Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016


Εδώ και πάρα πολλές εβδομάδες το διαζύγιο των Brangelina είναι ένα από τα πρώτα θέματα που «παίζουν» στο Hollywood.

Πολλοί προσπαθούν να καταλάβουν τι ακριβώς συνέβαινε μέσα σε αυτή την οικογένεια και τι ήταν αυτό που οδήγησε την Angelina Jolie σε μία τόσο γρήγορη και τετελεσμένη απόφαση.

Ζήτησε διαζύγιο από τον Brad Pitt και δεν κάνει βήμα προς τα πίσω.

Οι νέες εξελίξεις θέλουν τον Brad Pitt να ήταν γενικώς βίαιος προς τα παιδιά του και το περιστατικό μέσα στο αεροπλάνο με τον Maddox να μην ήταν τυχαίο.

Το «The Department of Children and Family Services» ξεκίνησε να ερευνά την υπόθεση των Brangelina καθώς υπάρχουν ισχυρισμοί πως ο Brad κακοποιούσε αρκετά συχνά με λεκτικό τρόπο τα παιδιά του.

ΠΗΓΗ: queen.gr

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, η δημοσίευση της πρόσκλησης από τον ΟΑΕΔ για το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού 2016-17.  Το πρόγραμμα που σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες θα αφορά 150.000 δικαιούχους και ωφελούμενους, ξεκινά την 1η Δεκεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 30.11.2017 και παρέχει διάρκεια διαμονής των δικαιούχων στα καταλύματα που συμμετέχουν σε αυτό από μία (1) έως πέντε (5) διανυκτερεύσεις, ενώ προσαυξάνεται κατά πέντε (5) επιπλέον διανυκτερεύσεις για τους δικαιούχους – ωφελούμενους που επιλέγουν τουριστικά καταλύματα των νήσων Λέσβου, Χίου, Σάμου, Λέρο και Κω. Ο αριθμός των δικαιούχων και των ωφελούμενων του προγράμματος πρόκειται να καθοριστεί  στη δημόσια πρόσκληση.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ που υπογράφουν ο υπουργός Εργασίας Γ. Κατρούγκαλος και ο αναπληρωτής υπουργός ΟΙκονομικών Γ. Χουλιαράκης:
Κατάρτιση προγράμματος επιδότησης διακοπών εργαζομένων, ανέργων και των οικογενειών αυτών με Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού, ετών 2016-2017. 
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις: α) Του αρ. 34 του Ν. 4144/2013 «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας» (ΦΕΚ 88/Α/2013). β) Των αρ. 20, 24 και 67 του Ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 143/Α΄). γ) Του αρ. 27 του Ν. 4320/2015 «Ρυθμίσεις για τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την οργάνωση της Κυβέρνησης και των Κυβερνητικών οργάνων και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 29/Α΄). δ) Του Ν. 2956/2001 «Αναδιάρθρωση του ΟΑΕΔ και άλλες διατάξεις», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει (ΦΕΚ 258/Α/2001). ε) Του Π.δ. υπ’ αριθ. 63/22-4-2005 (ΦΕΚ 98/Α΄) «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα». ζ) Του Π.δ. 73/23-9-2015 (ΦΕΚ 116/Α΄) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών». στ) Του άρθρου 21 του Π.δ. 113/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας» (ΦΕΚ 180/Α΄). 2. Την υπ’ αριθ. Υ29/8-10-2015 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη» (ΦΕΚ 2168/Β/2015). 3. Την υπ’ αριθ. πρωτ. 31211/1057/01-08-2016 απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σχετικά με την ανάληψη δαπάνης για το έτος 2017 (ΑΔΑ: ΩΓ13465Θ1Ω-ΠΡΚ). 4. Το έγγραφο αριθ. πρωτ. 55783/7-7-2016 του ΟΑΕΔ με το οποίο διαβιβάστηκε η αριθ. 1820/36/05-07-2016 απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού. 5. Τις υπ’ αριθ. 69/13-01-2016 και 168/12-04-2016 αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης για το τρέχον έτος. 6. Το έγγραφο αριθ. 55511/07-07-2016 του ΟΑΕΔ σχετικά με την ανάληψη υποχρέωσης για το έτος 2017 από τον Οργανισμό. 7. Την υπ’ αριθ. 33806/1216/05-09-2016 εισήγηση της προϊσταμένης της Γ΄ Δ.Ο.Υ. και το υπ’ αριθ. ΑΤ2/ 38171/122/30-08-2016 έγγραφο του Αυτοτελές Τμήματος Νομοθετικής Πρωτοβουλίας. 8. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης προκαλείται δαπάνη: α) για την επιδότηση των δικαιούχων – ωφελουμένων ύψους 10.000.000,00 € κατ’ ανώτατο όριο σε βάρος του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ οικονομικής χρήσης 2017 και συγκεκριμένα του Λογαριασμού Κοινωνικής Πολιτικής, η οποία θα καλυφθεί από τις πιστώσεις του ΚΑΕ 2639 «Λοιπές χορηγίες κοινωνικής πρόνοιας» και β) για τη διενέργεια ελέγχων ύψους 100.000,00 € για το έτος 2016 και δαπάνη ύψους 400.000,00 € για το έτος 2017 σε βάρος του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ, η οποία θα καλυφθεί από τις πιστώσεις του ΚΑΕ 4419 «Συμμετοχή σε κοινές δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν από λοιπά Ν.Π.Δ.Δ.», αποφασίζουμε: Εγκρίνουμε την κατάρτιση προγράμματος επιδότησης διακοπών εργαζομένων, ανέργων και των οικογενειών αυτών με Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού, ετών 20162017, ως ακολούθως:
Άρθρο 1 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Σκοπός του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού είναι η πνευματική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού και των οικογενειών αυτού με την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Αντικείμενο του προγράμματος είναι η επιδότηση των δικαιούχων – ωφελουμένων για την πραγματοποίηση διακοπών με τη χορήγηση Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού.
Άρθρο 2 ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ/ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 1. Ως «Δικαιούχοι» του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2016-2017 ορίζονται: α) ασφαλισμένοι/εργαζόμενοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου που πραγματοποίησαν κατά το προηγούμενο της έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος 50 ημέρες στην ασφάλιση του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ με εισφορές πλήρεις ή μειωμένες υπέρ του καταργηθέντος Οργανισμού Εργατικής Εστίας (συνεισπραττόμενες με τις εισφορές υπέρ ΙΚΑ – ΕΤΑΜ) σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, β) ασφαλισμένες/εργαζόμενες που έλαβαν κατά το προηγούμενο έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος 50 ημέρες ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας (άδειας του άρθρ. 142 του Ν. 3655/2008, όπως εξειδικεύτηκε με την υπ’ αριθ. 33891/606/09.05.2008/ ΦΕΚ 833 – Β΄ υπουργική απόφαση), γ) ασφαλισμένοι/άνεργοι που έλαβαν κατά το προηγούμενο της έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος τακτική επιδότηση ανεργίας με βάση τις κοινές περί ανεργίας διατάξεις του ΟΑΕΔ διάρκειας τουλάχιστον 2 μηνών (50 ημερήσια επιδόματα), δ) άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Ειδικό Μητρώο Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ. Κρίσιμος χρόνος συνδρομής της προϋπόθεσης είναι η ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων. Ο υπό τα στοιχεία α΄ έως γ΄ αναφερόμενος αριθμός ημερών δύναται να προκύψει αθροιστικά από τις ημέρες και των τριών στοιχείων. 2. Ως «Ωφελούμενοι» του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού ορίζονται: α) τα άνω των πέντε ετών τέκνα των δικαιούχων και με ανώτατο ηλικιακό όριο το 18ο έτος της ηλικίας τους,  όπως αυτά αποδεικνύονται από αυτεπάγγελτη αναζήτηση από αρμόδιο δημόσιο φορέα ή όπως η Δημόσια πρόσκληση ορίζει, Προκειμένου για τέκνα δικαιούχων που συμπληρώνουν τα πέντε έτη κατά τη διάρκεια του προγράμματος, η Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού που τα αφορά ενεργοποιείται από την ημερομηνία συμπλήρωσης του πέμπτου έτους της ηλικίας τους, β) τα εξαρτώμενα-έμμεσα τέκνα των δικαιούχων ηλικίας 18 έως 24 ετών, που ασφαλίζονται από το δικαιούχο ή τον άλλο γονέα όπως αυτά αποδεικνύονται από αυτεπάγγελτη αναζήτηση από αρμόδιο δημόσιο φορέα ή όπως η δημόσια πρόσκληση ορίσει. Κρίσιμος χρόνος συνδρομής της προϋπόθεσης ενεργού ασφαλιστικής ικανότητας των εμμέσων ασφαλισμένων είναι η ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων, γ) οι σύζυγοι των δικαιούχων, όταν είναι έμμεσα ασφαλισμένα μέλη αυτών, όπως αποδεικνύονται από αυτεπάγγελτη αναζήτηση από αρμόδιο δημόσιο φορέα ή όπως η δημόσια πρόσκληση ορίσει. Κρίσιμος χρόνος συνδρομής της προϋπόθεσης ενεργού ασφαλιστικής ικανότητας του εμμέσου ασφαλισμένου μέλους είναι η ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων, δ) οι συνοδοί δικαιούχων ή ωφελουμένων των ως άνω περιπτώσεων α΄ έως δ΄ ανηκόντων στην κατηγορία ατόμων με αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω, και μόνο στην περίπτωση που υπάρχει αναγκαιότητα συνοδείας και αυτή προκύπτει από τον νόμο και αποδεικνύεται από σχετική βεβαίωση (όταν απαιτείται), όπως αυτή προσδιορίζεται στα δικαιολογητικά συμμετοχής της Δημόσιας πρόσκλησης. 3. Σε περιπτώσεις συζύγων που αμφότεροι είναι δικαιούχοι της παροχής κατά την έννοια της παρ. 1, ο ένας εκλαμβάνεται ως ωφελούμενος του άλλου, εφόσον δηλωθεί στην αίτηση του άρθρου 6., με τις διατάξεις του οποίου προσδιορίζονται οι δικαιούχοι – ωφελούμενοι του προγράμματος. 4. Δεν θεωρούνται δικαιούχοι -ωφελούμενοι του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού έτους 2016-2017: α) οι επιλεγέντες δικαιούχοι – ωφελούμενοι στο πλαίσιο του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού έτους 2015-2016, ανεξαρτήτως από το αν έκαναν χρήση της παροχής ή όχι, εξαιρέσει των επιλεγέντων εκείνων που ανήκουν στην κατηγορία ατόμων με αναπηρία και των ωφελουμένων μελών τους, β) οι δικαιούχοι – ωφελούμενοι συναφούς παροχής από οποιονδήποτε άλλο φορέα για την ίδια χρονική περίοδο υλοποίησης του προγράμματος, ως αυτή ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 3 της.
Άρθρο 3 ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ/ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ 1. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από την 01.12.2016 έως την 30.11.2017. Το ως άνω χρονικό διάστημα υλοποίησης του Προγράμματος δύναται να τροποποιηθεί με τη δημόσια πρόσκληση. 2. Η διάρκεια διαμονής των δικαιούχων – ωφελουμένων ορίζεται από μία (1) έως πέντε (5) διανυκτερεύσεις εντός του χρονικού διαστήματος της ως άνω παραγράφου, ενώ προσαυξάνεται κατά πέντε (5) επιπλέον διανυκτερεύσεις για τους δικαιούχους – ωφελούμενους που επιλέγουν τουριστικά καταλύματα των νήσων Λέσβου, Χίου, Σάμου, Λέρο και Κω. 3. Ο αριθμός των δικαιούχων και των ωφελούμενων του προγράμματος καθορίζεται στη δημόσια πρόσκληση.
Άρθρο 4 ΕΠΙΤΑΓΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΥΨΟΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ 1. Η «Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού» ενσωματώνει μια συγκεκριμένη οικονομική αξία και ο αποκλειστικός σκοπός της είναι η ανταλλαγή της με υπηρεσίες διαμονής από τους παρόχους σύμφωνα με τους όρους της Δημόσιας πρόσκλησης. 2. Το ύψος της οικονομικής αξίας της επιταγής που αποτελεί την επιδότηση του δικαιούχου και των ωφελουμένων, προσδιορίζεται στη δημόσια πρόσκληση και είναι ανάλογο με την περιοχή, τον τύπο και την κατηγορία του τουριστικού καταλύματος. 3. Η «Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού» έχει τη μορφή ενός μοναδικού ηλεκτρονικού κωδικού αριθμού για κάθε δικαιούχο και για κάθε ωφελούμενο, ο οποίος δημιουργείται αυτόματα από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) του Οργανισμού και αποτυπώνεται με τα λοιπά στοιχεία των δικαιούχων – ωφελουμένων στο Μητρώο των παρ. 7 και 12 του άρθρου 8, ισχύει δε αποκλειστικά για τους σκοπούς του συγκεκριμένου προγράμματος μέχρι τη λήξη αυτού. 4. Η επιδότηση μέσω της Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού δίνει τη δυνατότητα στους δικαιούχους να επιλέγουν οι ίδιοι τους παρόχους τουριστικών καταλυμάτων σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
Άρθρο 5 ΠΑΡΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 1. Ως «Πάροχοι» νοούνται τα τουριστικά καταλύματα, όπως αυτά προσδιορίζονται στη δημόσια πρόσκληση. 2. Τα τουριστικά καταλύματα πρέπει να έχουν το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας τους και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σε ισχύ, όπως αυτά ορίζονται στη δημόσια πρόσκληση.
Άρθρο 6 ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΩΝ ΜΗΤΡΩΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΩΝ 1. Με δημόσια πρόσκληση της Διοικήτριας του ΟΑΕΔ, που εκδίδεται εντός μηνός από τη δημοσίευση, προσκαλούνται οι δικαιούχοι και οι πάροχοι να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα. 2. Με τη δημόσια πρόσκληση ορίζονται: ο αριθμός των δικαιούχων – ωφελουμένων, οι προϋποθέσεις συμμετοχής, η προθεσμία και η διαδικασία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων και των απαιτουμένων δικαιολογητικών, τα κριτήρια μοριοδότησης για την επιλογή των υποψηφίων δικαιούχων καθώς και ο αριθμός μορίων ανά κριτήριο, η διαδικασία κατάρτισης των Μητρώων δικαιούχων – ωφελουμένων και Παροχών, το ποσό επιδότησης και τα ανώτατα όρια ιδιωτικής συμμετοχής ανά διανυκτέρευση, όπου αυτά προβλέπονται, κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την υλοποίηση του προγράμματος καθώς και κάθε άλλο στοιχείο ή πληροφορία διευκολύνει όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν στη δημόσια πρόσκληση. 3. Η δημόσια πρόσκληση αναρτάται στους διαδικτυακούς τόπους του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) και του «ΔΙΑΥΓΕΙΑ». 4. Η δημόσια πρόσκληση της παρ. 1 του παρόντος δύναται να συμπληρωθεί ή τροποποιηθεί με συμπληρωματικές Δημόσιες Προσκλήσεις, που εκδίδονται εντός των χρονικών ορίων υλοποίησης του προγράμματος.
Άρθρο 7 ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ  ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ 1. Οι αιτήσεις συμμετοχής των υποψηφίων δικαιούχων υποβάλλονται προς τον ΟΑΕΔ αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω των ηλεκτρονικών Υπηρεσιών της Διαδικτυακής Πύλης του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr), όπως η δημόσια πρόσκληση ορίσει. Σε περίπτωση υποβολής αίτησης με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που ορίζεται στην πρόσκληση, η αίτηση δεν λαμβάνεται υπόψη ως απαράδεκτη. 2. Οι ηλεκτρονικές αιτήσεις υποβάλλονται μέσα στην προθεσμία που ορίζεται ρητά στη δημόσια πρόσκληση. Μετά τη λήξη της προθεσμίας δεν είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων. 3. Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 7 του Ν.  1599/1986 (ΦΕΚ Α΄ 75) για τα στοιχεία που διαλαμβάνονται σε αυτήν. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται στην αίτηση επισύρει τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις. 4. Η υποβολή αίτησης συμμετοχής συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων του αιτούντος και των ωφελουμένων μελών του αποκλειστικά για τους σκοπούς της παρούσας. 5. Ο υποψήφιος φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής του αίτησης. Διόρθωση ή τροποποίηση ή συμπλήρωση των αιτήσεων, συμπλήρωση τυχόν ελλειπόντων στοιχείων – δικαιολογητικών, έστω και συμπληρωματικών ή διευκρινιστικών, επιτρέπεται με νέες αιτήσεις, οι οποίες υποβάλλονται έως τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων σε αντικατάσταση των προηγουμένων. 6. Δικαιολογητικά των υποψηφίων που δεν δύναται να αναζητηθούν αυτεπαγγέλτως είτε επισυνάπτονται στην ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής τους είτε προσκομίζονται στα αρμόδια ΚΠΑ2, όπως η δημόσια πρόσκληση ορίζει. 7. Υποψήφιοι που υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση και οι μέρες εργασίας της παρ. 1 του άρθρου 2 ή της παρ. 3 του άρθρου 8 δεν δύνανται να αναζητηθούν αυτεπαγγέλτως λόγω μη ένταξής τους στο μηχανογραφικό σύστημα του ΙΚΑ για οποιονδήποτε λόγο, υποχρεούνται είτε να επισυνάψουν στην αίτησή τους τα σχετικά παραστατικά είτε να τα προσκομίσουν στα αρμόδια ΚΠΑ2, όπως η δημόσια πρόσκληση ορίζει. 8. Μη επισύναψη στην ηλεκτρονική αίτηση των δικαιολογητικών που ορίζονται από τη δημόσια πρόσκληση ή μη προσκόμιση αυτών ως η δημόσια πρόσκληση ορίζει ή προκύπτουσα μη πλήρωση των όρων της Δημόσιας πρόσκλησης και αναντιστοιχία των δηλουμένων στην αίτηση στοιχείων με τα υποβληθέντα/αυτεπαγγέλτως αναζητηθέντα δικαιολογητικά, είναι δυνατό να επιφέρει είτε αποκλεισμό του δικαιούχου ή ωφελούμενου αυτού από το Πρόγραμμα είτε μη μοριοδότησή του για τα κριτήρια εκείνα στα οποία αφορούν τα δικαιολογητικά.
Άρθρο 8 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ / ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ 1. Ο ΟΑΕΔ επεξεργάζεται τις αιτήσεις και προβαίνει στη μοριοδότηση των υποψηφίων που πληρούν τις προϋποθέσεις των παρ. 1 και 4 του άρθρου 2 της παρούσας. 2. Η μοριοδότηση των δικαιούχων στηρίζεται σε ειδικά κριτήρια επιλογής, όπως το ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα κατά περίπτωση, ο αριθμός των ανήλικων τέκνων, ο χρόνος συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας και ο αριθμός ημερών ασφάλισης της τριετίας που προηγείται του έτους έναρξης του προγράμματος με εισφορές πλήρεις ή μειωμένες υπέρ του καταργηθέντος Οργανισμού Εργατικής Εστίας. Τα μοριοδοτούμενα κριτήρια και ο αριθμός μορίων ανά κριτήριο επιλογής προσδιορίζονται με τη δημόσια πρόσκληση. 3. Οι πληροφορίες σχετικά με το εισόδημα των δικαιούχων αναζητούνται με ηλεκτρονικό τρόπο από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών. Οι πληροφορίες σχετικά με τα ανήλικα τέκνα αναζητούνται αυτεπαγγέλτως από αρμόδιο δημόσιο φορέα ή όπως η δημόσια πρόσκληση ορίσει. Οι πληροφορίες σχετικά με το χρόνο της συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας αναζητούνται από το Μητρώο Ανέργων του Οργανισμού. Οι πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό ημερών ασφάλισης των δικαιούχων αναζητούνται αυτεπαγγέλτως από το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, με την εξαίρεση της παρ. 7 του άρθρου 7. 4. Η βαθμολογία που συγκεντρώνουν κατά τη διαδικασία μοριοδότησης οι δικαιούχοι της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας που ανήκουν στην κατηγορία ατόμων με αναπηρία σε ποσοστό 50% και άνω προσαυξάνεται κατά 50%. 5. Κρίσιμος χρόνος συνδρομής των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη για την κατάταξη των υποψηφίων είναι ο χρόνος λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής στη δημόσια πρόσκληση, εξαιρουμένου του εισοδηματικού κριτηρίου και του κριτηρίου των ημερών ασφάλισης της παρ. 2. 6. Επιλεγόμενοι από την διαδικασία μοριοδότησης είναι εκείνοι οι δικαιούχοι που συγκεντρώνουν τη μέγιστη βαθμολογία, μέχρι της πληρώσεως αθροιστικά με τους ωφελούμενους τους του αριθμού που προβλέπεται από τη δημόσια πρόσκληση. 7.Μετά τη μοριοδότηση οι δικαιούχοι κατατάσσονται σε προσωρινό Μητρώο Δικαιούχων – Ωφελουμένων, στο οποίο αναγράφονται: α) ο Κωδικός Αριθμός της αίτησης συμμετοχής τους, τα τέσσερα τελευταία ψηφία του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου τους (ΑΦΜ) και τα τέσσερα τελευταία ψηφία του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης τους (ΑΜΚΑ), β) το επώνυμο και το όνομα των ωφελούμενων μελών ανά δικαιούχο, τα τέσσερα τελευταία ψηφία του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης αυτών (ΑΜΚΑ) και τα τέσσερα τελευταία ψηφία του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου τους (ΑΦΜ), εφόσον υπάρχει, γ) τα μόρια που αντιστοιχούν σε καθένα από τα κριτήρια μοριοδότησης της παρ. 2 του παρόντος, όπως αυτά θα προσδιοριστούν από τη δημόσια πρόσκληση, τυχόν προσαύξηση της παρ. 4, ο συνολικός αριθμός μορίων και η σειρά κατάταξης των δικαιούχων με βάση τη συνολική μοριοδότηση των κριτηρίων. Ο αριθμός κατάταξης των ωφελουμένων είναι ίδιος με τον αριθμό κατάταξης των δικαιούχων, δ) ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός αριθμός της Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού για τους επιλεγόμενους δικαιούχους και τους ωφελούμενους αυτών που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 2. 8. Για τους υποψήφιους που δεν πληρούν ή που δεν αποδεικνύεται ότι πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 1 του άρθρου 2 όπως αυτές εξειδικεύονται από τη δημόσια πρόσκληση, ή που δεν εντάσσονται στις περιπτώσεις της παρ. 2 του άρθρου 2 της παρούσας συντάσσεται προσωρινός Πίνακας Αποκλειομένων, με αναφορά του λόγου αποκλεισμού τους. 9. Μέλη που δηλώθηκαν ως ωφελούμενα στην αίτηση, χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 2, δεν θα ληφθούν υπ’ όψιν κατά την κατάρτιση του προσωρινού Μητρώου Δικαιούχων – Ωφελουμένων και του προσωρινού Πίνακα Αποκλειομένων. 10. Το προσωρινό Μητρώο Δικαιούχων – Ωφελουμένων και ο προσωρινός Πίνακας Αποκλειομένων αναρτώνται στην διαδικτυακή πύλη του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) και ανακοινώνεται η έκδοσή τους στον Πίνακα Ανακοινώσεων των αρμοδίων Υπηρεσιών (ΚΠΑ2) του ΟΑΕΔ. 11. Οι υποψήφιοι που κατέθεσαν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής έχουν δικαίωμα υποβολής προς το ΔΣ του ΟΑΕΔ μίας και μόνο ηλεκτρονικής ένστασης κατά των αποτελεσμάτων του προσωρινού Μητρώου ΔικαιούχωνΩφελουμένων και του προσωρινού Πίνακα Αποκλειομένων εντός της αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) εργασίμων ημερών από την επομένη ημέρα της δημοσιεύσεώς τους στη διαδικτυακή πύλη του ΟΑΕΔ. Λεπτομέρειες για την υποβολή και την εξέταση των ενστάσεων καθορίζονται στη δημόσια πρόσκληση. 12. Κατόπιν εξέτασης των ενστάσεων από το Δ.Σ. του Οργανισμού, καταρτίζεται το Οριστικό Μητρώο Δικαιούχων – Ωφελουμένων και ο οριστικός Πίνακας Αποκλειομένων. Το οριστικό Μητρώο Δικαιούχων – Ωφελουμένων και ο οριστικός Πίνακας Αποκλειομένων αναρτώνται στη διαδικτυακή πύλη του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) και ανακοινώνεται η έκδοσή τους στον Πίνακα Ανακοινώσεων των αρμοδίων Υπηρεσιών (ΚΠΑ2) του ΟΑΕΔ. Το προσωρινό και οριστικό Μητρώο Δικαιούχων Ωφελουμένων και ο προσωρινός και οριστικός Πίνακας Αποκλειομένων καταρτίζονται από τη Διοικήτρια του ΟΑΕΔ ή από το αρμόδιο όργανο που ορίζεται με απόφασή της.
Άρθρο 9 ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ 1. Οι αιτήσεις συμμετοχής των υποψηφίων παροχών υποβάλλονται προς τον ΟΑΕΔ αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω των ηλεκτρονικών Υπηρεσιών της Διαδικτυακής Πύλης του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) με τη χρήση κωδικών πρόσβασης. Λεπτομέρειες για τη διαπίστευση των χρηστών, τη συμπλήρωση και ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων καθώς και για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθορίζονται με τη δημόσια πρόσκληση. Σε περίπτωση υποβολής αίτησης με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που ορίζεται ρητά στην πρόσκληση, η αίτηση δεν λαμβάνεται υπόψη ως απαράδεκτη. 2. Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσα στην προθεσμία που ορίζεται στη δημόσια πρόσκληση των παρ. 1 και 4 του άρθρου 6. 3. Η αίτηση επέχει θέση δήλωσης αποδοχής των όρων και των προϋποθέσεων του προγράμματος καθώς και δήλωσης του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986 (ΦΕΚ Α΄ 75) για τα στοιχεία που διαλαμβάνονται σε αυτήν. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται στην αίτηση επισύρει τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις. 4. Οι δυνητικοί πάροχοι φέρουν την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής τους αίτησης. Διόρθωση, τροποποίηση ή συμπλήρωση των αιτήσεων, συμπλήρωση τυχόν ελλειπόντων στοιχείων δικαιολογητικών, έστω και συμπληρωματικών ή διευκρινιστικών, επιτρέπεται με νέες αιτήσεις, οι οποίες υποβάλλονται σε αντικατάσταση των προηγουμένων, έως τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων. 5. Οι πάροχοι οφείλουν να επισυνάψουν στην ηλεκτρονική αίτησή τους τα οριζόμενα από τη δημόσια πρόσκληση δικαιολογητικά, άλλως αποκλείονται από τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα. 6. Πάροχοι που έχουν ήδη ενταχθεί στο Μητρώο Παρόχων στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2015-2016 υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση ανανέωσης της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Οι πάροχοι της παρούσας παραγράφου υποχρεούνται να επισυνάψουν στην ηλεκτρονική τους αίτηση, μόνο δικαιολογητικά που έχουν τροποποιηθεί ή η ισχύς τους έχει λήξει και έχουν αντικατασταθεί.
Άρθρο 10 ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ ΠΑΡΟΧΩΝ 1. Κατόπιν της επεξεργασίας των αιτήσεων των παροχών συντάσσεται το προσωρινό Μητρώο Παρόχων. Για τους υποψήφιους που από τον έλεγχο των αιτήσεων προκύπτει ότι δεν πληρούνται ή δεν αποδεικνύεται ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 5 της παρούσας, όπως αυτές εξειδικεύονται με τη δημόσια πρόσκληση, συντάσσεται προσωρινός Πίνακας Αποκλειομένων, με αναφορά στον λόγο αποκλεισμού τους. 2. Το προσωρινό Μητρώο Παρόχων και ο προσωρινός Πίνακας Αποκλειομένων Παρόχων αναρτώνται στη διαδικτυακή πύλη του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) και ανακοινώνεται η έκδοσή τους στον Πίνακα Ανακοινώσεων των αρμοδίων Υπηρεσιών (ΚΠΑ2) του ΟΑΕΔ. 3. Οι υποψήφιοι που κατέθεσαν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής έχουν δικαίωμα υποβολής προς το ΔΣ του ΟΑΕΔ μίας και μόνο ηλεκτρονικής ένστασης κατά των αποτελεσμάτων του προσωρινού Μητρώου Παρόχων και του προσωρινού Πίνακα Αποκλειομένων εντός της αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) εργάσιμων ημερών από την επομένη ημέρα της δημοσιεύσεώς τους. Λεπτομέρειες για την υποβολή και την εξέταση των ενστάσεων καθορίζονται στη δημόσια πρόσκληση. 4. Κατόπιν εξέτασης των ενστάσεων των παροχών από το Δ.Σ. του Οργανισμού, καταρτίζεται το Οριστικό Μητρώο Παρόχων και ο οριστικός Πίνακας Αποκλειομένων Παρόχων. 5. Το οριστικό Μητρώο Παρόχων και ο οριστικός Πίνακας Αποκλειομένων αναρτώνται στη διαδικτυακή πύλη του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) και ανακοινώνεται η έκδοσή τους στον Πίνακα Ανακοινώσεων των αρμοδίων Υπηρεσιών (ΚΠΑ2) του ΟΑΕΔ. 6. Το προσωρινό και οριστικό Μητρώο Παρόχων και ο προσωρινός και οριστικός Πίνακας Αποκλειομένων Παρόχων καταρτίζονται από τη Διοικήτρια του ΟΑΕΔ ή από το αρμόδιο όργανο που ορίζεται με απόφασή της. 7. Η διαδικασία κατάρτισης του Μητρώου Παρόχων των παρ. 1 έως 6 του παρόντος ή ένταξη σε αυτό είναι δυνατό να τροποποιηθεί με δημόσια πρόσκληση των παρ. 1 και 4 του άρθρου 6.
Άρθρο 11 ΛΟΙΠΟΙ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ, ΣΥΜΒΑΣΗ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ – ΠΑΡΟΧΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ 1. Η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα δικαιούχων και παροχών, καθώς και οι λοιποί όροι και προϋποθέσεις του προγράμματος περιγράφονται αναλυτικά στη δημόσια πρόσκληση. 2. Οι δικαιούχοι και οι πάροχοι συμπληρώνουν και υπογράφουν προτυποποιημένη, αναρτημένη στη διαδικτυακή πύλη του ΟΑΕΔ, σύμβαση, η οποία βασίζεται στους όρους και τις προϋποθέσεις της Δημόσιας πρόσκλησης. Η από τα συμβαλλόμενα μέρη υπογεγραμμένη ανωτέρω σύμβαση καθώς και τα δικαιολογητικά που σύμφωνα με τη δημόσια πρόσκληση θα πρέπει να τη συνοδεύουν, διαβιβάζονται με ηλεκτρονική σάρωση στον ΟΑΕΔ. 3. Η σύναψη σύμβασης μεταξύ δικαιούχου και παρόχου γεννά την αξίωση του δεύτερου να εισπράξει από τον ΟΑΕΔ ποσό αντίστοιχο με την οικονομική αξία της Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού, όπως αυτή ορίζεται στην παρ. 2 του άρθρου 4 και προσδιορίζεται με τη δημόσια πρόσκληση, ως αντάλλαγμα μέρους ή του συνόλου των παρεχομένων υπηρεσιών διαμονής. 4.Για τη διαμονή στα καταλύματα καταβάλλεται από τους δικαιούχους και ιδιωτική οικονομική συμμετοχή, το ύψος της οποίας καθορίζεται στη σύμβαση της παρ. 2 του παρόντος και δεν είναι δυνατόν να υπερβαίνει συγκεκριμένα ανώτατα όρια τα οποία προσδιορίζονται στη δημόσια πρόσκληση. Για τους δικαιούχους – ωφελουμένους που επιλέγουν για τη διαμονή τους τουριστικά καταλύματα των νήσων Λέσβου, Χίου, Σάμου, Λέρου και Κω η ιδιωτική συμμετοχή είναι υποχρεωτικά μηδενική.
Άρθρο 12 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ Οι διοικητικοί και επιτόπιοι έλεγχοι διενεργούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Άρθρο 13 ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 1. Οι αιτήσεις των παροχών και τα σχετικά δικαιολογητικά για την αποπληρωμή του προγράμματος, όπως αυτά ορίζονται στη δημόσια πρόσκληση, υποβάλλονται από την 01.04.2017 έως την 30.06.2017, για τις συμβάσεις που θα υλοποιηθούν από 01.12.2016 έως 31.03.2017, και από την 01.12.2017 έως την 31.03.2018, για τις συμβάσεις που θα υλοποιηθούν από 01.04.2017 έως 30.11.2017. Αιτήσεις που υποβάλλονται εκπρόθεσμα απορρίπτονται. 2. Σε περίπτωση τροποποίησης του χρονικού διαστήματος υλοποίησης του προγράμματος της παρ. 1 του άρθρου 3 της παρούσας, τα αναφερόμενα χρονικά διαστήματα υλοποίησης των συμβάσεων και υποβολής αιτήσεων αποπληρωμής της παρ. 1 του παρόντος τροποποιούνται αναλόγως με δημόσια πρόσκληση. 3. Αρμόδιο όργανο για την αποπληρωμή του προγράμματος ορίζεται ο Προϊστάμενος του ΚΠΑ 2 της περιοχής αρμοδιότητας της έδρας της επιχείρησης/παρόχου. Άρθρο 14 ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ Κάθε διαφορά που προκύπτει κατά την υλοποίηση του προγράμματος επιλύεται με απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ ή το όργανο που αυτό ορίσει, μετά από γνώμη της Επιτροπής Ε.ΛΕ.Κ.Π.
Άρθρο 15 ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Με απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού μετά από γνώμη της Επιτροπής Ε.ΛΕ.Κ.Π. η παράβαση των όρων του προγράμματος από τους δικαιούχους και τους παρόχους, εκτός της διακοπής της επιδότησης, μπορεί να επιφέρει τον αποκλεισμό τους από το πρόγραμμα έως τρία (3) και έως πέντε (5) χρόνια αντίστοιχα. Άρθρο 16 ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Στη δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που εκδίδεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας εξειδικεύεται ή και ορίζεται οτιδήποτε δεν αναφέρεται στους όρους της παρούσας στη βάση της εθνικής και της κοινοτικής νομοθεσίας.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.  Αθήνα, 3 Οκτωβρίου 2016 Οι Υπουργοί Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης Αναπληρωτής Υπουργός και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Οικονομικών ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ
ΚΥΑ

Άκρως ανησυχητικά για τη ζωή στον πλανήτη είναι τα τελευταία ευρήματα της παγκόσμιας έκθεσης του WWF, σύμφωνα με τα οποία ο παγκόσμιος πληθυσμός της άγριας ζωής τείνει να μειωθεί κατά δύο τρίτα μέχρι το 2020, ενώ η φυσική γη υπολογίζεται ότι χάνεται με παγκόσμιο ρυθμό κατά 38% από το 1970.

Όπως υπογραμμίζεται στην έκθεση «Ζωντανός Πλανήτης 2016» που δημοσιεύεται κάθε δυο χρόνια από το WWF, η άγρια ζωή είναι πιθανό να καταρρεύσει κατά 67% εξαιτίας των ανθρώπινων δραστηριοτήτων μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε.

Η έκθεση αποδεικνύει ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της Γης οι άνθρωποι «καταπονούν» τον πλανήτη και υπογραμμίζει τις απαραίτητες αλλαγές στον τρόπο παραγωγής τροφής και ενέργειας.

«Οι εκθέσεις "Ζωντανός Πλανήτης" είναι ένα οικολογικό τεστ κοπώσεως που δείχνει τις αρρυθμίες και τα εμφράγματα που προκαλεί η αδιαφορία για την υγεία του πλανήτη.

Από αυτό το "τσεκ απ" και πέρα, η πορεία του πλανήτη εξαρτάται από πολιτικές κυρίως αποφάσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά η Θεοδότα Ναντσου, επικεφαλής περιβαλλοντικής πολιτικής του WWF Ελλάς.

Σύμφωνα με την έκθεση, ο παγκόσμιος πληθυσμός των ψαριών, πουλιών, θηλαστικών, αμφιβίων και ερπετών έχει ήδη μειωθεί κατά 58% μεταξύ 1970 και 2012.

Όπως επισημαίνεται ωστόσο, το 2020 είναι επίσης μια πολλά υποσχόμενη χρονιά: οι δεσμεύσεις με βάση τη συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή θα τεθούν σε εφαρμογή, και θα ξεκινήσει η εφαρμογή των πρώτων περιβαλλοντικών δράσεων υπό το πρίσμα της Ατζέντας 2030 του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη, η οποία θέτει υπό ισότιμη πολιτική μοίρα τις περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές προτεραιότητες.

Εάν οι συμφωνίες αυτές εφαρμοστούν, και ταυτόχρονα επιτευχθούν οι παγκόσμιοι στόχοι διατήρησης της βιοποικιλότητας μέχρι το 2020, θα είναι δυνατή η αναμόρφωση των ενεργειακών και διατροφικών συστημάτων, ώστε να προστατευθεί η ζωή στη Γη.

«Η άγρια ζωή εξαφανίζεται με πρωτοφανή ρυθμό, στο χρονικό περιθώριο της δικής μας γενιάς», δήλωσε ο Marco Lambertini, γενικός διευθυντής του διεθνούς WWF.

«Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τα υπέροχα είδη που όλοι αγαπάμε. Η βιοποικιλότητα αποτελεί το θεμέλιο της υγείας των δασών, των ποταμών κα των θαλασσών μας.

Εάν εξαφανιστούν τα είδη, τα οικοσυστήματα αυτά θα καταρρεύσουν μαζί με τον καθαρό αέρα, το νερό, τα τρόφιμα και τα υπόλοιπα αγαθά και υπηρεσίες που μας παρέχουν», τονίζει.

Και προσθέτει: «Έχουμε τα εργαλεία για να διορθώσουμε αυτό το πρόβλημα και θα πρέπει να αρχίσουμε να τα χρησιμοποιούμε τώρα, αν θέλουμε σοβαρά να διατηρήσουμε έναν ζωντανό πλανήτη για τη δική μας επιβίωση και ευημερία».

Όσον αφορά την Ελλάδα, η κ. Νάντσου επισημαίνει: «Στην Ελλάδα της κρίσης βλέπουμε πως αντί να μαθαίνουμε από τα λάθη του χθες, ανοίγουμε μεγαλύτερες πληγές για το μέλλον: στην παγκόσμια πρόκληση για απεξάρτηση από τον άνθρακα, απαντάμε με νέες ρυπογόνες και πανάκριβες λιγνιτικές μονάδες.

Στον αγώνα για προστασία πολύτιμης φυσικής γης που χάνεται με παγκόσμιο ρυθμό 38% από το 1970, η Ελλάδα απαντάει με νομιμοποιήσεις παράνομης καταστροφής δασικών και παράκτιων εκτάσεων. Είναι επιτέλους καιρός να δούμε ότι η μόνη λύση για την κρίση, περνάει μέσα από τον σεβασμό στη φύση και στα όρια του πλανήτη».

Αναλυτικότερα, η έκθεση του WWF χρησιμοποιεί το Planet Index Living, που παρέχεται από τη Ζωολογική Εταιρεία του Λονδίνου (ZSL), προκειμένου να παρακολουθεί τις τάσεις στους πληθυσμούς της άγριας ζωής.

Ο δείκτης καταγράφει τις αλλαγές που σημειώνονται στους πληθυσμούς της άγριας ζωής, και δεν αναφέρεται σε απόλυτους αριθμούς ειδών ζώων και φυτών που έχουν χαθεί ή διατηρηθεί.

«Η ανθρώπινη συμπεριφορά συνεχίζει να οδηγεί σε μείωση των πληθυσμών της άγριας ζωής σε παγκόσμιο επίπεδο, με ιδιαίτερη επίπτωση στα ενδιαιτήματα του γλυκού νερού.

Είναι σημαντικό, ωστόσο, ότι αναφέρονται μειώσεις και όχι εξαφανίσεις - και αυτό θα πρέπει να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη συγκέντρωση των προσπαθειών στην προώθηση της ανάκτησης αυτών των πληθυσμών», δήλωσε ο καθηγητής Ken Norris, Διευθυντής Επιστημών στο ZSL.

Οι κορυφαίες απειλές για τα είδη που προσδιορίζονται στην έκθεση συνδέονται άμεσα με τις ανθρώπινες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας των ενδιαιτημάτων, την υποβάθμιση και την υπερεκμετάλλευση της άγριας ζωής.

Τα ευρήματα της έκθεσης αποδεικνύουν ότι ο πλανήτης εισέρχεται σε εντελώς αχαρτογράφητα ύδατα για πρώτη φορά στην ιστορία του, όπου η ανθρωπότητα διαμορφώνει τις αλλαγές στη Γη, με πιθανή μία έκτη μαζική εξαφάνιση ειδών.

Οι ερευνητές ήδη αποκαλούν τη συγκεκριμένη περίοδο Ανθρωπόκαινο. Αντιλαμβανόμενοι τον τρόπο που κινούμαστε σε αυτή τη νέα εποχή, μας δίνεται η δυνατότητα να προσδιορίσουμε τις λύσεις για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων από τα οποία εξαρτόμαστε.

Σύμφωνα με την έκθεση, ο τρόπος της παραγωγής τροφίμων προκειμένου να καλυφθούν οι σύνθετες απαιτήσεις του αυξανόμενου ανθρώπινου πληθυσμού, οδηγεί την κούρσα στην καταστροφή των οικοτόπων, καθώς επίσης και στην υπερεκμετάλλευση της άγριας ζωής.

Προς το παρόν, η γεωργία καταλαμβάνει περίπου το ένα τρίτο των χερσαίων εκτάσεων παγκοσμίως και ευθύνεται για περίπου το 70% της χρήσης νερού.

Η έκθεση παρουσιάζει λύσεις για την προώθηση μεταρρυθμίσεων στον τρόπο που παράγουμε και καταναλώνουμε τρόφιμα προκειμένου να βοηθήσει στη διασφάλιση της καλής διατροφής του παγκόσμιου πληθυσμού με βιώσιμο τρόπο.

Επίσης, επικεντρώνεται στις θεμελιώδεις αλλαγές που απαιτούνται σε παγκόσμιο επίπεδο στα συστήματα ενέργειας και τη χρηματοδότηση τους για την κάλυψη των βιώσιμων αναγκών των μελλοντικών γενεών.

Η έκθεση, μεταξύ άλλων, αναδεικνύει και κάποια στοιχεία της έρευνας από το Παγκόσμιο Δίκτυο Αποτυπώματος (Global Footprint Network) που δείχνουν ότι ενώ έχουμε μόνο μια Γη, η ανθρωπότητα σήμερα χρησιμοποιεί πόρους αντιστοίχους με αυτούς 1,6 πλανητών για να παρέχονται τα αγαθά και οι υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται κάθε χρόνο.

«Όπως και αν γίνει η πρόσθεση, τα μαθηματικά δεν φαίνονται καλά. Όσο περισσότερο συνεχίζουμε να υπερβαίνουμε τα όρια της Γης, τόση μεγαλύτερη ζημιά κάνουμε στο δικό μας μέλλον», δήλωσε ο κ. Lambertini. «Βρισκόμαστε σε μια αποφασιστική στιγμή, όπου μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τις λύσεις για να στραφούν τα συστήματα των τροφίμων, της ενέργειας και των οικονομιών μας σε μια πιο βιώσιμη κατεύθυνση», ανέφερε.

Επιπλέον, η έκθεση του WWF καταδεικνύει την ανάγκη επανεξέτασης του τρόπου που παράγουμε, καταναλώνουμε, τον τρόπο που μετράμε την επιτυχία, καθώς επίσης και την αξία του φυσικού περιβάλλοντος.

Όπως υπογραμμίζεται, η επαρκής προστασία του περιβάλλοντος παράλληλα με την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη απαιτεί μια επείγουσα συστημική αλλαγή από τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις, προκειμένου να περάσουμε από μια κοντόφθαλμη σε μια οραματική προσέγγιση που θα λαμβάνει υπόψη την αξία των μελλοντικών γενεών.

Η έκθεση δίνει έμφαση επίσης στη θετική δυναμική που χτίζεται από τις πρόσφατες παγκόσμιες συμφωνίες για την κλιματική αλλαγή και την βιώσιμη ανάπτυξη.

Ειδικότερα, η έκθεση αναγνωρίζει την Ατζέντα 2030 για την βιώσιμη ανάπτυξη ως βασικό οδηγό για τη λήψη αποφάσεων που μπορεί να διασφαλίσει ότι το περιβάλλον αποτιμάται εξίσου με τα οικονομικά και κοινωνικά συμφέροντα.

«Ένα ισχυρό φυσικό περιβάλλον είναι το κλειδί για τη νίκη κατά της φτώχειας, τη βελτίωση της υγείας και την ανάπτυξη ενός δίκαιου μέλλοντος ευημερίας.

Έχουμε αποδείξει ότι ξέρουμε τι χρειάζεται για να χτιστεί ένας ανθεκτικός πλανήτης για τις μελλοντικές γενιές. Εμείς απλά πρέπει να ενεργοποιηθούμε επάνω σε αυτή τη γνώση», κατέληξε ο κ. Lambertini.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το τρίημερο της 28ης Οκτωβρίου που ξεκινάσιε ουσιαστικά από σήμερα το μεσημέρι για τους περισσότερους εργαζόμενους, δεν είναι το τελευταίο για το 2016. Υπάρχουν ακόμα ορισμένες αργίες που με καλή θέληση μπορούν να μετατραπούν σε τριήμερα για μικρές αποδράσεις.
Δείτε τις αργίες που απομένουν για το 2016:
Επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου (Πέμπτη) – 17/11/2016
Χριστούγεννα (Κυριακή) – 25/12/2016
Δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων (Δευτέρα – Τριήμερο) – 26/12/2016

Μία ζωγραφιά, στην οποία να αποτυπώνεται τι έρχεται στο μυαλό τους όταν ακούν τη λέξη «Ελλάδα», καλούνται να κάνουν παιδιά από τη Ρωσία, ηλικίας 6 έως 10 ετών, που επιθυμούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό ζωγραφικής, με θέμα: «Τι σημαίνει για μένα η Ελλάδα».

Τον διαγωνισμό, που ήδη έχει ξεκινήσει, διοργανώνει η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (ΓΓΕΕ), στο πλαίσιο του αφιερωματικού έτους «2016 Η Ελλάδα στην Ρωσία - Η Ρωσία στην Ελλάδα».

Στόχος του διαγωνισμού, με τίτλο «Τι είναι η Ελλάδα για μένα;», είναι η προώθηση του διαπολιτισμικού διαλόγου και της προσέγγισης των πολιτισμών, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να σκεφτούν την Ελλάδα και να εκφραστούν για τη χώρα, μέσα από την τέχνη.

Ο διαγωνισμός, που τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO, θα διεξαχθεί σε δύο στάδια: Κατά το πρώτο, το οποίο ήδη «τρέχει» και θα διαρκέσει έως 31/10/2016, τα παιδιά θα πρέπει να αποστείλουν τα έργα τους, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στην διεύθυνση contest@elru2016.gr.

Μετά το τέλος του πρώτου σταδίου, ειδική επιτροπή θα κρίνει και θα ανακοινώσει μια βραχεία λίστα (έως τις 10 Νοεμβρίου 2016).

Στο δεύτερο στάδιο, η βραχεία λίστα θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του «Έτους Ελλάδα στη Ρωσία» (elru2016.gr) για έναν μήνα, έτσι ώστε οι νικητές να αναδειχθούν, διαδικτυακά, μέσα από ψηφοφορία του κοινού. Τα τελικά αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν κατά τα μέσα Δεκεμβρίου, σε ειδική τελετή στη Μόσχα.

Οι νικητές του διαγωνισμού θα κερδίσουν ένα ταξίδι στην Ελλάδα, με την οικογένειά τους. Τα παιδιά, των οποίων τα έργα θα αποτελέσουν την βραχεία λίστα, θα κερδίσουν προσωπικό γραμματόσημο των ΕΛΤΑ και μία τσάντα με διαφημιστικό υλικό του αφιερωματικού έτους.

Τέλος, όλα τα παιδιά που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, θα λάβουν πιστοποιητικό συμμετοχής και τα έργα τους θα συμπεριληφθούν σε ηλεκτρονικό άλμπουμ.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μπορεί αρχικά να μην πιστέψαμε τη φήμη αυτή, μιας και συχνά βγαίνουν ειδήσεις που αφορούν σε διάσημα ειδύλλια, τα οποία στη συνέχεια απλά διαψεύδονται, αλλά φαίνεται ότι ο συγκεκριμένος έρωτας, εκτός του ότι είναι μεγάλος, είναι πέρα για πέρα... αληθινός!

Αναφερόμαστε στους Jennifer Lawrence και Darren Aronofsky, για τους οποίους είχαμε γράψει λίγες μέρες πριν ότι βγαίνουν και ότι πολύ πιθανόν να είναι μαζί.

Τελικά, και αν κρίνουμε από τις νέες φωτογραφίες της νεαρής star και του καταξιωμένου σκηνοθέτη, οι φήμες ήταν αληθινές και οι δυο τους ζουν έναν έρωτα όλο τρέλα.



Ο φωτογραφικός φακός λοιπόν, τους συνέλαβε να βγαίνουν από ξενοδοχείο όπου δείπνησαν μαζί με την παρέα της Jennifer, κάτι που σημαίνει ότι μάλλον η σχέση τους είναι σοβαρή.

Όπως μάλιστα αναφέρουν άτομα από το περιβάλλον της 26χρονης Lawrence, νιώθει πολύ ήρεμη με τον Darren στο πλευρό της, διότι δεν τραβάει τα βλέμματα όπως έκανε ο Chris Martin.



ΠΗΓΗ: queen.gr
Αυτό είναι το πρώτο δείγμα απολιθωμένου εγκέφαλου δεινόσαυρου!
Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ έδωσαν σήμερα για πρώτη φορά στη δημοσιότητα μία φωτογραφία ενός ανυπολόγιστης αξίας ευρήματος: το πρώτο δείγμα απολιθωμένου ιστού από εγκέφαλο δεινόσαυρου που βρέθηκε ποτέ.
Το απολίθωμα κρυβόταν κάτω από λάσπη και φερτά υλικά στους αρχαίους βάλτους της  νοτιοανατολικής Αγγλίας για 133 εκατομμύρια χρόνια. Στη συνέχεια, ένα κυνηγός ορυκτών βρήκε την πέτρα το 2004 και έπειτα από πολύχρονες έρευνες, οι επιστήμονες κατέληξαν ότι πρόκειται για απολιθωμένο ιστό εγκεφάλου από προϊστορικό δεινόσαυρο.
Το απολίθωμα δείχνει διακριτές ομοιότητες με τους εγκεφάλους των σύγχρονων κροκόδειλων και πτηνών.  Ο απολιθωμένος προέρχεται πιθανότατα από ένα είδος που έμοιαζε με τον Ιγκουανόδοντα, έναν μεγάλο φυτοφάγο δεινόσαυρο που έζησε κατά την κρητιδική περίοδο.
Η ανακάλυψη μπορεί να ρίξει φως στο πώς εξελίχθηκαν οι εγκέφαλοι των δεινοσαύρων και άλλων αρχαίων πλασμάτων, ένας τομέας που έχει από καιρό αφήσει στο σκοτάδι τους  ερευνητές.
Ο ιστός εγκεφάλου, σε αντίθεση με τα ανθεκτικά στη φθορά οστά και δόντια, είναι συχνά ένα από τα πρώτα μέρη του σώματος που αποσυντίθεται.
Τώρα, οι επιστήμονες ελπίζουν να βρουν περισσότερους ιστούς εγκεφάλων, αφού έχουν πλέον έναν… μπούσουλα για το που και τι πρέπει να ψάξουν.
Συνέλαβαν το κορίτσι με τα πράσινα μάτια του National Geographic
Το κορίτσι με τα πράσινα μάτια και την κόκκινη μαντίλα έγινε γνωστό παγκοσμίως, πριν από περίπου τρεις δεκαετίες, από το εντυπωσιακό εξώφυλλο στο National Geographic.
Το εξώφυλλο είναι ένα από τα διασημότερα στην ιστορία του αμερικανικού περιοδικού και ανέδειξε την έφηβη τότε Σαρμπάτ σε σύμβολο του αφγανικού λαού, σε μια περίοδο που η χώρα της ήταν υπό σοβιετική κατοχή.
Το ίδιο πρόσωπο επανέρχεται σήμερα στη δημοσιότητα για έναν εντελώς διαφορετικό λόγο. Όπως μεταδίδουν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, η Αφγανή Σαρμπάτ Γκούλα συνελήφθη στο Πακιστάν καθώς βρέθηκε να έχει στην κατοχή της πλαστά έγγραφα. Η Γκούλα συνελήφθη από τις πακιστανικές αρχές "για κατοχή πλαστής ταυτότητας", όπως ανέφερε ο Σαχίντ Ιλίας, ένας υπεύθυνος της Nadra, της εθνικής αρχής δεδομένων μητρώου. Το νεαρό κορίτσι πρόσφυγας έγινε γνωστό το 1984 λόγω της φωτογραφίας του φωτορεπόρτερ Στιβ ΜακΚάρι, που βρέθηκε στο εξώφυλλο του περιοδικού. Μάλιστα, ο ΜακΚάρι βρήκε ξανά τη Γκούλα το 2002 στο Αφγανιστάν.
Στο Πακιστάν σήμερα, η Γκούλα βρίσκεται αντιμέτωπη με τη Δικαιοσύνη. Σύμφωνα με τον Ιλίας, αναζητούνται τρεις αξιωματούχους της Nadra που φέρονται ότι παρέδωσαν την πλαστή ταυτότητα στη Γκούλα και οι οποίοι εξαφανίστηκαν όταν αποκαλύφθηκε η απάτη.
Στην περίπτωση που κριθεί ένοχη, η Γκούλα μπορεί να καταδικαστεί σε κάθειρξη 7-14 ετών και σε καταβολή προστίμου ύψους 3-5.000 δολαρίων.
Σύμφωνα με Πακιστανούς αξιωματούχους, η Σαρμπάτ Γκούλα είχε υποβάλει αίτημα για έκδοση ταυτότητας στην Πεσάβαρ, τον Απρίλιο του 2014. Είχε δηλώσει τότε ότι το όνομά της ήταν Σαρμπάτ Μπίμπι.
Χιλιάδες Αφγανοί πρόσφυγες έχουν καταφέρει να αποκτήσουν πακιστανικές ταυτότητες, μολονότι το σύστημα έκδοσής τους είναι μηχανογραφημένο.
Ο ΜακΚάρι εντόπισε την Γκούλα το 2002, αφού έψαχνε επί 17 χρόνια, σε ένα απομονωμένο χωριό του Αφγανιστάν. Η γυναίκα είχε παντρευτεί έναν φούρναρη και είχε αποκτήσει τρεις κόρες. Στη συνέχεια φαίνεται ότι αναζήτησε καταφύγιο στο γειτονικό Πακιστάν.
Τους τελευταίους μήνες στο Πακιστάν είναι σε εξέλιξη μια μεγάλη έρευνα για τον εντοπισμό ανθρώπων που κατέχουν παρανόμως πακιστανικές ταυτότητες. Αξιωματούχοι ανέφεραν ότι η Nadra έχει ελέγξει εξονυχιστικά 91 εκατομμύρια ταυτότητες και εντόπισε 60.675 οι κάτοχοι των οποίων δεν ήταν Πακιστανοί.
Στο Πακιστάν ζουν σήμερα 1,4 εκατομμύριο Αφγανοί πρόσφυγες.
Ζει και εργάζεται σε οίκο ανοχής αλλά είναι παρθένα. Γιατί;
Η 21χονη Κάθριν Στόουν, εδώ και περίπου 6 μήνες ζει και εργάζεται σε οίκο ανοχής της Νεβάδα, αλλά παραμένει παρθένα. Όχι, δεν είναι η καθαρίστρια, ανήκει κανονικά στο... προσωπικό του πορνείου. Παρόλα αυτά, δεν έχει κάνιε ακόμα σεξ με τους πελάτες.
Από τον περασμένο Μάιο, η Κάθριν «εκπαιδεύεται» στην τέχνη του έρωτα έχοντας έναν ιερό σκοπό: να πουλήσει την παρθενιά της για 400.000 δολάρια.
Έπειτα από συννενόηση με τον ιδιοκτήτη του οίκου ανοχής (ο οποίος θα πάρει το 50%) η 21χρονη κοπέλα αποφάσισε να βγάλει σε δημοπρασία ότι "πολυτιμότερο έχει", προκειμένου να βοηθήσει οικονομικά την οικογένεια της, καθώς τον Δεκέμβριο του 2014 έχασαν το σπίτι τους σε φωτιά και έκτοτε δεν μπορούν να ορθοποδήσουν.
Σύμφωνα με την ίδια, ο μοναδικός όρος που θέτει είναι ο εξής (και καθόλου συγκεκριμένος): Θα πουλήσει την παρθενιά της στον... "εκλεκτό, έναν άνδρα με τον οποίο θα νιώσει μια σύνδεση έτσι ώστε η εμπειρία να είναι ξεχωριστή και για τους δύο μας. Δεν είναι μόνο για τα λεφτά".
Προς το παρόν, η υψηλότερη προσφορά στον σχετικό πλειστηριασμό είναι λίγο πάνω από τις 400.000 δολάρια.
Όταν όλα τελειώσουν, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN, η Κάθριν ονειρεύεται κάποια στιγμή να γίνει δικηγόρος...
news.gr
Πέθανε ο ηθοποιός που είχε σκοτώσει κατά λάθος το γιο του Μπρους Λι
Ο Michael Massee, ο ηθοποιός που τραυμάτισε θανάσιμα με όπλο τον Brandon Lee στο πλατό της ταινίας "The Crow" (1994), στην οποία έπαιζε το ρόλο του Funboy, πέθανε σε ηλικία 61 ετών. Περαιτέρω λεπτομέρειες για την αιτία του θανάτου του προς το παρόν, δεν έχουν δοθεί.
Ο Massee υποδυόταν στην μοιραία ταινία, έναν από τους κακοποιούς που βίασαν την αγαπημένη του πρωταγωνιστή -Μπράντον Λι. Ο τελευταίος κατά την αντιπαράθεση μαζί τους, δέχεται τη σφαίρα από τον Massee που ωστόσο εξαιτίας ενός λάθους του υπευθύνου των εφέ, το όπλο ήταν γεμάτο... Ο γιος του θρυλικού Μπρους Λι, ήταν μόλις 28 ετών και πέθανε στις 31 Μαρτίου 1993.
Ο Massee μετά το τραγικό περιστατικό, έκανε ένα διάλειμμα από την υποκριτική και επέστρεψε στη Νέα Υόρκη. "Δε νομίζω πως ξεπερνάς ποτέ κάτι τέτοιο", είχε πει σε συνέντευξή του 2005.
Είχε συμμετάσχει σε τουλάχιστον 80 ταινίες και τηλεοπτικές σειρές-ανάμεσά τους οι ταινίες "Seven", "Lost Highway" (1997), "Catwoman" (2004), "The Amazing Spider-Man" (2012), και "The Amazing Spider-Man 2" (2014).


Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!