Τα πολυαναμενόμενα νέα μοντέλα της Φεράρι,
παρουσιάστηκαν σήμερα στο Μαρανέλο και ήδη κυκλοφόρησαν οι πρώτες
φωτογραφίες τους: η νέα Monza παρουσιάστηκε σε κλειστό κύκλο και σε δύο
εκδόσεις, τη μονοθέσια SP1 σε γκρι χρώμα, και τη διθέσια SP2 σε μαύρο
χρώμα.
Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018
07:29
No comments
Η ισπανική πόλη Ποντεβέντρα είναι ένας παράδεισος επί της γης. Οι άνθρωποι εκεί δεν φωνάζουν ποτέ ή τουλάχιστον σχεδόν ποτέ. Στον τόπο αυτό δεν ακούγονται ποτέ κόρνες αυτοκινήτων και δεν υπάρχουν νευριασμένοι οδηγοί που θέλουν να φτάσουν αγχωμένοι στη δουλειά τους.
Αν κανείς περιηγηθεί στο δρόμο, το μόνο που πιθανότατα χαλάσει την ηρεμία του είναι οι φωνές των παιδιών που παίζουν ανέμελα. Τα πουλιά που κελαηδούν ταξιδεύουν το μυαλό και τίποτα δεν θυμίζει τις συνηθισμένες πόλεις. Κι όλα αυτά γιατί η Ποντεβέντρα, που βρίσκεται βορειοδυτικά στην Ισπανία, αποφάσισε πριν χρόνια να καταργήσει ολοκληρωτικά την υπέρμετρη κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους της.
«Πριν γίνω δήμαρχος 14.000 αυτοκίνητα περνούσαν κατά μήκος των δρόμων κάθε μέρα. Με άλλα λόγια, σε ένα 24ωρο διέσχιζαν τους δρόμους περισσότερα οχήματα από τους ανθρώπους που ζουν στην πόλη», είπε ο δήμαρχος της Ποντεβέντρα Μιγκέλ Άνχο Φερνάντεθ Λόρες που βρίσκεται στη θέση αυτή από το 1999. Η φιλοσοφία του βασίζεται στο ότι η κατοχή ενός οχήματος δεν δίνει το δικαίωμα σε κανέναν να καταλαμβάνει το δημόσιο χώρο.
Το σχέδιο
Ο Λόρες έγινε δήμαρχος μετά από δώδεκα χρόνια στην αντιπολίτευση, ενώ ένα μήνα μετά την εκλογή του είχε πεζοδρομήσει τα 300.000 τετραγωνικά μέτρα του κέντρου της πόλης. Όπως ο ίδιος εξηγεί, το ιστορικό κέντρο ήταν αρχικά νεκρό. «Υπήρχαν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία μόλυναν την περιοχή καθιστώντας την τελείως παρακμιακή. Πολλοί άνθρωποι μετακόμισαν από το κέντρο την περίοδο αυτή. Αρχικά σκεφτήκαμε τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας αλλά δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε ένα σχέδιο που να εφαρμόζεται. Έτσι, αποφασίσαμε να εκμεταλλευτούμε σωστά το δημόσιο χώρο και να απαλλαγούμε από τα οχήματα», συμπληρώνει ο ίδιος.
Tα αυτοκίνητα σταμάτησαν να διέρχονται στην πόλη αναζητώντας γωνιά για να παρκάρουν αφού έτσι δημιουργούνταν η συμφόρηση στους δρόμους. Παράλληλα, μπήκε λουκέτο σε όλους τους χώρους στάθμευσης στο κέντρο, ενώ άνοιξαν υπόγειοι χώροι στάθμευσης με 1.686 θέσεις για τους οδηγούς που θα χρησιμοποιούσαν το όχημα τους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Φανάρια στους δρόμους δεν υπάρχουν πια, ενώ το όριο ταχύτητας μειώθηκε στα 30 χλμ. την ώρα.
Τα πλεονεκτήματα
Τα οφέλη που σημειώθηκαν εκ των υστέρων ήταν πολλά. Στους δρόμους που από το 1996 έως το 2006 έχασαν τη ζωή τους 30 άτομα, τα επόμενα δέκα χρόνια καταγράφηκαν μόνο τρεις θάνατοι, ενώ από το 2009 μέχρι σήμερα δεν έχει πεθάνει κανείς. Οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν κατά 70%, ενώ σχεδόν τα 3/4 των ταξιδιών που γίνονταν με αυτοκίνητο τώρα πλέον γίνονται με τα πόδια ή το ποδήλατο. Συν τοις άλλοις, η Ποντεβέντρα έχει αποκτήσει 12.000 νέους κατοίκους, ενώ οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είχαν μια δεύτερη ευκαιρία για επιβίωση στην πόλη την ώρα που στην υπόλοιπη Ισπανία κατέρρευσαν λόγω της κρίσης.
Ο Λόρες, ο οποίος είναι μέλος της Αριστεράς στην Ισπανία, τονίζει πως η Ποντεβέντρα είναι και ο τόπος γέννησης του Μαριάνο Ραχόι, του πρώην Ισπανού πρωθυπουργού που ωστόσο, όπως σημειώνει ο Λόρες, δεν έχει δείξει κανένα ενδιαφέρον για το αστικό σχέδιο της πόλης που έχει κερδίσει πολλά βραβεία και επικροτείται από την παγκόσμια κοινότητα.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)