Τρίτη 20 Αυγούστου 2019

Λιγότερες από 7 ώρες ύπνου βλάπτουν σοβαρά την υγείαΣωματικά και ψυχικά προβλήματα, μεταξύ των οποίων αυξημένος κίνδυνος παχυσαρκίας, εγκεφαλικών επεισοδίων, καρδιακών προσβολών, άγχους και κατάθλιψης, μπορεί να προκαλέσει το να κοιμάσαι λιγότερες από επτά ώρες την ημέρα.

Αυτό υποστηρίζει προσχέδιο έρευνας για τη δημόσια υγεία που διέρρευσε από το βρετανικό Υπουργείο Υγείας, και δημοσιεύει ο Guardian.

Το κείμενο που διέρρευσε, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχει ως στόχο αφενός να ενημερώσει για το ενδεχόμενο έκδοσης μια ξεκάθαρης εθνικής οδηγίας για τις συνιστώμενες ώρες ύπνου των ατόμων σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και αφετέρου να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τους παράγοντες που μπορούν να στηρίξουν τον υγιή ύπνο.

Έρευνες από το Συμβούλιο Ύπνου και την εταιρεία ερευνών YouGov αποκαλύπτουν ότι ένας στους τρεις Βρετανούς πολίτες κοιμάται συστηματικά λίγο, παρ’ όλο που πολλές μελέτες έχουν επισημάνει την αξία του ύπνου. Νωρίτερα φέτος, σε μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Journal of Experimental Medicine», ομάδα γερμανών επιστημόνων ανακάλυψε ότι ο ύπνος βελτιώνει την ικανότητα των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος να χτυπήσουν τους στόχους τους (εισβολείς) και να καταπολεμήσουν τις μολύνσεις.

Επιπλέον, πέρυσι ο Guardian αποκάλυψε ότι χιλιάδες παιδιά και έφηβοι αντιμετωπίζουν αυξανόμενες κρίσεις αϋπνίας, με τον αριθμό των εισαγωγών στα νοσοκομεία νέων ανθρώπων με διαταραχές ύπνου να αυξάνεται κατακόρυφα σε ένα διάστημα έξι ετών (2012-2018)

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 
Καρίμ Αμπντούλ Τζαμπάρ (1965)
Η νέα ταινία του Ταραντίνο είναι γεγονός. Όλος ο σινεφίλ κόσμος - και όχι μόνο- ασχολείται με αυτή, ενώ πολλοί σπεύδουν να τη χαρακτηρίσουν ως την ταινία του καλοκαιριού. Το Oneman φιλοξενεί ένα πλούσιο εβδομαδιαίο αφιέρωμα για τον σκηνοθέτη. Ωστόσο πέρα από τα θετικά σχόλια για το αποτέλεσμα του νέου καρπού του σκηνοθέτη υπάρχουν και αρκετές αντιδράσεις. Μία από αυτές προέρχεται από έναν θρύλο του NBA, τον σπουδαίο Καρίμ Αμπντούλ Τζαμπάρ.
Ο πρώην παίκτης NBA, πρώτος σκόρερ όλων των εποχών και αρθρογράφος του περιοδικού Hollywood Reporter, Καρίμ Αμπντούλ Τζαμπάρ, υπήρξε πολύ στενός φίλος με τον κορυφαίο δάσκαλο πολεμικών τεχνών, Μπρους Λι.
Έπειτα από τις αντιδράσεις της κόρης του Μπρους Λι για τη νέα ταινία του Ταραντίνο, για την οποία δήλωσε "απογοητευμένη" από τον τρόπο που ο σκηνοθέτης παρουσίασε τον πατέρα της, έρχεται και η αντίδραση του Καρίμ Αμπντούλ Τζαμπάρ. Σε κείμενό του, ο καλαθοσφαιριστής ανέφερε ότι η νέα ταινία του Ταραντίνο είναι "τσαπατσούλικη, κατά κάποιον τρόπο ρατσιστική και αναληθής".
Όλο το κείμενο του Τζαμπάρ.

"Θυμάστε εκείνο τον καιρό που ο Δρ Μάρτιν Λούθερ Κινγκ έδωσε ξύλο σε έναν σερβιτόρο επειδή του έφερε πιάτο με κρουτόν μέσα στη σούπα του; ΄Ή τότε που ο Δαλάι Λάμα απέτυχε και ζωγράφισε "Το κάρμα είναι σκύλα" στη λιμουζίνα του θιβετιανού πρεσβευτή; Πιθανότατα όχι, αφού όλα αυτά δεν συνέβησαν ποτέ.
Ωστόσο θα μπορούσαν να έχουν συμβεί εάν ένας κινηματογραφιστής αποφάσιζε να γράψει τέτοιους είδους σκηνές στις ταινίες του. Και παρ'όλο που θα γνωρίζαμε για μία ταινία πως είναι μυθοπλασία, αυτές οι σκηνές θα είχαν χαραχθεί στις μνήμες μας σαν να συνέβησαν στ' αλήθεια, διαφθείροντας έτσι στη συνείδησή μας τις προσωπικότητες εκείνων των ανθρώπων.
Γι' αυτό το λόγο οι κινηματογραφιστές έχουν μεγάλο βάρος ευθύνης όταν μπλέκουν στα έργα τους τη φήμη θαυμαστών ιστορικών ανθρώπων που θα μπορούσαν να επηρεάσουν σε αρνητικό βαθμό την γνώμη του κόσμου γι΄αυτούς. Η προβολή του Μπους Λι από τον Ταραντίνο στη νέα του ταινία με τίτλο "Once Upon a Time in Hollywood", δεν σέβεται αυτόν τον κανόνα.
Φυσικά ο Ταραντίνο έχει το δικαίωμα του καλλιτέχνη να παρουσιάσει το πορτρέτο του καθενός όπως εκείνος θέλει, αλλά το να το κάνει με τόσο τσαπατσούλικο τρόπο και κατά κάποιον τρόπο ρατσιστικό, είναι μία αποτυχία για εκείνον, τόσο ως καλλιτέχνη, όσο και ως άνθρωπος.

Αυτή η αμφισβήτηση με δίχασε κατά κάποιον τρόπο. Ο Ταραντίνο ήταν ένας από τους αγαπημένους μου σκηνοθέτες επειδή είναι τόσο τολμηρός, ασυμβίβαστος και απρόβλεπτος. Υπάρχει μια ζοφερή ενέργεια στις ταινίες του για κάποιον που αγαπάει τον κινηματογράφο και θέλει να σε κάνει να τον αγαπάς και εσύ. Παρακολουθώ κάθε καινούρια ταινία του σαν να πρόκειται για κάποιο μεγάλο γεγονός και το διασκεδάζω. Αυτό που έκανε στις σκηνές του Μπρους Λι και με απογοήτευσε τόσο πολύ είναι ότι έδειξε απώλεια πολιτιστικής συνείδησης.
Ο Μπρους Λι ήταν φίλος και δάσκαλός μου. Τον έζησα και έχω κάποια εικόνα για αυτόν τον άνθρωπο. Τον πρωτογνώρισα όταν ήμουν φοιτητής στο UCLA και προσπαθούσα να συνεχίσω τις σπουδές μου στις πολεμικές τέχνες, τις οποίες ξεκίνησα στη Νέα Υόρκη. Γρήγορα αναπτύξαμε μία στενή σχέση δάσκαλου-μαθητή. Μου δίδαξε την πειθαρχία και την πνευματικότητα των πολεμικών τεχνών, κάτι που συνέβαλε σε σημαντικό βαθμό στη μετέπειτα πορεία μου και τη συμμετοχή μου στο NBA για 20 ολόκληρα χρόνια χωρίς να σημειώσω πολλούς τραυματισμούς.
Κατά τη διάρκεια της φιλίας μας, μιλούσε με πάθος για το πόσο απογοητευμένος ήταν για τη στερεοτυπική παρουσίαση των Ασιάτων στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Οι ρόλοι που τους ανέθεταν κυρίως ήταν εκείνοι των κακοποιών ή των δούλων. Οι άντρες Ασιάτες απεικονίζονταν ως αντικείμενα χωρίς φύλο, ενώ οι γυναίκες ήταν υποτακτικές. Ο Μπρους είχε βάλει καλά στο μυαλό του να αλλάξει αυτή την απεχθή εικόνα των Ασιατών μέσω της ενασχόλησής του με την ηθοποιία, το γράψιμο και την ενασχόλησή του με τις πολεμικές τέχνες.

Γι' αυτόν τον λόγο ενοχλήθηκα σε μεγάλο βαθμό που ο Ταραντίνο επέλεξε να απεικονίσει τον Μπρους με έναν τόσο μονοδιάστατο τρόπο.
Αρκετές φορές που κυκλοφορούσα στο δρόμο με τον Μπρους έτυχε να τον προκαλέσει σε μάχη κάποιος τυχαίος βλάκας.Ο Μπρους πάντα αρνούνταν ευγενικά και προχωρούσε. Ο πρώτος κανόνας του Bruce ήταν να μην πολεμάς - εκτός αν δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Δεν ένιωθε καμία ανάγκη να αποδείξει τη δύναμή του. Ήξερε ποιος ήταν και ότι ο πραγματικός αγώνας δεν ήταν στο ματ, ήταν στην οθόνη του κινηματογράφου δημιουργώντας ευκαιρίες για τους Ασιάτες να θεωρούνται ως κάτι περισσότερο από χαμογελαστά ανθρωπάκια.
Δυστυχώς,η ταινία Once Upon a time in Hollywood δεν σεβάστηκε τις αρχές και τους κανόνες που ακολουθούσε ο Μπρους στη ζωή του".

Ο Ντουέιν «The Rock» Τζόνσον παντρεύτηκε την εδώ και πολλά χρόνια σύντροφό του Λόρεν Χάσγιαν.
Η είδηση έγινε γνωστή από την ανάρτηση που έκανε ο ηθοποιός στον λογαριασμό του στο Instagram.
Ο Τζόνσον ανέβασε μία φωτογραφία γράφοντας στη λεζάντα: «Το κάνουμε. 18 Αυγούστου 2019. Χαβάη. Ευλογημένος».
Οι δυο τους είναι ζευγάρι από το 2007 και έχουν δύο παιδιά, την 3χρονη Τζασμίν και την ενός έτους Τιάνα.

Σε μια συμβολική κίνηση για να προσελκύσει την προσοχή στο πρόβλημα, η Ισλανδία θα προβεί σήμερα στα αποκαλυπτήρια μιας πλάκας στη μνήμη του Όκγιεκουλ, του πρώτου παγετώνα του νησιού που έπαψε να έχει το καθεστώς του παγετώνα, καθώς εξαφανίσθηκε εξαιτίας της ανόδου της θερμοκρασία - μια ευκαιρία για τους επιστήμονες να κρούσουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες της απορρύθμισης του κλίματος.
Η αναμνηστική πλάκα πρόκειται να αποκαλυφθεί γύρω στις 17:00 (ώρα Ελλάδας) εκεί όπου βρισκόταν ο Όκγιεκουλ (η λέξη σημαίνει «ΟΚ παγετώνας» στα ισλανδικά), στο δυτικό τμήμα του νησιού.
Η πρωθυπουργός της Ισλανδίας Κατρίν Γιακομπσντότιρ και η πρώην αρμοστής του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα Μέρι Ρόμπινσον, μεταξύ άλλων, πρόκειται να παραστούν στην τελετή.
«Θα είναι το πρώτο μνημείο για έναν παγετώνα που εξαφανίσθηκε εξαιτίας των κλιματικών αλλαγών στον κόσμο», είχε δηλώσει τον Ιούλιο η Σιμέν Χάου, καθηγήτρια ανθρωπολογίας στο πανεπιστήμιο Ράις των ΗΠΑ, που είχε τη σχετική πρωτοβουλία.Μ' αυτή την πλάκα, η οποία φέρει την επιγραφή «Μια επιστολή για το μέλλον» στα ισλανδικά και τα αγγλικά, οι ερευνητές ελπίζουν να ευαισθητοποιήσουν τον πληθυσμό όσον αφορά την εξαφάνιση των παγετώνων και τις συνέπειες τις κλιματικής αλλαγής.
Η πλάκα φέρει επίσης την επιγραφή «415 ppm CO2», μια αναφορά στο επίπεδο ρεκόρ συγκέντρωσης διοξειδίου του άνθρακα που καταγράφηκε τον περασμένο Μάιο στην ατμόσφαιρα.
Με την τελετή αυτή «θέλουμε να δώσουμε έμφαση σ' αυτά που εξαφανίζονται --ή πεθαίνουν-- σ' ολόκληρο τον κόσμο και να προσελκύσουμε την προσοχή στο γεγονός ότι πρόκειται για κάτι που 'επιτελέσθηκε' από τους ανθρώπους, μολονότι δεν θα πρέπει να είμαστε υπερήφανοι γι' αυτό», εξηγεί σε ανακοίνωση η Σιμέν Χάου.
«Οι συζητήσεις για την κλιματική αλλαγή μπορεί να είναι πολύ αφηρημένες, να συνοδεύονται από πολυάριθμες καταστροφικές στατιστικές και περίπλοκα, ακατανόητα επιστημονικά μοντέλα», προσθέτει.
Έτσι, εκτιμά η καθηγήτρια, «ένα μνημείο στη μνήμη ενός παγετώνα που εξαφανίσθηκε μπορεί να είναι ένα καλό μέσο για να αντιληφθούμε τι αντιμετωπίζουμε σήμερα».
Σύμφωνα με την ερευνήτρια και τον συνάδελφό της Ντομινίκ Μπουαγιέ, η Ισλανδία χάνει κάθε χρόνο περίπου ένδεκα δισκεκατομμύρια τόννους πάγου. Οι επιστήμονες εκφράζουν φόβους πως μέσα σε 200 χρόνια θα έχουν εξαφανισθεί οι περίπου 400 παγετώνες που έχει αυτό το νησί.
Ο παγετώνας Όκγιεκουλ, ο οποίος το 1890 εξακολουθούσε να καλύπτει επιφάνεια 16 τετραγωνικών χιλιομέτρων, το 2012 είχε πλέον έκταση μόλις 700 τετραγωνικά μέτρα, σύμφωνα με μια έκθεση του πανεπιστημίου της Ισλανδίας που δημοσιεύθηκε το 2017.
Το 2014 «πήραμε την απόφαση πως δεν πρόκειται πλέον για παγετώνα, ήταν απλώς νεκρός πάγος που δεν κινούνταν πια», αφηγείται στο Γαλλικό Πρακτορείο ο γεωλόγος Όντουρ Σίγκουρντσον, ο οποίος μελέτησε τον Όκγιεκουλ. Τότε ήταν που ο Όκγιεκουλ έπαψε να θεωρείται παγετώνας.
Για να έχει το καθεστώς του παγετώνα, η μάζα του πάγου και του χιονιού «πρέπει να είναι αρκετά πυκνή ώστε να μπορεί να μετακινείται χάρη στο δικό της βάρος», δηλαδή να έχει πάχος 40 έως 50 μέτρα ώστε να παράγει πίεση αρκετή για να διατηρεί κάποια πλαστικότητα.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!