Πέμπτη, 2 Μαρτίου 2017


Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση, την οποία κατηγόρησε για «προσλήψεις συμβασιούχων με προσδοκίες μονιμοποίησης», εξαπέλυσε ο Κ. Μητσοτάκης, ο οποίος προανήγγειλε απολύσεις για περιπτώσεις παράνομων μονιμοποιήσεων.
«Σήμερα χτίζεται ένας κομματικός στρατός εις βάρος των πολιτών», ανέφερε ο πρόεδρος της ΝΔ, σε συνέντευξη του, στον ΑΝΤ1 και ανάφερε: «Απολύσεις δεν θα γίνουν, με εξαίρεση όσων μπήκαν παράνομα από την πίσω πόρτα. Δεν θα δεχτούμε παράνομες μονιμοποιήσεις» τόνισε.
Ο κ. Μητσοτάκης,  κατηγόρησε την κυβέρνηση πως «φέρνει το 4ο μνημόνιο από το παράθυρο», και ξεκαθάρισε πως η ΝΔ δεν θα ψηφίσει τα νέα μέτρα. Ο πρόεδρος της ΝΔ τόνισε πως η διαπραγμάτευση θα έπρεπε να είχε κλείσει εδώ και ένα χρόνο, κάνοντας λόγο για «σφιχτά περιθώρια» και για τον κίνδυνο να χαθεί η ποσοτική χαλάρωση.
«Η κυβέρνηση δεν μπορεί να οδηγήσει τη χώρα έξω από την κρίση. Για αυτό ζητάμε εκλογές, τις εκλογές τις αποσυνδέω από την αξιολόγηση» είπε ο κ. Μητσοτάκης, εκτιμώντας πως η κυβέρνηση φέρνει νέα μέτρα και φορτώνει με επιπρόσθετο λογαριασμό τους πολίτες. Η κυβέρνηση «ψηφίζοντας νέα μέτρα φέρνει το 4ο μνημόνιο. Δεσμεύουν τη χώρα πέραν του παρόντος μνημονίου. Αυτό είναι ένα νέο μνημόνιο» τόνισε επαναλαμβάνοντας πως η ΝΔ δεν θα ψηφίσει το νέο πακέτο.
«Σκεφτείτε αν τα πράγματα θα ήταν καλύτερα αν είχαν γίνει εκλογές Θα είχαμε καλύτερη αξιοπιστία να πάμε να διαπραγματευτούμε, δεν ψηφίζουμε τίποτα. Δεν ψηφίζουμε το όλο δημοσιονομικό πακέτο. Δικός του είναι ο λογαριασμός, αυτός πρέπει να ψηφίσει τα μέτρα» είπε για τον πρωθυπουργό, τονίζοντας πως αυτός θα επωμιστεί τον λογαριασμό.
Απαντώντας σε ερώτηση για την κριτική που του έχει ασκήσει η κυβέρνηση για τις επαφές του στο Βερολίνο, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως ο ίδιος «φορά τη φανέλα της εθνικής Ελλάδας»: «Έκοψα κάθε συζήτηση για Grexit, ξεκαθάρισα ότι δεν μπορεί να επανέρχεται το θέμα, διεκδίκησα το να μπούμε στην ποσοτική χαλάρωση» είπε χαρακτηρίζοντας υπερβολική την απαίτηση των εταίρων για πρωτογενή πλεονάσματα για μία δεκαετία.
Ο πρόεδρος της ΝΔ, παρατήρησε πως με αυτούς τους φορολογικούς συντελεστές και τις εισφορές, δεν έχει νόημα κανείς να ασκεί επιχειρηματικότητα. «Αυτό θα αλλάξει και είναι δέσμευσή μου» είπε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας πως η μείωση της φορολογίας χωρίς απολύσεις, είναι εφικτή, «κόβοντας από το λίπος» των υπερβάσεων που κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ, φέρνοντας ως παράδειγμα την κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε σχέση με τον χώρο της υγείας.
Απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο εθνικής συνεννόησης, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως πάντα επιδιώκει την συνεννόηση, κατηγόρησε όμως τον Αλέξη Τσίπρα πως την έχει τορπιλίσει επενδύοντας σε προσωπικές επιθέσεις. «Δεν υπάρχει δυστυχώς το πεδίο για εθνική συνεννόηση. Έχουμε απέναντι μας ένα κόμμα και έναν πρωθυπουργό που επενδύσει στον διχαστικό λόγο. Έχει τεράστια ευθύνη για όσα συμβαίνουν στη χώρα» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο πρόεδρος της ΝΔ ξεκαθάρισε επίσης, πως δεν πιστεύει στη λύση της κυβέρνησης εθνικής ενότητας, τονίζοντας πως η χώρα χρειάζεται μια ισχυρή κυβέρνηση που θα πει την αλήθεια στο λαό. «Θα κερδίσουμε τις εκλογές και αυτοδύναμη να είναι η ΝΔ. Θα συγκροτήσω την καλύτερη δυνατή κυβέρνησή. Σε αυτή δεν χωρά ο ΣΥΡΙΖΑ με την παρούσα του δομή. Η επόμενη κυβέρνηση θα είναι 100% αφοσιωμένη στην μεταρρυθμιστική προσπάθεια. Δεν θα χωράνε προσωπικές ατζέντες» είπε ο κ. Μητσοτάκης χαρακτηρίζοντας τη λύση της απλής αναλογικής ως «καταστροφική».
Αυτόνομη η ΝΔ
Άλλο τόσο, ο πρόεδρος της ΝΔ, απέκλεισε και κάθε συζήτηση για προεκλογική συστράτευση με άλλα πολιτικά κόμματα.
«Η ΝΔ θα κατέβει μόνη της, είμαστε ανοιχτοί για να ανοίξουμε παράθυρα και πόρτες. Υπάρχει ανανέωση στη ΝΔ. Έχουμε σχεδόν 1000 ανθρώπους που πέρασαν από μια ανοιχτή διαδικασία και θέλουν να προσφέρουν. Είναι μια τεράστια αλλαγή. Εγώ δρομολογώ τις αλλαγές» είπε, επισημαίνοντας πως χρέος του είναι να συνθέτει και να ενώνει. «Για να πετύχουμε, πρέπει να κάνουμε τα πράγματα διαφορετικά. Δεν με ενδιαφέρει πώς θα μπω στο Μαξίμου. Με ενδιαφέρει πώς θα βγω. Δεν θέλω να είμαι άλλος ένας πρωθυπουργός των μνημονίων.
Η κυβέρνηση οδηγεί τη χώρα σε τραγικά αδιέξοδα. Η αξιολόγηση εφόσον κλείσει, θα κλείσει με πολύ μεγάλο κόστος» είπε ασκώντας πάντως και την αυτοκριτική του για τα πεπραγμένα της ΝΔ: «Έχουμε την ευθύνη που μας αναλογεί για τα χρόνια που κυβερνήσαμε. Έχω κάνει την αυτοκριτική μας. Είχα πει ότι η ήπια προσαρμογή παραήταν ήπια. Υπάρχουν ευθύνες, αλλά δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω ότι ο Κώστας Καραμανλής είπε την αλήθεια στον λαό έστω και με καθυστέρηση. Ο Παπανδρέου χωρίς να το καταλάβει μας οδήγησε σε τραγικές συνθήκες. Ο Καραμανλής είχε το θάρρος να πει την αλήθεια, να ζητήσει θυσίες, και συναίνεση. Χρέος της αντιπολίτευσης είναι να λέει την αλήθεια έστω και αν είναι σκληρή. Δεν θέλω κανείς να γυρίσει να μου πει αλλά είπες και άλλα έκανες. Εγώ πρωταγωνιστής σε βιντεάκι σαν αυτά του Τσίπρα για τα δύο χρόνια ΣΥΡΙΖΑ δεν θα γίνω» είπε ο πρόεδρος της ΝΔ.
Αντριάνα Λίμα: Ήθελα να γίνω καλόγρια, η εκκλησία είναι μέσα μου!
Μπορεί να ακούγεται απίστευτο όμως, είναι αληθινό. Το σούπερ μόντελ Αντριάνα Λίμα πριν γίνει «άγγελος» της Victoria’s Secret μάλλον, ήθελε να γίνει καλόγρια.
Αυτό ίσως δικαιολογεί τη δήλωση που έκανε στο περιοδικό Ocean Drive το 35χρονο μοντέλο από την Βραζιλία, σύμφωνα με την οποία έχει πάντοτε μαζί της μία Βίβλο, την οποία και διαβάζει στα παρασκήνια πριν από κάθε σόου, ενώ είπε ότι πηγαίνει καθημερινά στην εκκλησία. Ωστόσο, όταν μιλάει για εκκλησία δεν εννοεί ακριβώς αυτό.
«Η εκκλησία είναι μέσα μου, διατηρώ πάντα επαφή», είπε και πρόσθεσε: «Εάν είστε συνδεδεμένοι με τα θείο και έχετε πάντοτε αγνές προθέσεις σε ό,τι κάνετε, τότε έχετε την προστασία των αγγέλων. Είμαι πολύ πνευματική. Πιστεύω στη φύση, πιστεύω στην ενέργεια, πιστεύω στο πνεύμα».
Δείτε πως εμφάνισαν τη Σαρλίζ Θερόν η Ιρανική τηλεοραση
Στην 89η ετήσια απονομή Οσκαρ, το βράδυ της Κυριακής, το Ιράν είχε την τιμητική του, καθώς η ταινία The Salesman, του σκηνοθέτη Asghar Farhadi από την Τεχεράνη, κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Φυσικά, μια τέτοια διάκριση έγινε viral στα τοπικά Μέσα, αλλά αυτό που πραγματικά ξεχώρισε ήταν το Ιρανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (Iranian Labor News Agency - ILNA).
Το πρακτορείο κάλυψε τηλεοπτικά τη νίκη του Ιράν στα Οσκαρ, μεταδίδοντας τις σκηνές όταν η Σαρλίζ Θερόν, ανέβηκε στη σκηνή για την απονομή της σημαντικής αυτής διάκρισης, μαζί με τη θρυλική ηθοποιό Σίρλεϊ Μακ Λέιν.
Ομως, δεν την έδειξε τη σκηνή ακριβώς όπως ήταν, αλλά κάλυψε το γυμνό δέρμα της ηθοποιού χρησιμοποιώντας photoshop.Το πρακτορείο κάλυψε τη «γύμνια» της Θερόν για να μην σκανδαλίσει τους τηλεθεατές μαυρίζοντας την κυριολεκτικά.
Τι συνέβη όταν ένας Έλληνας παραβίασε το όριο ταχύτητας στην Μεγάλη Βρετανία
Ο Μανώλης Ροδιτάκης είναι από τα Χανιά αλλά ζει και εργάζεται στην Αγγλία. Με αφορμή το τροχαίο δυστύχημα στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας, όπου τέσσερις άνθρωποι έχασαν την ζωή τους, έστειλε το δικό του μήνυμα, τονίζοντας τις διαφορές στην οδηγική παιδεία σε Αγγλία και Ελλάδα. Η Βρετανία είναι στην 2η θέση στον κόσμο όσον αφορά στην οδηγική ασφάλεια.

Διαβάστε τι έγραψε στο λογαριασμό του στο Facebook:

"Γίνεται πολύ συζήτηση στην Ελλάδα για την έλλειψη οδηγικής παιδείας αυτες τις ημέρες, μετά το τραγικό πολύνεκρο ατύχημα. Επιτρέψτε μου να μοιραστώ την εμπειρία μου από το UK, μια θετική εμπειρία σε σχέση με την οδηγική παιδεία και πώς αυτή αποκτάται.
Πριν από λίγους μήνες πήρα την πρώτη μου κλήση για υπερβολική ταχύτητα. 59m/h σε ενα τμήμα του M4 που το όριο ειναι 50m/h (ναι καλά διαβάσατε, 50 μίλια όριο σε εθνική οδό). Μου έδωσαν δυο επιλογές: 1. Να πληρώσω πρόστιμο και να πάρω 3 πόντους στο point system ή 2. Να παρακολουθήσω για μία μέρα ενα μάθημα οδικής ασφάλειας σχετικό με την υπερβολική ταχύτητα (Speeding Awareness Course).
Η αστυνομία οργανώνει μαθήματα οδικής ασφαλείας για τους παραβάτες, αντί να τους κόβει απλά πρόστιμα!
Το course κράτησε 4 ώρες, ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον, έμαθα πολλά και έγινα ακόμα πιο προσεκτικός οδηγός.
Η Βρετανία είναι στη 2η θέση στον κόσμο στην οδική ασφάλεια.
Η οδηγική παιδεία (και η παιδεία γενικότερα) δεν ειναι αφηρημένη έννοια. Καλλιεργείται συστηματικά με συγκεκριμένες δράσεις και στοχευμένα μέτρα.
Για να μην πεθαίνουν παιδιά στην άσφαλτο".

 
Ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας αποφάσισε να πάει ταξίδι με 459 τόνους αποσκευές!
Το να ξέρεις τι χρειάζεσαι μαζί σου σε ένα ταξίδι είναι ταλέντο. Επιλέγεις τα απολύτως απαραίτητα και τα παίρνεις μαζί σου χωρίς να ταλαιπωρείσαι. Όμως κάποιοι παίρνουν πάντα παραπανίσια πράγματα που δεν χρησιμοποιούν. Βέβαια, άλλο παραπανίσια, άλλο αυτό που έκανε ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας.
Ο βασιλιάς Σαλμάν μπιν Αμπντουλαζίζ αλ-Σαούντ, ξεκίνησε για ένα ταξίδι στην Ασία, που θα ξεκινήσει από την Μαλαισία και θα συνεχίσει σε Ινδονησία, Κίνα και Ιαπωνία. Το ταξίδι θα διαρκέσει έναν μήνα. Μόνο. Γι’ αυτόν τον ένα μήνα θεώρησε πως είναι σωστό να πάρει μαζί του 459 τόνους αποσκευές, μεταξύ των οποίων και δυο λιμουζίνες, μάρκας Mercedes Benz S600.
Τον βασιλιά συνοδεύουν περίπου 1.500(!) άνθρωποι, στην αποστολή του να συσφίξει τις σχέσεις της χώρας του με τις μεγαλύτερες ασιατικές χώρες. Για να μεταφερθούν άνθρωποι και αποσκευές, χρειάστηκε μια εβδομάδα και συνολικά 36 πτήσεις. Φυσικά, κατά την παραμονή του στην Μαλαισία, έκλεισε τρία ολόκληρα πολυτελή ξενοδοχεία.
Αν και αυτό δεν είναι τίποτα. Το 2015, όταν επισκέφτηκε την Ουάσιγκτον, ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας είχε κλείσει για τον εαυτό του ολόκληρο το «Four Seasons» (222 δωμάτια), ώστε να έχει όλες τις ανέσεις!

e-radio.gr

Επειδή το ντοκιμαντέρ είναι τέχνη, είναι πολιτική, είναι άνθρωποι, είναι ζωή, τα ντοκιμαντέρ (όπως και ό,τι καταγράφει τη ζωή) συνήθως ενοχλεί όλες τις εξουσίες.

Το ντοκιμαντέρ είναι μουσική και υψηλή κινηματογραφική τέχνη, αλλά και κινούμενα σχέδια, είναι σκληρά ρεπορτάζ- αλήθειες ζωής, αλλά και μνήμες και “homages”.

Είναι και πολλά ακόμη, όπως φαίνεται στις 213 μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες τεκμηρίωσης που θα προβληθούν στο φεστιβάλ από τις 3 ως τις 12 Μαρτίου.

Η 19η διοργάνωση του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης –η πρώτη που παρουσιάζει η νέα διοίκηση (μετά την αποχώρηση του ιδρυτή του Δημήτρη Εϊπίδη και την ανάληψη των καθηκόντων διεύθυνσης και διοίκησης από το “δίδυμο” των Ορέστη Ανδρεαδάκη και Ελίζ Ζαλαντό)- τα έχει φέτος …όλα.

Και διαγωνιστικό τμήμα (με 12 ταινίες, τρεις από τις οποίες ελληνικές) και βραβεία με χρηματικά έπαθλα (5.000 ευρώ για το “Χρυσό Αλέξανδρο” -ποσό που διαθέτει ο δήμος Θεσσαλονίκης- και 2.000 ευρώ για το δεύτερο βραβείο) και αφιέρωμα στον Ουκρανό -Ρώσο ασυμβίβαστο σκηνοθέτη Βιτάλι Μάνσκι (που αναμένεται στη Θεσσαλονίκη) και “carte blanche” στον ιδρυτή του Δημήτρη Εϊπίδη απ τον οποίο ζήτησαν να επιλέξει “εν λευκώ” 10 ντοκιμαντέρ ) και αφιέρωμα στον προ διμήνου “αποχωρήσαντα” Βρετανό διανοούμενο και καλλιτέχνη του…βλέμματος Τζόν Μπέρτζερ, όπως και στους πρωτοπόρους της εικόνας Ιταλούς κινηματογραφιστές Γιερβάντ Τζανικιάν και Άντζελα Ρίτσι Λούκι σε συνεργασία με την έκθεση Documenta 14.

Το φεστιβάλ ξεκινά την Παρασκευή 3 Μαρτίου ροκάροντας με την ταινία “Οι Rolling Stones ολέ ολέ ολέ!: Ταξιδεύοντας στη Λατινική Αμερική” στο Ολύμπιον, και συνεχίζει επί δέκα μέρες στις αίθουσες του λιμανιού, της πλατείας Αριστοτέλους (“Ολύμπιον”), απλώνεται στις πλατείες, στα εστιατόρια της πόλης, δοκιμάζει γεύσεις (στο πλαίσιο του αφιερώματος “food vs food”), πάει στα Όσκαρ (το βράδυ της ερχόμενης Κυριακής 26 /2 στον κινηματογράφο “Ολύμπιον” -έδρα του φεστιβάλ θα μεταδοθεί απευθείας η τελετή απονομής των Όσκαρ ), κάνει πάρτι, δοκιμάζει τα όρια της κινηματογραφικής γλώσσας (στο film forward) δίνει πρακτικές συμβουλές στου νέους ντοκιμαντερίστες (στο market talks) κ.α.

Εξάλλου τι είναι ντοκιμαντέρ; Όσο γυρίζονται ντοκιμαντέρ, η ερώτηση επανέρχεται. Και κάθε φορά η απάντηση αλλάζει. Η συζήτηση για το ντοκιμαντέρ σε παγκόσμιο επίπεδο έχει αναζωπυρωθεί. Τη συζήτηση επαναφέρει (σε μια εποχή απόλυτων αλλαγών και επαναπροσδιορισμού των εννοιών – ακόμα και των δημιουργικών “προϊόντων τέχνης”) το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, ενόψει της 19ης διοργάνωσής του, που παρουσιάστηκε και επίσημα σήμερα στον κινηματογράφο “Ολύμπιον” της Θεσσαλονίκης.

Και η ποίηση των… κινηματογραφικών λέξεων

Ντοκιμαντέρ μπορεί να είναι και ποίηση… Αφορμή μάλλον έψαχνε και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης και τη βρήκε χάρη στο αφιέρωμα στο Βρετανό ριζοσπάστη – ουμανιστή, δημιουργό και ποιητή Τζον Μπέρτζερ (1926-2017), διαβάζοντας -αντί άλλου χαιρετισμού και ενόψει της έναρξης του “πολυφωνικού” 19ου Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ- ένα ποίημα του με τίτλο “Ξενιτεμένες λέξεις” ( “Σ έναν θύλακα της γής/ έθαψα όλες τις προφορές της μητρικής μου γλώσσας…) στο οποίο καταγράφει ίσως το δικό του “τρόπο του βλέμματος” (“Ways of Seeing” – όπως ήταν ο τίτλος της σειράς ντοκιμαντέρ που δημιούργησε για το BBC).

Στην έκθεση με τίτλο «Τζον Μπέρτζερ: Ένας ριζοσπάστης ουμανιστής» που λειτουργεί παράλληλα με το φεστιβάλ ντοκιμαντέρ, παρουσιάζονται για πρώτη φορά μετά το θάνατό του τριάντα σχέδια και ζωγραφιές του Βρετανού διανοουμένου.

Η έκθεση θα αναπτυχθεί από τις 4 Μαρτίου ως τις 13 Απριλίου στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Β1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης) και αποτελεί συνδιοργάνωση των Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης & Κέντρου Σύγχρονης Tέχνης Θεσσαλονίκης – Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Η έκθεση συμπληρώνεται με προβολές ταινιών, αποσπασμάτων και εκπομπών με θέμα τον Μπέρτζερ, καθώς και με βιβλία του.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!