Τρίτη, 26 Απριλίου 2016


Τα φώτα της δημοσιότητα συγκέντρωσε πριν από λίγες εβδομάδες η ανακοίνωση ομάδας ερευνητών του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ και του Πανεπιστημίου Queens στο Μπέλφαστ, οι οποίοι εντόπισαν ευρήματα που δείχνουν την άγνωστη μέχρι σήμερα διαδρομή που ακολούθησε ο Αννίβας και ο στρατός του μέσα από τις Αλπεις για να εισβάλουν στην Ιταλία.

Η ανακάλυψη ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά από ανάλογες ανακαλύψεις το τελευταίο διάστημα.

Οι αρχαιολόγοι και διάφοροι ερευνητές έχουν εντοπίσει διάφορα χαμένα αλλά μεγάλης ιστορικής αξίας αντικείμενα. Ας δούμε τα πιο ενδιαφέροντα εξ αυτών.

Η ναυαρχίδα του Κολόμβου

Ερευνητική αποστολή υποστηρίζει ότι εντόπισε το ναυάγιο του θρυλικού πλοίου «Σάντα Μαρία», της ναυαρχίδας του Χριστόφορου Κολόμβου στο ιστορικό του ταξίδι που οδήγησε στην ανακάλυψη της αμερικανικής ηπείρου.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι βρήκαν τα ίχνη του «Σάντα Μαρία» στον θαλάσσιο χώρο του νησιού Ισπανιόλα στην Καραϊβική.

Ο Κολόμβος ξεκίνησε την εκστρατεία του για να φτάσει από διαφορετική θαλάσσια οδό στις Ινδίες στις 3 Αυγούστου του 1492, από το λιμάνι Πάλος ντε λα Φροντέρα στην Ισπανία φθάνοντας στο Γουαναχάνι, στις σημερινές Μπαχάμες, στις 12 Οκτωβρίου 1492.

Η αποστολή αποτελείτο από τρία πλοία, το «Σάντα Μαρία» που ήταν η ναυαρχίδα και άλλα δύο συνοδευτικά πλοία, το «Νίνα» και το «Πίντα».

Τα διαθέσιμα ιστορικά στοιχεία αναφέρουν ότι στο πρώτο από τα τέσσερα συνολικά ταξίδια του Κολόμβου στον Νέο Κόσμο το «Σάντα Μαρία» έπεσε σε μια ξέρα ή σε κάποιον ύφαλο κοντά στο νησί Ισπανιόλα και βυθίστηκε.

Ο Κολόμβος άφησε στο νησί ορισμένους άνδρες του για να φτιάξουν ένα φρούριο και πήρε τον δρόμο της επιστροφής με το «Νίνα». Αν και δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία, πιστεύεται ότι το «Σάντα Μαρία» είχε μήκος 17,7 μέτρα και βάρος 100 τόνους.

Ο διάσημος θαλάσσιος αρχαιολόγος και ερευνητής Μπάρι Κλίφορντ που, ανάμεσα στα άλλα, έχει ανακαλύψει ένα ολόκληρο και καλοδιατηρημένο πειρατικό πλοίο, ξεκίνησε πριν από δώδεκα χρόνια την προσπάθεια εντοπισμού του «Σάντα Μαρία».

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι έχει εντοπίσει σειρά ευρημάτων στην Ισπανιόλα, όπως κομμάτια από το φρούριο και διάφορα αντικείμενα του πλοίου, όπως ένα κανόνι.

Η έρευνα που πραγματοποίησε τον οδήγησε στο να πιστεύει ότι έχει εντοπίσει και την περιοχή του ναυαγίου.

Μάλιστα με ειδικά όργανα ο Κλίφορντ ερεύνησε τον πυθμένα της συγκεκριμένης περιοχής και, όπως υποστηρίζει, υπάρχουν ενδείξεις για την παρουσία ενός ναυαγίου που παραπέμπει στο «Σάντα Μαρία».

Ο ερευνητής τονίζει βέβαια ότι θα πρέπει να γίνει τώρα μια νέα έρευνα στο συγκεκριμένο σημείο για να διαπιστωθεί τι υπάρχει.

Πάντως ακόμη και αν ο Κλίφορντ έχει βρει το σημείο που βυθίστηκε το «Σάντα Μαρία» με βάση τα όσα γνωρίζουμε δεν πρόκειται να βρεθεί ολόκληρο του κουφάρι του πλοίου αλλά κάποια μέρη του.

Υπάρχουν αναφορές ότι μετά την προσάραξη στον ύφαλο τα κύματα διέλυσαν το πλοίο. Επιπλέον υπάρχουν αναφορές ότι οι άνδρες που έμειναν στο νησί έφτιαξαν το φρούριο χρησιμοποιώντας και υλικά από το κατεστραμμένο πλοίο.

Ο Κλίφορντ υποδεικνύει μια περιοχή στη δυτική πλευρά της Ισπανιόλας, περιοχή που ανήκει στην Αΐτή, μιας και το νησί είναι διαιρεμένο πολιτικά με τα δύο τρίτα να ανήκουν στη Δομινικανή Δημοκρατία και το υπόλοιπο στην Αΐτή.

Εχει μάλιστα ήδη έλθει σε επαφή με τις Αρχές της Αϊτής για να προστατευθούν η περιοχή και τα ευρήματα που έχει φέρει στο φως μέχρι να γίνει νέα έρευνα.

Οπως είναι ευνόητο, ο εντοπισμός του ναυαγίου θα είναι ένα εκπληκτικό δώρο για την πάμπτωχη Αΐτή που θα αποκτήσει απρόσμενα ένα τεράστιου ενδιαφέροντος τουριστικό αξιοθέατο.

Την προσπάθεια του Κλίφορντ στηρίζει το History Channel και όταν ολοκληρωθεί θα παρουσιαστεί σε ντοκιμαντέρ.

Βρέθηκε το... Αγιο Πνεύμα

Εντοπίστηκε μέσα σε λάσπες το θρυλικό πολεμικό πλοίο «Αγιο Πνεύμα» του βρετανού βασιλιά Ερρίκου Ε', το οποίο πήρε μέρος σε ναυμαχίες κατά τον Εκατονταετή Πόλεμο.

Ο Ερρίκος Ε' της Αγγλίας (Henry V, 9 Αυγούστου 1387 - 31 Αυγούστου 1422) ήταν βασιλιάς της Αγγλίας (1413-1422) και θεωρείται ένας από τους πλέον πολεμοχαρείς βασιλείς του Μεσαίωνα.

Η μαχητικότητά του και το θάρρος του στη μάχη του Αζινκούρ απαθανατίστηκε από τον Σαίξπηρ. Ο Ερρίκος Ε' έμεινε στην Ιστορία για τις πολλές μάχες που έδωσε σε στεριά και θάλασσα εναντίον των Γάλλων στη διάρκεια του Εκατονταετούς Πολέμου.

Ο Ερρίκος κατασκεύασε πέντε πολεμικά πλοία με τα οποία κατόρθωσε να επικρατήσει της ισχυρότερης εκείνη την εποχή ναυτικής δύναμης Γαλλίας.

Ενα από αυτά τα πλοία είχε ονομαστεί Holigost - Holy Ghost -, δηλαδή Αγιο Πνεύμα. Ηταν ένα πλοίο με πλήρωμα 200 ναυτών και μπορούσε να μεταφέρει μεγάλο αριθμό στρατιωτών.

Το «Αγιο Πνεύμα» έλαβε μέρος σε πολλές μάχες από το 1416 ως το 1420 και η τύχη του στη συνέχεια δεν έγινε γνωστή.

Τελικά η έρευνα του καθηγητή Ιστορίας Ιαν Φριλ τον οδήγησε στον ποταμό Χαμπλ στο Χάμπσαϊρ, όπου αεροφωτογραφίες και άλλα ευρήματα επέτρεψαν τον εντοπισμό του θρυλικού πλοίου θαμμένου κάτω από ένα μεγάλο στρώμα λάσπης.

Οι βρετανικές Αρχές έχουν ήδη σπεύσει να αποκλείσουν την περιοχή για να προστατέψουν το πλοίο και να ξεκινήσουν τη διαδικασία ανάσυρσής του.

Η Αμφίπολη του Μεξικού

Μια εκπληκτική ανακάλυψη έκαναν αρχαιολόγοι στο Μεξικό. Ολα ξεκίνησαν το 2003, όταν εντοπίστηκε η είσοδος ενός τούνελ στην αρχαία πόλη Τεοτιουακάν που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 50 χλμ. από το Μέξικο Σίτι, τη σημερινή πρωτεύουσα του Μεξικού.

Η έρευνα σε αυτό το τούνελ αποκάλυψε έναν μοναδικό σε εύρος αρχαιολογικό θησαυρό και υπόσχεται έναν ακόμη μεγαλύτερο.

Η Τεοτιουακάν θεωρείται από τις σημαντικότερες (αν όχι η σημαντικότερη) πόλη της προκολομβιανής περιόδου στο Μεξικό.

Πιστεύεται ότι υπήρξε μια πλούσια και ισχυρή πόλη-κράτος για περίπου έξι αιώνες, από το 700 π.Χ. ως το 100 π.Χ., και στη συνέχεια μετατράπηκε στη μεγαλύτερη μητρόπολη όχι μόνο στο Μεξικό αλλά σε όλον τον κόσμο.

Υπολογίζεται ότι την περίοδο από τον τρίτο μέχρι τον έβδομο μ.Χ. αιώνα η Τεοτιουακάν είχε περίπου 200 χιλιάδες κατοίκους.

Παρά την έντονη δραστηριότητα, ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει την ιστορία της πόλης και των κατοίκων της αφού παρά τις προσπάθειες των αρχαιολόγων δεν έχουν βρεθεί πολλά ευρήματα που να απαντούν στα πολλά ερωτηματικά που υπάρχουν για την Τεοτιουακάν.

Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι οι κάτοικοι της Τεοτιουακάν δεν άφησαν πίσω τους κανένα γραπτό κείμενο ή άλλο σχετικό ντοκουμέντο.

Τα ευρήματα

Μετά την ανακάλυψη του τούνελ το 2003 αποφασίστηκε να μην ακολουθηθεί κάποια από τις παραδοσιακές μεθόδους αρχαιολογικής έρευνας.

Αρχικά την έρευνα και ανασκαφή του τούνελ ανέλαβαν αυτόνομα ρομπότ και όταν αυτά προχώρησαν αρκετά την ανασκαφή συνέχισαν οι αρχαιολόγοι και τα συνεργεία τους.

Οπως ανακοινώθηκε, στο τούνελ έχουν βρεθεί μέχρι στιγμής περί τα 50 χιλιάδες αντικείμενα (αγαλματίδια, κοσμήματα, κοχύλια κ.ά.). Η χρονολόγηση των ευρημάτων δείχνει ότι έχουν ηλικία περίπου 1.800 ετών.

Οι αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι τα αντικείμενα αυτά σχετίζονται με κάποιου είδους τελετές (κυρίως νεκρικές) και ότι το τούνελ αποτελεί μέρος ενός σημαντικού ιερού χώρου της περιοχής.

Οι υπεύθυνοι της ανασκαφής πιθανολογούν ότι η παρουσία ενός τόσο μεγάλου σε αριθμό αλλά και αξία ευρήματος δεν μπορεί παρά να σχετίζεται με πολύ σημαντικά πρόσωπα της Τεοτιουακάν και ειδικότερα με μέλη των βασιλικών οικογενειών της πόλης τα οποία έχουν θαφτεί εκεί.

Η ανασκαφή στο τούνελ συνεχίζεται και όλοι αναμένουν τι άλλο θα βγει στην επιφάνεια.

ΠΗΓΗ: tovima.gr
Μεγάλη Τρίτη: Το τροπάριο της Κασσιανής και η παραβολή των «Δέκα Παρθένων»

Η Ορθόδοξη Εκκλησία θυμάται σήμερα τη δριμύτατη καταγγελία του Ιησού κατά των θρησκευτικών αρχηγών του Ισραήλ, αλλά και τη γνωστή παραβολή των δέκα Παρθένων

Με βάση το Χριστιανικό εορτολόγιο, ως Μεγάλη Τρίτη καθιερώθηκε η Τρίτη ημέρα της εβδομάδας που είναι γνωστή ως εβδομάδα των Παθών του Ιησού Χριστού.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία τη Μεγάλη Τρίτη, «τιμά» δύο γεγονότα: πρώτον, τη δριμύτατη καταγγελία του Ιησού κατά των θρησκευτικών αρχηγών του Ισραήλ, η οποία μνημονεύεται μέσα από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου (22, 15- 23, 39) αλλά και τη γνωστή παραβολή των δέκα Παρθένων (Ματθαίου. 25,1-13).

Τι αναφέρει η παραβολή των «Δέκα Παρθένων»

Πέντε φρόνιμες και πέντε μωρές παρθένες περιμένουν το Νυμφίο (γαμπρό) να έλθει να παραλάβει τη νύφη. Οι φρόνιμες, που είχαν προνοήσει φρόντισαν να πάρουν μαζί τους λάδι ώστε να έχουν για να φωτίζουν τα λυχνάρια τους. Δεν ισχύει το ίδιο όμως και για τις μωρές, οι οποίες λόγω της αργοπορίας του Νυμφίου αποκοιμήθηκαν. Έτσι όταν ακούγεται η φωνή «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται», ψάχνουν να βρουν λάδι για να ανάψουν τα σβησμένα λυχνάρια τους, με αποτέλεσμα να μένουν «εκτός νυμφώνος».

Η παραβολή των ταλάντων

Εκτός όμως από την παραβολή των Δέκα Παρθένων στις Ορθόδοξες Εκκλησίες μνημονεύεται σήμερα και η παραβολή των ταλάντων.

Σύμφωνα με αυτή, ο Κύριος θέλει να μας παρουσιάσει τα δώρα και τα χαρίσματα, που ο Θεός έχει δώσει στον άνθρωπο. Ο καθένας, πρέπει να καλλιεργήσει και να αναδείξει τα χαρίσματα του. Δηλαδή, να προσφέρει με πολλή αγάπη τις υπηρεσίες του στους συνανθρώπους του. Έτσι θα είναι έτοιμος να υποδεχτεί στην καρδιά του την αγάπη.

Η μετάνοια της «εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσης γυναικός» και το Τροπάριο της Κασσιανής

Το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης ψάλλεται στις Εκκλησίες ο όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης, στον οποίον περιλαμβάνονται τροπάρια για την μετάνοια της αμαρτωλής γυναίκας η οποία άλειψε με τα μαλλιά της τα πόδια του Ιησού για να ζητήσει συγχώρεση και φυσικά το πασίγνωστο «τροπάριο της Κασσιανής»

Ποια ήταν η Κασσιανή

Η Κασσιανή ήταν βυζαντινή ποιήτρια που έζησε τον 9ο αιώνα μ.Χ. Επειδή δεν την επέλεξε ως σύζυγό του ο αυτοκράτωρ Θεόφιλος, έγινε μοναχή και αφιερώθηκε στη λατρεία του Θεού και την ποίηση.

Η μητέρα του αυτοκράτορα Θεόφιλου, ακολουθώντας την οικογενειακή παράδοση για την εκλογή νύφης, προσκάλεσε το 820 μ.Χ. στην Αυλή τις ωραιότερες και επιφανέστερες κόρες της αυτοκρατορίας. Δώδεκα πανέμορφες παρθένες από όλη τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και κατέφθασαν στο Παλάτι. Μετά την υποδοχή τους από τη μητέρα του αυτοκράτορα, η μητέρα του Ευφροσύνη του έδωσε εντολή να δώσει το χρυσό μήλο σ' εκείνη που θα επέλεγε για σύζυγό του.

Ο νεαρός αυτοκράτορας θαμπώθηκε από την ομορφιά της Κασσιανής και θέλοντας να δοκιμάσει την ευφυΐα της τη ρώτησε: «από τη γυναίκα ξεκινούν τα κακά πράγματα;», υπονοώντας την Εύα και το προπατορικό αμάρτημα. Όμως η Κασσιανή αποστόμωσε τον Θεόφιλο ανταπαντώντας του  «ναι αλλά και από τη γυναίκα πηγάζουν τα καλύτερα, τα ευγενέστερα», υπονοώντας την Παναγία και τη γέννηση του Χριστου.

Η απάντηση κακοφάνηκε στον αυτοκράτορα που αποφάσισε να «τιμωρήσει» την Κασσιανή, δίνοντας το χρυσό μήλο στην ωραία, αλλά σεμνή Θεοδώρα.
protothema.gr

Μία… σχολική τιμωρία αντί προστίμου επέβαλαν Βιετναμέζοι αστυνομικοί σε μία νεαρή συμπατριώτισσά τους, η οποία παραβίασε τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Η τροχαία της πόλης Ντα Νανγκ αντιλήφθηκε πως η γυναίκα, 20 ετών, οδηγούσε ανάποδα σε μονόδρομο, παράβαση που κανονικά τιμωρείται με πρόστιμο.
Ωστόσο, με την 20χρονη να επιμένει πως δεν πρόσεξε το σήμα στη γωνία του δρόμου, οι αρχές της έθεσαν το δίλημμα, είτε να πληρώσει το πρόστιμο, είτε να γράψει 50 φορές τη φράση «υπόσχομαι να μην οδηγήσω ξανά ανάποδα σε μονόδρομο».
Σύμφωνα με τον αρχηγό της τοπικής αστυνομίας Τραν Βιετ Χόα, χωρίς δεύτερη σκέψη η γυναίκα δέχθηκε τη φθηνότερη από τις δύο επιλογές και κάθισε στο κράσπεδο, ξεκινώντας αμέσως να γράφει ότι… δεν θα το ξανακάνει.
Όπως αναφέρει το BBC, οι τοπικές αρχές εκτιμούν ότι ορισμένες εναλλακτικές τιμωρίες ευαισθητοποιούν περισσότερο την κοινή γνώμη, σε σύγκριση με την επιβολή αυστηρότερων ποινών.
Εξάλλου, πολλοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποτίμησαν θετικά την κίνηση αυτή των αρχών, ενώ ξαφνικά η τοπική αστυνομία απέκτησε χιλιάδες ακολούθους.
Σύμφωνα με την «Tuoi Tre News» του Βιετνάμ, στο παρελθόν ένας παραβάτης οδηγός υποχρεώθηκε να αγοράσει τσίχλες από έναν πλανόδιο πωλητή ως τιμωρία.
Ήταν ξημερώματα της 26ης Απριλίου 1986 όταν οι εργαζόμενοι στον πυρηνικό σταθμό «Βλαντιμίρ Ίλιτς Λένιν», στο Τσέρνομπιλ της Ουκρανίας, άρχισαν τις προγραμματισμένες εργασίες για ένα πείραμα, που σκοπό είχε να ελέγξει τα συστήματα ασφαλείας, αλλά οδήγησε στο μεγαλύτερο πυρηνικό ατύχημα.

Στο πλαίσιο του πειράματος αυτού, οι τεχνικοί έκλεισαν τα αυτόματα συστήματα ρύθμισης της ισχύος της τέταρτης μονάδας του σταθμού, καθώς και τα συστήματα ασφαλείας, αφήνοντας ωστόσο τον αντιδραστήρα να λειτουργεί με το 7% της ισχύος του.

Στη 1:23 το πρωί, η αλυσιδωτή αντίδραση στον τέταρτο αντιδραστήρα προκάλεσε διαδοχικές εκρήξεις, οι οποίες τίναξαν στον αέρα το ατσάλινο κάλυμμα του αντιδραστήρα, βάρους χιλίων τόνων.

Τεράστιες ποσότητες ραδιενεργού υλικού σκορπίστηκε στον αέρα, μέσω του οποίου μεταφέρθηκε στις γύρω περιοχές με ταχείς ρυθμούς.

Στις 28 Απριλίου, σουηδικοί σταθμοί παρατήρησης άρχισαν να καταγράφουν υψηλά επίπεδα ραδιενέργειας και απαίτησαν μια εξήγηση. Παρότι η σοβιετική κυβέρνηση αποπειράθηκε αρχικώς να συγκαλύψει το γεγονός, αναγκάστηκε να παραδεχθεί ότι υπήρξε ένα «μικρό ατύχημα».

Επί δέκα ημέρες, τα φλεγόμενα πυρηνικά καύσιμα απελευθέρωναν στην ατμόσφαιρα εκατομμύρια ραδιενεργά στοιχεία, σε ποσότητα που αντιστοιχεί σε 200 βόμβες σαν αυτή της Χιροσίμας.

Ραδιενεργός σκόνη απλώθηκε πάνω από την Ευρώπη και μέχρι το Βόρειο Πόλο. Χρειάστηκαν 7.000 τόνοι μετάλλου και 400.000 κυβικά μέτρα σιδηροπαγούς σκυροδέματος, προκειμένου να θαφτούν οι εκατοντάδες τόνοι πυρηνικών καυσίμων και ραδιενεργών συντριμμιών μέσα σε μια σαρκοφάγο.

Επισήμως, 31 άνθρωποι πέθαναν λίγο μετά την έκρηξη. Όμως, από το 1986 έως σήμερα έχουν χάσει τη ζωή τους περισσότεροι από 25.000 στρατιώτες και πολίτες από την Ουκρανία, τη Ρωσία, τη Λευκορωσία και άλλες Δημοκρατίες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, οι οποίοι εστάλησαν στις εργασίες αποκατάστασης του σταθμού.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, περίπου 8,4 εκατομμύρια άνθρωποι στις τρεις αυτές χώρες έχουν εκτεθεί στη ραδιενέργεια, από την οποία έχει μολυνθεί έκταση 150.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, ίση με τη μισή έκταση της Ιταλίας. Τετρακόσιες χιλιάδες άνθρωποι εγκατέλειψαν τις εστίες τους, αλλά περίπου 6 εκατομμύρια εξακολουθούν να ζουν σε μολυσμένες ζώνες.

Οι ακριβείς λόγοι που οδήγησαν σ' αυτή την τραγωδία παραμένουν άγνωστοι. Διαφαίνεται, όμως, ότι σημαντικό ρόλο έπαιξε μία σειρά αλυσιδωτών παραγόντων, όπως τα ανεπαρκή συστήματα ασφαλείας και προστασίας του αντιδραστήρα, καθώς και οι λανθασμένοι χειρισμοί (ίσως και χωρίς σχετική εξουσιοδότηση) των ελλιπώς καταρτισμένων εργαζομένων.

Το μοιραίο εργοστάσιο του Τσερνομπίλ έκλεισε οριστικά το Δεκέμβριο του 2000, ύστερα από διεθνείς πιέσεις που δέχθηκε η κυβέρνηση της Ουκρανίας και υπό το φόβο νέων πιθανών εκρήξεων στους πεπαλαιωμένους αντιδραστήρες του.

http://www.enikos.gr

Ένα ταυτόχρονο άλμα από όλους τους ανθρώπους της Γη, δηλαδή περίπου 7 δισεκατομμύρια άτομα, θα προκαλέσει την έκλυση μίας τεράστιας ενέργειας.

Ο ήχος από το άλμα θα ήταν της τάξεως των 200 ντεσιμπέλ κάτι που αυτόματα σημαίνει πως οι περισσότεροι άνθρωποι θα έμεναν κουφοί.

Ακόμη, όπως αναφέρει το ''Business Insider'' το άλμα 7 δισεκατομμυρίων ανθρώπων θα προκαλούσε σεισμική δόνηση σε όλα τα σημεία του πλανήτη που θα έφτασαν από 4 έως 8 Ρίχτερ. Το μέγεθο κάθε σεισμού σε κάθε σημείο εξαρτάται ακόμα και από το μέγεθος των παπουτσιών που θα φορούσαν οι άνθρωποι σε κάθε σημείο.

http://www.thestival.gr

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!