Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015

Οι δύο μοναδικοί επιζώντες από μία φυλακή με 12.000 νεκρούς
Καμπότζη
Ο Τσουμ Μέι είναι 83 ετών κι είναι μηχανικός.
Ο Μπου Μενγκ είναι 74 ετών κι είναι ζωγράφος.
Αμφότεροι συνελήφθησαν στα τέλη της δεκαετίας του 1970 από το καθεστώς του Πολ Ποτ και των Ερυθρών Χμερ στη Καμπότζη.
Αμφότεροι μεταφέρθηκαν και βασανίστηκαν φριχτά στην φυλακή Τουόλ Σλενγκ.
Αμφότεροι έχασαν τις γυναίκες και τα παιδιά τους, που θανατώθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες.
Αμφότεροι επέζησαν -μαζί με άλλους 13 ανθρώπους- από ένα κολαστήριο εφάμιλλο των ναζιστικών στρατοπέδων συγκέντρωσης του Άουσβιτς και του Μπούχενβαλντ.
Είναι οι δυο μοναδικοί εν ζωή άνθρωποι που έχουν μείνει για να εξιστορήσουν μια από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας του 20ου αιώνα.

Μιας ιστορίας που εκτυλίχθηκε μέσα στους τοίχους της Τουόλ Σλενγκ, της περιβόητης φυλακής υψίστης ασφαλείας με την κωδική ονομασία S-21 που μεταξύ 1975-1979 χρησίμευσε ως ο τόπος εγκλεισμούς και βασανιστηρίων για πάνω από 17.000 Καμποτζιανούς.


Από τον Απρίλιο του 1975, οπότε και οι Ερυθροί Χμερ κατέλαβαν την εξουσία στη Καμπότζη, και τα πέντε κτίρια του συγκροτήματος του γυμνασίου Τσάο Πονχέα Γιάτ στην Πνομ Πενχ μετατράπηκαν σε φυλακή.
Οι αίθουσες διδασκαλίας μετετράπησαν σε κελιά και αίθουσες ανάκρισης, όλα τα παράθυρα καλύφτηκαν με σιδερένια κάγκελα, ενώ τοποθετήθηκαν παντού υψηλά συρματοπλέγματα, για την αποφυγή αποδράσεων από τους χιλιάδες κρατουμένους.
Η φυλακή πήρε το όνομα Τουόλ Σλενγκ που σημαίνει «Λόφος Δηλητηριωδών Δέντρων» ή «Λόφος της Στρυχνίνης» και έως το 1979 υπολογίζεται ότι πάνω από 17.000 άτομα φυλακίστηκαν, ανακρίθηκαν, βασανίστηκαν ή πέθαναν μέσα στο κολαστήριο αυτό.

«Με συνέλαβαν στις 28 Οκτωβρίου του 1978 και με μετέφεραν στην S-21. Ακόμη και σήμερα δεν ξέρω για ποιο λόγο με συνέλαβαν ή με κατηγορούσαν», θυμάται ο Μέι.
«Με έβαλαν σε ένα κελί και για τις επόμενες δώδεκα ημέρες με έβγαζαν απ’ αυτό τρεις φορές την ημέρα για να με πάνε σε μια αίθουσα ανακρίσεων και να με βασανίσουν. Στην αρχή με χτυπούσαν στη πλάτη με ένα ραβδί που στην άκρη του είχε συρματόπλεγμα. Μετά μου ξερίζωσαν το μεγάλο νύχι του δεξιού μου ποδιού. Δεν με πείραζε ο πόνος από το πόδι, όσο απ’ αυτό που επακολούθησε: μου έβαλαν ηλεκτρόδια μέσα στα αυτιά και μου έκαναν ηλεκτροσόκ. Νόμιζα πως το κεφάλι μου θα έπαιρνε φωτιά. Κι ήταν η στιγμή που «έσπασα» και τους είπα όλα αυτά που ήθελαν να ακούσουν από εμένα εξαρχής», εξιστορεί ο 83χρονος άντρας που λόγω των ηλεκτροσόκ είναι κωφός από το ένα του αυτί.
Το βλέμμα του πηγαίνει στο πάτωμα μιας εκ των αιθουσών της φυλακής, εκεί όπου μέχρι σήμερα υπάρχει ακόμη ξεραμένο αίμα στο δάπεδο από τα βασανιστήρια.















«Συνέλαβαν εμένα και τη γυναίκα μου στις 16 Αυγούστου του 1977», λέει με τη σειρά του ο Μενγκ που το περίεργο είναι πως στην αρχή ήταν οπαδός των Ερυθρός Χμερ και μάλιστα, ως ικανότατος ζωγράφος, είχε σχεδιάσει κάποιες από τις προπαγανδιστικές αφίσες που είχε παραγγείλει ο ίδιος ο ηγέτης των Χμερ, ο Πολ Ποτ.
Κι όμως, μέχρι κι αυτός βρέθηκε στη μέγγενη των βασανιστηρίων και των ατελείωτων ανακρίσεων.
«Η τροφή μας ήταν δυο πιάτα νερουλός χυλός καθημερινά. Πεινούσα τόσο πολύ ώστε μερικές φορές είχα σκοτώσει και φάει τους αρουραίους που είχαν μπει στο κελί μου», λέει ο 74χρονος άντρας.
«Μας είχαν δώσει ένα μικρό κουτί για να κάνουμε την ανάγκη μας. Αν έβρισκαν έστω και το παραμικρό να έχει χυθεί έξω από το κουτί, μας ανάγκαζαν να το γλείφουμε από το πάτωμα», προσθέτει ο Μενγκ.
Και οι δυο άντρες δεν ξαναείδαν τις οικογένειες τους: <η γυναίκα και τα δυο παιδιά του Μενγκ πέθαναν από την πείνα και τις αρρώστιες, ενώ η σύζυγος και τα τρία παιδιά του Μέι είχαν πεθάνει κι αυτά μέχρι το 1979.
Αμφότεροι κατάφεραν να ξαναπαντρευτούν, να κάνουν νέες οικογένειες και να αφήσουν πίσω τους (όσο ήταν αυτό δυνατόν…) το προσωπικό τραγικό τους παρελθόν.
Ωστόσο, όπως λένε, η ιστορία τους είναι σημαντικό να κρατηθεί ζωντανή ως δίδαγμα για τις επόμενες γενιές.
«Πρέπει να διηγηθούμε στον κόσμο τι ακριβώς συνέβη μέσα εδώ. Όλοι οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν για τη γενοκτονία που συντελέστηκε υπό το καθεστώς των Ερυθρών Χμερ», καταλήγει ο Μενγκ.
Πάνω από 12.000 άνθρωποι θανατώθηκαν μεταξύ 1975-1979 μέσα στη φυλακή Τουόλ Σλενγκ. Το 1980 η φυλακή ξανάνοιξε εκ νέου από την κυβέρνηση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Καμπότζης ως Μουσείο Βασανιστηρίων για να υπενθυμίζει τις θηριωδίες του καθεστώτος του Πολ Ποτ.
in.gr

Οι υπάλληλοι των ξενοδοχείων βλέπουν και ακούνε πολλά εν ώρα εργασίας. Μερικά από τα ξεχασμένα πράγματα που βρίσκουν, όμως, όταν καθαρίζουν τα δωμάτια, είναι άνευ προηγουμένου.
Δείτε τα 9 πιο εξωφρενικά ασυνήθιστα ξεχασμένα/εγκαταλελειμμένα πράγματα που έχουν βρεθεί μετά την αποχώρηση κάποιου πελάτη.
Γατάκια
Ένα καλάθι με γατάκια μαζί με 100 δολάρια έχει βρεθεί σε δωμάτιο ξενοδοχείο μαζί με το εξής σημείωμα: «Ευχαριστώ που φροντίζετε τα γατάκια. Θα επιστρέψω σε 1 εβδομάδα». Κι όπως καταλάβατε, δεν επέστρεψε ποτέ.
Μια τσάντα με 30 χιλιάδες δολάρια
Γι’ αυτή τη τσάντα, πάλι, ο ιδιοκτήτης σίγουρα θα επέστρεψε.
Μια κατσίκα… μασκαρεμένη
Ναι, όπως το διαβάσατε: Μια κατσίκα μασκαρεμένη ως Αβραάμ Λίνκολν.
Καρχαρία στη μπανιέρα
Σε ένα ξενοδοχείο ονόματι Tivoli Marina βρέθηκε ένας πολύ αδύναμος καρχαρίας στη μπανιέρα του μπάνιου, ο οποίος σύντομα αφέθηκε στο φυσικό του περιβάλλον.
Ένα μωρό 18 μηνών
Δυστυχώς, δεν πρόκειται για αστείο.
Ένα σετ εμφυτευμάτων στήθους
Αυτό συνέβη στο Travelodge Newscatle Centra, όπου μια Αμερικανίδα ταξίδευε στο Λονδίνο για μια επέμβαση αισθητικής φύσεως και άφησε πίσω κάτι βασικό.
Χιλιάδες αρκουδάκια
Ένα δωμάτιο γεμάτο αρκουδάκια που τελικά δωρίστηκαν σε Ινστιτούτο Έρευνας κατά του Καρκίνου στο Ηνωμένη Βασίλειο.
Μια χρυσή μασέλα
Σε κάποιον ταξιδιώτη φαίνεται πως περίσσευαν μερικά διαμάντια και χρυσάφια και αποφάσισε να φτιάξει μια χρυσή μασέλα αξίας 8 χιλιάδων ευρώ, για να την… ξεχάσει σε ένα ξενοδοχείο.
Ένα φίδι
Ή αλλιώς ένα σίγουρο εγκεφαλικό σε αυτόν που το βρήκε.
clickatlife.gr

Και μόνο το γεγονός ότι, από το 1997 μέχρι σήμερα, κυκλοφόρησαν στους ευρωπαϊκούς δρόμους πάνω από 1.711.800 Αvensis, τα οποία, μάλιστα, σχεδιάστηκαν, εξελίχθηκαν από μηχανικής άποψης και παρήχθησαν στην ήπειρό μας, πιστοποιεί τη μεθοδικότητα της στρατηγικής που εφαρμόζει η Toyota.
Με ισχυρό «χαρτί» της την αξιοπιστία, έκανε, αυτή τη φορά, σημαντική πρόοδο, σε τομείς που οι απαιτήσεις του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού είναι πολύ υψηλές. Το μεσαίο μοντέλο του ιαπωνικού ομίλου, στη νέα γενιά του, έρχεται, άμεσα, στη χώρα μας, με πιο μοντέρνα εικόνα, ειδικά, στο μπροστινό μέρος, έχοντας αποκτήσει την ομογενοποιημένη νεανική όψη των Yaris-Aygo.
Στα high lights η εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, η τεχνολογική αναβάθμιση, σε σχέση με την ενεργητική ασφάλεια και η προσεγμένη κατασκευή.
Το εκτιμήσαμε, στην πανευρωπαϊκή «πρώτη του», γύρω από τη φημισμένη Lac Leman, στον αυτοκινητόδρομο, από Γενεύη προς Λωζάννη, αλλά και στο επαρχιακό δίκτυο, μέσα από περιποιημένα χωριουδάκια και αμπελώνες, φθάνοντας έως το Verbier, των Άλπεων, με τα σαλέ και τα τελεφερίκ, που, σφύζουν από ζωή, το χειμώνα, πηγαινοφέρνοντας τους σκιέρ στις χιονισμένες πίστες.
Οδηγήσαμε και τη σεντάν έκδοση, αλλά, μας άρεσε, ιδιαιτέρως, και η Touring Sport, δηλαδή, η station wagon, που, αν και είναι δυναμική και πρακτική μαζί, θα έρχεται μόνο κατόπιν παραγγελίας στη χώρα μας, αφού, ακόμη, οι περισσότεροι οικογενειάρχες στους οποίους, πρωτίστως, απευθύνεται, σκέπτονται, μάλλον, συντηρητικά.

Γνωρίσαμε τον νέο κινητήρα 1,6 λτ ντίζελ, που, δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου και στην ομαλή λειτουργία του, σε συνδυασμό με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Η αίσθηση του κιβωτίου είναι πολύ βελτιωμένη και το τιμόνι ακριβέστατο, συμβάλλοντας, με την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, στο άψογο κράτημα και την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Το πιο σημαντικό όλων είναι, όμως, η ποιότητα κύλισης, η καλύτερη, ως τώρα, για Toyota.
Η επιτυχία συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με ποιοτικά υλικά κατασκευής, τέλειο φινίρισμα, σικάτο διάκοσμο και εξοπλισμό επιπέδου, χωρίς περιττά, εργονομικές ατέλειες ή σχεδιαστικές αστοχίες.
Για τα μέρη μας, ιδιαιτέρως, -υπό τις παρούσες συνθήκες-, σημείο αναφοράς στο νέο μοντέλο, αποτελεί ο κινητήρας 1.6 D-4D, ο οποίος εκφράζει την τρέχουσα τάση downsizing, για την επίτευξη μεγαλύτερης οικονομίας καυσίμου και χαμηλότερων ρύπων.
Αυτό το μοτέρ, προδιαγραφών Euro 6, αποδίδει 112 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 270 Nm από τις 1.750 έως τις 2.250 σ.α.λ. Το νέο μοντέλο επιταχύνεται από 0-100 χλμ/ώρα, σε 11,4 δεύτερα, μέχρι την τελική ταχύτητα των 185 χλμ/ώρα. Παράλληλα, βεβαίως, διατίθενται και βελτιωμένοι βενζινοκινητήρες 1.6P & 1.8P MD/S, με  εξαιρετική οικονομία καυσίμου.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στο Avensis νέας γενιάς προσφέρονται το πρωτοποριακό πακέτο ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense και το Toyota Touch2 με έγχρωμη οθόνη 8”, στον βασικό εξοπλισμό, από την μεσαία έκδοση. Η βασική έκδοση classic περιλαμβάνει, δε, ως στάνταρ εξοπλισμό το pre collision system (σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης).

Οι τιμές του Avensis sedan ξεκινούν από 18.080 ευρώ με απόσυρση.
naftemporiki.gr
The Walk: Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ και Σερ Μπεν Κίνγκσλεϊ σε «τεντωμένο σκοινί»
To 1974 o Γάλλος ισορροπιστής Φιλίπ Πετί πραγματοποίησε ένα απίθανο κατόρθωμα: κατάφερε να διασχίσει την απόσταση που χώριζε τους Δίδυμους Πύργους, περπατώντας πάνω σε ένα τεντωμένο σκοινί. Ο Ρόμπερτ Ζεμέκις, σκηνοθέτης πολλών μεγάλων επιτυχιών -όπως ο Ναυαγός ή το Forrest Gump- μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη την ιστορία του Πετί και προσπαθεί να την αφηγηθεί στην ταινία The Walk όπως δεν έχει ειπωθεί μέχρι σήμερα, προσπαθώντας να δημιουργήσει την εμπειρία του να αιωρείται κάποιος στο κέντρο του παγκόσμιου κέντρου εμπορίου.

«Ξεκινήσαμε να διαπραγματευόμαστε το 2006 με τον Φιλίπ Πετί για την ιστορία της ζωής του» είπε στη συνέντευξη Τύπου, μιλώντας μέσω Skype από τη Σιένα της Ιταλίας, ο σκηνοθέτης Ρόμπερτ Ζεμέκις. «Ένιωθα ότι αυτή η ιστορία έπρεπε να γίνει ταινία, ότι θα ήταν μία κινηματογραφική εμπειρία πρωτοφανή. Ήθελα να δείξω πώς ήταν η εμπειρία του να περπατάς σε τεντωμένο σκοινί» προσθέτει ο σκηνοθέτης.

Η ιστορία του Φιλίπ Πετί είχε γίνει γνωστή μέσα από το ντοκιμαντέρ Man on Wire, το οποίο μάλιστα είχε κερδίσει και Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ. Αν και το The Walk είναι μία ταινία που δεν έχει προβληθεί ακόμα στις αίθουσες, η συζήτηση για το εάν θα κυριαρχήσει στη σεζόν των βραβείων και αν θα φτάσει μέχρι τα Όσκαρ έχει ήδη ξεκινήσει. Δεν είναι παράξενο: το έργο του Ζεμέκις συνδυάζει δυνατές ερμηνείες, ενδιαφέρουσες ιστορίες και θέαμα.

«Ο Φιλίπ επέμενε να με διδάξει ο ίδιος πώς να περπατάω σε τεντωμένο σκοινί και έφτιαξε ένα λεπτομερές εργαστήριο» λέει ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ. «Περάσαμε οκτώ ημέρες μαζί και επέμενε να περπατήσω μόνος μου σε τεντωμένο σκοινί. Δεν το πίστευα, αλλά τελικά τα κατάφερα. Το να ισορροπείς είναι εθιστική φυσική άσκηση: όταν είσαι εκεί νιώθεις ένα κύμα θετικής αναζωογόνησης. Δεν θέλεις να σταματήσεις» λέει ο Λέβιτ. Ο Ρόμπερτ Ζεμέκις συμπληρώνει ότι σε πολλές σκηνές αυτός που βλέπουμε να περπατά στο σκοινί είναι ο ίδιος ο ηθοποιός.

Ο σκηνοθέτης δήλωσε ότι ταυτίστηκε με τον καλλιτέχνη Φιλίπ, με το πάθος του. «Δεν σταματά μπροστά σε τίποτα για να κάνει αυτό που θέλει και με αυτό ταυτίστηκα προσωπικά» λέει. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον ίδιο ήταν το να αποτυπώσει στην οθόνη τους Δίδυμους Πύργους, ακριβώς όπως ήταν τη δεκαετία του 1970. Ήταν μία προσπάθεια που χρειάστηκε εκτεταμένη έρευνα, λέει.

«Ένας από τους συμπρωταγωνιστές μας στην ταινία είναι οι Δίδυμοι Πύργοι» λέει ο Σερ Μπεν Κίνγκσλεϊ. «Όταν ο Τζόζεφ λέει την τελευταία του ατάκα στην ταινία υπάρχει μία υπόνοια τρομακτικής απώλειας» προσθέτει.

«Δουλεύω με τον Ρόμπερτ Ζεμέκις εδώ και περίπου 26 χρόνια. Αυτό που λατρεύω σε αυτόν είναι ότι θέλει να βγάζει συναίσθημα και αλήθεια από τις ταινίες του, είτε πρόκειται για τον Ναυαγό, είτε για το Forrest Gump, μέχρι αυτή την ταινία, η οποία αποτελεί μία ερωτική επιστολή στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου και στη Νέα Υόρκη, αλλά το συνδυάζει αυτό με ένα γιγαντιαίο θέαμα που αποτελεί πρόκληση και για τους δύο» λέει ο παραγωγός του The Walk, Στίβεν Στάρκι.

«Πάντα λάτρευα τις ταινίες του Μπομπ. Από το Επιστροφή στο Μέλλον μέχρι το The Flight» λέει ο Τζόζεφ Γκόρντον – Λέβιτ, ενώ η συμπρωταγωνίστριά του Σάρλοτ Λε Μπον λέει ότι ο σκηνοθέτης την έκανε να αισθάνεται πολύ άνετα. «Είναι πολύ ταπεινός καλλιτέχνης» προσθέτει η νεαρή ηθοποιός.

Όσο για τη σημασία του να ρισκάρει κανείς στη ζωή του, ο Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ λέει ότι το να πάρει κανείς λίγη από την τρέλα του Φιλίπ και να ρισκάρει λίγο, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα. «Είναι εξαιρετικά σημαντικό να παίρνουμε αυτά τα ρίσκα» λέει ο ηθοποιός.

«Όταν έπεφτα από το σκοινί στη διάρκεια της εκπαίδευσης, ο Φιλίπ μου έλεγε: όχι δεν έπεσες, δεν πέφτεις ποτέ. Απλά αποφασίζεις να κατέβεις για λίγο από το σκοινί. Όταν σταματήσεις να λες την λέξη “έπεσα” συνέχεια, τότε βλέπεις την κατάσταση διαφορετικά» λέει ο Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:
Αποστολή: Αγγελική Στελλάκη
Newsroom ΔΟΛ

Στο Barbican Hall του Λονδίνου, έγινε την προηγούμενη βδομάδα ένα αφιέρωμα στον αείμνηστο Μάρκο Βαμβακάρη, τιμώντας τα 43 χρόνια από τον θάνατο του. Η παράσταση ήταν ουσιαστικά μια επανάληψη της αντίστοιχης που είχε γίνει επί ελληνικού εδάφους πριν τρία χρόνια στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού σε επιμέλεια της Λίνας Νικολακοπούλου, η οποία ανέλαβε και φέτος την καλλιτεχνική επιμέλεια.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι Έλληνες καλλιτέχνες Σοφία Παπάζογλου, ο Μανώλης Πάππος, ο Γιάννης Κότσιρας αλλά και ο μεσαίος γιός του Μάρκου Βαμβακάρη, Στέλιος.
H συναυλία-αφιέρωμα ανατρέχει στις πιο σημαντικές στιγμές της τεράστιας πορείας του Βαμβακάρη, και τα ανεπανάληπτα τραγούδια που έγραψε. Μία από τις πιο όμορφες στιγμές όμως ήταν όταν ο Alex Kapranos, ο ελληνικής καταγωγής τραγουδιστής της indie rock μπάντας Franz Ferdinand εμφανίστηκε στη σκηνή, και μετά από έναν σύντομο λόγο, τραγούδησε μαζί με τον Γιάννη Κότσιρα και τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, το “Τα Ματόκλαδα σου Λάμπουν”, προκαλώντας βροχή χειροκροτημάτων και επιδοκιμασιών, ακόμα και από τον Στέλιο Βαμβακάρη.
Αργότερα, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο twitter όλους τους συμμετέχοντες στη ξεχωριστή βραδιά, αλλά και τον Γιάννη Κότσιρα προσωπικά για τη βοήθεια που του προσέφερε.
clickatlife.gr
Αυτή τη  εβδομάδα αναμένεται να επιστρέψει, εκτός απροόπτου, και η ΕΡΤ3 στις οθόνες.

Τα περισσότερα τεχνικά προβλήματα έχουν λυθεί και τις επόμενες ημέρες το σήμα της –που δεν διακόπηκε επί δύο χρόνια- θα επανέλθει σε όλη τη χώρα. Παράλληλα, το τηλεοπτικό κανάλι της ελεύθερης, αυτοδιαχειριζόμενης ΕΡΤ3 στο YouTube εντάχθηκε στην ΕΡΤ, θυμίζοντας τον επίπονο και μαχητικό αγώνα που έγινε στη Θεσσαλονίκη.




Ενα από τα προβλήματα σε επανδρωμένες αποστολές στη Σελήνη και άλλους πλανήτες είναι ότι οι αστροναύτες δεν θα μπορούν να απομακρύνονται σε μεγάλη απόσταση από το σκάφος τους για να πραγματοποιούν εξερευνήσεις.

Επιστήμονες του ΜΙΤ σχεδίασαν μια κάψουλα η οποία, όπως υποστηρίζουν, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως σκηνή από τους αστροναύτες. Πρόκειται για ένα φουσκωτό κατάλυμα το οποίο θα επιτρέπει στους αστροναύτες να ξεκουράζονται προστατευμένοι από το αφιλόξενο περιβάλλον στο οποίο θα κινούνται.

Πηγή: tovima.gr

Εάν αναρωτιέστε γιατί σας είναι τόσο δύσκολο να πάψετε να λαχταράτε τα φαστ φουντ, κατηγορήστε τον εγκέφαλό σας. Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως για να απορρίψουμε τα ανθυγιεινά τρόφιμα, όπως αυτά των ταχυφαγείων, θα πρέπει να συνεργαστούν δύο συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου.

Επιστήμονες από το Ίδρυμα Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας υπέβαλαν σε μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου ομάδα εθελοντών, οι οποίοι κοιτούσαν δεκάδες φωτογραφίες τροφίμων και έλεγαν στους επιστήμονες ποια τους άρεσαν περισσότερο. Με τον τρόπο αυτόν, οι ερευνητές εντόπισαν σημαντικές διαφορές στην εγκεφαλική δραστηριότητα των εθελοντών με μεγάλο αυτοέλεγχο στις διατροφικές επιλογές τους και εκείνων που δεν είχαν κανέναν αυτοέλεγχο.

Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει πως μια περιοχή του εγκεφάλου που ονομάζεται μεσοκοιλιακός προμετωπιαίος φλοιός παίζει σημαντικό ρόλο σε όλες τις αποφάσεις μας οι οποίες βασίζονται σε αξίες. Όταν μειώνεται η δραστηριότητα σε αυτήν την περιοχή απορρίπτουμε κάτι, ενώ όταν αυξάνεται η δραστηριότητα στην ίδια περιοχή το επιλέγουμε.

Η νέα μελέτη έδειξε πως στους εθελοντές δίχως αυτοέλεγχο η εν λόγω περιοχή παρουσίαζε αυξημένη δραστηριότητα, αλλά με μοναδικό γνώμονα τη γεύση των τροφίμων και όχι τη θρεπτική αξία τους (όπως προέκυπτε απ' όσα έλεγαν οι εθελοντές για να αιτιολογήσουν τις επιλογές τους).

Στους εθελοντές με αυτοέλεγχο, όμως, η καθοριστική περιοχή ήταν ο πλαγιοπίσθιος προμετωπιαίος φλοιός _ μία άλλη περιοχή του εγκεφάλου που επίσης επηρεάζει τις αποφάσεις μας με βάση τις αξίες μας. Και οι δύο περιοχές πάντως ενεργοποιούνταν σε όλους τους εθελοντές κατά τη διαδικασία της απόφασης για το ποια τρόφιμα προτιμούν και ποια όχι _ η διαφορά ήταν πως σε όσους είχαν αυτοέλεγχο επικρατούσε ο πλαγιοπίσθιος προμετωπιαίος φλοιός και όχι ο μεσοκοιλιακός.

Η μελέτη δημοσιεύεται στο τεύχος της 1ης Μαΐου της Επιθεώρησης «Science».

Πηγή: tanea.gr
Θέλετε να σώσετε τον πλανήτη; Κόψτε τη Nutella, λέει η Σεγκολέν Ρουαγιάλ
Για όλα φταίει το φοινικέλαιο: Η γαλλίδα υπουργός Περιβάλλοντος Σεγκολέν Ρουαγιάλ άνοιξε πόλεμο με μία από τις εταιρείες με τη μεγαλύτερη διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων, προτείνοντας απομάκρυνση από την πραλίνα φουντουκιού (συγκεκριμένα τη Nutella) για... να σωθούν τα δάση.

Το σκεπτικό της υπουργού δεν είναι καινούριο στους κύκλους των οικολόγων, αλλά προκάλεσε την άμεση αντίδραση της Ferrero που επισήμανε την περιβολλαντικά υπεύθυνη πρακτική της.

Μιλώντας σε εκπομπή του γαλλικού Canal+, η Ρουαγιάλ συζητούσε για θέματα της αρμοδιότητάς της και είχε μερικές προτάσεις για το πώς μπορεί να σωθεί ο πλανήτης.

Η υπουργός ανέφερε πως «για παράδειγμα, πρέπει να σταματήσουμε να τρώμε Nutella». Για την παραγωγή της, εξήγησε, χρησιμοποιείται φοινικέλαιο, η υψηλή ζήτηση για το οποίο έχει ευνοήσει τις καλλιέργειες φοίνικα έναντι άλλων ειδών επιτείνοντας έτσι το πρόβλημα της καταστροφής των δασών -επιχείρημα που είναι διαδεδομένο εδώ και καιρό.

Αντί του φοινικελαίου, θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται άλλες πρώτες ύλες για την πραλίνα, ανέφερε η Ρουαγιάλ.

Το εάν η Ρουαγιάλ χρησιμοποιήσε ονομαστικά τη Nutella ως παράδειγμα επειδή είναι συνώνυμο της πραλίνας φουντουκιού στην γαλλική αγορά ή επειδή συγκεκριμένα εκείνη χρησιμοποιεί περισσότερο φοινικέλαιο δεν είναι σαφές.

Η Ferrero πάντως, η οποία παράγει την Nutella, έσπευσε να προχωρήσει σε διευκρινιστική ανακοίνωση. Χωρίς να αναφέρεται ευθέως στην Ρουαγιάλ, η ανακοίνωσε τόνιζε πως η επιχείρηση «υποβάλλεται σε σειρά κανονισμών σχετικά με το φοινικέλαιο» και ότι οι καλλιέργειες φοίνικα «μπορούν να προωθηθούν με τρόπο που σέβεται το περιβάλλον».
in.gr

Η LastPass ανακοίνωσε ότι “ανακάλυψε και μπλοκάρισε ύποπτη δραστηριότητα” στο δίκτυο της την προηγούμενη Παρασκευή.

Η εταιρεία λέει ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι κλάπηκαν passwords χρηστών, ή ό,τι παραβιάστηκαν λογαριασμοί, γνωρίζει όμως ότι υπήρξε πρόσβαση τρίτων σε διευθύνσεις email, σε υπενθυμίσεις password και σε λεπτομέρειες χρηστών στους servers της.

Η LastPass λέει ότι η κωδικοποίηση που χρησιμοποιεί είναι αρκετά ισχυρή για να αποτρέψει την γρήγορη πρόσβαση στις λεπτομέρειες των χρηστών γρήγορα, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι σοφό να αλλάξετε το password σας.

Πηγή: e-pcmag.gr

Εξηγείτε πλέον και επιστημονικά! Η μπύρα, έχει την ιδιότητα να απελευθερώνει μία χημική ουσία, γνωστή με την ονομασία «ντοπαμίνη» η οποία μας κάνει να αισθανόμαστε χαρούμενοι!
Η γεύση της, χωρίς αυτό να έχει να κάνει με την ποσότητα του αλκοόλ που περιέχεται σε εκείνη, μπορεί να παράξει τη συγκεκριμένη ουσία, στην οποία και οφείλουμε πολλά από τα ευχάριστα συναισθήματα που νιώθουμε, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που δημοσιοποίησε το Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα.
Οι άνθρωποι με οικογενειακό ιστορικό αλκοολισμού, διαπιστώθηκε πως έχουν πολύ υψηλότερα επίπεδα ντοπαμίνης στον οργανισμό τους, κάτι που σημαίνει, πως έχουν περισσότερο ευαίσθητα «κέντρα ελέγχου» της απόλαυσης. Έτσι, μπορούν πιο εύκολα να νιώσουν χαρούμενοι, ευχαριστημένοι, και να απολαύσουν την κάθε στιγμή της μέρας τους.
Συνεπώς, βάλτε στην άκρη τις γκρίνιες και πιείτε ένα δροσιστικό ποτήρι μπύρας!
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!