Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2016

Νεάντερταλ και Μινωίτες μας άφησαν τα δακτυλικά αποτυπώματά τους
Την περασμένη εβδομάδα, θέλοντας να κεντρίσει περισσότερο το ενδιαφέρον του κοινού για την έκθεση «Θάνατος στον Νείλο» που διοργανώνει, το βρετανικό Μουσείο Φιτζγουίλιαμ συνόδευσε τα εγκαίνια με μια ανακοίνωση: την ανίχνευση δακτυλικών αποτυπωμάτων ηλικίας 3.000 ετών σε ένα από τα εκθέματα. Όπως φάνηκε, ο στόχος επετεύχθη, αφού η είδηση τράβηξε όντως τα φώτα της δημοσιότητας και συζητήθηκε στον ξένο Τύπο.Τα συγκεκριμένα «ανθρώπινα ίχνη» από την αρχαία Αίγυπτο δεν είναι ωστόσο τα πρώτα που έχουν βρεθεί ούτε τα αρχαιότερα.


Πινακίδες με γραφή γραμμική Β από την Πύλο Πινακίδες με γραφή γραμμική Β από την Πύλο

Τα δακτυλικά αποτυπώματα από τις «δικές μας» πινακίδες της Κνωσού και της Πύλου τα ξεπερνούν σε ηλικία, ενώ το παλαιότερο δείγμα του είδους ανάγεται στην Παλαιολιθική Εποχή και στους Νεάντερταλ. Με τις σύγχρονες τεχνολογίες τόσο ο εντοπισμός όσο και η ανάλυση των αρχαίων δακτυλικών αποτυπωμάτων βελτιώνονται διαρκώς αποκαλύπτοντας στους επιστήμονες χρήσιμες πληροφορίες ή και απλώς ανθρώπινες στιγμές του παρελθόντος.

Το σημάδι του τεχνίτη

Τα αποτυπώματα που μελέτησαν οι ερευνητές του Μουσείου Φιτζγουίλιαμ στο Κέιμπριτζ ανιχνεύθηκαν σε ένα ξύλινο φέρετρο και συγκεκριμένα στο εσωτερικό του καλύμματός του.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ανήκουν σε κάποιον τεχνίτη ο οποίος έπιασε το κάλυμμα προτού στεγνώσει το βερνίκι του. «Αποτελούν ένα από αυτά τα ανθρώπινα σημάδια και ατοπήματα που μας φέρνουν πιο κοντά στους ανθρώπους που έφτιαξαν αυτά τα φέρετρα» δήλωσε εκπρόσωπος του μουσείου.

Το φέρετρο πιστεύεται ότι «φιλοξένησε» έναν ιερέα ονόματι Νεσαουερσεφίτ, γνωστό επίσης ως Νες Αμών, χρονολογείται γύρω στο 1.000 π.Χ. και θεωρείται ένα από τα ωραιότερα δείγματα του συγκεκριμένου τύπου αιγυπτιακών φερέτρων που έχουν ανακαλυφθεί ως σήμερα. Οι επισκέπτες μπορούν να το θαυμάσουν στο πλαίσιο της έκθεσης «Θάνατος στον Νείλο. Αποκαλύπτοντας τη μετά θάνατον ζωή της αρχαίας Αιγύπτου», η οποία διερευνά τα νεκρικά έθιμα των αρχαίων Αιγυπτίων και θα διαρκέσει ως τις 22 Μαΐου.

Οι γραφιάδες του Αιγαίου

Αποτυπώματα ηλικίας 3.300 ετών, όχι μόνο από δάχτυλα αλλά και από παλάμες, έχουν βρεθεί σε πολλές από τις πινακίδες που φέρουν γραμμική γραφή Β και έχουν ανασκαφεί στην Κνωσό. Ανάλογα ανθρώπινα ίχνη φέρουν και πολλές μυκηναϊκές πινακίδες με γραμμική Β από την Πύλο. Γενικώς τα αρχαία κεραμικά, ακόμη και τα θραύσματά τους, έχουν συχνά τέτοια σημάδια.

Η Αφροδίτη του Ντόλνι Βεστόνιτσε
Πινακίδες με γραμμική Β από την Κνωσό

Οι αναλύσεις που γίνονται με όλο και πιο σύγχρονα τεχνολογικά μέσα αποκαλύπτουν ολοένα και περισσότερα ή δίνουν περισσότερες πληροφορίες για τα ήδη υπάρχοντα (ένα τέτοιο δείγμα είναι το αποτύπωμα που ανιχνεύθηκε με τρισδιάστατη σάρωση σε κεραμικό από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάφου στην Κύπρο - βλ. «Αρχαία κεραμικά από 3D printer!». Η μελέτη αυτών των δακτυλικών αποτυπωμάτων μπορεί να αποκαλύψει στους ειδικούς τόσο προσωπικά στοιχεία σχετικά με τους γραφείς των πινακίδων και τους τεχνίτες των αγγείων όσο και τα μυστικά της τέχνης τους.

Μπορεί, δηλαδή, να επιτρέψει να ταυτοποιηθούν οι δημιουργοί των διαφόρων αντικειμένων, να δείξει πώς έπιαναν και πώς χειρίζονταν αυτά τα αντικείμενα ή ακόμη και να δώσει πληροφορίες για το πώς κατανέμονταν οι εργασίες σε ένα εργαστήριο.

Το παιδί της Αφροδίτης

Η Αφροδίτη του Ντόλνι ΒεστόνιτσεΤο αρχαιότερο δακτυλικό αποτύπωμα σύγχρονου ανθρώπου (Homo sapiens) έχει βρεθεί σε ένα κεραμικό αγαλματίδιο ηλικίας 26.000 ετών που αναπαριστά τη θεά της γονιμότητας. Γνωστό ως «η Αφροδίτη του Ντόλνι Βεστόνιτσε», το ειδώλιο ανασκάφηκε το 1923 στον ομώνυμο παλαιολιθικό αρχαιολογικό χώρο της σημερινής Δημοκρατίας της Τσεχίας, ο οποίος έχει προσφέρει άφθονα προϊστορικά τέχνεργα. Η Αφροδίτη του Ντόλνι Βεστόνιτσε είναι κυρίως διάσημη επειδή αποτελεί το αρχαιότερο δείγμα ψημένου κεραμικού ειδωλίου που έχει βρεθεί ως τις ημέρες μας.

Πριν από λίγο περισσότερο από μία δεκαετία όμως απέκτησε και δεύτερο ρεκόρ, στα δακτυλικά αποτυπώματα.
Το 2004 ο αξονικός τομογράφος αποκάλυψε το δακτυλικό αποτύπωμα ενός παιδιού στην επιφάνειά του. Σύμφωνα με τους μελετητές το παιδί, Homo sapiens ηλικίας 7 ως 15 ετών, πρέπει να έπιασε τυχαία το ειδώλιο (ίσως για να το περιεργαστεί;) προτού αυτό ψηθεί.

Η κόλλα των Νεάντερταλ

Το αρχαιότερο δακτυλικό αποτύπωμα που έχει βρεθεί από οποιοδήποτε ανθρώπινο είδος έχει ηλικία 80.000 ετών και βρίσκεται διατηρημένο σε μια ουσία που οι άνθρωποι της Παλαιολιθικής Εποχής έφτιαχναν από τον φλοιό της σημύδας για να χρησιμοποιήσουν ως κόλλα. Το ανθρώπινο ίχνος εντοπίστηκε σε μια τέτοια κόλλα που είχε χρησιμοποιήσει ένας κυνηγός για να κολλήσει μια πέτρα σε ένα ξύλο και να φτιάξει το ακόντιό του.



Η Αφροδίτη του Ντόλνι Βεστόνιτσε

Το ακόντιο βρέθηκε στον αρχαιολογικό χώρο του Κένιχσάουε στη Γερμανία - έναν κυνηγότοπο εποχικής χρήσης πλάι σε μια λίμνη - και χρονολογείται στη Μέση Παλαιολιθική Εποχή, περίπου στα 80.000 χρόνια πριν το σήμερα.
Οι ερευνητές θεωρούν ότι ανήκει σε Νεάντερταλ και, εκτός του ότι είναι το αρχαιότερο, έχει μια επιπλέον αξία: απέδειξε ότι τα δακτυλικά αποτυπώματα μπορούν να διατηρηθούν για δεκάδες χιλιάδες χρόνια επάνω σε οργανικές ουσίες.

Λαλίνα Φαφούτη
Βήμα Science

Είτε από φόβο είτε από ντροπή, πολλές φορές δεν είμαστε όσο ειλικρινείς θα έπρεπε με το γιατρό μας.

Ωστόσο, όταν «συγκαλύπτουμε» επιμελώς σημαντικές πληροφορίες από το γιατρό μας – όπως το πόσο αλκοόλ πίνουμε ή το πόσο τρώμε– είναι σαν να θέτουμε εσκεμμένα την υγεία μας σε κίνδυνο.

Διαβάστε περισσότερα στο boro.gr

Στα τέλη του Ιανουαρίου είχε «σκάσει» η φήμη πως Ιρίνα Σάικ και Μπράντλεϊ Κούπερ δεν είναι πλέον ζευγάρι. Αρχές Φεβρουαρίου, η Ρωσίδα καλλονή και ο χολιγουντιανός ηθοποιός τις διέψευσαν πανηγυρικά, κάνοντας full in love εμφάνιση στο Central Park της Νέας Υόρκης μες τα μέλια!

Περίπου ένα μήνα μετά, οι φήμες περί χωρισμού επανήλθαν και αυτή τη φορά, κι άλλο λάδι στη φωτιά της φημολογίας, ήρθε να ρίξει η κοινή εμφάνιση του Μπράντλεϊ Κούπερ με την… Ναόμι Κάμπελ!

Ναι… καλά διαβάσατε. Οι παπαράτσι τσάκωσαν τον 41χρονο ηθοποιό με το 45χρονο πρώην supermodel, ενώ έπαιρναν πρωινό από μαγαζί του Δυτικού Χόλιγουντ.

Ντυμένοι και οι δυο με αθλητικά ρούχα, έφτασαν στο μαγαζί με το αυτοκίνητο του Μπράντλεϊ Κούπερ δείχνοντας ευδιάθετοι.

Οι «φαρμακόγλωσσες» πάντως λένε πως αν ο 41χρονος σταρ έχει όντως χωρίσει με την 30χρονη Ρωσίδα καλλονή, τότε αιτία είναι η… μητέρα του, στην οποία εκείνος έχει τεράστια αδυναμία αλλά εκείνη δεν τα πάει καλά με την Ιρίνα!

Οι πρώτοι σοβαροί καυγάδες άρχισαν τα Χριστούγεννα, τα οποία το ζευγάρι πέρασε παρέα στο Los Angeles, και φαίνεται πως δυο μήνες μετά κορυφώθηκαν, οδηγώντας στον (φημολογούμενο) χωρισμό.

Το μόνο που μένει να δούμε είναι αν ο Μπράντλεϊ και η Ναόμι είναι απλά φίλοι ή κάτι… παραπάνω.
real.gr

Περίπου 500 προσωπικότητες κι οργανισμοί, από τον σκηνοθέτη Όλιβερ Στόουν μέχρι την ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Έβα Ζολί, υπέγραψαν ένα αίτημα με το οποίο απευθύνουν έκκληση στο Λονδίνο και τη Στοκχόλμη να χαρίσουν στον ιδρυτή του ιστότοπου Wikileaks Τζούλιαν Ασάνζ την ελευθερία να μετακινείται.

Η αίτηση, την οποία έδωσε στη δημοσιότητα σήμερα το Wikileaks, προτρέπει τη βρετανική και σουηδική κυβέρνηση να συμμορφωθούν στην απόφαση της ομάδας εργασίας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την Αυθαίρετη Κράτηση, η οποία ζήτησε στις αρχές Φεβρουαρίου την απελευθέρωση του Ασάνζ.

«Καλούμε τη Σουηδία και τη Βρετανία να σεβαστούν τον δεσμευτικό χαρακτήρα των συμβάσεων για τα Δικαιώματα του ανθρώπου στις οποίες βασίζεται (αυτή) η απόφαση» χαρίζοντας στον Τζούλιαν Ασάνζ «την ελευθερία του να μετακινείται», επισημαίνουν οι υπογράφοντες.

Μεταξύ αυτών βρίσκεται η Βρετανίδα σχεδιάστρια μόδας Βίβιαν Ουέστγουντ, ο Κινέζος αντιφρονών καλλιτέχνης Άι Ουέουεϊ όπως επίσης το ισπανικό κόμμα Podemos, ο Γάλλος κοινωνιολόγος Εντγκάρ Μορέν, ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας Γιάνης Βαρουφάκης ή ακόμα κι η Ιρανή κάτοχος του βραβείου Νόμπελ ειρήνης Σιρίν Εμπάντι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ευρεία απήχηση εμφανίζει η "επόμενη γενιά πληρωμών", σύμφωνα με έρευνα της Mastercard, στην οποία επισημαίνεται ότι οι ψηφιακές πληρωμές επεκτείνονται και εκτός τηλεφώνου, καθώς αυξάνεται η χρήση των συνδεδεμένων συσκευών.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 2015, οι καταναλωτές υιοθέτησαν τις αυξανόμενες διαθέσιμες επιλογές σε ψηφιακές πληρωμές, αφήνοντας πίσω τους το ερώτημα «Ποιο είναι το επόμενο βήμα;».

Οι κάτοχοι καρτών παγκοσμίως ζητούν από τους εκδότες καρτών και τους εμπόρους να προσφέρουν ρεαλιστικές, έτοιμες προς χρήση επιλογές πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου, όπως αποδεικνύεται από τα σχόλια στα social media -τα οποία υπερδιπλασιάστηκαν μέσα σε ένα μόνο χρόνο.

«Όσο περισσότερες επιλογές είναι διαθέσιμες, τόσο η συζήτηση εξελίσσεται και οι καταναλωτές φαίνεται να καλωσορίζουν την επόμενη γενιά πληρωμών», ανέφερε η Marcy Cohen, VP, Digital Communications της MasterCard.

Τα ψηφιακά πορτοφόλια, συμπεριλαμβανομένων των Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay και MasterPass κυριάρχησαν -σε ποσοστό 97%- στο σύνολο των συζητήσεων για πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου το 2015, με επίκεντρο το λανσάρισμα νέων προϊόντων, τη βελτίωση των υπηρεσιών και το πώς οι χρήστες τις βαθμολογούν.

Εκτός των συζητήσεων για ψηφιακά πορτοφόλια, οι κάρτες ανέπαφων συναλλαγών (47%) ξεχώρισαν ανάμεσα στις συζητήσεις, ακολούθησαν τα biometrics (βιομετρικά) (33%), οι προσωπικές πληρωμές (14%) και τα wearables (συσκευές που φοριούνται) (6%).

Οι συζητήσεις για κάρτες ανέπαφων συναλλαγών επικεντρώθηκαν στην παγκόσμια αποδοχή σε μέσα μαζικής μεταφοράς -όπως στο Λονδίνο και την Αγία Πετρούπολη- καθώς και στη διαθεσιμότητα για μεγάλα αθλητικά γεγονότα ανά τον κόσμο.

Οι αναφορές σε wearables το τελευταίο τετράμηνο του 2015 ήταν κατά 30 φορές υψηλότερες από τοπρώτο τετράμηνο του χρόνου.

Οι συζητήσεις αυξήθηκαν παγκοσμίως

Τα ψηφιακά πορτοφόλια κερδίζουν έδαφος στις συζητήσεις, παγκοσμίως. Τον τελευταίο χρόνο έχει καταγραφεί αύξηση σε όλες τις περιοχές που εξετάζονται από την έρευνα: Ασία-Ειρηνικός (+159%), Ευρώπη (+144%), Λατινική Αμερική (+144%), Μέση Ανατολή & Αφρική (+111%) και Β. Αμερική (+519%).
Η ασφάλεια παραμένει το κλειδί

Η προστασία και η ασφάλεια των κινητών πληρωμών συνεχίζουν να οδηγούν τις συζητήσεις στα social media, καθώς περισσότεροι καταναλωτές συνεχίζουν να έχουν θετική ή ουδέτερη άποψη για τις υπηρεσίες που τους προσφέρονται (94%).

Το 2015, το τέλος των κωδικών και των biometrics ήταν μεταξύ των πιο engaging συζητήσεων, όπως αποτυπώθηκε στις υπό έρευνα συζητήσεις στα social media σε 163 χώρες ανά τον κόσμο. Η τεχνολογία που συνδέεται με πληρωμές μέσω δαχτυλικού αποτυπώματος και ηλεκτροκαρδιογραφήματος (ECG), αποτέλεσε ενδιαφέρον θέμα για τους χρήστες κατά τη διάρκεια του έτους, ενώ η αναγνώριση προσώπου ("Πληρωμή με selfie") παρέμεινε κυρίαρχη (55%) στις συζητήσεις που αφορούσαν σε biometrics.

Η MasterCard, σε συνεργασία με την PRIME Research, πραγματοποίησε την τέταρτη ετήσια έρευνα Mobile Payments, σχεδιασμένη για να αναγνωρίζει τις συνεχώς αυξανόμενες συζητήσεις για νέους τρόπους πληρωμών. Εξετάζοντας περισσότερα από 2 εκατομμύρια posts στα social media τον τελευταίο χρόνο, σε social media όπως τα Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+ και YouTube, η έρευνα εξετάζει συζητήσεις σε μοναδικό κοινό (unique audience) από τις αγορές 61 χωρών σε όλο τον κόσμο.

Αντανακλώντας το αυξανόμενο ενδιαφέρον για νέους τρόπους πληρωμών, η φετινή έρευνα ανέλυσε περισσότερα από 1.6 εκατομμύρια social posts, μαζί με 433.000 reposts, που συμπεριελάμβαναν σχόλια καταναλωτών και συζητήσεις που ξεκίνησαν από νέες ειδήσεις. Χρησιμοποιώντας ειδικά εργαλεία ανάλυσης και τις ανθρωποκεντρικές της μεθόδους ανάλυσης των social media, η PRIME εντόπισε και κατέγραφε βασικές τάσεις σχετικά με τους νέους τρόπους πληρωμών, όπως: biometrics, κάρτες ανέπαφων συναλλαγών, ψηφιακά πορτοφόλια, προσωπικές πληρωμές και συσκευές wearables.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το παρατεταμένο στρες υποσκάπτει την ικανότητα της μνήμης και στη διαδικασία αυτή παίζει ρόλο-κλειδί το ανοσοποιητικό σύστημα, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που βασίσθηκε σε πειράματα με ποντίκια. Είναι η πρώτη μελέτη που επιβεβαιώνει ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στο χρόνιο στρες και στη βραχυχρόνια μνήμη.

Οι ερευνητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Οχάιο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό νευροεπιστήμης "Journal of Neuroscience", δήλωσαν ότι τα πειράματα αυτού του είδους μπορεί να ανοίξουν το δρόμο σε νέες θεραπείες για όσους ανθρώπους υποφέρουν από απώλεια μνήμης π.χ. λόγω μετατραυματικής αγχώδους διαταραχής (θύματα «μπούλινγκ», στρατιώτες, εργαζόμενους σε στρεσογόνο περιβάλλον κ.ά.), σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

«Η μελέτη μας αφορά το χρόνιο στρες, όχι το στρες που προκαλείται παροδικά, όταν κανείς π.χ. δίνει μια ομιλία ή συναντά κάποιον άγνωστο άνθρωπο», διευκρίνισε ο ερευνητής.

Τα πειράματα έδειξαν ότι τα ποντίκια που είχαν για καιρό εκτεθεί στη στρεσογόνα συμπεριφορά άλλων επιθετικών τρωκτικών, δυσκολεύονταν να θυμηθούν πού βρισκόταν η έξοδος διαφυγής σε έναν λαβύρινθο, παρόλο που πριν ξεκινήσει η περίοδος πρόκλησης στρες, δεν είχαν κανένα πρόβλημα να τη θυμηθούν.

Το πρόβλημα μνήμης των ποντικιών διαρκούσε περίπου ένα μήνα, ενώ και αργότερα έδειχναν σημάδια αντικοινωνικότητας.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι τα στρεσαρισμένα πειραματόζωα είχαν αισθητές αλλαγές στον εγκέφαλό τους, όπως ίχνη φλεγμονής λόγω της αντίδρασης του ανσοσοποιητικού συστήματός τους στην έξωθεν πίεση.

Όσο μεγαλύτερη ήταν η φλεγμονή και η ανοσολογική αντίδραση (με παρουσία μακροφάγων κυττάρων στον εγκέφαλο), τόσο πιο έντονη ήταν η απώλεια μνήμης.

Οι επιστήμονες δοκίμασαν να δώσουν στα πειραματόζωα μια χημική ουσία που «φρέναρε» τη φλεγμονή. Τα συμπτώματα κατάθλιψης των ζώων δεν έφυγαν, αλλά εξαφανίσθηκε το πρόβλημα της μνήμης.

Έτσι, οι ερευνητές ευελπιστούν ότι μελλοντικά θα ανακαλύψουν νέες φαρμακευτικές ή άλλες θεραπείες για τα προβλήματα μνήμης, στοχεύοντας στο να μπλοκάρουν τη διαδικασία εγκεφαλικής φλεγμονής λόγω του στρες.
real.gr

Εάν θέλετε να βελτιώσετε την ποιότητα της διατροφής σας, δεν έχετε παρά να εντάξετε σε αυτή καθημερινά μια χούφτα αμύγδαλα.
Αμερικανοί ερευνητές του Πανεπιστημίου της Φλόριντα μελέτησαν την επίδραση που θα είχε στην ποιότητα της διατροφής σε 28 ζεύγη γονέων – παιδιών η προσθήκη αμυγδάλων. Από τους γονείς ζητήθηκε να τρώνε 43γρ αμύγδαλα κάθε ημέρα και από τα παιδιά 14γρ αμύγδαλα ή την αντίστοιχη ποσότητα βουτύρου αμυγδάλου.
Στην αρχή της περιόδου των 14 εβδομάδων της έρευνας ο μέσος όρος του σκορ Υγιεινής Διατροφής των γονέων ήταν 53,7 (+- 1,8) και των παιδιών ήταν 53,7 (+- 2,6).
Το σκορ αυτό αποτελεί δείκτη αξιολόγησης της ποιότητας της διατροφής. Όταν είναι κάτω από 51 είναι ενδεικτικό κακής διατροφής, μεταξύ 51-80 αντανακλά την ανάγκη βελτίωσης της διατροφής και όταν είναι υψηλότερο από 80 είναι ενδεικτικό της καλής διατροφής.
Μετά την προσθήκη των αμυγδάλων στη διατροφή το σκορ τόσο των γονιών όσο και των παιδιών αυξήθηκε με το μέσο όρο να φτάνει το 61,4 (+- 1,4) για τους γονείς και το 61,4 (+-2,2) για τα παιδιά.
Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι στη διατροφή των συμμετεχόντων αυξήθηκε η συνολική πρόσληψη πρωτεϊνών και μειώθηκε εκείνη των «κενών» θερμίδων.
Επίσης εκτιμούν ότι οι γονείς και τα παιδιά αντικαθιστούσαν αλμυρά και επεξεργασμένα σνακ με αμύγδαλα και σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνάς τους η προσθήκη ολόκληρων τροφίμων στη διατροφή μπορεί να αποτελέσει έναν εφικτό τρόπο να βελτιωθεί συνολικά η ποιότητα της διατροφής.
Τα ευρήματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση Journal of Nutrition Research.
Πηγή: onmed.gr

Είμαστε όλοι γνώριμοι με το δεινοσαυράκι που εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή μας όταν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την σύνδεσή μας στο διαδίκτυο, αυτό που, όμως, αγνοούσαμε είναι το παιχνίδι που κρύβεται.
int2
Επειδή, μπορεί όλοι να βρεθείτε αντιμέτωποι με το δεινοσαυράκι την ώρα που βλέπετε την αγαπημένη σας σειρά ή όταν στέλνετε ένα e- mail, μην εκνευριστείτε αλλά εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία και παίξετε το παιχνίδι που δεν γνωρίζατε ότι υπάρχει.
Πατώντας, λοιπόν το πλήκτρο του Space μπορείτε να κάνετε το δεινοσαυράκι να κινείται και να περνά τα εμπόδια ένα, ένα, περνώντας από τη μια πίστα στην άλλη και συγκεντρώνοντας βαθμούς. Όλα αυτά για να μην βαριέστε την ώρα που περιμένετε να επιλυθεί το πρόβλημα και να επανασυνδεθείτε στο διαδίκτυο.
Πηγή: News247.gr

Ανώτερος λειτουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας εδώ και ένα χρόνο μετακινήθηκε από την Υπηρεσία όπου βρισκόταν και ανέλαβε προϊστάμενος του Ενιαίου Κέντρου Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ) Κύπρου, αλλά μέχρι σήμερα δεν του έχει ανατεθεί καμία εργασία. Πήρε την απόφαση μάλιστα να στείλει επιστολή στον Πρόεδρος της Δημοκρατίας τονίζοντας πως έχει μισθό 5.000 ευρώ το μήνα αλλά δεν κάνει τίποτα!
Από τις 9 Φεβρουαρίου 2015 έως και σήμερα, όπως καταγγέλλει ο ίδιος με επιστολή προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, και αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα «Φιλελεύθερος», ούτε ένας υπηρεσιακός φάκελος δεν του έχει σταλεί για χειρισμό, αλλά ούτε και του έχει ανατεθεί η οποιαδήποτε εργασία, είτε από τον διευθυντή του, είτε από τον γενικό διευθυντή του Υπουργείου Εμπορίου.
Απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο ανώτερος λειτουργός Μάριος Δρουσιώτης, που κατέχει κλίμακα Α13+2 και η εργοδότησή του κοστίζει στο κράτος €5.000 τον μήνα, γράφει ότι θεωρεί απαράδεκτο, ένας υπάλληλος να υποχρεώνεται σε απραξία.
Όπως επισημαίνει «αυτό αποτελεί τη χείριστη διασπάθιση δημόσιου χρήματος, καθ’ ότι γίνεται εσκεμμένα και κατ’ εξακολούθηση, αδιαφορώντας για τις οικονομικές και άλλες συνέπειες».
Στην επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο ανώτερος λειτουργός στο Υπουργείο Εμπορίου αναφέρει χαρακτηριστικά: «Κατά τη γνώμη μου, το Κράτος θα εξοικονομούσε οικονομικούς πόρους αν μου ζητούσε να παραμείνω σπίτι μου και να μου έστελνε τον μισθό μου, καθ’ ότι δεν θα επωμιζόταν τα λειτουργικά έξοδα του γραφείου μου, όπως φωτισμός, θέρμανση και αναλώσιμα. Αυτό είναι απαράδεκτο. Ένας υπάλληλος να θέλει να εργαστεί και παράνομα να τον εμποδίζουν».
Τον τελευταίο χρόνο έστειλε επιστολές στον Γενικό Ελεγκτή, στον πρόεδρο της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας, στον υπουργό Ενέργειας, και στον Γενικό Εισαγγελέα καταγγέλλοντας διασπάθιση δημοσίου χρήματος, από τη στιγμή που κάθεται και πληρώνεται χωρίς ουσιαστικά να παράγει έργο.
Μέχρι σήμερα, σημειώνει, δεν έτυχε οποιασδήποτε απάντησης και ούτε του ανατέθηκε οποιαδήποτε εργασία. «Εξακολουθώ απλά να παρευρίσκομαι στο γραφείο μου και να πληρώνομαι», λέει χαρακτηριστικά.
Σε επιστολή του προς τον πρόεδρο της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας με ημερομηνία 11 Μαρτίου 2015, κατέγραψε: «Θεωρώ ότι είναι σπατάλη πόρων της Δημόσιας Υπηρεσίας να τοποθετηθεί Προϊστάμενος κλ. Α13+2 σε έναν Κλάδο με κύρια καθήκοντα του Προϊσταμένου να υπογράφει τις άδειες απουσίας και να ελέγχει τον χρόνο προσέλευσης και αποχώρησης έξι συνολικά υπαλλήλων».
Η ανοικτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας καταλήγει: «Είμαι βέβαιος ότι το όραμά σας για αναβάθμιση της Δημόσιας Υπηρεσίας, είναι πολύ διαφορετικό».
aftodioikisi.gr
Τα καλύτερα, τα χειρότερα και τα πιο παράξενα της οσκαρικής βραδιάς
Τι ρεκόρ κατέρριψε το πρώτο Όσκαρ του Λεονάρντο Ντι Κάπριο; Γιατί ελάχιστοι χειροκρότησαν την νικήτρια για Όσκαρ κοστουμιών Τζένι Μπίβαν; Πώς γιόρτασε η Μπρι Λάρσον το Όσκαρ ερμηνείας της; Το in.gr ρίχνει μια ματιά στις καλύτερες, τις χειρότερες και τις πιο παράξενες στιγμές της οσκαρικής βραδιάς.

Η νίκη του Λεονάρντο Ντι Κάπριο στην κατηγορία του Α' Ανδρικού Ρόλου έγινε η πιο δημοφιλής οσκαρική στιγμή στο Twitter, εξαλείφοντας την διάσημη selfie που έβγαλε το 2014 η Έλεν Ντε Τζένερις, η οποία περιελάμβανε τους Μπράντλεϊ Κούπερ, Μέριλ Στριπ, Τζένιφερ Λόρενς, Μπραντ Πιτ, Τζούλια Ρόμπερτς, Κέβιν Σπέισι, Λουπίτα Ν'Όνγκο, Τζάρετ Λέτο και Αντζελίνα Τζολί. Σύμφωνα με το Twitter, η νίκη του Ντι Κάπριο απέφερε 440.000 tweets το λεπτό (η selfie είχε συγκεντρώσει 255.000 tweets το λεπτό). Η στιγμή όπου η Κέιτ Γουίνσλετ αγκάλιαζε τον Ντι Κάπριο μετά τη νίκη του, αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλής, ενώ το tweet του ηθοποιού με το οποίο ευχαριστούσε την Ακαδημία έγινε retweet περισσότερες από 360.000 φορές.

Οι καλές προθέσεις του τραγουδιστή Σαμ Σμιθ τον έβαλαν σε μπελάδες. Παραλαμβάνοντας το Όσκαρ τραγουδιού, ο καλλιτέχνης επικαλέστηκε άρθρο του Ίαν ΜακΚέλεν, ο οποίος ανέφερε ότι κανένας ανοιχτά ομοφυλόφιλος ηθοποιός δεν έχει κερδίσει ποτέ Όσκαρ. Ο Σαμ Σμιθ θεώρησε ότι κανένας ανοιχτά ομοφυλόφιλος δεν έχει κερδίσει ποτέ Όσκαρ σε οποιαδήποτε κατηγορία και το ανέφερε, αφιερώνοντας το Όσκαρ του στην LGBT κοινότητα, της οποίας δήλωσε υπερήφανο μέλος. Η δήλωση του Σαμ Σμιθ ήταν προφανώς λάθος, καθώς αρκετοί ανοιχτά ομοφυλόφιλοι έχουν κερδίσει Όσκαρ (από τον Έλτον Τζον το 1995 μέχρι τον σεναριογράφο Ντάστιν Λανς Μπλακ, ο οποίος είχε κερδίσει για το σενάριο της ταινίας «Milk»). Ο τελευταίος έστειλε μήνυμα στον Σαμ Σμιθ μέσω Twitter, λέγοντας: «Εάν δεν έχεις ιδέα ποιος είμαι, ίσως έχει έρθει η ώρα να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον αρραβωνιαστικό μου». Και στη συνέχεια ανήρτησε βίντεο από το YouTube με τον δικό του ευχαριστήριο λόγο στα Όσκαρ, επτά χρόνια πριν.

Όταν η Τζένι Μπίβαν κέρδισε το Όσκαρ Κοστουμιών για την ταινία Mad Max: Fury Road, οι διάσημοι σταρ όχι μόνο δεν καταδέχτηκαν να χειροκροτήσουν, αλλά πολλοί εξ αυτών την κοιτούσαν υποτιμητικά (ίσως εξαιτίας των ρούχων που επέλεξε να φορέσει). Αντίστοιχα κακή συμπεριφορά είχε επιδείξει στα Bafta ο παρουσιαστής Στίβεν Φράι, ο οποίος την χαρακτήρισε «η κυρία με τα ζουζούνια» και μετά τις επιθέσεις εναντίον του αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το Twitter.

Ο εναρκτήριος λόγος του παρουσιαστή Κρις Ροκ ήταν -όπως αναμενόταν- πολιτικά φορτισμένος. Ο παρουσιαστής είπε ότι το Χόλιγουντ είναι ρατσιστικό και ζήτησε περισσότερες ευκαιρίες για τους μαύρους ηθοποιούς, ενώ παράλληλα στράφηκε και κατά ορισμένων που ζητούσαν μποϊκοτάζ, όπως το ζεύγος Σμιθ. Λίγη ώρα αργότερα ακολούθησε βίντεο με μαύρους πρωταγωνιστές στις λευκές ιστορίες που αφηγήθηκαν φέτος οι οσκαρικές ταινίες. Η καλύτερη στιγμή του βίντεο; Όταν ο ίδιος ο Κρις Ροκ ερμήνευσε τον «μαύρο αστροναύτη» που κανείς δεν θέλει να φέρει πίσω στη Γη.



Την εμφάνιση της ηθοποιού Στέισι Ντας στη σκηνή λίγοι κατάλαβαν. Η ηθοποιός που είχε ταχθεί κατά του Black History Month εμφανίστηκε, αφού ο Κρις Ροκ την παρουσίασε ως «νέα διευθύντρια του προγράμματος προσέγγισης μειονοτήτων μας». Η ίδια προσπάθησε να εξηγήσει το αστείο σε ανάρτησή της λίγο αργότερα, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.

Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο κέρδισε το πρώτο του Όσκαρ, αλλά κανένας δεν το χάρηκε όπως η Κέιτ Γουίνσλετ. Η κάμερα έδειξε την ηθοποιό -και συμπρωταγωνίστρια του Ντι Κάπριο στον «Τιτανικό»- να έχει βουρκώσει στη διάρκεια του ευχαριστήριου λόγου του Ντι Κάπριο.



Τα... drones του Star Wars ανέβηκαν στη σκηνή και ο Τζέικομπ Τρέμπλεϊ τέντωσε τον λαιμό του για να τα δει. Από τις καλύτερες στιγμές της βραδιάς.

Πώς γιόρτασε η Μπρι Λάρσον το Όσκαρ Ερμηνείας της; Με ένα ζευγάρι all-star και ένα μπέργκερ. Θυμίζουμε ότι πριν από λίγα χρόνια και ο Ανγκ Λι είχε γιορτάσει το δικό του Όσκαρ Σκηνοθεσίας, επιλέγοντας το ίδιο έδεσμα.



Η αναφορά του Τζάρεντ Λίτο στην «περούκα» που χρησιμοποιούν οι ηθοποιοί στα γεννητικά τους όργανα. «Εάν δεν ξέρετε τι εννοώ, να το googlάρετε» είπε παρουσιάζοντας το Όσκαρ Μακιγιάζ, ενώ οι γνωρίζοντες από κάτω ήδη γελούσαν.

Παρούσα στα Όσκαρ ήταν και η... αρκούδα που τα έβαλε με τον Ντι Κάπριο. Και σύμφωνα με κάποιες από τις εικόνες που είδαν το φως της δημοσιότητας, φαίνεται να πέρασε ιδιαίτερα καλά.



Ο Κρις Ροκ ανέβασε τρία παιδιά ασιατικής καταγωγής στη σκηνή, λέγοντας ότι εργάζονται για την εταιρεία που συγκεντρώνει τα στοιχεία από τις ψήφους των μελών της Ακαδημίας. Και στη συνέχεια είπε ότι μπορεί να έχουν φτιάξει τα κινητά τηλέφωνα των παρευρισκομένων. Δεν γέλασε κανείς.

Ο Σάσα Μπάρον Κοέν βγήκε στη σκηνή ως Ali G και είπε τα δικά του -στηλιτεύοντας και τα λευκά Όσκαρ. Στη συνέχεια αποκάλυψε πως η Ακαδημία δεν του είχε δώσει καμία απολύτως έγκριση να το κάνει αυτό.

Ο Λούις Σ. Κ. έθεσε μόλις υποψηφιότητα για επόμενος παρουσιαστής των Όσκαρ. Βγήκε να παρουσιάσει το βραβείο μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, σημειώνοντας ότι «αυτοί οι άνθρωποι δεν θα γίνουν ποτέ πλούσιοι όσο ζουν» και ότι το Όσκαρ «θα επιστρέψει σπίτι μέσα σε ένα Honda Civic».

Το ελληνικό Internet έμαθε τον Μιχάλη Παλαιοδήμο, ελληνικής καταγωγής διευθυντή φωτογραφίας που κέρδισε Όσκαρ για τη μικρού μήκους ταινία «Stutterer».



Αγγελική Στελλάκη
Newsroom ΔΟΛ

Η παρακάτω φωτογραφία που αναρτήθηκε πριν από μερικές ώρες στο Twitter με το hashtag #Idomeni κάνει τον γύρο του κόσμου μέσω του Διαδικτύου. Η εικόνα, την οποία τράβηξε και «ανέβασε» στον γνωστό ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης ο Ισπανός δημοσιογράφος Μάρκο Αρακάμα, δείχνει τον τρόπο με τον οποίο οι χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες που βρίσκονται στην Ειδομένη, προσπαθούν να μείνουν σε επαφή με τα αγαπημένα τους πρόσωπα: μέσω των κινητών τους τηλεφώνουν τα οποία και περιμένουν υπομονετικά για να φορτίσουν! «Έτσι φορτίζουν τα κινητά τους οι πρόσφυγες στην Ειδομένη. Ο μόνος τρόπος για να είναι κοντά με όσους έχουν μείνει πίσω», ήταν το σχόλιο με το οποίο ο δημοσιογράφος συνόδευσε την φωτογραφία του. Πηγή: protothema.gr
prosfyeges_eidomeni_kinita_


Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!