Την ώρα που στο πληγωμένο από την τρομοκρατία Παρίσι οι πιο
εξειδικευμένοι επιστήμονες κατέθεταν τις απόψεις τους για την προστασία
του περιβάλλοντος, εγώ βρισκόμουν στο ένα άκρο της Ευρώπης, στην
Πορτογαλία.
Απέναντι από την Αμερική και με τη φρεσκάδα που φέρνει ο Ατλαντικός
ωκεανός, οδήγησα ένα μοντέλο που έχει αποστολή του τον περιορισμό των
επιβλαβών συνεπειών στο πολύτιμο περιβάλλον.
Η τέταρτη γενιά του Lexus RX είναι η επιτομή της υβριδικής τεχνολογίας
και η απάντηση των πρωτοπόρων Ιαπώνων στις προκλήσεις του ανταγωνισμού.
Το μεγάλο αυτοκίνητο με την επιβλητική σχεδίαση και τις έντονες ακμές
δείχνει έτοιμο να αντιμετωπίσει τις αντίστοιχες προτάσεις της αγοράς.
Η δοκιμή ξεκίνησε με την έκδοση που έκανε διάσημο το ιαπωνικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου σε όλο τον κόσμο, την 450h.
Το τεχνολογικό του υπόβαθρο δημιουργήθηκε από εμπνευσμένους επιστήμονες
και επίμονους μηχανικούς. Οπως μου εξήγησαν στελέχη της μάρκας, ακόμη
και η τελευταία βίδα έχει υποστεί τη διαδικασία που προβλέπει το αυστηρό
πρωτόκολλο.
Βλέπετε, η αποστολή κάθε μοντέλου της Toyota και της θυγατρικής της
Lexus δεν εξαντλείται στην παροχή ενός άριστου προϊόντος, αλλά
επεκτείνεται και σε άλλους τομείς που έχουν σχέση με την ποιότητα και
την αξιοπιστία. Η γραμμή «δεν σπάει, δεν χαλάει» ακολουθείται και στη
Lexus.
Στους ταλαιπωρημένους δρόμους της Λισσαβώνας, το βαρύ αυτοκίνητο άνω των
2.200 κιλών κινήθηκε με χαρακτηριστική άνεση. Στις ανωμαλίες του
οδοστρώματος η άριστη κατασκευή έδειξε τις ικανότητές της. Η ησυχία της
καμπίνας δεν αλλοιώθηκε ούτε για μια στιγμή. Η ποιότητα κύλισης είναι
πολύ καλή.
Το συμπαγές αυτοκίνητο με εντυπωσίασε ακόμη και όταν το ζόρισα. Πάτησα
βαθιά το γκάζι και έστησα αυτί για να ακούσω τις αντιδράσεις των τριών
κινητήρων και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων CVT.
Τα μοτέρ πήραν «φωτιά» και το κιβώτιο επιτέλους δεν έκανε το ενοχλητικό
σφύριγμα. Οι Ιάπωνες έφτιαξαν και το κιβώτιο όπως το θέλουν οι
απαιτητικοί Ευρωπαίοι οδηγοί.
Οι επιταχύνσεις σε όλο σχεδόν το φάσμα λειτουργίας των μοτέρ είναι
απολαυστικές. Ενιωσα σαν αστροναύτης, γιατί η πλάτη μου κολλούσε στο
κάθισμα και το κοντέρ ανέβαζε ταχύτητα με δαιμονισμένο ρυθμό. Τα πρώτα
80 χλμ./ώρα είναι γεγονός σε 5,8’’, τα 100 χλμ./ώρα μόλις σε 7,7’’. Τα
200 χλμ./ώρα ήρθαν γρήγορα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
Για την ξεχωριστή εμπειρία στον δρόμο ευθύνονται ο βενζινοκινητήρας V6
3.500 κ.εκ. απόδοσης 262 ίππων και τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα μπροστά
και ένα πίσω), τα οποία εκτοξεύουν τη συνολική ισχύ στους 313 ίππους!
Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι μόλις 5,2 λίτρα /100 χλμ., εκπομπές
CO2 μόνο 120 γραμ./χλμ. Η λίστα με τα συστήματα ασφάλειας και τον
εξοπλισμό άνεσης είναι μεγάλη και πλήρης.
Ο ανταγωνισμός είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των τιμών πώλησης. Η βασική
έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει πλέον 79.900 ευρώ. Σύντομα θα
βρίσκεται στις εκθέσεις της Lexus.
real.gr