Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019


Η παγκόσμια παραγωγή κοκαΐνης έφτασε σε νέο ιστορικό υψηλό, σχεδόν τους 2.000 τόνους, το 2017, ενώ αντίθετα άνευ προηγουμένου είναι η μείωση παραγωγής οπίου, αναφέρει το Γραφείο του ΟΗΕ για τον Έλεγχο των Ναρκωτικών και την Πρόληψη του Εγκλήματος (UNODC) στην ετήσια έκθεσή του που δημοσιεύθηκε σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα Κατά των Ναρκωτικών.
Με 1.976 τόνους η παραγωγή κοκαΐνης σημείωσε αύξηση κατά 25% σε σχέση με το 2016, χρονιά κατά την οποία είχε σημειώσει αύξηση κατά ένα τέταρτο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του UNODC.
Η τύχη της κοκαΐνης, που απορροφάται κυρίως από τις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, συνδέεται κυρίως με την επέκταση των καλλιεργειών και της ικανότητας παραγωγής στην Κολομβία, υπογραμμίζει η υπηρεσία.
Στη χώρα αυτή, όπου παράγεται περίπου το 70% της κοκαΐνης παγκοσμίως, οι επιφάνειες όπου καλλιεργούνται φυτά κόκας αυξήθηκαν κατά 17% το 2017, μια συνέπεια της ειρηνευτικής συνθήκης που υπεγράφη με τους Farc και η οποία επέτρεψε στις εγκληματικές οργανώσεις να επεκταθούν σε περιοχές που μέχρι πρότινος έλεγχαν οι αντάρτες.
Εξάλλου το UNODC καταγγέλλει «τη μείωση των προσπαθειών εξάλειψης, γεγονός που δημιούργησε την ιδέα ότι αυτή η καλλιέργεια είναι σχετικά μικρού ρίσκου» στην Κολομβία.
Παράλληλα οι κατασχέσεις κοκαΐνης αυξήθηκαν το 2017 και έφτασαν τους 1.275 τόνους, άνοδος 13% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, επεσήμανε το UNODC, το οποίο εξέφρασε την ικανοποίησή του για την καλύτερη διεθνή συνεργασία στο θέμα.
Ωστόσο 18,1 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως εξακολουθούν να καταναλώνουν κοκαΐνη, κυρίως στις ΗΠΑ όπου το 2,1% του ενήλικου πληθυσμού κάνει χρήση του ναρκωτικού αυτού.
Συνθετικά οπιοειδή
Αντίθετα η παραγωγή οπίου έχει μειωθεί για πρώτη φορά εδώ και δύο δεκαετίες, με μείωση το 2018 κατά 25% στους 7.790 τόνους, αποκαλύπτει το UNODC.
Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στον περιορισμό κατά 17% των εκτάσεων στο Αφγανιστάν όπου παράγεται περισσότερο από το 80% του οπίου παγκοσμίως.
Η εξέλιξη αυτή οφείλεται εν μέρει στην ξηρασία που έπληξε τη χώρα, αλλά και πιθανότατα στη μείωση των τιμών «η οποία φαίνεται να συνδέεται με την υπερπαραγωγή των προηγούμενων ετών» και η οποία «κατέστησε την καλλιέργεια λιγότερο προσοδοφόρα».
Ωστόσο η μείωση στην παραγωγή οπίου είναι σχετική καθώς παρατηρείται έπειτα από μια άνοδο κατά 65% το 2017. Τότε είχε φτάσει στο υψηλότερο επίπεδό της από τις αρχές της δεκαετίες του 2000, οπότε ξεκίνησε να κρατά αρχεία το UNODC.
Παρά τη μείωση η χρήση οπιοειδών εξακολουθεί να αυξάνεται παγκοσμίως εξαιτίας της συνεχούς αύξησης της κατανάλωσης συνθετικών οπιοειδών στη Βόρεια Αμερική και την Αφρική, προειδοποιεί το Γραφείο.
Στις ΗΠΑ ο αριθμός των θανάτων που συνδέονται με τη χρήση οπιοειδών αυξήθηκε κατά 13% και ξεπέρασε τους 47.000 το 2017, καταγράφοντας νέο ρεκόρ. Για την εξέλιξη αυτή ευθύνεται κυρίως η δημοτικότητα της φεντανόλης, ενός συνθετικού οπιοειδούς που είναι 50 φορές πιο ισχυρό από την ηρωΐνη και το οποίο μπορεί κανείς να προμηθευτεί εύκολα με συνταγή γιατρού.
Παράλληλα αυξάνεται και η χρήση του τραμαντόλ στην Αφρική, όπου οι κατασχέσεις αυτού του αναλγητικού έχουν δωδεκαπλασιαστεί σε διάστημα επτά ετών για να φτάσουν τους 125 τόνους.
Συνολικά περίπου 585.000 θάνατοι που συνδέονταν με τα ναρκωτικά καταγράφηκαν το 2017 παγκοσμίως, έναντι 450.000 το 2015. Η αύξηση οφείλεται εν μέρει και στα καλύτερα στατιστικά στοιχεία από χώρες όπως η Ινδία και η Νιγηρία, αν και σε αυτά δεν περιλαμβάνεται η Κίνα.
Συνολικά περισσότερα από 270 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως καταναλώνουν ναρκωτικά κάθε χρόνο, με την κάνναβη να έχει το μερίδιο του λέοντα και 188 εκατομμύρια χρήστες, αναφέρει το UNODC. Τα οπιοειδή καταναλώνονται από 53,4 εκατομμύρια ανθρώπους.

Ο Μάικλ Τρουίτ από το Μίτσιγκαν είναι 20 χρονών. Στον ελεύθερο του χρόνο βοηθάει τον πατέρα του με τα μερεμέτια του σπιτιού. Αυτό έκανε και πριν από λίγες ημέρες. Ο πατέρας του έφτιαχνε κάποια ηλεκτρολογική εγκατάσταση και ζήτησε από τον Μαίκλ να του φέρει τη μεταλλική σκάλα για να σκαρφαλώσει ψηλότερα.
 Ο 20χρονος πήρε τη σκάλα επ ώμου αλλά δεν πρόσεξε ένα γυμνό καλώδιο ηλεκτρισμού που βρισκόταν λίγο ψηλότερα του.
Η σκάλα ακούμπησε το ηλεκτροφόρο καλώδιο και το ρεύμα διαπέρασε το κορμί του Μάικλ. Η καρδιά του σταμάτησε. Για την ακρίβεια επί 20 λεπτά είχε πεθάνει.
Ο πατέρας του κάλεσε ασθενοφόρο, αλλά καθώς τον πήγαιναν στο νοσοκομείο οι διασώστες είπαν στον πατέρα του να μην ελπίζει. Όσο και εάν προσπαθούσαν να τον ανανήψουν δεν ανταποκρίνονταν.
Στο νοσοκομείο Μπομόντ όπου μεταφέρθηκε εκεί που περίμεναν να ακούσουν από τους γιατρούς ότι ο μικρός είχε πεθάνει, μια ειδικευόμενη τους κάλεσε στο δωμάτιο όπου είδαν τον Μαικλ ξαπλωμένο με τα μάτια ανοιχτά να τους κοιτάζει και να χαμογελάει ισχνά.
Οι γιατροί δεν μπορούν να εξηγήσουν πως συνέβη αυτό και μάλιστα τονίζουν πως παρά το γεγονός ότι η καρδιά του 20χρονου είχε σταματήσει για μισή ώρα, ο εγκέφαλος του δεν πειράχθηκε και συνήλθε χωρίς κανένα κουσούρι. Και μάλιστα όπως τονίζουν, μετά από 5 λεπτά τα κύτταρα του εγκεφάλου αρχίζουν να πειράζονται.
«Θυμάμαι ένα πόνο και πως έπεσα στο έδαφος. Ύστερα ξύπνησα στο νοσοκομείο» θα πει ο Μάικλ.
Σάμιουελ Λ. Τζάκσον: Το λάθος στην αφίσα του νέου Σπάιντερ Μαν και η εκρηκτική αντίδραση στο
Η νέα ταινία του Σπάιντερ Μαν με τίτλο «Spider - Man: Μακριά Από Τον Τόπο Του» αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές Ιουλίου στο εξωτερικό, όμως οι αφίσες ήδη κοσμούν τους δρόμους του Χόλιγουντ.
Ο Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, υποδύεται τον Νικ Φέρι στην ταινία της Marvel και από ότι φαίνεται δεν έμεινε ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα του υλικού προώθησης του νέου Σπάιντερ Μαν. Συγκεκριμένα, ο Τζάκσον εντόπισε ένα σημαντικό λάθος στην αφίσα και το σχολίασε στο Instagram.
«Ααα! Τι στο γ**** συμβαίνει εδώ;», έγραψε ο Τζάκσον στη λεζάντα της φωτογραφίας που δημοσίευσε και δείχνει τις δυο αφίσες στις οποίες στη μια το κάλυμμα του ματιού βρίσκεται στα δεξιά και στην άλλη, στα αριστερά.  
Η Πον Κλεμεντιεφ που υποδύεται τη Μάντις στις ταινίες «Guardians of Galaxy», σχολίασε με εικονίδια που γελάνε, ενώ η Νία Λονγκ έγραψε «χαααα».
Η νέα ταινία Σπάιντερ Μαν έχει ήδη λάβει θετικές κριτικές. Όσον αφορά τον χαρακτήρα του Φέρι στην ταινία, οι θαυμαστές θα πρέπει να περιμένουν μέχρι τον Ιούλιο για να δουν την εξέλιξη του Φέρι.
Πηγή: USA Today

Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε σε ένα υπερτυχερό του λαχείου Mega Millions, η απόφαση δικαστηρίου της πολιτείας του Μίσιγκαν των ΗΠΑ, η οποία και τον υποχρεώνει να μοιραστεί με την πρώην σύζυγό του το ποσό των 80 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η «περιπέτεια» του Ρίτσαρντ Βελάσκο ξεκίνησε το 2013 όταν βρισκόταν ήδη σε διάσταση για δύο χρόνια με την πρώην σύζυγό του.
Πιο αναλυτικά, ο Βελάσκο έπαιρνε μέρος σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση στην κλήρωση του λαχείου Mega Millions, όταν διαπίστωσε πως εκείνος ήταν ο υπερτυχερός που θα έκανε δικό του το χρηματικό έπαθλο, που άγγιζε τα 80 εκατομμύρια δολάρια.
Ο 50χρονος Βελάσκο άρχισε να κάνει όνειρα για τους τρόπους που θα ξοδέψει την νέα του περιουσία, όμως λογάριαζε χωρίς την ξενοδόχο, η οποία στην προκειμένη περίπτωση ήταν η 48χρονη πρώην συζυγός του Ελίζαμπεθ.
Η τελευταία, λοιπόν, μαθαίνοντας για την επιτυχία του πρώην άντρα της, κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του, απαιτώντας ούτε λίγο ούτε πολύ, το ήμισυ του χρηματικού επάθλου, ήτοι 19 εκατομμύρια δολάρια, καθώς μετά τις κρατήσεις λόγω φορολογίας, το τελικό εισπρακτέο ποσό ανήλθε στα 38 εκατομμύρια δολάρια.
Η Ελίζαμπεθ Βελάσκο στην αγωγή εναντίον του πρώην συζύγου της, υποστήριξε πως καθ’ όλη τη διάρκεια του έγγαμου βίου τους, εκείνη ήταν που στήριζε οικονομικά το νοικοκυριό, καθώς το ετήσιο εισόδημά της ήταν υπερδιπλάσιο του συζύγου της, ενώ επεσήμανε ενώπιον του δικαστηρίου, πως από τη στιγμή που βρέθηκαν σε διάσταση μέχρι την ημέρα εκδίκασης της υπόθεσης, ο Βελάσκο δεν της είχε δώσει ούτε σεντ, από την διατροφή που της είχε επιδικαστεί ώστε να συντηρεί τον εαυτό της αλλά και τα τρία παιδιά που είχε αποκτήσει μαζί του.
Οι ισχυρισμοί της, τελικά, έγιναν αποδεκτοί από το δικαστήριο, με τον προεδρεύοντα να επισημαίνει πως σύμφωνα με τις καταθέσεις των δύο πλευρών, ο Βελάσκο πολύ συχνά αγόραζε λαχεία με τα χρήματα του οικογενειακού προϋπολογισμού (μεγάλο μέρος του οποίου προερχόταν από την εργασία της πρώην συζύγου του), επιδικάζοντας τελικά τα 19 εκατομμύρια δολάρια στην ενάγουσα κι αφήνοντας στα κρύα του λουτρού τον δυστυχή Βελάσκο, που δεν μπορούσε να πιστέψει στα αυτιά του.

Η Ελληνίδα progressive rock and metal artist Oh. (Olivia Hadjiioannou), μετά το βραβείο που κέρδισε στις Κάννες, τιμήθηκε για το μουσικό της βίντεο «Red Lion» από το άλμπουμ της «Metallia».
Το «Red Lion» απέσπασε το βραβείο Best Experimental Mixed Media Short Film στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Paleochora Lost World Short Film Festival στην Κρήτη. Το μουσικό βίντεο προβλήθηκε σε υπαίθριο θέατρο μπροστά από το δημαρχείο στην όμορφη μεσογειακή πόλη της Παλαιοχώρας.
Το Φεστιβάλ Lost World ήταν ένα από τα πρώτα Φεστιβάλ που δέχθηκαν το «Red Lion» φέτος. Υπήρχαν πάνω από 350 υποβολές ταινιών και 67 επίσημα επιλεγμένες ταινίες από 19 χώρες.


20 από τους διεθνείς και Έλληνες κινηματογραφιστές και σκηνοθέτες παρακολούθησαν το Φεστιβάλ από τη Βραζιλία, τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, την Ιρλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ελλάδα και τη Γαλλία.
Το βραβείο απονεμήθηκε στην Olivia από την ιδρυτή/σκηνοθέτη Linda McGuire και τα μέλη της κριτικής επιτροπής Paul McGuirk (Καθηγητής Κινηματογράφου & Συγγραφέας) και τον βετεράνο στην διανομή ταινιών και κινηματογραφικό ατζέντη Bruno Chatelin (CEO της FilmFestivals.com), αμέσως μετά το ντοκιμαντέρ κλεισίματος του Φεστιβάλ Living in Future’s Past κι ένα αποκλειστικό μήνυμα που έστειλε για τη διοργάνωση ο ηθοποιός και παραγωγός, Jeff Bridges.
Η τέταρτη διάκριση για την Ελληνίδα δημιουργό
Είναι η τέταρτη κορυφαία διάκριση στη σειρά για το «Red Lion» αυτό τον μήνα -νικητής Βραβείου Best Music Video στο εναρκτήριο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Γαλλικής Ριβιέρα French Riviera Film Festival (FRFF) στις Κάννες της Γαλλίας, του βραβείου Best Music Video στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Cosmocinema στο Λονδίνο και νικητής του βραβείου Best Music Video Short στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Μουσικής The Psychedelic and Transpersonal Film and Music Festival που έλαβε χώρα στις 25 Μαΐου στο The Producer's Club της Νέας Υόρκης.
Η καλλιτέχνης Oh. έχει τιμηθεί για την αυθεντικότητα, την εφευρετικότητα και τη δημιουργικότητά της στη μουσική και το βίντεο, με πολλά διεθνή βραβεία. Έκανε το ντεμπούτο της ως Oh. στη διεθνή μουσική σκηνή με το βραβευμένο μουσικό βίντεο «Trials» το 2013- αναφερόμενο σαν ένα από τα 50 σημαντικά γεγονότα κατά την διάρκεια της ελληνικής οικονομικής κρίσης.
naftemporiki.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!