Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2018


Το σενάριο ενός μαζικού βιολογικού όπλου, ή ενός μικροβίου που θα μεταδίδεται μέσω του αέρα και θα προκαλέσει το θάνατο εκατομμυρίων ανθρώπων, ούτε καινούργιο είναι, ούτε απίθανο. Όταν όμως ακούγεται από το στόμα του πλουσιότερου ανθρώπου στον πλανήτη, του Μπιλ Γκέιτς, με αναφορά και στη διεθνή τρομοκρατία, τότε αρχίζει να λαμβάνει διαφορετικές διαστάσεις.
Όως αναφέρουν τα αμερικανικά ΜΜΕ, ο Μπιλ Γκέιτς δήλωσε ότι ένας παθογόνος ιός, που θα μεταφέρεται μέσω του αέρα, είναι πιθανό να προκαλέσει παγκόσμια πανδημία, σκοτώνοντας ακόμη και 30 εκατ. ανθρώπους μέσα σε έναν χρόνο!
Για να δώσουμε ένα μέγεθος της δραματικότητας των προειδοποιήσεων του μεγάλου επιχειρηματία και χρηματοδότη ερευνών, το ξέσπασμα της επιδημίας του ιού Έμπολα έπληξε χώρες στην Αφρική και επέφερε το θάνατο σε περισσότερους από 11.000 ανθρώπους, το 2014.
Ο Μπιλ Γκέιτς προέβη στις δραματικές αυτές προβλέψεις-προειδοποιήσεις, μετά την ανακοίνωση για τις περικοπές στα κονδύλια που δαπανούνται στην Global Health Security Agendaμ η οποία δημιουργήθηκε μετά το ξέσπασμα του Έμπολα, με τη συμμετοχή 49 χωρών. Βασική της ασχολία ήταν η έρευνα και χρηματοδότηση μέσω αποτροπής ενός εγκληματικού σχεδίου δημιουργίας βιολογικού όπλου και τρόπους αντιμετώπισης αν εκδηλωθεί μία επίθεση με βιολογικά όπλα ή αν ξεσπάσει μία νέα επιδημία στον κόσμο.
Από τις 49 χώρες που συμμετείχαν εξ αρχής, το Σεπτέμβριο του 2019 αναμένεται να αποχωρήσουν οι 10. Μεταξύ τους θα είναι η Κίνα, η Αϊτή, η Ρουάντα, η Ινδονησία και η Λαϊκή Δημοκρατία του Κογκό.
Ο Μπιλ Γκέιτς δεν απέκλεισε ακόμη και το σενάριο της τρομοκρατίας, καθώς ένα βιολογικό όπλο μαζικής καταστροφής είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθεί σε μη κυβερνητικά εργαστήρια, από τρομοκρατικές ομάδες.
Τόνισε, δε, πως «μπορεί ο κόσμος να μην αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο ή το μέγεθός του, αλλά η πανδημία της ισπανικής γρίπης το 1918, κόστισε τη ζωή σε 100 εκατ. ανθρώπους μέσα σε έναν χρόνο».
Ο μεγαλύτερος επιχειρηματίας στον πλανήτη, ο οποίος χρηματοδοτεί έρευνες για την αντιμετώπιση των σύγχρονων και όχι μόνο ασθενειών, είχε και καλά νέα να πει, καθώς όπως τόνισε «το καλό είναι ότι με την εξέλιξη της βιοτεχνολογίας, έχουν ανακαλυφθεί νέα εμβολία και φάρμακα που μπορούν να αποτρέψουν τις επιδημίες να εξαπλωθούν και να τεθούν εκτός ελέγχου».
Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι «αυτό που χρειαζόμαστε περισσότερο από κάθε τι άλλο, είναι να προετοιμαζόμαστε εντατικά και με όλες τις δυνάμεις μας, για μία πιθανή πανδημία, ακόμη και για το ενδεχόμενο μίας επίθεσης με βιολογικά όπλα».
Με άλλα λόγια, ο Μπιλ Γκέιτς απηύθυνε έκκληση στη διεθνή κοινότητα να μην εγκαταλείψει τις επενδύσεις στην έρευνα, καθώς το μέλλον της ανθρωπότητας εξαρτάται εν πολλοίς από τις άμυνες που μπορεί να αναπτύξει, ακόμη και απέναντι στο χειρότερο σενάριο.

Η Άμπι και ο Κάλεν Χίαρν περιγράφουν τους εαυτούς τους ως φωτογράφους... περιπέτειας.

«Ταξιδεύουμε μ' αυτοκίνητο στις δυτικές Ηνωμένες Πολιτείες, κυνηγώντας όμορφα μέρη και μεγάλες περιπέτειες! Ειδικευόμαστε σε φωτογραφήσεις γάμων σε εξωτερικό χώρο», γράφουν στον ιστότοπό τους.

Και χάρη σ' αυτούς, μπορούμε να έχουμε μια αίσθηση του τι σημαίνει να παντρεύεσαι στο κενό, σε ύψος 120 μέτρων απ' το έδαφος!



Στην άκρη μιας χαράδρας, στην έρημο Μοάμπ, στην πολιτεία της Γιούτα, είναι τοποθετημένο ένα δίχτυ, το Spacenet.

Εκεί συχνάζουν λάτρεις «επικίνδυνων» σπορ, όπως paraglyding, base-jumping και άλλων συναφών.

Κυρίως, γιατί εκεί γίνεται το GGBY (Gobble Gobble Bitches Yeah), η ετήσια συνάντηση ισορροπιστών σε σκοινί (και μαζεύει κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα αυτού του σπορ στην Αμερική).

Η 36χρονη βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός, Νάταλι Πόρτμαν δήλωσε στο περιοδικό PORTeR ότι είχε εμπειρίες με στελέχη κινηματογραφικών στούντιο που χειραγωγούσαν, εκφόβιζαν και την παρενοχλούσαν κατά τη διάρκεια της καριέρας της.

Σε μια περίπτωση, όπως είπε, ένας παραγωγός την κάλεσε στο ιδιωτικό αεροπλάνο του. «Ήμασταν μόνον οι δυο μας και μόνο ένα κρεβάτι που ήταν στρωμένο. Τίποτα δεν συνέβη, δεν μου επιτέθηκε».

Εξήγησα ότι «αυτό δεν με κάνει να αισθάνομαι άνετα» κι αυτό έγινε σεβαστό, ανέφερε η ηθοποιός.«Αλλά αυτό δεν ήταν καθόλου εντάξει, καταλαβαίνεις; αυτό ήταν πραγματικά απαράδεκτο και χειραγώγηση» τόνισε.

Η Νάταλι Πόρτμαν διαδραμάτισε ρόλο στην αυξανόμενη οργή για το σεξισμό στο Χόλιγουντ, όταν ανέβηκε στη σκηνή στην τελετή απονομής των Χρυσών Σφαιρών, τον Ιανουάριο.Ανακοινώνοντας τις υποψηφιότητες για το βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας τόνισε: «Και εδώ είναι οι υποψηφιότητες, όλοι άνδρες». «Αυτό που είναι ενδιαφέρον σε αυτή τη συζήτηση περί παρενόχλησης είναι, ίσως ότι δεν έχει καμία σχέση το να είσαι μητέρα».

Η Νάταλι Πόρτμαν είπε ότι συνειδητοποίησε τελικά πως οι εμπειρίες, τις οποίες θεωρούσε δεδομένες, ότι είναι «μέρος της δουλειάς» ήταν στην πραγματικότητα περιπτώσεις παρενόχλησης και σεξισμού.

Άρχισα να σκέφτομαι «δεν έχω ιστορία» και αντιλήφθηκα ότι «έχω 100 ιστορίες». «Και νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι κάνουν τους ίδιους συλλογισμούς» είπε.

Η Νάταλι Πόρτμαν, έμπειρη ηθοποιός, της οποίας ο πρώτος κινηματογραφικός ρόλος ήταν σε ηλικία 12 ετών στο θρίλερ του Λικ Μπεσόν «Leon» επικροτεί όσους βγήκαν μπροστά και αποκάλυψαν τις εμπειρίες σεξουαλικής κακοποίησης.

«Πρώτα απ 'όλα, νομίζω ότι είναι πραγματικά σημαντικό να αναγνωρίσουμε όλους τους ανθρώπους που έχουν βγει μπροστά» είπε. «Δημιούργησαν αυτή την αλλαγής κουλτούρας. Πολλοί άνθρωποι έχουν μιλήσει εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα και δεν έχουν ακουστεί, ιδιαίτερα έγχρωμοι, οπότε είναι πολύ σημαντικό ο κλάδος να ακούει».

Έχει μιλήσει προηγουμένως για τις εμπειρίες σεξουαλικής τρομοκρατίας που βίωσε μετά το ντεμπούτο της, αποκαλύπτοντας στην Πορεία Γυναικών, στο Λος Άντζελες τον περασμένο μήνα ότι το πρώτο email που έλαβε από θαυμαστή της, όταν ήταν 13 ετών, ήταν «φαντασίωση βιασμού» που έγραψε ένας άνδρας.

Η κάτοχος βραβείου Όσκαρ για την ερμηνεία της στην ταινία «Black Swan», η οποία είναι παντρεμένη με τον Γάλλο χορευτή και χορογράφο, Μπέντζαμιν Μίλιπεντ και έχει γιο και κόρη, αμφισβήτησε επίσης την αντίληψη ότι η σταδιοδρομία των γυναικών καταστρέφεται επειδή επιλέγουν να έχουν παιδιά.

«Αλλά αυτό που είναι ενδιαφέρον για αυτή τη συζήτηση περί παρενόχλησης είναι, ίσως δεν έχει τίποτα να κάνει με το να είσαι μητέρα» είπε.

«Ίσως οι γυναίκες να εγκαταλείπουν τον χώρο εργασίας, επειδή είναι ένα εχθρικό περιβάλλον γι 'αυτές και επιλέγουν να μην είναι μέρος αυτού. Έχει αποδειχθεί ότι μόλις αλλάζουν οι συσχετισμοί στο εργασιακό περιβάλλον και η αναλογία εργαζόμενων ανδρών και γυναικών φτάνει το 50/50, παρατηρούνται λιγότερες τέτοιες περιπτώσεις».

Η δέσμευσή της να συμμετάσχει στην εκστρατεία κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης την υποχρέωσε επίσης να χρησιμοποιήσει το Instagram, καθώς πείσθηκε από την εκστρατεία Time ‘s -Up που προωθήθηκε από το Χόλιγουντ ως απάντηση στις κατηγορίες εναντίον του μεγαλοπαραγωγού του Χόλιγουντ, ιδρυτής της Miramax, Χάρβεϊ Γουάινστιν για σεξουαλική παρενόχληση.

Τα σχόλιά της Πόρτμαν ακολούθησαν εκείνα της συναδέλφου της, Τζέσικα Τζάστεϊν για τα σκάνδαλα σεξουαλικής παρενόχλησης.

Η ηθοποιός, που συμπρωταγωνίστησε με την Νάταλι Πόρτμαν στην επερχόμενη ταινία «The Death and Life του John F. Donovan» σχολίασε τους ισχυρισμούς της Ούμα Θέρμαν ότι δέχθηκε σεξουαλική επίθεση από τον Γουάινστιν.

«Πάντα φαντάζομαι τον Ταραντίνο να φτύνει στο πρόσωπο της Ούμα και να τη στραγγαλίζει με μια αλυσίδα για το Kill Bill. Πόσες εικόνες γυναικών στα μέσα μαζικής ενημέρωσης υμνούμε που παρουσιάζουν κακοποίηση;» είπε. «Όταν η βία εναντίον των γυναικών χρησιμοποιείται ως μέσο πλοκής για να γίνουν οι χαρακτήρες ισχυρότεροι τότε έχουμε πρόβλημα» πρόσθεσε.

Σε συνέντευξή της στην «New York Times» η Ούμα Θέρμαν ισχυρίστηκε ότι ο Χάρβεϊ Γουάινστιν, της είχε επιτεθεί σε δωμάτιο ξενοδοχείου στο Savoy στο Λονδίνο.

Ένα δέμα που παρέλαβε η επικεφαλής του ΕΟΤ στη Νέα Υόρκη Γκρέτα Καματερός δημοσίευσε στα social media. Σε ανάρτησή της στη σελίδα της στο Facebook η κ. Καματερός αποκάλυψε ότι τουρίστας άρπαξε πέτρες από την Ακρόπολη αλλά αποφάσισε να τις επιστρέψει.
«Μόλις παρέλαβα αυτό το γράμμα… αυτό που περιείχε έφερε δάκρυα στα μάτια μου. Θα τις παραδώσουμε σήμερα» έγραψε η κ. Καματερός.
Μέσα στο σακουλάκι υπήρχαν οι πέτρες από την Ακρόπολη και ένα σημείωμα που έγραφε: «Λυπάμαι. Τις πήρα από ένα μονοπάτι από την Ακρόπολη στην Ελλάδα πολλά χρόνια πριν. Σας παρακαλώ να τις επιστρέψετε».

Τις τελευταίες στιγμές του Ρώσου πιλότου, του οποίου το αεροσκάφος κατερρίφθη από μαχητές του μετώπου Αλ Νούσρα στη βόρεια Συρία, φέρεται να απεικονίζει βίντεο.
Σύμφωνα με ρωσικά ΜΜΕ, ο πιλότος πρόλαβε να εκτιναχθεί πριν το αεροσκάφος καταπέσει, ωστόσο στο έδαφος τον περίμεναν οι τζιχαντιστές.
Σύμφωνα με τις ρωσικές αρχές, πρόλαβε να πυροβολήσει και να σκοτώσει δύο τζιχαντιστές πριν τον περικυκλώσουν.
Ο 33χρονος πιλότος για να μην πέσει στα χέρια του πυροδότησε μια χειροβομβίδα και αυτοκτόνησε.
Στο βίντεο, μαχητές έχουν περικυκλώσει ένα σημείο απ’ όπου ακούγεται στα ρωσικά η κραυγή «αυτό είναι για τα παιδιά» και στην συνέχεια ακολουθεί έκρηξη.
Όπως έγινε γνωστό, θα τιμηθεί με την υψηλότερη διάκριση των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων.

Ο 62χρονος John Battaglia είχε σκοτώσει τις δύο του κόρες τον Μάιο του 2001, την εννιάχρονη Faith και την εξάχρονη Liberty την ώρα που μιλούσε με τη γυναίκα του στο τηλέφωνο, ανήμπορη να αντιδράσει όσο άκουγε να πυροβολεί τα παιδιά της.
Στις 30 Απριλίου 2002 ο 62χρονος καταδικάστηκε σε θάνατο, μια ποινή που μετά από πολλές αναβολές εκτελέστηκε την 1η Φεβρουαρίου 2018 στο Τέξας των ΗΠΑ.
Όταν είδε την πρώην σύζυγό του να περιμένει την εκτέλεσή του, ο Battaglia της χαμογέλασε σαρδόνια και της είπε: «Ε, λοιπόν, γεια σου Mary Jean, θα σε δω αργότερα».
Και μετά έκλεισε τα μάτια του και είπε στον δεσμοφύλακα «προχώρα». Δυο στιγμές αργότερα αναρωτήθηκε φωναχτά «είμαι ακόμα ζωντανός;», πριν κάνει ένα νεύμα και απαντήσει στον εαυτό του «το νιώθω».
Τη μέρα του στυγερού φονικού, ο πρώην πεζοναύτης έμαθε ότι είχε εκδοθεί ένταλμα εναντίον του, γιατί είχε επιτεθεί στην εν διαστάσει σύζυγό του παραβιάζοντας έτσι τους όρους της αναστολής του. Μετά πέρασε κανονικά να πάρει τις κόρες του, μιας και ήταν η μέρα του, και τηλεφώνησε στη γυναίκα του αναγκάζοντας τη μεγάλη να ρωτήσει τη μητέρα της: «Μαμά, γιατί θέλεις να στείλεις στη φυλακή τον μπαμπά;».
Και μετά η Mary Jean την άκουσε να ουρλιάζει «όχι, μπαμπούλη, όχι, μην το κάνεις». Αφού έριξε δύο πυροβολισμούς, ο Battaglia της ευχήθηκε «καλά Χριστούγεννα». Και πετάχτηκε μετά σε ένα τατουατζίδικο όπου «χτύπησε» δύο τριαντάφυλλα στο μπράτσο του πριν τον συλλάβουν.
Στις 30 Απριλίου 2002 καταδικάστηκε σε θάνατο, μια ποινή που μετά από πολλές αναβολές εκτελέστηκε την 1η Φεβρουαρίου 2018. Η φονική ένεση χρειάστηκε 20 λεπτά για να δράσει…

Σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Κέντρου Βιοτεχνολογικών Πληροφοριών της Αμερικής, η ιδανική ώρα για να απολαύσεις τον καφέ σου είναι μια ώρα αφού έχεις ξυπνήσει, καθώς πιο πριν, η παραγωγή κορτιζόλης από το σώμα βρίσκεται στο πικ. Η κατανάλωση καφεΐνης με το που ανοίξεις τα μάτια σου, διδάσκει στο σώμα να παράγει λιγότερη κορτιζόλη, σύμφωνα με την έρευνα.
Αυτό όχι μόνο υπονομεύει την επίδραση της καφεΐνης, αλλά επίσης λειτουργεί ενάντια στην ικανότητα της κορτιζόλης να βρίσκεται σε επιφυλακή. Ίσως ακόμη χειρότερα, μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη μιας ανοχής στον καφέ, που σημαίνει ότι με τον καιρό χρειάζεσαι όλο και μεγαλύτερη…κούπα προκειμένου να απολαύσεις τα πλεονεκτήματά του.

Διανύουμε τις κρύες μέρες του χειμώνα και σίγουρα οι περισσότεροι φοράμε πολλά ρούχα και περιμένουμε υπομονετικά να ζεστάνει ο καιρός.
Θα έχετε παρατηρήσει ότι πολλές φορές όταν κάνει κρύο, παγώνουν κάποια συγκεκριμένα μέρη του σώματός μας. Συνήθως αυτά είναι τα χέρια, τα πόδια αλλά και η μύτη μας.
Όντως, η μύτη μας μπορεί να παγώσει τόσο που να μην την νιώθουμε και να μας προκαλέσει καταρροή.
Γιατί συμβαίνει αυτό όμως ειδικά στη μύτη;
Απ’ ότι φαίνεται, μπορεί να είναι κάτι παραπάνω από αντίδραση στις χαμηλές θερμοκρασίες.
Σύμφωνα με έρευνα, η θερμοκρασία της μύτης μπορεί να υποδηλώνει υπό πόση ένταση τελεί ο εγκέφαλός μας.
Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Nottingham εξέτασαν τις νευρολογικές λειτουργίες 14 εθελοντών και βρήκαν ότι όσο πιο διανοητικά πιεσμένοι ήταν, τόσο πιο… κρύες μύτες είχαν.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν θερμική κάμερα για να ανιχνεύσουν τους εγκεφάλους των συμμετεχόντων ενώ αυτοί έκαναν κάποιες διανοητικές ασκήσεις.
Όταν οι συμμετέχοντες ήταν εντελώς συγκεντρωμένοι στο έργο τους, ο ρυθμός της αναπνοής τους άλλαζε και η ροή του αίματος κατευθυνόταν από το πρόσωπο στον εγκέφαλο για να τον βοηθήσει να λειτουργήσει καλύτερα.
Ο Δρ. Alastair Campbell Ritchie δήλωσε ότι εξεπλάγην με το πόσο δυνατή ήταν η σύνδεση ανάμεσα στην διανοητική ένταση και τη θερμοκρασία του προσώπου.
«Περιμέναμε ότι οι διανοητικές απαιτήσεις θα είχαν αποτέλεσμα σε φυσιολογικές αλλαγές αλλά η άμεση συσχέτιση ανάμεσα στον φόρτο εργασίας και στη θερμοκρασία του δέρματος ήταν εντυπωσιακή», σημειώνει.
«Δεν περιμέναμε να δούμε το πρόσωπο να παγώνει. Με αυτό τον ακριβή τρόπο εκτίμησης του φόρτου εργασίας μπορούμε να αναπτύξουμε μεθόδους που θα βοηθάνε τον άνθρωπο σε στιγμές μεγάλου στρες», προσθέτει.
Η τεχνική με τη θερμική κάμερα που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα μπορεί να ωφελήσει τους χώρους εργασίας για να βλέπουν αν οι εργαζόμενοι δουλεύουν σε επίπεδα που μπορεί να είναι επιβλαβή για την επίδοσή τους.

Χάρη στη χαμηλή εκτίμηση που κρατούν στην κυβέρνηση οι Αμερικανοί ψηφοφόροι, οι ΗΠΑ υποβαθμίστηκαν περαιτέρω το 2017 Λιγότερο από το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού ζει σε «πλήρη δημοκρατία», σύμφωνα με μια νέα έκθεση που κατατάσσει τις χώρες ανάλογα με το πόσο λειτουργικά είναι τα πολιτικά τους συστήματα.
Η Economist Intelligence Unit δημοσίευσε την Τετάρτη τον δείκτη δημοκρατίας(Democracy Index) του 2017, ο οποίος κατατάσσει 167 χώρες σε κλίμακα 0 έως 10. Μόνο οι χώρες με βαθμολογίες άνω του 8 κατηγοριοποιούνται ως οι πιο δημοκρατικές. H Κύπρος βρίσκεται στην 35η θέση.
Σημειώνεται ότι η μελέτη βασίστηκε σε πέντε κριτήρια: Το πρώτο είναι εάν οι εκλογές είναι ελεύθερες και δίκαιες (εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός), εάν οι κυβερνήσεις έχουν ελέγχους και ισορροπίες (λειτουργία της κυβέρνησης), εάν οι πολίτες συμμετέχουν («συμμετοχή στην πολιτική»), η πολιτική κουλτούρα και εάν οι πολίτες απολαμβάνουν την ελευθερία έκφρασης («πολιτικές ελευθερίες»).
Δείτε παρακάτω τη λίστα με τις πιο δημοκρατικές χώρες του πλανήτη:
(=22) ΙΤΑΛΙΑ: 7.98/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.58
Λειτουργία της κυβέρνησης: 6.43
Πολιτική συμμετοχή: 7.22
Πολιτική κουλτούρα: 8.13
Πολιτικές ελευθερίες: 8.53
(=22) ΗΠΑ: 7.98/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.17
Λειτουργία της κυβέρνησης: 7.14
Πολιτική συμμετοχή: 7.22
Πολιτική κουλτούρα: 8.13
Πολιτικές ελευθερίες: 8.24
(20) ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ: 8.00/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.17
Λειτουργία της κυβέρνησης: 7.86
Πολιτική συμμετοχή: 7.22
Πολιτικός πολιτισμός: 7.50
Πολιτικές ελευθερίες: 8.24
(19) ΙΣΠΑΝΙΑ: 8.08/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.17
Λειτουργία της κυβέρνησης: 7.14
Πολιτική συμμετοχή: 7.78
Πολιτικός πολιτισμός: 7.50
Πολιτικές ελευθερίες: 8.82
(18) ΟΥΡΟΥΓΟΥΑΗ: 8.12/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 10.00
Λειτουργία της κυβέρνησης: 8.93
Πολιτική συμμετοχή: 4.44
Πολιτικός πολιτισμός: 7.50
Πολιτικές ελευθερίες: 9.71
(17) ΜΑΛΤΑ: 8.15/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.17
Λειτουργία της κυβέρνησης: 8.21
Πολιτική συμμετοχή: 6.11
Πολιτική κουλτούρα: 8.75
Πολιτικές ελευθερίες: 8.53
(16) ΜΑΥΡΙΚΙΟΣ: 8.22/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.17
Λειτουργία της κυβέρνησης: 8.21
Πολιτική συμμετοχή: 5.56
Πολιτική κουλτούρα: 8.75
Πολιτικές ελευθερίες: 9.41
(15) ΑΥΣΤΡΙΑ: 8.42/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.58
Λειτουργία της κυβέρνησης: 8.21
Πολιτική συμμετοχή: 8.33
Πολιτική κουλτούρα: 6.88
Πολιτικές ελευθερίες: 9.12
(14) ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ: 8.53/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.58
Λειτουργία της κυβέρνησης: 7.50
Πολιτική συμμετοχή: 8.33
Πολιτική κουλτούρα: 8.13
Πολιτικές ελευθερίες: 9.12
(13) ΓΕΡΜΑΝΙΑ: 8.61/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.58
Λειτουργία της κυβέρνησης: 8.21
Πολιτική συμμετοχή: 8.33
Πολιτικός πολιτισμός: 7.50
Πολιτικές ελευθερίες: 9.41
(12) ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ: 8.81/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 10.00
Λειτουργία της κυβέρνησης: 8.93
Πολιτική συμμετοχή: 6.67
Πολιτική κουλτούρα: 8.75
Πολιτικές ελευθερίες: 9.71
(11) ΟΛΛΑΝΔΙΑ: 8.89/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.58
Λειτουργία της κυβέρνησης: 9.29
Πολιτική συμμετοχή: 8.33
Πολιτική κουλτούρα: 8.13
Πολιτικές ελευθερίες: 9.12
(=9) ΕΛΒΕΤΙΑ: 9.03/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.58
Λειτουργία της κυβέρνησης: 9.29
Πολιτική συμμετοχή: 7.78
Πολιτική κουλτούρα: 9.38
Πολιτικές ελευθερίες: 9.12
(=9) ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ: 9.03/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.58
Λειτουργία της κυβέρνησης: 9.29
Πολιτική συμμετοχή: 7.78
Πολιτική κουλτούρα: 9.38
Πολιτικές ελευθερίες: 9.12
(8) ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ: 9.09/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 10.00
Λειτουργία της κυβέρνησης: 8.93
Πολιτική συμμετοχή: 7.78
Πολιτική κουλτούρα: 8.75
Πολιτικές ελευθερίες: 10.00
(=6) ΚΑΝΑΔΑΣ: 9.15/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.58
Λειτουργία της κυβέρνησης: 9.64
Πολιτική συμμετοχή: 7.78
Πολιτική κουλτούρα: 8.75
Πολιτικές ελευθερίες: 10.00
(=6) ΙΡΛΑΝΔΙΑ: 9.15/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.58
Λειτουργία της κυβέρνησης: 7.86
Πολιτική συμμετοχή: 8.33
Πολιτική κουλτούρα: 10.00
Πολιτικές ελευθερίες: 10.00
(5) ΔΑΝΙΑ: 9.22/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 10.00
Λειτουργία της κυβέρνησης: 9.29
Πολιτική συμμετοχή: 8.33
Πολιτική κουλτούρα: 9.38
Πολιτικές ελευθερίες: 9.12
(4) ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ: 9.26/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 10.00
Λειτουργία της κυβέρνησης: 9.29
Πολιτική συμμετοχή: 8.89
Πολιτική κουλτούρα: 8.13
Πολιτικές ελευθερίες: 10.00
(3) ΣΟΥΗΔΙΑ: 9.39/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 9.58
Λειτουργία της κυβέρνησης: 9.64
Πολιτική συμμετοχή: 8.33
Πολιτική κουλτούρα: 10.00
Πολιτικές ελευθερίες: 9.41
(2) ΙΣΛΑΝΔΙΑ: 9.58/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 10.00
Λειτουργία της κυβέρνησης: 9.29
Πολιτική συμμετοχή: 8.89
Πολιτική κουλτούρα: 10.00
Πολιτικές ελευθερίες: 9.71
(1) ΝΟΡΒΗΓΙΑ: 9.87/10
Εκλογική διαδικασία και πλουραλισμός: 10.00
Λειτουργία της κυβέρνησης: 9.64
Πολιτική συμμετοχή: 10.00
Πολιτική κουλτούρα: 10.00
Πολιτικές ελευθερίες: 9.71
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!