Με την έλευση του νέου i20, συνεχίζεται η παρουσία της Hyundai στην κατηγορία Β, έχοντας ήδη διαθέσει σχεδόν ένα εκατομμύριο οχήματα από το 2002. Η δημοτικότητα του πρωτότυπου i20 κατέστησε το μοντέλο ένα από τα best-selling αυτοκίνητα της εταιρείας στην Ευρώπη.
Οι βασικοί στόχοι του νέου μοντέλου είναι να προσελκύσει ευρύτερο κοινό, να αναβαθμίσει περαιτέρω την εικόνα της μάρκας και να επιβεβαιώσει τη στρατηγική της Hyundai στην Ευρώπη.
Το i20 νέας γενιάς έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στην Ευρώπη και διαθέτει τρία βασικά χαρακτηριστικά, τα οποία υπογραμμίζουν το πόσο ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ευρωπαίων καταναλωτών: Κορυφαίο εσωτερικό χώρο, Χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας και άνεσης καθώς και Εκλεπτυσμένη σχεδίαση.
Το όχημα της Hyundai στην κατηγορία Β αναδεικνύει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για την εταιρεία από το 2002, όταν το Getz εισήχθη για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Το νέο i20 παραμένει πιστό στις αρχές της εταιρείας να προσφέρει ποιοτικά χαρακτηριστικά πέρα από τις προσδοκίες των καταναλωτών. Η έλευση του νέου αυτού τρίτου κατά σειρά οχήματος σηματοδοτεί ότι κάθε μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη έχει ανανεωθεί μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια.
Πιο μακρύ, πιο χαμηλό και πιο φαρδύ από το προηγούμενο μοντέλο, το i20 σχεδιάστηκε στο Κέντρο Σχεδιασμού της Hyundai Motor Europe στο Rüsselsheim της Γερμανίας. Στο i20, βασικό στοιχείο του σχεδιασμού αποτελεί η εξαγωνική μάσκα, σημείο αναφοράς της Hyundai Motor που ρέει μέσα από τους μοντέρνους bi- function προβολείς με LED φώτα ημέρας. Επίσης, διαθέτει ανώτερη ποιότητα κύλισης με μακρύτερο μεταξόνιο και νέες αναρτήσεις.
Τοποθετημένο σε μια νέα πλατφόρμα, το μεταξόνιο έχει επεκταθεί κατά 45 χιλιοστά σε 2.570 χιλιοστά δημιουργώντας περισσότερο χώρο για τους επιβάτες. Ο κορυφαίος εσωτερικός χώρος - 1.892 χιλιοστά (σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω χώρο για τα πόδια) κάνει το i20 ένα αληθινό 5θέσιο, ενώ η εξαιρετική χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ των 326 λίτρων αυξάνει την χρηστικότητα του οχήματος.
Η πίσω σειρά καθισμάτων του μοντέλου μπορεί να αναδιπλωθεί σε πλήρως επίπεδο δάπεδο, φθάνοντας τα 1042 λίτρα χωρητικότητας, ιδανικό για νέες οικογένειες και εκείνες που μεταφέρουν μεγαλύτερα αντικείμενα. Διαθέτοντας επίσης διπλό πάτο μπορεί να μετακινηθεί προς τα επάνω ή προς τα κάτω για να δημιουργήσει πρόσθετες επιλογές αποθήκευσης.
Σχεδιασμένη για να μεταφέρει τον οδηγό και τους επιβάτες με μεγάλη άνεση, η καμπίνα του διαθέτει εκτεταμένη χρήση μαλακών υλικών υψηλής ποιότητας καθώς και διακριτικές piano black προσθήκες και λεπτομέρειες χρωμίου, που δημιουργούν ένα σύγχρονο και εκλεπτυσμένο εσωτερικό σύνολο.
Με μια μεγάλη καμπίνα και ένα γενναιόδωρο κατάλογο καινοτόμων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που αποτελούν «πρωτιές» για την Hyundai στη κατηγορία Β, το i20 προσφέρει ένα εκλεπτυσμένο και πολυτελές περιβάλλον επιβατών που θα απευθυνθεί σε νεανικό κοινό.
Παράλληλα, το όχημα είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από νέες τεχνολογίες που προσφέρουν επίπεδα άνεσης και ευκολίας που συνήθως συναντούμε σε οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας. Η προσθήκη του συστήματος υποβοήθησης στάθμευσης, το αυτόματο σύστημα αποθάμβωσης είναι πρωτιές της Hyundai στην κατηγορία Β καθώς και το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning System).
Το νέο i20 αποτελεί το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του με πανοραμική ηλιοροφή, σε κλίση και πλήρως ανοικτή, που βελτιώνει την άνεση και την αίσθηση του χώρου για τους επιβάτες, προσφέροντας στην καμπίνα φυσικό φως και φρέσκο αέρα.
Είναι, επίσης, το πρώτο στην κατηγορία με Smartphone Docking Station, μια αποσπώμενη μονάδα στήριξης και φόρτισης smartphones, με ρυθμιζόμενη υποδοχή φόρτισης για συμβατότητα με τις δημοφιλέστερες συσκευές και επιπλέον σύνδεση μέσω Bluetoothμε το ηχοσύστημα του οχήματος.
Επιπλέον, στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου συναντούμε προηγμένης τεχνολογίας συστήματα όπως, Hill Start Assist, Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, Φώτα έκτακτης πέδησης, 6 αερόσακους καθώς και Vehicle Stability Management (προηγμένη συνεργασία ESP και ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμονιού, που παρακινεί έγκαιρα και ενεργητικά τον οδηγό να κάνει το σωστό χειρισμό τιμονιού σε δύσκολους ελιγμούς).
Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το i20 είναι πιο μακρύ, πιο χαμηλό και πιο φαρδύ. Το αμάξωμα είναι 40 mm μακρύτερο (συνολικό μήκος 4.035 χιλιοστά) και 16 mm χαμηλότερο (συνολικό ύψος 1.474 χιλιοστά). Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 24 mm (συνολικά 1.734 χιλιοστά), καθιστώντας το από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Οι προεξοχές στο μπροστινό μέρος του οχήματος έχουν μειωθεί για να επικοινωνούνται τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος στην οδηγική εμπειρία του οδηγού.
Η νέα, μεγαλύτερη πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται το i20 έχει μεταξόνιο 45 mm μακρύτερο (τώρα 2.570 χιλιοστά), παρέχοντας μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο για να ταιριάζει με την εκλεπτυσμένη του εμφάνιση.
Η ευρωπαϊκή ομάδα της Hyundai έχει δημιουργήσει μια τολμηρή αισθητική στο εμπρός μέρος του οχήματος που πλέον διαθέτει μια διακριτική μάσκα δύο στοιχείων. Η χρώμιο-πλαισιωμένο εξαγωνική μάσκα έχει χαμηλώσει για σχεδιαστούς και μηχανικούς λόγους, ενώ μια λεπτή, οριζόντια γρίλια που συνδέει τους bi-function προβολείς (που ενσωματώνονται τα φώτα ημέρας), τονίζει το πλάτος του οχήματος. Ενισχύοντας τη συγκροτημένη εμφάνιση του οχήματος, οι θόλοι των τροχών ρέουν διακριτικά μέσα στο μακρύ καπό.
Αντίστοιχα στο πίσω μέρος, το i20 Νέας Γενιάς διαθέτει μια χαρακτηριστική σχεδιαστική γραμμή που τρέχει κατά το μήκος του οχήματος και συνδέεται στο πίσω μέρος – περνώντας διακριτικά κάτω από το πίσω παράθυρο - με σκοπό τη βελτίωση της ορατότητας.
Η σχεδιαστική γραμμή της νέας γενιάς i20 τονίζεται από το μακρύ καπό και τη χαμηλή γραμμή οροφής που συνδυάζονται για να επιτευχθεί ένα πιο εκσυγχρονισμένο όχημα, μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου σε 0,30 Cd (από 0,32 Cd του προηγούμενου i20 ).
Η Νέα Γενιά i20 προσφέρει ευρεία γκάμα νέων κινητήρων (δύο κινητήρες βενζίνης «Kappa» και δύο «U-ΙΙ» Diesel) αποκλειστικά Euro 6 αλλά και βελτιωμένα κιβώτια ταχυτήτων. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στην προηγμένη πετρελαιοκίνηση, με 6τάχυτο κιβώτιο και μηδενικά τέλη να συντροφεύουν τόσο τον συμπαγέστερο Turbo Diesel της κατηγορίας (μόλις 1,1lt) όσο και τον 1,4lt 90hp με την κορυφαία ροπή 24,5Νm στην κατηγορία. Αντίστοιχα, η προσιτή βενζινοκίνηση προσφέρει εναλλακτικές λύσεις με ατμοσφαιρικούς κινητήρες 1,2lt (75 & 84hp) αλλά και τον ισχυρότερο 1,4lt 100hp με επιλογή ανάμεσα σε αυτόματο και σε 6τάχυτο κιβώτιο.
Οι αγοραστές που προτιμούν ένα βενζινοκινητήρα μπορούν να επιλέξουν τον εξαιρετικό 1,25 λίτρων 4κύλινδρο κινητήρα «Κappa» σε χαμηλή ισχύ (75 PS) ή υψηλή ισχύ (84 PS). Αυτή η μονάδα αποτελείται από αλουμίνιο και συνεργάζεται με ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Εναλλακτικά, οι αγοραστές της βενζίνης μπορούν να επιλέξουν έναν1,4-λίτρων 4κύλινδρο κινητήρα με ισχύ 100 ίππων. Ο πιο ισχυρός αυτός κινητήρας συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή ένα 4τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση κινητήρων Diesel χαμηλών εκπομπών και υψηλής οικονομίας, η Hyundai προσφέρει στους ευρωπαίους καταναλωτές την επιλογή δύο κινητήρων από τη δημοφιλή οικογένεια των «U-ΙΙ»: τον 75 ίππων, κινητήρας 1,1-λίτρων ή τον 90 ίππων 1,4-λίτρων. Και οι δύο κινητήρες εφοδιάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Τα μηχανικά κιβώτια πέντε και έξι ταχυτήτων που διαθέτει το νέο i20 έχουν δοκιμαστεί εκτενώς με σκοπό μια ομαλότερη, πιο ήσυχη και πιο ανάγλυφη μετάδοση, σύμφωνα και με τις υπόλοιπες βελτιώσεις ποιότητας που πραγματοποιηθήκαν στο μοντέλο. Οι μεταδόσεις διαθέτουν πλέον πολυκωνικά συγχρονιζέ δαχτυλίδια στις δύο πρώτες σχέσεις, έναν συγχρονιζέ δακτύλιο επικαλυμμένο με άνθρακα στην 3η σχέση και ένα μηχανισμό καταπολέμησης της δόνησης τοποθετημένο στην όπισθεν για πρόληψη της «λείανση» του θορύβου.
Στο επίκεντρο του οχήματος βρίσκεται το ισχυρότερο πλαίσιο/αμάξωμα, το οποίο επωφελείται από την εκτεταμένη χρήση του προηγμένου υψηλής αντοχής χάλυβα (42% της συνολικής σύνθεσης συγκρινόμενο με 16% στο προγενέστερο i20) και διασφαλίζει άνω του μέσου όρου αντοχής στην κρούση. Το μακρύτερο μεταξόνιο, ο κατά 81% πιο άκαμπτος νέος κλωβός με την εκτεταμένη σύνθεση χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής και μικρότερα διάκενα συγκόλλησης, η ειδικά μελετημένη ηχομόνωση, το νέο σύστημα διεύθυνσης και οι νέες αναρτήσεις, συνθέτουν μια εξαιρετικά στιβαρή και ποιοτική αίσθηση οδήγησης που παραμέμπτει σε premium κατηγορία.
Στο i20 επίσης έχουν τοποθετηθεί χαρακτηριστικά ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ως βασικός εξοπλισμός, όπως ηλεκτρονικά συστήματα Ελέγχου ευστάθειας (ESC) και Διαχείρισης Ευστάθειας (VSM), τα οποία λειτουργούν σε συνδυασμό για τη μείωση του σπιναρίσματος των τροχών ή της απώλειας ελέγχου του οχήματος σε οδόστρωμα χαμηλής τριβής.
Στο βασικό εξοπλισμό του οχήματος συναντούμε επίσης το Σύστημα έκτακτης ανάγκης (ESS) της Hyundai, το οποίο ενεργοποιεί τα αλάρμ εάν ο οδηγός πατήσει ξαφνικά τα φρένα και έτσι προειδοποιεί τους επερχόμενους οδηγούς των αυτοκινήτων για την απότομη επιβράδυνση του αυτοκινήτου.
news.gr