σε μία κίνηση γεμάτη συμβολισμούς,
επέλεξε η διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη, για να επαναφέρει το θεσμό στην
καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων, μετά τη δυνατότητα που δόθηκε στους
δήμους -βάσει καινούργιας νομοθεσίας- να προχωρήσουν στην ανασύσταση της
υπηρεσίας.
Σε αυτή τη νέα περίοδο, που αρχίζει σε λιγότερες από δύο εβδομάδες, η
δημοτική αστυνομία στο δήμο Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει με 68 άτομα από
τα περίπου 180 που τη στελέχωναν πριν από την κατάργησή της. Στο εξής
το στρατηγείο της θα βρίσκεται στους χώρους του νέου δημαρχιακού μεγάρου
και όχι στο κτίριο της οδού Μοναστηρίου, που φιλοξενούσε την υπηρεσία
κατά το παρελθόν.
ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΔΙΠΛΟΠΑΡΚΑΡΙΣΜΕΝΑ
Σύμφωνα με τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο σε θέματα Δημόσιας Τάξης
Λευτέρη Κιοσέογλου το στοίχημα που έχει τεθεί από την πλευρά της
δημοτικής αρχής είναι με την ανασύσταση του θεσμού της δημοτικής
αστυνομίας να αντιμετωπιστούν τα τεράστια προβλήματα που έχουν προκληθεί
στο κέντρο της πόλης αλλά και σε κομβικά σημεία στις γειτονιές εξαιτίας
των διπλοπαρκαρισμένων αυτοκινήτων.
“Δυστυχώς η πόλη και κυρίως το κέντρο έχει μετατραπεί σε ‘ζούγκλα’”,
αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κιοσέογλου, τονίζοντας ότι οι δημοτικοί
αστυνομικοί που επέστρεψαν στο δήμο Θεσσαλονίκης θα έχουν συνεχή
παρουσία στο κέντρο της πόλης αλλά και σε άλλες κομβικές αρτηρίες, όπως
ενδεικτικά στη Γρηγορίου Λαμπράκη ή στην Μπότσαρη.
“Η πόλη πρέπει να καθαρίσει από τα διπλοπαρκαρισμένα”, είναι το αυστηρό
μήνυμα που στέλνει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος σε θέματα
Δημόσιας Τάξης, προσθέτοντας ότι θα επιδεικνύεται ιδιαίτερη αυστηρότητα
απέναντι στους ασυνείδητους οδηγούς, που δεν διστάζουν να παρκάρουν τα
αυτοκίνητά τους επάνω σε πεζοδρόμια, σε διαβάσεις πεζών και σε ράμπες
για άτομα με αναπηρίες ή μπροστά σε κάδους, με αποτέλεσμα να καθίσταται
αδύνατη η αποκομιδή των απορριμμάτων από τα οχήματα του τομέα
καθαριότητας.
ΚΛΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
Η επαναλειτουργία της δημοτικής αστυνομίας στη Θεσσαλονίκη αναμένεται
να ανακοινωθεί και επισήμως από τον Γιάννη Μπουτάρη στις 23 Σεπτεμβρίου.
Πέντε ημέρες αργότερα, αφότου θα έχει δοθεί αυτό το χρονικό περιθώριο
για την ενημέρωση του κόσμου, οι δημοτικοί αστυνομικοί θα βγουν και πάλι
στους δρόμους βεβαιώνοντας παραβάσεις και πρόστιμα.
Οι δημοτικοί αστυνομικοί κατά βάση θα ελέγχουν τις παραβάσεις του
κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Όπως σημείωσε ο κ. Κιοσέογλου, το βάρος για
τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και τα τραπεζοκαθίσματα, όπως
και για τη διαφήμιση, θα παραμείνει στο σώμα ελεγκτών του δήμου
Θεσσαλονίκης, το οποίο στο εξής θα λειτουργεί σε συνεργασία με τη
δημοτική αστυνομία.
Η ανασυσταθείσα υπηρεσία ωστόσο δεν αναμένεται να αναλάβει δράση στον
τομέα της αντιμετώπισης του παραεμπορίου. “Ο νόμος για το παραεμπόριο
έχει αλλάξει και προβλέπει αυτόφωρη διαδικασία. Είναι προφανές ότι η
δημοτική αστυνομία δεν μπορεί να αναλάβει τέτοιας φύσης αρμοδιότητα”,
υπογράμμισε ο Λευτέρης Κιοσέογλου. Όπως ανέφερε ο ίδιος, ήδη έχει γίνει
συνάντηση με τον πρόεδρο εφετών, ενώ εκκρεμεί συνάντηση και με τις
εισαγγελικές αρχές, ώστε να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση για τις ακριβείς
αρμοδιότητες τις οποίες θα αναλάβει η δημοτική αστυνομία, που μετά την
ανασύστασή της πρέπει να λειτουργεί με σημαντικά μικρότερο αριθμό
εργαζομένων.
ΕΔΡΑ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ
Για λόγους οικονομίας σε θέματα διοικητικής υποστήριξης η δημοτική
αστυνομία αποφασίστηκε να στεγαστεί στο νέο δημαρχείο και όχι στο κτίριο
της οδού Μοναστηρίου όπου λειτουργούσε πριν από την κατάργησή της το
2013. “Η δημοτική αστυνομία θα επαναλειτουργήσει με μόλις 68 άτομα.
Υπάρχει επομένως ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη αξιοποίησης κατά τον καλύτερο
δυνατό τρόπο του λιγοστού πλέον προσωπικού του οργάνου. Με την
εγκατάσταση της υπηρεσίας στο νέο δημαρχείο μπορούμε να διασφαλίσουμε
ότι στο σύνολό τους οι δημοτικοί αστυνομικοί θα βρίσκονται στους δρόμους
της πόλης, διενεργώντας ελέγχους, καθώς για τις διοικητικές διαδικασίες
θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί προσωπικό με εσωτερική μετακίνηση”, τόνισε ο
κ. Κιοσέογλου.
Ήδη τα οχήματα που θα χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες της υπηρεσίας
βρίσκονται στους χώρους του δημοτικού μηχανουργείου, στην περιοχή του
Φοίνικα, ώστε να γίνουν οι αναγκαίες τροποποιήσεις με την τοποθέτηση
φάρων και σειρήνων. “Μετά την κατάργηση της υπηρεσίας τα περιπολικά της
δημοτικής αστυνομίας είχαν διατεθεί για την κάλυψη αναγκών σε άλλες
υπηρεσίες του δήμου, ενώ τα περισσότερα από όσα ήταν μεγάλου κυβισμού
αποσύρθηκαν, σύμφωνα με σχετικές εγκυκλίους που είχαν αποσταλεί”,
εξήγησε ο κ. Κιοσέογλου, σημειώνοντας ότι για τις ανάγκες της δημοτικής
αστυνομίας θα χρησιμοποιηθούν πέντε περιπολικά και δέκα δίκυκλα. Την
επόμενη εβδομάδα εξάλλου ο δήμος αναμένεται να παραλάβει τις στολές που
θα διατεθούν στους δημοτικούς αστυνομικούς.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής» την Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2015
http://www.makthes.gr