Τρίτη, 23 Απριλίου 2019

Πώς από ντελιβεράς έγινε... δισεκατομμυριούχος!
Ξεκίνησε τη δεκαετία του '90 να κάνει ο ίδιος μεταφορές με ποδήλατα βγάζοντας ένα μεροκάματο. Τους πρώτους μήνες του 2019, ο Γουάνγκ Γουέι είδε την περιουσία του να αυξάνεται κατά περισσότερο από 1 δισ. δολάρια και να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο πλούσιους Κινέζους. Η συνολική περιουσία του Γουάνγκ ανέρχεται στα 11,4 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires.
Δύο χρόνια νωρίτερα, η περιουσία του αυξήθηκε κατά 2 δισ. δολάρια μέσα σε μόλις μία ημέρα. Αυτό έγινε όταν η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς δεμάτων της Κίνας, η S.F. Express, έκανε το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο εκτοξεύοντας την περιουσία του ιδρυτή της.
Πρόκειται για μια πολύ καλή κατάληξη μια εταιρείας που ξεκίνησε την δραστηριότητα της στις αρχές της δεκαετίας του 90΄ όταν μόνο τα κινεζικά ταχυδρομεία μπορούσαν να μεταφέρουν δέματα. Η εταιρεία κούριερ που ξεκίνησε ο Γουάνγκ Γουέι λειτουργούσε για 16 χρόνια στην παρανομία μέχρι που η κυβέρνηση της χώρας της έδωσε επίσημη άδεια λειτουργίας.
Η επίσημη πρώτη της S.F. Express στο Χρηματιστήριο της Σεντζέν οδήγησε σε αύξηση της μετοχής της μητρικής εταιρείας S.F. Holding κατά 59%.
Ο Γουάνγκ την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης των μετοχών της εταιρείας του στο χρηματιστήριο, έδωσε μπόνους στους εργαζόμενους της SF, οι οποίοι έσπευσαν να αγοράσουν μετοχές. Αυτές οι αγορές βοήθησαν στην ραγδαία άνοδο της τιμής των μετοχών της.
https___blogs-images.forbes.com_janeho_files_2017_11_1109_china-wang-wei_650x455.jpg
Ο Γουάνγκ και άλλοι πέντε δισεκατομμυριούχοι «ντελιβεράδες» έχουν δει τις περιουσίες τους να αυξάνονται κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, λόγω εισαγωγών των εταιρειών τους στο χρηματιστήριο. Σύμφωνα με τον δείκτη του Bloomberg, οι εν λόγω επιχειρηματίες συγκέντρωσαν το ποσό των 47 δισ. δολαρίων. Όλοι αυτοί οι δισεκατομμυριούχοι και οι επιχειρήσεις τους αποτελούν κομμάτι της έκρηξης του ηλεκτρονικού εμπορίου και εταιρειών όπως η Alibaba Group, που είναι και η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της S.F. Express.
Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αλλαγή της στάσης της κινεζικής κυβέρνησης, η οποία μέχρι το 2009 δεν επέτρεπε την παράδοση δεμάτων από ιδιωτικές εταιρείες. Από τότε όμως η Κίνα ενθαρρύνει τον ανταγωνισμό στον κλάδο.
Την τελευταία δεκαετία η μέση τιμή μιας παράδοσης πακέτου στην Κίνα έχει μειωθεί κατά 57% στα 12,8 γουάν (1,86 δολάρια), σύμφωνα με την Κινεζική Υπηρεσία Ταχυδρομείων, που ρυθμίζει την αγορά κούριερ. Στις ΗΠΑ το μέσο κόστος για κάθε πακέτο υπολογίζεται στα 10 δολάρια.
Για ποιον ήρωα του Game of Thrones ξοδεύονται τα πιο πολλά δολάρια στο eBay
Το Game of Thrones είναι μια σειρά που έχει καταρρίψει πολλά ρεκόρ! Η φρενίτιδα που επικρατεί και λόγω της έναρξης του 8ου και τελευταίου κύκλου της πιο συναρπαστικής σειράς αποτυπώνεται και σε αριθμούς!
Στο eΒay, το πιο ακριβό αντικείμενο, σχετικό με το «Game of Thrones», ήταν ένα σετ σπάνιων καρτών που απεικονίζουν τους ήρωες της σειράς, το οποίο αγοράστηκε στα 9.995 δολάρια! Επίσης, οι fans της σειράς επέλεξαν ως τον πιο αγαπημένο χαρακτήρα της σειράς την Daenerys Targaryen.
Το eΒay ανέλυσε τα δεδομένα του, προκειμένου να αποκαλύψει ποια είναι τα προϊόντα του GoT που αγοράζονται πιο συχνά σε όλο τον κόσμο.
Το προηγούμενο έτος οι φαν του GoT κατάφεραν να ξοδέψουν περισσότερα από 16 εκατομμύρια δολάρια μόνο στο eBay, για να αποκτήσουν προϊόντα σχετικά με τη σειρά, ενώ μόνο μέσα στις τελευταίες έξι βδομάδες αναζήτησαν με βάση τη φράση «Game of Thrones» πάνω από 15.000 φορές. Από αυτά τα 16 εκατομμύρια, περισσότερα από 110.700 δολάρια δαπανήθηκαν για την απόκτηση της συλλογής DVD του έβδομου κύκλου της σειράς, ενώ μόνο για ένα σετ σπάνιων καρτών με τους ήρωες της σειράς κάποιος έδωσε 9.995 δολάρια.
Ωστόσο, το best seller προϊόν GoT ήταν ένα ξύλινο μουσικό κουτί, που έχει χαραγμένο πάνω του το όνομα της σειράς και παίζει το soundtrack της και από το οποίο πουλήθηκαν 1.900 κομμάτια.
Μεγάλη Εβδομάδα: Πού είναι αφιερωμένη η κάθε ημέρα
Τη Μεγάλη Δευτέρα προβάλλεται η υπέροχη μορφή του Παγκάλου Ιωσήφ, γιατί αυτός σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας μας, αποτελεί προτύπωση και εικόνα του Χριστού.
Όπως ο Κύριος υπέφερε άδικα εξαιτίας της ανθρώπινης κακίας, το ίδιο και εκείνος υπέφερε εξαιτίας της κακίας των αδελφών του και έδειξε όπως και ο Χριστός απέραντη ανεξικακία. Επίσης την ημέρα αυτή κάνουμε ανάμνηση του διδακτικού γεγονότος της ξηρανθείσης συκής από τον Κύριο πο συνέβηκε σύμφωνα με τα ιερά Ευαγγέλια την επομένη ημέρα της θριαμβευτικής Του εισόδου στην Ιερουσαλήμ. Μη βρίσκοντας καρπό στο δένδρο το καταράστηκε και αυτό αμέσως ξεράθηκε, θέλοντας να μας διδάξει με τον τρόπο αυτό, πως και εμείς αν δεν παράγουμε πνευματικούς καρπούς, μας περιμένει ο αιώνιος θάνατος! Επίσης η άκαρπος συκή συμβολίζει και την ιουδαϊκή Συναγωγή, και γενικότερα την ιουδαϊκή θρησκεία, η οποία δεν είχε πλέον να παρουσιάσει καμιά πνευματική υπηρεσία στο λαό, μάλλον αρνητικές υπηρεσίες προσέφερε και γι’ αυτό στηλιτεύτηκε έντονα από τον Κύριο. Οι άγιοι Πατέρες όρισαν να κάνουμε μνεία την Μ. Δευτέρα αφ’ ενός μεν του δικαίου Ιωσήφ και αφ’ ετέρου του γεγονότος της ξηρανθείσης συκής για να μιμηθούμε και εμείς τον Πάγκαλο Ιωσήφ στην αρετή και να αποφύγουμε την άκαρπη συκή και να στολισθούμε με αρετές και πνευματικούς καρπούς, προκειμένου να ακολουθήσουμε τον Κύριο στο σωτήριο Πάθος Του.
Τη Μεγάλη Τρίτη ενθυμούμαστε την παραβολή των Δέκα Παρθένων που έχει υψίστη σημασία για τη σωτηρία μας.
Η Υμνογραφία της ημέρας είναι αφιερωμένη σε δύο βασικά θέματα, στην παραβολή των δέκα παρθένων και στην καλλιέργεια των ταλάντων, που χαρίζει στον καθένα μας ο Θεός. Προβαίνοντος του Πάθους, η Εκκλησία μάς καλεί να στρέψουμε την προσοχή μας στα έσχατα, είτε αυτά για τον καθένα μας έρχονται την ώρα του θανάτου, είτε αναφέρονται στην τελείωση του κόσμου κατά τη Δευτέρα Παρουσία. Οι ύμνοι που ψάλλονται είναι πολύ διδακτικοί και συγκινητικοί.
«Ιδού ο Νυμφίος έρχεται εν τώ μέσω της νυκτός και μακάριος ο δούλος, όν ευρήσει γρηγορούντα· ανάξιος δέ πάλιν, όν ευρήσει ραθυμούντα. Βλέπε, οὖν ψυχή μου, μή τώ ύπνω κατενεχθής, ίνα μή τώ θανάτω παραδοθής, και της Βασιλείας έξω κλεισθής· αλλά ανάνηψον κράζουσα· Άγιος, άγιος, άγιος εί ο Θεός ημών, πρεσβείαις του Προδρόμου, σώσον ημάς».
Να, ο Νυμφίος έρχεται στο μέσο της νύχτας, κι ευτυχισμένος θα είναι ο δούλος που θα τον βρεί (ο Νυμφίος) ξάγρυπνο να τον περιμένει· ανάξιος όμως πάλι θα είναι εκείνος, που θα τον βρεί ράθυμο και απροετοίμαστο. Βλέπε, λοιπόν, ψυχή μου να μή βυθιστείς στον πνευματικό ύπνο, για να μή παραδοθείς στο θάνατο (της αμαρτίας) και να μείνεις έξω της βασιλείας του Θεού. Αλλά ανάνηψε κράζοντας· Άγιος, άγιος, άγιος είσαι εσύ ο Θεός μας · με τις πρεσβείες του προδρόμου σώσε μας.
Την Μ. Τετάρτη τιμάμε τη μετάνοια της αμαρτωλής γυναικός, η οποία άλειψε με μύρο από ευγνωμοσύνη τα πόδια του Κυρίου, λίγο πριν το Πάθος Του.
Τη Αγία και Μεγάλη Τετάρτη της αλειψάσης τον Κύριον μύρω πόρνης γυναικός μνείαν ποιείσθαι οι θειότατοι πατέρες εθέσπισαν, ότι προ του σωτηρίου πάθους μικρόν τούτο γέγονε”… Οι άγιοι πατέρες όρισαν να θυμόμαστε και να τιμάμε αυτή τη μέρα μια αμαρτωλή γυναίκα, η οποία αποφάσισε να μετανοήσει ειλικρινά και εξωτερικεύοντας αυτή τη σωτήρια παρόρμησή της άλειψε τα πόδια του ελεήμονα Χριστού με πολύτιμο μύρο. Επειδή η μετάνοια είναι βασική προϋπόθεση για τη σωτηρία κάθε ανθρώπου, η μεγάλη μετάνοια της γυναικός αυτής αποτελεί λαμπρό παράδειγμα για κάθε πιστό και επειδή το γεγονός της μετάνοιας είναι ένας δύσκολος αγώνας και ένα επώδυνο πάθος αυτοταπείνωσης, καθόρισαν οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, να είναι αφιερωμένη η προηγούμενη ημέρα πριν τη σύλληψη του Κυρίου στην μετάνοια της πόρνης γυναικός.
Το γεγονός αυτό το διέσωσαν και οι τέσσερις Ευαγγελιστές (Ματθ.κστ΄6-13, Μαρκ.ιδ΄3-9, Λουκ.ζ΄36-50, Ιωάν.ιβ΄1-8) με κάποιες μικροδιαφορές στις διηγήσεις τους. Αναλυτικότερη και σαφέστερη είναι εκείνη του Λουκά. Ο Χριστός λίγο πριν το πάθος του, μετά την ανάσταση του Λαζάρου, σε κάποια πόλη προσκλήθηκε να δειπνήσει στο σπίτι κάποιου πλουσίου Φαρισαίου, ονόματι Σίμωνος. Και ενώ συνέτρωγε ο Χριστός με τους συνδαιτυμόνες του, μπήκε στην οικία μια αμαρτωλή γυναίκα, γνωστή πόρνη της περιοχής, έχοντας στα χέρια της ακριβότατο αγγείο γεμάτο με πολύτιμο και πανάκριβο μύρο. Πλησίασε το Χριστό, έχυσε ένας μέρος από το μύρο στην κεφαλή και το σώμα του Κυρίου και με το υπόλοιπο και τα ασταμάτητα δάκρυά της έβρεχε και έπλυνε τα πόδια του Χριστού. Τέλος έλυσε την πλούσια πλεξούδα των μαλλιών της και άρχισε να σκουπίζει τα άχραντα πόδια του Δασκάλου. Ο Χριστός έμεινε ατάραχος, όχι όμως και οι παραβρισκόμενοι. Ο μεν οικοδεσπότης φαρισαίος σκανδαλίσθηκε με τη θέα της πόρνης και ακόμα περισσότερο με το άγγιγμά της στο σώμα του Ιησού. Διερωτόταν, πως είναι δυνατόν, προφήτης όντας, ο καλεσμένος του ραβίνος να μην διαγνώσει ότι η γυναίκα αυτή είναι αμαρτωλή και να μην τη διώξει κακείν κακώς, όπως θα έκανε ο ίδιος και οι όμοιοί του φαρισαίοι. Ο φιλάργυρος και ανάξιος μαθητής του Χριστού, ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, μέτρησε τη μεγάλη αξία του μύρου, το οποίο κατά τη γνώμη του “πήγε χαμένο”, ενώ θα μπορούσε να πουληθεί και να δοθεί δήθεν στους φτωχούς. Ουσιαστικά όμως ο μέλλων προδότης μαθητής δεν ενδιαφέρονταν για τους φτωχούς, αλλά για τη δική του τσέπη, γιατί ήταν κλέφτης. Ο Χριστός έδωσε απάντηση και στους δυο “σκανδαλισθέντες” από το γεγονός αυτό. Στον μεν φαρισαίο απάντησε πως η γυναίκα αυτή έδωσε περίσσια και εγκάρδια περιποίηση, σε αντίθεση με αυτόν που τον κάλεσε προφανώς τυπικά και επιδεικτικά στο σπίτι του. Στον δε δόλιο Ιούδα απάντησε πως τους φτωχούς θα τους έχουν πάντοτε μαζί τους και έχουν χρέος και καθήκον να τους ελεούν, όμως το μύρο ετούτο είναι δωρεά μιας πονεμένης καρδιάς προς τον ελεήμονα Κύριο του κόσμου. Το πολύτιμο μύρο ήταν μια μικρό δείγμα της μεγάλης μετάνοιας και ευγνωμοσύνης αυτής της γυναίκας. Έτσι γύρισε τέλος προς αυτή και της είπε “ αφέονται σου αι αμαρτίαι… η πίστις σου σέσωσε σε, πορεύου εις ειρήνην”. Τα τελευταία αυτά λόγια εξόργισαν περισσότερο τους συγκεντρωμένους, Ποίος είναι αυτός που μπορεί να συγχωρεί αμαρτίες ;
Τη Μ. Πέμπτη εορτάζουμε τα σωτήρια γεγονότα που συνέβηκαν κατά τη διάρκεια του Μυστικού Δείπνου, τον ιερό Νιπτήρα, την παράδοση της Θείας Ευχαριστίας, την Αρχιερατική Προσευχή του Κυρίου και την Προδοσία του Ιούδα.
Τη Αγία και Μεγάλη Πέμπτη οι τα πάντα καλώς διαταξάμενοι θείοι πατέρες αλληλοδιαδόχως εκ τε των θείων αποστόλων και των ιερών Ευαγγελίων παραδεδώκασιν ημίν τέσσερα τινα εορτάζειν, τον ιερόν Νιπτήρα, τον Μυστικόν Δείπνον (δηλαδή την παράδοσιν των καθ’ ημάς φρικτών μυστηρίων), την υπερφυά προσευχήν και την προδοσίαν αυτήν”. Αυτό είναι το συναξάρι της Μ.Πέμπτης. Από σήμερα μπαίνουμε στην τελική ευθεία για το Θείο Πάθος. Την Μ. Πέμπτη οι θείοι πατέρες καθόρισαν να εορτάζουμε τα μεγάλα γεγονότα που συνέβηκαν την ημέρα που ο Χριστός μας συνελήφθηκε από τους ανόμους εχθρούς Του. Σύμφωνα με τα ιερά Ευαγγέλια την Πέμπτη ημέρα εκείνης της εβδομάδος ο Κύριος, ως Θεός, γνωρίζοντας τα μέλλοντα να συμβούν θέλησε να δειπνήσει για τελευταία φορά με τους αγαπημένους Του μαθητές. Γι’ αυτό οργάνωσε τραπέζι σε κάποιο υπερώο της Ιερουσαλήμ. Ο δείπνος αυτός έγινε την Πέμπτη το βράδυ, ονομάζεται δε Μυστικός Δείπνος επειδή κατά τη διάρκειά του έλαβαν χώρα σπουδαιότατα γεγονότα που έχουν σχέση με τη σωτηρία μας, ακατανόητα στο ανθρώπινο μυαλό.
Την Μ. Παρασκευή προσκυνούμε τα άγια και σωτήρια και φρικτά Πάθη του Κυρίου μας
Τη Αγία και Μεγάλη Παρασκευή τα Άγια και Φρικτά Πάθη του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού επιτελούμεν’ τους εμπτυσμούς, τα ραπίσματα, τα κολαφίσματα, τας ύβρεις, τους γέλωτας, την πορφυράν χλαίναν, τον κάλαμον, τον σπόγγον, το όξος, τους ήλους, την λόγχην, και προ πάντων τον σταυρόν και τον θάνατον, α δι’ ημάς εκών κατεδέξατο’ έτι δε και την του ευγνώμονος ληστού, του συσταυρωθέντος αυτώ, σωτήριον εν τω σταυρώ ομολογίαν”.
Μεγάλη Παρασκευή, ημέρα γενικού πένθους και θρήνου για εκατομμύρια πιστούς. Ημέρα απόλυτης νηστείας, προσευχής και περισυλλογής. Ο Βασιλεύς των Βασιλευόντων και Κύριος των Κυριευόντων βρίσκεται κρεμασμένος επί του ξύλου ως κακούργος. Η ανθρώπινη κακία έφτασε στο έσχατο σημείο της πτώσης της, ο άνθρωπος έγινε θεοκτόνος!
…Η Μεγάλη Παρασκευή είναι μια ξεχωριστή ημέρα για τους ορθοδόξους πιστούς. Γνωρίζουμε ότι το σεπτό θείο πάθος λειτούργησε λυτρωτικά για μας. Λυπούμαστε για τα αμαρτήματά μας, για την κατάπτωσή μας και προπαντός για την θεοκτονία. Παράλληλα όμως χαιρόμαστε που η Μεγάλη Θυσία του Χριστού έγινε αιτία και μέσον απολύτρωσης του ανθρωπίνου γένους.. Η ανάσταση που επακολούθησε το θάνατο του Σωτήρος, έγινε η απαρχή και της δικής μας ανάστασης.
Το Μ. Σάββατο τιμάμε τη θεόσωμο Ταφή του Κυρίου μας και την εις Άδου Κάθοδόν Του.
Τω αγίω και μεγάλω Σαββάτω, την θεόσωμον ταφήν και την εις άδου κάθοδον του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εορτάζομεν, δι’ ων της φθοράς το ημέτερον γένος ανακληθέν προς αιωνίαν ζωήν μεταβέβηκε”. Με αυτά τα λόγια ο ιερός Συναξαριστής χαρακτηρίζει το περιεχόμενο του Μεγάλου Σαββάτου.
Το Θείο Δράμα έλαβε τέλος. Ο εκουσίως παθών, χάριν της σωτηρίας του πολύπαθου ανθρωπίνου γένους, Κύριος Ιησούς Χριστός, δοκίμασε, ως άνθρωπος, και το πικρό ποτήρι του θανάτου, ως το αποκορύφωμα του πάθους Του. Περί την ενάτη ώρα της Παρασκευής εξέπνευσε πάνω στον επώδυνο σταυρό, πολύ γρηγορότερα από όσο περίμεναν οι δήμιοί Του. (Μάρκ.15:44). Το ασθενικό και ασκητικό Σαρκίο Του δεν άντεξε για πολύ τους αφάνταστα αφόρητους πόνους της σταυρώσεως
Επειδή η επόμενη ημέρα ήταν Πάσχα για τους Ιουδαίους έπρεπε να κατέβουν τα σώματα από τους σταυρούς και να θαφτούν πριν τη δύση του ηλίου. Για να επιταχύνουν το θάνατο τον καταδίκων έσπαζαν τα κόκαλά τους με σιδερένιους λοστούς. Για τον Κύριο δεν χρειάστηκε να αρθώσουν τα μέλη “ως είδον αυτόν ήδη τεθνηκότα”(Ιωάν.19:33). Μόνο που “εις των στρατιωτών λόγχη αυτού την πλευράν ένυξε, και ευθέως εξήλθεν αίμα και ύδωρ” (Ιωάν.19:34). Κατόπιν οι επιφανείς Ιουδαίοι πολίτες και κρυφοί μαθητές του Χριστού “δια τον φόβον των Ιουδαίων” (Ιωάν.!9:38), Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας και ο βουλευτής Νικόδημος, θέλησαν να αποδώσουν τις πρέπουσες επικήδειες τιμές στον αγαπημένο τους δάσκαλο. Ο Ιωσήφ “εισήλθε προς Πιλάτον και ητήσατο το σώμα του Ιησού… γνούς από του κεντυρίωνος εδωρήσατο το σώμα τω Ιωσήφ. Και αγοράσας σινδόνα και καθελών αυτόν ανείλησε τη σινδόνι και κατέθηκεν αυτόν εν μνημείω, ό ήν λελατομημένον εκ πέτρας και προσεκύλισε λίθον επί την θύραν του μνημείου” (Μάρκ.15:43-46).
Μετά την εκπνοή Του επί του σταυρού η ψυχή του Κυρίου, ακολουθώντας τον απαράβατο νόμο του θανάτου, κατέβηκε στον άδη, τον προαιώνιο σκοτεινό τόπο – δεσμωτήριο των ανθρωπίνων ψυχών. Ο απόστολος Πέτρος μας διαβεβαίωσε πως “Χριστός άπαξ περί αμαρτιών έπαθε, δίκαιος υπέρ αδίκων , ίνα ημάς προσάγη τω Θεώ, θανατωθείς μεν σαρκί, ζωοποιηθείς δε πνεύματι’ εν ω και τοις εν φυλακή πνεύμασι πορευθείς εκήρυξεν” (1 Πέτρ.3:18-19). Επίσης ο απόστολος Παύλος έγραψε ότι ο Χριστός “κατέβη πρώτον εις τα κατώτερα μέρη της γης” (Εφεσ.4:9), υπονοώντας ασφαλώς την εις άδου κάθοδο Του.
Σύμφωνα με σαφή προφητικά χωρία της Αγίας Γραφής η κάθοδος του Χριστού στον άδη υπήρξε επεισοδιακή. Η παρουσία του Θεού στον τόπο του πικρού δεσμωτηρίου των ψυχών έφερε αναστάτωση. Οι αιώνιες πύλες του παμφάγου άδη γκρεμίστηκαν και οι φύλακες πυλωροί έφριξαν μπροστά στο μεγαλείο και το φως της θεότητας. Ο Χριστός συνέχισε και εκεί το απολυτρωτικό Του έργο. Κήρυξε το ευαγγέλιο της σωτηρίας στα απ’ αιώνος δέσμια πνεύματα και όσα από αυτά πίστεψαν ελευθερώθηκαν και ανέβηκαν μαζί με τον Κύριο από τον άδη.
Το πνεύμα του Κυρίου ήταν αδύνατο να μείνει στον εκεί, στον τόπο της βασάνου. Γι’ αυτό και ανέστη. Επίσης οι πιστοί του Χριστού που συναποτελούν το μυστικό Του σώμα δεν μπορούν πια να μείνουν και αυτοί δέσμιοι του άδη.
Η εις άδου κάθοδο του Κυρίου σήμανε την κατάλυση του κράτους και της εξουσίας του άρχοντος του σκότους στους πιστούς του Χριστού. Αυτή η νίκη είναι το μεγαλύτερο γεγονός στην ιστορία του ανθρωπίνου γένους, διότι νικήθηκε ο μεγαλύτερος εχθρός του ανθρώπου ο θάνατος. Από τότε άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για την ανθρωπότητα, εγκαινιάστηκε μια νέα εποχή γι’ αυτή.
Τι γιορτάζουμε τη Μεγάλη Τρίτη - Ποια η σημασία της ημέρας;
Η Εκκλησία αμέσως πριν την είσοδό μας στη Μεγάλη Εβδομάδα εορτάζει και πανηγυρίζει δύο γεγονότα. Την Ανάσταση του Λαζάρου και την είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα.
Η Μεγάλη Τρίτη του Πάσχα είναι αφιερωμένη αφενός στη μνεία του ιερού ευαγγελίου που αναφέρεται στη δριμύτατη καταγγελία του Ιησού κατά των θρησκευτικών αρχηγών του Ισραήλ, των Γραμματέων και των Φαρισαίων, και αφετέρου στην παραβολή των δέκα παρθένων.
mtriti-JqBID.jpg

Σύμφωνα με το χριστιανικό εορτολόγιο καθιερώθηκε να ονομάζεται Μεγάλη Τρίτη η ημέρα Τρίτη της Μεγάλης Εβδομάδας ή Εβδομάδας των Παθών του Ιησού Χριστού.
 Στον Όρθρο διαβάζεται από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου (22, 15- 23, 39) η καταδίκη των Φαρισαίων. Στην Ακολουθία συνεχίζεται η ανάγνωση από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου όπου γίνεται λόγος για το Τέλος. Γι’ αυτό μιλούν και οι δύο παραβολές της ημέρας.
Η πρώτη είναι η παραβολή των δέκα παρθένων. «Πέντε εξ αυτών ήσαν φρόνιμοι» και είχαν πάρει μαζί με τα λυχνάρια τους και αρκετό λάδι, «πέντε ήσαν μωραί», τα λυχνάρια τους έσβησαν και δεν έγιναν δεκτές στο γαμήλιο δείπνο. Η άλλη παραβολή είναι των ταλάντων που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και να καλλιεργούμε και να αυξήσουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα.
Το βράδυ ψάλλεται ο όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης όπου είναι αφιερωμένη στην αμαρτωλή γυναίκα (Λουκ. 7,47) που μετανιωμένη άλειψε τα πόδια του Κυρίου με μύρο, και συγχωρήθηκε για τα αμαρτήματά της, γιατί έδειξε μεγάλη αγάπη και πίστη στον Κύριο, ενώ ψάλλεται ένα από τα πιο γνωστά και δημοφιλή τροπάρια της θρησκευτικής υμνολογίας.
Σύμφωνα με το dogma.gr, η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στο καθάρισμα του σπιτιού. Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας, τη Μεγάλη Τρίτη φτιάχνονται τα κουλουράκια και τα τσουρέκια, έθιμο ωστόσο, που συνήθως γίνεται τη Μεγάλη Πέμπτη. Στη Θάσο αναβιώνει το πανάρχαιο έθιμο «Για βρεξ’ Απρίλη μ’», όπου χορεύονται παραδοσιακοί χοροί. Στην Ιερισσό της Χαλκιδικής έχουν το έθιμο «Του μαύρου νιου τ’ αλώνι».
megalitriri.jpg
Μετά την επιμνημόσυνη δέηση και την εκφώνηση του πανηγυρικού, οι γεροντότεροι αρχίζουν το χορό. Σιγά-σιγά πιάνονται όλοι οι κάτοικοι και συχνά ο χορός έχει μήκος τετρακόσια μέτρα. Τραγουδούν και χορεύουν όλα τα πασχαλινά τραγούδια και τελειώνουν με τον «Καγκέλευτο» χορό, που είναι η αναπαράσταση της σφαγής 400 Ιερισσιωτών από τους Τούρκους, κατά την επανάσταση του 1821. Κατά τη διάρκεια της γιορτής μοιράζεται καφές που βράζει σε μεγάλο καζάνι «ζωγραφίτικος», τσουρέκια και αυγά.
Τι διδασκόμαστε την Μεγάλη Τρίτη από τις δύο παραβολές:
α) Των δέκα παρθένων (Ματθ. 25,1-13) που μας διδάσκει να είμαστε έτοιμοι και γεμάτοι από πίστη και φιλανθρωπία.
β) Των Ταλάντων (Ματθ. 25,14-30), που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και πρέπει να καλλιεργούμε και να αυξήσουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα.

Οι παράξενες συνήθειες που είχαν έξι διάσημοι συγγραφείς
Μερικοί από τους διασημότερους συγγραφείς όλων των εποχών, που μας έχουν προσφέρει σπουδαίο υλικό από μυθιστορήματα, φιλοσοφικά δοκίμια, διηγήματα, νουβέλες μέχρι και ποιήματα, είχαν κάποιες θα λέγαμε παράξενες έως εξωφρενικές καθημερινές συνήθειες.
Ο τρόπος που έγραφαν και κάποια πράγματα που έκαναν στη ρουτίνα τους, αποκαλύπτουν την ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία τους.
1. Edgar Alan Poe

Ο αγαπημένος γοτθικός ποιητής Edgar Alan Poe λάτρευε τα κατοικίδια ζώα και, μάλιστα, είχε μια γάτα, την οποία αγαπούσε πάρα πολύ και συνήθιζε να τη φωνάζει «Κατερίνα», πιστεύοντας ότι είναι ο φύλακας άγγελός του.
2. Charles Dickens

Ο Charles Dickens προτιμούσε να γράφει με μπλε μελάνι, γιατί στέγνωνε πολύ πιο γρήγορα από τα άλλα χρώματα.
3. Virginia Woolf

Η Αγγλίδα μυθιστοριογράφος Virginia Woolf ήταν αρκετά ισχυρογνώμων σχετικά με το σωστό τρόπο γραφής και ανάγνωσης. Λέγεται πως έγραφε καθημερινά για 2,5 ώρες σε ένα γραφείο ύψους 90 εκατοστών με κλίση στην κορυφή του, έτσι ώστε μπορεί να κοιτάζει αυτά που γράφει και από μακριά και από κοντά.
4. Truman Capote

Ο Truman Capote ήταν λίγο-πολύ προληπτικός, καθώς δεν ξεκινούσε ή δεν τελείωνε ποτέ τα έργα του... τις Παρασκευές. Eπίσης, δεν έμενε ούτε σε δωμάτια ξενοδοχείου που είχαν στο τηλέφωνο τον αριθμό 13, ενώ ποτέ δεν άφηνε πάνω από 3 αποτσίγαρα στο τασάκι.
5. James Joyce

Ο James Joyce λέγεται πως έγραφε ξαπλωμένος μπρούμυτα στο κρεβάτι, χρησιμοποιώντας μεγάλα μπλε μολύβια και φορώντας ένα λευκό παλτό, πράγμα που δεν ήταν θέμα παραξενιάς, αλλά ανάγκης. Ο Ιρλανδός συγγραφέας αντιμετώπιζε προβλήματα όρασης από μικρή ηλικία, οπότε το μπλε μελάνι τον βοηθούσε να βλέπει αυτά που έγραφε, ενώ το άσπρο παλτό τον βοηθούσε, καθώς αντανακλούσε περισσότερο φως στις σελίδες τη νύχτα.
6. Ernest Hemingway

Ο Ernest Hemingway έβαζε έναν απαράβατο όρο στη γραφή του. Συνήθιζε να γράφει αυστηρά μέχρι 500 λέξεις τη μέρα και, μάλιστα, όπως ο ίδιος είχε δηλώσει, κατά τις πρωινές ώρες.

Πτήσεις από την Αθήνα για την Κροατία για τη θερινή περίοδο 2019 ξεκινάει η Croatia Airlines.
Μέχρι τις 26 Οκτωβρίου 2019, ο εθνικός αερομεταφορέας της Κροατίας που φέτος γιορτάζει τα τριακοστά γενέθλιά του, θα συνδέει την Αθήνα με το Ντουμπρόβνικ και το Ζάγκρεμπ, καθημερινά εκτός Παρασκευής και από την 1 Ιουνίου μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου 2019 θα αναχωρεί απευθείας πτήση από την Αθήνα προς το Σπλιτ κάθε Σάββατο.
Τη φετινή περίοδο, η Croatia Airlines θα πετάει απευθείας προς 38 προορισμούς, σε 24 χώρες της Ευρώπης.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!