Η Aston Martin, ακολουθεί τον δρόμο που χάραξαν οι διάσημες αυτοκινητοβιομηχανίες Rolls-Royce, Lamborghini, Bentley και Ferrari. Ένας δρόμος που οδηγεί στη δημιουργία πανάκριβων SUV, ειδικών προδιαγραφών.
Η πολυτελής βρετανική μάρκα που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, λανσάρει το πρώτο της SUV. Το ονόμασε DBX, και το εξόπλισε με ότι καλύτερο διαθέτει στα εργαστήρια της.
Ανταγωνίζεται τα ζηλευτά SUV με την υπερβολική δόση πολυτέλειας, την Bentley Bentayga που κυκλοφόρησε το 2016, την Lamborghini Urus και την Rolls-Royce Cullinan που κυκλοφόρησαν το 2018. Στο δρόμο της θα βρει και το νέο SUV της Ferrari, το οποίο θα κυκλοφορήσει το 2022.
Ο σχεδιασμός της DBX έχει λεπτομέρειες που την συνδέουν με την υπόλοιπη γκάμα της μάρκας.
Η DBX, στηρίχθηκε σε ένα πρωτότυπο που εμφάνισε η μάρκα το 2015 στο Σαλόνι της Γενεύης. Βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα. Κατασκευαστεί στο νέο εργοστάσιο της Aston Martin στο St Athan της Νότιας Ουαλίας.
Η εντυπωσιακή DBX, παίρνει ενέργεια από έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 4.0, που αποδίδει 542 ίππους. Αυτό το μοτέρ προέρχεται από την Mercedes AMG και κινεί τα σπορ μοντέλα της φίρμας, Vantage και DB11. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων και σύστημα τετρακίνησης.
Επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 4,5΄΄ και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 295 χλμ./ώρα.
Ο εξοπλισμός ασφάλειας περιλαμβάνει προειδοποίηση σύγκρουσης, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα, σύστημα ελέγχου ταχύτητας κ.α.
Η Aston Martin DBX, κοστίζει 158.000 λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, 193.500 ευρώ στη Γερμανία και 189.900 δολάρια στις ΗΠΑ.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αποσκοπεί στην άνοδο της ετήσιας παγκόσμιας παραγωγής σε 14.000 οχήματα το 2023 με τη βοήθεια της DBX. Οι συνολικές πωλήσεις της μάρκας για το 2018 ανήλθαν σε 6.441 και η εταιρεία στοχεύει φέτος σε 6.300 έως 6.500 παραδόσεις.
Η DBX έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την Aston Martin. Η αυτοκινητοβιομηχανία πουλήθηκε από την Ford Motor το 2007 και τώρα ανήκει σε μεγάλο βαθμό στις εταιρείες του Κουβέιτ και ιταλικών ιδιωτικών επενδυτικών εταιρειών.
Τον περασμένο Οκτώβριο η μετοχή της ήταν στις 19 λίρες, αλλά από τότε έχει πέσει κατά περίπου 75%, λόγω της πτώσης της ζήτησης στην Ευρώπη για τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα και της μείωσης των πωλήσεων του μοντέλου Vantage.