Σάββατο 11 Μαΐου 2019

Οι χειρότερες ανακλήσεις προϊόντων στην ιστορία
H ανάκληση των επιρρεπών σε αυτανάφλεξη κινητών Galaxy Note 7 της Samsung Electronics Co. έχει χαρακτηρίστηκε ήδη ως μία από τις μεγαλύτερες «οπισθοχωρήσεις» που πραγματοποιήθηκαν ποτέ στον κλάδο της τεχνολογίας.
Μετά από μερικά κινητά τηλέφωνα που πήραν φωτιά εξαιτίας της υπερθέρμανσης της μπαταρίας τους, ο τεχνολογικός κολοσσός της Νότιας Κορέας «τράβηξε το βύσμα» για ολόκληρη τη σειρά των προϊόντων και αναγκάστηκε να μειώσει τις προβλέψεις της για τα κέρδη του τρίτου τριμήνου κατά 2,3 δισ. δολάρια.
Στην, δέκα βαθμών, κλίμακα που μετρά την χρηματοοικονομική βλάβη καθώς και τη ζημία που προκαλεί στη φήμη μιας εταιρείας η ανάκληση ενός προϊόντος, η περίπτωση της Samsung κινείται ανάμεσα στο 4 και στο 7. Αυτό τουλάχιστον αναφέρει ο Srinivas Reddy, διευθυντής του Marketing Excellence Center στο Management University της Σιγκαπούρης, ο οποίος έχει εντρυφήσει στις αποτυχίες προϊόντων και εταιρειών.
Βέβαια η περίπτωση της Samsung δεν είναι μοναδική. Σε μια αγορά όπου τα πάντα, από αυτοκίνητα μέχρι αγελάδες μπορεί να έχουν θανατηφόρες συνέπειες, η αποτυχία του προϊόντος της Samsung απέχει μακράν από τις χειρότερες ανακλήσεις της ιστορίας.
Το σκάνδαλο της Merck & Co. για παράδειγμα το 2004, όταν κυκλοφόρησε το φάρμακο Vioxx – όπου μελέτες απέδειξαν πως αύξανε τις πιθανότητες καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων σε ορισμένους ασθενείς - ήταν πράγματι μια καταστροφή που βαθμολογείται με 10, στην κλίμακα του Reddy. Οι αποζημιώσεις από τις αγωγές και οι έρευνες από πλευράς της κυβέρνησης κόστισαν άλλωστε περισσότερα από 8,5 δισ. δολάρια στην εταιρεία.
Ποιες ήταν όμως οι πέντε περιβόητες ανακλήσεις προϊόντων στην ιστορία της βιομηχανίας:
1. Ford Pinto

Ήταν το 1971, όταν ορισμένα μοντέλα Pinto, της Ford Motor Co έφτασαν στους ιδιοκτήτες τους με ένα μοιραίο ελάττωμα στο σχεδιασμό τους – το οποίο ανά περιπτώσεις προκαλούσε διαρροή καυσίμων στο πίσω μέρος του οχήματος και κατ' επέκταση έκρηξη. Η Ford προχώρησε στην ανάκληση περίπου 1,5 εκατομμυρίων Pintos το 1978, εν μέσω έρευνας της κυβέρνησης των ΗΠΑ και ποινικών διώξεων της πολιτεία της Ιντιάνα. Ανίκανη να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα όλα τα μέτωπα, η Ford αναγκάστηκε να σταματήσει την παραγωγή του συγκεκριμένου μοντέλου έκτοτε.
2. Takata Corp 's

Παρόλα αυτά η περίπτωση του Pintos δεν ήταν η χειρότερη στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η μεγαλύτερη ανάκληση που σχετίστηκε με αυτοκίνητα και κόστισε δισεκατομμύρια δολάρια ήταν αυτή των αερόσακων Takata Corp 's. Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της Takata παρότι ήταν γραφτό να σώζουν ζωές σε περίπτωση σύγκρουσης, μετατράπηκαν σε θανατηφόρα όπλα που εκτόξευαν θραύσματα και τραυμάτιζαν θανάσιμα τους οδηγούς. Η ανάκληση αφορούσε σε αυτοκίνητα κατασκευής από το 2007 έως 2014, στα οποία υπήρχε πιθανότητα αστοχίας στον αερόσακο του οδηγού λόγω αλλοίωσης της πυκνότητας του προωθητικού αερίου μέσα σε ορισμένους αναφλεκτήρες Takata τύπου SDI (Άκαπνος Αναφλεκτήρας Οδηγού). Από τους ελαττωματικούς αερόσακους έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 16 άνθρωποι ενώ περισσότεροι από 100 τραυματίστηκαν. Σύμφωνα με την υπηρεσία συγκοινωνιών της Αμερικής τα αυτοκίνητα που είχαν ανακληθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2015 έφταναν τα 33,8 εκατ. Η ανάκληση μάλιστα επηρέαζε πολλές εταιρίες όπως BMW Group, Fiat-Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Mitsubishi, Nissan, Subaru και Toyota.
3. Peanut Corp

Βασικά τρόφιμα όπως κοτόπουλο, βόειο κρέας και φυστικοβούτυρο έχουν κατά διαστήματα ανακληθεί λόγων λαθών ή ανθυγιεινών συνθηκών που ακολουθήθηκαν κατά την διαδικασία παραγωγής τους. Τρανταχτό παράδειγμα αυτής της κατηγορίας η Peanut Corp. της Αμερικής. η οποία χρησιμοποίησε τον καρπό του φυστικιού σε περισσότερα από 800 προϊόντα τα οποία προκάλεσαν σαλμονέλα το 2009. Το αποτέλεσμα ήταν να θρηνήσουμε εννέα θύματα ενώ τα κρούσματα σαλμονέλας ξεπέρασαν τα 700. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε μια ακόμα από τις μεγαλύτερες ανακλήσεις τροφίμων στην ιστορία των ΗΠΑ. Η εταιρεία αναγκάστηκε να κηρύξει πτώχευση και να κλείσει τα δύο εργοστάσιά της στην Τζόρτζια και το Τέξας μετά τον εντοπισμό σαλμονέλας σε αυτά, ενώ ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της καταδικάστηκε σε φυλάκιση.
4. Johnson & Johnson

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς και τα εδώδιμα όμως ακόμη και φάρμακα που λαμβάνονται για να απαλύνουν τον πόνο έχουν αποδειχθεί μοιραία. Το 1982, η Johnson & Johnson αναγκάστηκε να ανακαλέσει περίπου 31 εκατομμύρια φιάλες του σιροπιού Tylenol, αφού αποδείχτηκε πως σε κάποιες από αυτές υπήρχε δηλητήριο. Αποτέλεσμα ήταν να χάσουν την ζωή τους επτά άτομα στην περιοχή του Σικάγο και η εταιρεία να χάσει κατά πολύ την αξιοπιστίας της.
5. Mattel Inc.

Χειρότερη δυσφήμιση για μια εταιρεία αποτελεί μια ανάκληση που αφορά στα παιδιά. Μια εκ των διασημοτέρων είναι αυτή της Mattel Inc. η οποία προέβη στην ανάκληση περίπου 21 εκατ. παιχνιδιών, κινεζικής κατασκευής, συμπεριλαμβανομένων κι των χαρακτήρων από το «Sesame Street» και της «Ντόρα την εξερευνήτρια» αφού βρέθηκε πως περιείχαν 180 περισσότερα επίπεδα μολύβδου από τα επιτρεπτά όρια εξαιτίας των χρωμάτων που χρησιμοποιήθηκαν κατά την κατασκευή. Αξίζει να σημειωθεί πως σε περίπτωση κατάποσης μολύβδου από τα παιδιά υπάρχει περίπτωση να προκληθεί εγκεφαλική βλάβη, μαθησιακά προβλήματα ακόμα και θάνατος.
Έξυπνοι τρόποι για να θυμάστε με την πρώτη όλα όσα μαθαίνετε
Το πώς λειτουργεί πραγματικά η μάθηση και το γεγονός ότι πρέπει να κατέχετε κάποιες γνώσεις σχετικά με το θέμα με το οποίο ασχολείστε, είναι βασικά πράγματα όταν πρόκειται να μάθετε κάτι.
Δείτε παρακάτω 5 στρατηγικές για να θυμάστε όλα όσα μαθαίνετε.
1. Αναγκάστε τον εαυτό σας να ανακαλέσει πληροφορίες
Αυτό το κομμάτι είναι το πιο δύσκολο και το λιγότερο διασκεδαστικό. Όταν η μάθηση είναι δύσκολη είναι το καλύτερο είδος μάθησης.
Είναι απλό, αλλά δεν είναι εύκολο: αναγκάστε τον εαυτό σας να ανακαλέσει στην μνήμη ένα συγκεκριμένο γεγονός.
Οι ψυχολόγοι το χαρακτηρίζουν «το φαινόμενο δοκιμή». Όταν προσπαθούμε να θυμηθούμε κάτι μπορούμε να διακόψουμε αυτή την διαδικασία και να βοηθήσουμε την διαδικασία ενδυνάμωσης της των πληροφοριών αυτών στην μνήμη.
2. Μην είστε επιεικείς με τον εαυτό σας
Σε μια μελέτη, οι συμμετέχοντες που είδαν ένα ζευγάρι λέξεων, όπως «πόδι-παπούτσι», δυσκολεύτηκαν περισσότερο να θυμηθούν την δεύτερη λέξη σε σύγκριση με εκείνους που είδαν τις λέξεις «πόδι-π_ _ _ _ _ _ ι». Οι ερευνητές αποκαλούν το φαινόμενο αυτό «επίδραση της γενιάς».
Η παρεμβολή μπορεί να δημιουργεί μια αίσθηση ανεπάρκειας, αλλά μακροπρόθεσμα οι πληροφορίες μένουν περισσότερο στο μυαλό.
3. Μην δίνετε μεγάλη σημασία στην ευχέρεια του λόγου
Όταν διαβάζουμε κάτι και φαίνεται εύκολο, αυτό που βιώνουμε είναι η ευχέρεια. Αυτή η κατάσταση, όμως, μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα.
Όταν για παράδειγμα είστε στο αεροδρόμιο και βλέπετε, ότι η πύλη σας είναι η Β44 και ξεκινάτε να πάτε προς τα εκεί, ρίχνετε μια ματιά στο κινητό σας και ξεχνάτε που πηγαίνατε.
Εναλλακτικά, μπορείτε να δείτε τον αριθμό της πύλης, να απομακρυνθείτε από την οθόνη και να προσπαθήσετε να θυμηθείτε τον αριθμό της πύλης. Αν θυμηθείτε τον αριθμό, τότε είστε σε καλό δρόμο.
4. Συνδέστε τις καινούργιες πληροφορίες με παλιές
Όσα περισσότερα μπορείτε να εξηγήσετε για τον τρόπο με τον οποίο οι καινούργιες πληροφορίες συνδέονται με παλαιότερες γνώσεις, τόσο πιο δυνατές θα είναι οι πληροφορίες μέσα στο μυαλό σας και θα μπορέσετε να δημιουργήσετε περισσότερες συνδέσεις, για να επαναφέρετε τις πληροφορίες αυτές στο μυαλό σας.
5. Αναλογιστείτε
Το να αναλογίζεστε προηγούμενες γνώσεις είναι καλό. Όταν οι άνθρωποι έχουν την ευκαιρία να αναλογιστούν, δίνουν μια μεγάλη ώθηση στην αυτο-αποτελεσματικότητά τους. Έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, ότι μπορούν να επιτύχουν πράγματα. Ως εκ τούτου καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια σε αυτό που κάνουν και σε αυτό που μαθαίνουν, αναφέρει η καθηγήτρια του HBS, Φραντσέσκα Τζίνο.

Αυξήσεις έως και 100% στις προμήθειες για αναλήψεις μετρητών από ΑΤΜ άλλων τραπεζών είναι πιθανό να εφαρμοστούν μέσα στο καλοκαίρι για τους κατόχους χρεωστικών καρτών που είναι συνδεδεμένες με λογαριασμούς εγχώριων πιστωτικών ιδρυμάτων. Οπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη, ο νέος κανονισμός της Visa που θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Ιουλίου μπορεί να οδηγήσει σε πλήρη ανατροπή της ισχύουσας τιμολόγησης.
Από τις πρώτες επαφές με τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό, προκύπτει ότι από τον μεθεπόμενο μήνα θα πρέπει να επιβάλλονται ενιαίες χρεώσεις σε όλους τους τύπους καρτών που φέρουν το σήμα της, ανεξάρτητα από την τράπεζα που τις έχει εκδώσει. Το θέμα έχει ήδη απασχολήσει την αρμόδια συντονιστική επιτροπή της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών (ΕΕΤ) και μέσα στο επόμενο 10ήμερο αναμένονται οι τελευταίες διευκρινίσεις από τη Visa, ώστε να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Τραπεζική πηγή θεωρεί σχεδόν βέβαιη την πρώτη ερμηνεία που δόθηκε στην τροποποίηση του κανονισμού. Εάν επαληθευτεί αυτή η πρόβλεψη, μέσα στον μήνα θα υπάρξει ειδοποίηση όλων των πελατών για τις νέες χρεώσεις που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται κατά πάσα πιθανότητα δύο μήνες μετά τη σχετική ενημέρωση. Δηλαδή, περί τα μέσα Ιουλίου.
Οι νέες επιβαρύνσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος ανά ανάληψη θα διαμορφωθεί σε 2,50 – 3 ευρώ ανά συναλλαγή σε ΑΤΜ άλλης τράπεζας και θα είναι ενιαίο για όλες τις κάρτες, ελληνικές και ξένες, που φέρουν το σήμα της Visa. Το ύψος της επιβάρυνσης θα αποφασιστεί από κάθε τράπεζα ξεχωριστά για το δίκτυο των ΑΤΜ της. Η ίδια προμήθεια θα εφαρμόζεται και στις κάρτες Mastercard, καθώς δεν μπορεί να υπάρξει διαφοροποίηση.
Σημειώνεται ότι σήμερα η ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ άλλης τράπεζας σε Ελλάδα και ευρωζώνη κυμαίνεται από 1,3 έως 2,2 ευρώ ανάλογα με το ύψος της, αλλά και το πιστωτικό ίδρυμα που εξέδωσε την κάρτα που χρησιμοποιείται. Το κόστος αυτό προκύπτει βάσει διατραπεζικών συμφωνιών και είναι σαφώς μικρότερο από την προμήθεια που επιβάλλεται σε κάρτες τραπεζών που δεν έχουν δίκτυο ΑΤΜ στην Ελλάδα.
Με το νέο καθεστώς, η χρέωση θα καθορίζεται από την τράπεζα στην οποία ανήκει το ΑΤΜ και θα είναι ενιαία για όλους, Ελληνες και αλλοδαπούς. Το πιο πιθανό λοιπόν είναι να εναρμονιστεί με τις προμήθειες που χρεώνονται σήμερα σε κάρτες ξένων τραπεζών, δηλαδή στα επίπεδα των 2,50 – 3 ευρώ ανά συναλλαγή. Αυτό σημαίνει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, οι προμήθειες θα υπερδιπλασιαστούν.
Βέβαια, πριν από κάθε συναλλαγή το ΑΤΜ θα ενημερώνει τον συναλλασσόμενο για τη χρέωση που θα έχει αν προχωρήσει σε ανάληψη μετρητών, ώστε να γνωρίζει εκ των προτέρων το τελικό κόστος.
Τραπεζικές πηγές σημειώνουν ότι το συγκεκριμένο μέτρο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς θα καλύψει το αυξημένο κόστος λειτουργίας και συντήρησης των ΑΤΜ στην Ελλάδα, απόρροια της γεωγραφικής της ιδιαιτερότητας (πολλά απομακρυσμένα σημεία, νησιά). Εκτιμούν δε πως η αύξηση των προμηθειών θα επιτρέψει τη διατήρηση του συνόλου των ΑΤΜ που σήμερα λειτουργούν, αποτρέποντας την περαιτέρω συρρίκνωση του δικτύου. Από την αρχή της κρίσης έχει μειωθεί κατά 30%, τόσο μέσω των λουκέτων που μπήκαν σε καταστήματα, όσο και με την απόσυρση από την… κυκλοφορία μεγάλου μέρους των εκτός τραπεζικών μονάδων ΑΤΜ.
Σε σχέση με το ενδεχόμενο επιβολής προμηθειών για αναλήψεις μετρητών από τα ΑΤΜ της τράπεζας στην οποία ανήκει ο λογαριασμός, οι ίδιοι κύκλοι τονίζουν ότι δεν υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός, τουλάχιστον για τα επόμενα 2-3 χρόνια.
Η οφθαλμαπάτη της περιστρεφόμενης χορεύτριας και πώς αποκαλύπτει αν είστε ιδιοφυΐα
Αν έχετε σερφάρει αρκετά στο διαδίκτυο, την περιστρεφόμενη χορεύτρια θα την έχετε δει σίγουρα.
Η συνήθης εξήγηση μάλιστα που κυκλοφορεί υποδεικνύει ότι αν τη βλέπετε να περιστρέφεται κατά τη φορά των δεικτών του ρολογιού, τότε σημαίνει ότι λειτουργείτε με το δεξιό ημισφαίριο και είστε άνθρωποι δημιουργικοί.
Αποτέλεσμα εικόνας για The Left Brain and Right Brain Test
Αν πάλι τη βλέπετε να περιστρέφεται αντίστροφα, τότε χρησιμοποιείτε το αριστερό ημισφαίριο και είστε λάτρεις της λογικής. Αν και η δημοφιλής ερμηνεία δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα, καθώς η περιστρεφόμενη χορεύτρια δεν είναι κατά κανένα τρόπο νευρολογικό τεστ!
Αντιθέτως, είναι μια απλή οπτική πλάνη που έχει σχέση με το φαινόμενο της διφορούμενης εικόνας. Ο λόγος που τη βλέπουμε να περιστρέφεται αριστερόστροφα ή δεξιόστροφα είναι η έλλειψη άλλων οπτικών στοιχείων και κυρίως χωρικών δεδομένων για το βάθος της εικόνας, κι έτσι ο εγκέφαλός μας είναι υποχρεωμένος να μεταφράζει αυθαίρετα τη δισδιάστατη εικόνα στην τρισδιάστατη οπτική αντίληψη.


Ερευνητές στη Βόννη της Γερμανίας ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα ενός πειράματος και παρουσιάζοντας το στο κοινό απέδειξαν πως το φυτά κλαίνε όταν καταστρέφονται ή αρρωσταίνουν.
Μάλιστα ο ήχος της «κραυγής» του φυτού καταγράφηκε με ένα μικρόφωνο λέιζερ.
Στην πραγματικότητα βέβαια, το να λέμε πως τα φυτά βγάζουν κραυγές ενέχει μια παραπλάνηση. Ωστόσο, η αλήθεια δεν απέχει πολύ. Τα φυτά εκπέμπουν αιθυλένιο σε μεγάλες ποσότητες όταν καταστρέφονται. Οι ερευνητές παγίδευσαν το αιθυλένιο και το βομβάρδισαν με το λέιζερ, προκαλώντας δονήσεις στα μόριά του. Και κάπως έτσι παράχθηκε ο ήχος που καταγράφηκε. Η κραυγή του αιθυλενίου πάντως είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου της επικοινωνίας των φυτών, η οποία γίνεται μέσω ανταλλαγής χημικών σημάτων.
Τα φυτά έχουν αισθήσεις, αυτό γνωρίζουμε από το γεγονός ότι αντιδρούν σε ερεθίσματα. Αντιδρούν στη θερμότητα, στο φως, στη βαρύτητα, στο νερό, στις τοξίνες, στα μικρόβια αλλά και σε χημικά σήματα που εκπέμπουν άλλα φυτά. Αντιδρούν ακόμα και στην αφή και τον ήχο.
Το «μυστήριο» της λευκής μπελούγκα που βρέθηκε πρόσφατα στην ακτή της Νορβηγίας με ένα λουρί δεμένο στο σώμα της, το οποίο έφερε τη σήμανση «εξοπλισμός της Αγίας Πετρούπολης», διερευνά σημερινό δημοσίευμα του Guardian. H χαριτωμένη φάλαινα βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της δημοσιότητας στα τέλη του περασμένου μήνα, όταν εντοπίστηκε από ψαράδες να κολυμπά στα ανοιχτά του νησιού Ingoya. Στις αρχές της εβδομάδας, ένα βίντεο που την δείχνει να ανακτά το κινητό μιας κοπέλας από το νερό και να της το… επιστρέφει, έγινε το απόλυτο viral, μετατρέποντάς την σε σελέμπριτι.
Εξαιτίας του ρωσικής κατασκευής λουριού που ήταν δεμένο πάνω της, το οποίο χρησιμοποιείται για τη στερέωση καμερών, η εμφάνισή της έδωσε τροφή για δεκάδες θεωρίες συνωμοσίας που θυμίζουν κατασκοπευτικά θρίλερ. Ειδικοί που μίλησαν σε τοπικά ΜΜΕ εξέφρασαν την άποψη ότι η μπελούγκα μπορεί να «απέδρασε» από κάποιο κέντρο εκπαίδευσης του Ρωσικού Ναυτικού, ή να ελευθερώθηκε εκούσια με… σκοτεινούς σκοπούς. Επηρεασμένοι από τις θεωρίες αυτές, οι ντόπιοι «βάφτισαν» την χαριτωμένη φαλαινίτσα «Χβαλντιμίρ» από την νορβηγική λέξη «Χβαλ» που σημαίνει «φάλαινα» και τον Βλαντιμίρ Πούτιν.
Το γεγονός ότι κανείς δεν εμφανίστηκε για να διεκδικήσει το εμφανώς εξημερωμένο και εκπαιδευμένο ζώο, έδωσε τροφή στις θεωρίες που κάνουν λόγο για ύποπτο ρόλο της Ρωσίας. «Εξάλλου, ποιος άλλος θα φορούσε λουρί σε μια φάλαινα, ενδεχομένως για τοποθέτηση κάμερας, και μετά δεν θα παραδεχόταν δημόσια ότι εξαφανίστηκε;» διερωτάται ο Guardian.
Μια πρόσφατη μαρτυρία ωστόσο περιπλέκει ακόμα περισσότερο την υπόθεση. Αυτή προέρχεται από τον Μόρτεν Βίκεμπι, πρώην πρόξενο της Νορβηγίας στο Μουρμάνσκ. Όταν ο Βίκεμπι διάβασε τα δημοσιεύματα και είδε τα βίντεο για την «φάλαινα κατάσκοπο», αμέσως τηλεφώνησε στην εφημερίδα Fiskeribladet με μία αποκάλυψη. Η πανέξυπνη μπελούγκα που οι ντόπιοι αποκαλούν «Χβαλντιμίρ» μπορεί να είναι η ίδια φάλαινα που ο ίδιος είχε δει πριν από δέκα χρόνια σε ένα κέντρο καταδύσεων, στα βόρεια της Ρωσίας.
Επρόκειτο για τον Σεμιόν, για ένα ζώο θεραπευτικής αγωγής, που είχε εκπαιδευτεί για να «κάνει παρέα» και να προσφέρει ψυχαγωγία σε παιδιά με νοητική αναπηρία. «Ίσως να μην είναι το ίδιο ζώο, αλλα φερόταν με τον ίδιο τρόπο. Η φάλαινα έχει κατηγορηθεί για κατασκοπεία και θεωρών καθήκον μου να την υπερασπιστώ», δήλωσε σε τηλεφωνική του συνέντευξη ο πρώην πρόξενος.
belug
Ο Ντμίτρι Γκλαζόβ, Ρώσος επιστήμονας και επικεφαλής του προγράμματος προστασίας της λευκής μπελούγκα, είπε στον Guardian ότι, μόνο κοντά στο Μουρμάνσκ, «υπάρχουν τρεις οργανισμοί, όχι απαραίτητα στρατιωτικοί, που εκπαιδεύουν θαλάσσια θηλαστικά, συμπεριλαμβανομένων και των μπελούγκα, για διάφορες αποστολές, όπως την ανάκτηση αντικειμένων ή τον εντοπισμό δυτών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, π.χ. λόγω βλάβης εξοπλισμού».
Σύμφωνα με τον Γκλαζόβ, τόσο η Σοβιετική Ένωση όσο και οι ΗΠΑ είχαν επιχειρήσει κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου να εκπαιδεύσουν δελφίνια. Επίσης, υπήρχαν αναφορές ότι η κυβέρνηση Πούτιν σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει φάλαινες για την προστασία των ρωσικών υδάτων στο Σότσι, στους Ολυμπιακούς του 2014, αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ότι το σχέδιο υλοποιήθηκε.
Ο ίδιος αναφέρει πάντως ότι η σήμανση του λουριού του «Χβαλντιμίρ» δεν τον συνδέει απαραίτητα με τον στρατό. «Αυτού του είδους τα λουριά πωλούνται παντού στην Ρωσία», λέει χαρακτηριστικά.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η πιθανότητα να είναι ο Χβαλντιμίρ η ίδια φάλαινα που είχε δει ο Βίκεμπι στην Ρωσία το 2008 είναι πολύ μικρή.
Σύμφωνα με τον Μιχαήλ Σαφονόβ, διεθυντή του κέντρου καταδύσεων «Αρκτικός Κύκλος», όπου ο πρώην πρόξενος «γνώρισε» την μπελούγκα, η τελευταία φάλαινα αποχώρησε από το κέντρο πριν από δύο χρόνια, όταν πωλήθηκε στο St Petersburg Oceanarium.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!