Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2016


Η ξηρασία στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, που άρχισε το 1998 και συνεχίζεται ακόμη, είναι πιθανότατα η χειρότερη των τελευταίων 900 ετών, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Η περιοχή που πλήττεται από την ξηρασία, περιλαμβάνει την Κύπρο, το Ισραήλ, την Παλαιστίνη, την Ιορδανία, το Λίβανο, τη Συρία και ένα μέρος της Τουρκίας.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Διαστημικών Μελετών Γκόνταρντ της NASA και του Γεωπαρατηρητηρίου Λάμοντ-Ντόχερτι του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τον κλιματολόγο Μπεν Κουκ, κάνουν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Journal of Geophysical Research-Atmospheres" της Αμερικανικής Γεωφυσικής Ένωσης, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Οι επιστήμονες βάσισαν τις εκτιμήσεις τους κυρίως στην μελέτη δακτυλίων δέντρων, ζωντανών και νεκρών. Τα σχετικά στοιχεία -που αφορούν και την Ελλάδα- περιλαμβάνονται στον λεγόμενο «'Ατλαντα Ξηρασίας Παλαιού Κόσμου». Τα στοιχεία από τα δέντρα συνδυάσθηκαν με περιγραφές του κλίματος από τα ιστορικά κείμενα.

Η έλλειψη ή η αφθονία νερού σε μια περιοχή επηρεάζει διαχρονικά την ανάπτυξη των δέντρων. Όσο πιο λεπτοί είναι οι δακτύλιοι, τόσο μεγαλύτερη θεωρείται ότι είναι η ξηρασία.

Σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις, η ξηρασία μετά το 1998 στην περιοχή του Λεβάντε είναι περίπου 50% πιο έντονη από την πιο ξηρή περίοδο των τελευταίων 500 ετών και 10 έως 20% ξηρότερη από τη χειρότερη ξηρασία των προηγούμενων 900 ετών.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι το βόρειο τμήμα της Μεσογείου (Ελλάδα, Ιταλία, νότια Γαλλία, νότια Ισπανία) τείνουν να είναι ξηρό, όταν η βορειοανατολική Αφρική είναι υγρή -και το αντίστροφο.

Οι αυξομειώσεις της ξηρασίας στην Μεσόγειο σχετίζονται με το κλίμα του Ατλαντικού. Κατά περιόδους, στη λεκάνη της Μεσογείου εισέρχονται παρατεταμένα ρεύματα ζεστού και ξηρού αέρα, με συνέπεια να μειώνονται οι βροχές, να ανεβαίνει η θερμοκρασία και τελικά να επικρατεί ξηρασία.

Όλα τα κλιματολογικά μοντέλα εκτιμούν ότι το μέλλον της Μεσογείου, ιδίως στης ανατολικής, προβλέπεται ξηρό. Και η νέα μελέτη δείχνει ότι η ξηρασία στο Λεβάντε είναι ο προάγγελος όσων θα ακολουθήσουν.
real.gr
Τον καθιερωμένο απολογισμό του έργου της για τον Φεβρουάριο του 2016 ανακοίνωσε σήμερα, η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης.

Σε συνέχεια του επιχειρησιακού σχεδιασμού, κατά τη διάρκεια των σταθερών καθημερινών ελέγχων βασικών οδών του ιστορικού κέντρου της πόλης και κατά τη διεκπεραίωση των 172 καταγγελιών που δέχθηκε η υπηρεσία, βεβαιώθηκαν συνολικά 9.047 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., στο διάστημα από την 1η έως και την 29η Φεβρουαρίου.

Παράλληλα, διεκπεραιώθηκαν 52 έλεγχοι, σφραγίσεις, μηνύσεις και λοιπές διαδικασίες (αποσφραγίσεις, επανέλεγχοι) που αφορούν Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, ενώ εξετάστηκαν 507 ενστάσεις - αιτήματα πολιτών.

Κατά τον πέμπτο μήνα επαναλειτουργίας της υπηρεσίας, οι έλεγχοι επικεντρώθηκαν σε σταθερή βάση στις οδούς Τσιμισκή, Μητροπόλεως, Λεωφόρο Νίκης, Βασ. Όλγας, Εγνατία και  κατ’ αναλογία προς το διαθέσιμο δυναμικό, στις οδούς Αγγελάκη, Εθνικής Αμύνης, Αλ. Σβώλου, Παύλου Μελά, Π. Π. Γερμανού, Ι. Δραγούμη, Βενιζέλου, Βασ. Γεωργίου, στον άξονα της Αγίας Σοφίας και στην περιοχή των Λαδάδικων.

Υπενθυμίζεται ότι η Δημοτική Αστυνομία, σε συναρμοδιότητα με την ΕΛ.ΑΣ., εξυπηρετεί μέσω τηλεφωνικού ραντεβού, στον αριθμό 2313-317933, περιπτώσεις βεβαίωσης γνησίου της υπογραφής κατ’ οίκον, εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Θεσσαλονίκης, για δημότες που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας. Το Φεβρουάριο του 2016 πραγματοποιήθηκαν 270 αντίστοιχες θεωρήσεις, με μέγιστο χρόνο αναμονής τις δύο ημέρες.

Για το μήνα Μάρτιο η Δημοτική Αστυνομία διατηρεί τον έλεγχο των κεντρικών αρτηριών της πόλης, ενώ παράλληλα συνεχίζεται η πιλοτική δράση επί της οδού Ολυμπιάδος και της περιοχής Άνω Πόλης. Ταυτόχρονα, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, ξεκινούν οι έλεγχοι των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης, αρχικά σε συγκεκριμένους - προκαθορισμένους τομείς και σε δεύτερο χρόνο σε όλη την έκτασή της.
 



Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του ESPN, Στίβεν Σμιθ ο ΛεΜπρον Τζέιμς είναι πολύ πιθανό να αποχωρήσει από τους Καβαλίερς αν πιστέψει πως δεν μπορεί να κατακτήσει κάποιο πρωτάθλημα με την ομάδα του.

«Ο ΛεΜπρόν ποτέ δεν υποσχέθηκε πως θα αποσυρθεί ως παίκτης των Καβαλίερς. Η αποστολή του είναι να πάρει ένα πρωτάθλημα. Δεν το βλέπω να φεύγει προτού συμβεί αυτό, εκτός κι αν πιστεύει πως δεν υπάρχει ελπίδα να τα καταφέρει ή αν προκύψει κάποιο πρόβλημα στις σχέσεις του με τον ιδιοκτήτη», ανέφερε ο Σμιθ...

Περισσότερα στο filathlos.gr

Kαλό θα ήταν να έχουμε τα 4 παρακάτω πράγματα στο μυαλό μας κάθε φορά που μπαίνουμε στο Facebook και τα άλλα κοινωνικά δίκτυα.
1. Σκέψου πριν πατήσεις το link
Πολλά από τα links που συναντούμε στο Facebook δεν είναι αυτό που φαίνονται με την πρώτη ματιά, καθώς ενδέχεται να κρύβουν απάτες, ψεύτικες ειδήσεις ή ακατάλληλο περιεχόμενο.
Πολλές φορές η είδηση κρύβει κάτι το εντυπωσιακό, το γυμνό, το περίεργο και μας προτρέπει να πατήσουμε. Προσοχή.
Για το λόγο αυτό, χρησιμοποιούμε τις μηχανές αναζήτησης (π.χ. της Google) για να ελέγξουμε την ακεραιότητα του σύνδεσμου πριν το πατήσουμε.
Δηλαδή βάζουμε το link και τον τίτλο στη μηχανή αναζήτησης και βλέπουμε τα αποτελέσματα.
2. Δεν αποκαλύπτουμε ποτέ προσωπικά μας στοιχεία
Παρά τις ρυθμίσεις ελέγχου απορρήτου, ο έλεγχος για τις δημοσιεύσεις δεν μας ανήκει.
Δηλαδή ακόμα κι αν σβήσουμε αμέσως μια δημοσίευση, μπορεί κάποιος να τη δει και να την αποθηκεύσει.
Το ίδιο συμβαίνει με τις φωτογραφίες.
Επίσης το Facebook αλλάζει συχνά τους κανόνες και τις ρυθμίσεις με αποτέλεσμα οι φωτογραφίες που σήμερα δεν φαίνονται, αύριο να είναι ορατές σε όλους. Προσοχή λοιπόν.
Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι όποια πληροφορία ή φωτογραφία δημοσιεύουμε ενδέχεται να μείνει στο διαδίκτυο για πάντα.
3. Δεν κάνουμε τους πάντες φίλους μας
Πρέπει να είμαστε προσεχτικοί στα αιτήματα φιλίας «friend requests».
Όταν δεχτούμε κάποιον που δεν γνωρίζουμε θέτουμε σε κίνδυνο τη φήμη μας οπότε προσοχή.
4. Δεν ανεβάζουμε links ή posts που δεν έχουμε ελέγξει
Το χειρότερο που θα μπορούσε να κάνουμε είναι να μεταδίδουμε πληροφορίες και συνδέσμους χωρίς να τους ελέγξουμε.
Έτσι διαδίδουμε ψευδείς ειδήσεις και κακόβουλο περιεχόμενο. Μην ξεχνάτε, ότι δημοσιεύετε σας εκπροσωπεί, κι αν αποδειχθεί απάτη, τότε έχετε την ευθύνη.
Ελέγχουμε τα posts μας σε αξιόπιστα ειδησεογραφικά sites πριν τα αναρτήσουμε στα social media.
Πηγή : techinsider.gr

Θεωρήθηκε ο καλύτερος Βρετανός πιλότος όλων των εποχών. Σε αντίθεση με ότι μπορεί να φανταστεί κανείς για τον Έρικ Μπράουν που πέθανε πριν από λίγες ημέρες 97 του χρόνια, δεν είχε σπάσει το φράγμα του ήχου ούτε είχε ισοπεδώσει κάποιο γερμανικό χωριό σε βομβαρδισμούς. Όμως η ζωή του σχεδόν συμπύκνωνε ένα μεγάλο μέρος της ιστορίας του 20ου αιώνα: ο Captain Brown πέταξε στους αιθέρες με 487 διαφορετικούς τύπους αεροπλάνων, είχε παγκόσμιο ρεκόρ 2407 προσγειώσεων, επέζησε 11 σοβαρών αεροπορικών ατυχημάτων, ανέκρινε υψηλόβαθμους Ναζί ανάμεσα στους οποίους και τον Γκέρινγκ ενώ συνάντησε και συναναστράφηκε με σπουδαίες προσωπικότητες από τον Ουϊνστον Τσόρτσιλ μέχρι τον Νιλ Αρμστρονγκ. Ήταν από τους πρώτους που μπήκαν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Μπέργκεν – Μπέλσεν.
AdTech Ad
Μαζί  με μερικούς άλλους συναδέλφους του είχε τα κότσια να δοκιμάσει πρωτοποριακά αεροσκάφη με ευρεσιτεχνίες που εφαρμόζονταν για πρώτη φορά και θα μπορούσαν να τους οδηγήσουν στο θάνατο. Χάρις στην δικής τους συνδρομή, εξελίχθηκε η αεροναυπηγική καθώς δέχθηκαν οικειοθελώς να αναλάβουν αυτό το δύσκολο καθήκον. Δικαίως λοιπόν οι συμπατριώτες του οι Βρετανοί τον θεωρούν την επιτομή του ήρωα πολέμου. Ήταν τόσο πολύ παρασημοφορημένος που όταν εμφανίστηκε το 1947 μπροστά στον Βασιλιά Γεώργιο στο Μπάκινγχαμ για να πάρει το τέταρτο παράσημο, ο μονάρχης του είπε με το κλασικό βρετανικό χιούμορ: “Πάλι εδώ είσαι;”
Γεννημένος στην Σκωτία ο Μπράουν πίστευε ότι για να τα πας καλά σε αυτήν την δουλειά πρέπει να έχεις μια συγκεκριμένη πετριά: “Το πιο σημαντικό πράγμα όταν πετάς είναι να μπορείς να διατηρείς την ψυχραιμία σου. Έχω έναν χαρακτήρα που δεν υποκύπτει καθόλου στον πανικό. Θυμάμαι άλλους πιλότους που βιάζονταν να απογειωθούν. Εγώ ήμουν πάντα εξαιρετικά προσεκτικός κατά την προετοιμασία κάθε πτήσης και στον έλεγχο του αεροσκάφους. Αυτό ήταν το μυστικό της επιβίωσής μου. Είχα ένα ακόμα χάρισμα. Ήμουν μικρός το δέμας. Κοντός. Πολλοί ψηλοί συνάδελφοι έχασαν τα πόδια τους σε ατυχήματα. Τα δικά μου κατάφερνα και τα έκρυβα κάτω από την θέση μου και γινόμουν μια μικρή μπάλα μέσα στο πιλοτήριο” έλεγε σε μια παλαιότερη του συνέντευξη στο BBC.
(Με την σύζυγό του Λιν, το 1954)
Η μύησή του στα αεροπλάνα έγινε εξ απαλών ονύχων. Ήταν και ο πατέρας του πιλότος, βετεράνος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και μια ημέρα τον πήρε μαζί του σε ένα μονοθέσιο αεροπλάνο. Ήταν μόλις 8 ετών και είδε τον κόσμο από ψηλά: “Δεν υπήρχε δεύτερη θέση και έτσι ο πατέρας μου με κρατούσε στην αγκαλιά του και μάλιστα με άφηνε να ακουμπάω το πηδάλιο”. Κάπως έτσι μπήκε μέσα του το μικρόβιο του να πετάει κάτι που τον ακολούθησε σε ολόκληρη την ζωή του. Ξεκίνησε ως στρατιωτικός πιλότος το 1939 και η “παραμονή” του στους αιθέρες κράτησε μέχρι και το 1970. Έχει περιγράψει αυτές τις τρεις δεκαετίες σε διάφορα αυτοβιογραφικά βιβλία.  Σύμφωνα με τον ίδιο πάντως μια από τις συγκλονιστικότερες στιγμές της καριέρας του ήταν όταν προσγείωσε αεροπλάνο πάνω σε αεροπλανοφόρο. Ήταν άλλωστε ο πρώτος πιλότος στην ιστορία που το κατάφερε. “Καθώς κατέβαινα μου έμοιαζε ότι ήταν ένα κουτί σπίρτα που έπλεε μέσα σε μια μπανιέρα”. Ήταν εκείνος που ύστερα εκπαίδευσε δεκάδες Βρετανούς αεροπόρους να κάνουν αυτού του τύπου την προσγείωση, σε μια εποχή όπου η τεχνολογία δεν ήταν τόσο βοηθητική για τους πιλότους.
(4 Δεκεμβρίου 1945: Η πρώτη προσγείωση αεροσκάφους στο αεροπλανοφόρο HMS Ocean)
Η τύχη ήταν πάντα με το μέρος του. Αλλά φρόντιζε να μην την προκαλεί συχνά καθώς το ταλέντο του ήταν να υπολογίζει σωστά το ρίσκο χωρίς να κάνει άσκοπες παράτολμες επιδείξεις των δυνατοτήτων του. Το 1939 είχε συλληφθεί στην Γερμανία από την Γκεστάπο. Αφού τον ανέκριναν οι αρχές, τον θεώρησαν  τελικά έναν άκακο σπουδαστή και του έδωσαν το δικαίωμα να φύγει από την χώρα. Από δικό τους λάθος, οι Ναζί χάρισαν την ζωή σε έναν από τους πιο αποτελεσματικούς αεροπόρους του πολέμου που πήρε μέρος σχεδόν σε όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις που έγιναν πάνω από την Ευρώπη και τον Ατλαντικό. Λίγο πριν τελειώσει ο πόλεμος, οι Βρετανοί τον διέταξαν να πάει σε μια στρατιωτική βάση στην Δανία την οποίαν ήλεγχαν οι Ναζί με την πεποίθηση ότι οι Γερμανοί την είχαν εγκαταλείψει στην υποχώρηση. Όμως ήταν ακόμα εκεί. Ο Μπράουν προσγείωσε το αεροσκάφος έχοντας επάνω του μόνο ένα περίστροφο. Ο Ναζί διοικητής βλέποντας τις εξελίξεις του πολέμου παραδόθηκε στον Βρετανό πιλότο, ο οποίος μέχρι να φτάσουν οι ενισχύσεις είχε  2000 άνδρες αιχμαλώτους πολέμου.
Ο αεροπόρος ήταν από τους πρώτους που μπήκαν στο Μπέργκεν – Μπέλσεν και αντίκρισε το αποτροπιαστικό θέαμα των πτωμάτων που ήταν στοιβαγμένα μέχρι το ταβάνι. Οι επιζώντες ήταν σαν φαντάσματα που δεν είχαν συναίσθηση ότι μόλις είχαν απελευθερωθεί. Καθώς μιλούσε άπταιστα γερμανικά ανέλαβε να κάνει τις πρώτες ανακρίσεις των αξιωματικών που είχαν πιαστεί αιχμάλωτοι. Αργότερα οι Βρετανοί του ανέθεσαν να ανακρίνει τον διάσημο επιστήμονα Φον Μπράουν που είχε ασχοληθεί με τους πυραύλους καθώς και τον Γκέρινγκ. Ήταν ένα “πολυεργαλείο”.
Πως περιέγραφε ο ίδιος την εμπειρία του να πετάς; “Όταν ο πιλότος είναι σε απόλυτη αρμονία με το αεροπλάνο του, το αισθάνεται και το ελέγχει όπως κάποιο μέλος του σώματός του. Έχεις την αίσθηση ότι μπαίνεις στο πιλοτήριο και το αεροσκάφος σε καλωσορίζει γιατί θέλει να πετάει μόνο με εσένα…”
Πηγή: news247.gr

Μέλη των γνωστών χάκερ, Anonymous, φαίνεται ότι χάκαραν τον τηλεφωνητή του Αμερικανού μεγιστάνα, Ντόναλντ Τραμπ.
Σύμφωνα με τον independent, υπέκλεψαν ηχητικά μηνύματα από το 2012 όπου σε αυτά ακούγονται γνωστοί δημοσιογράφοι των ΗΠΑ να τον ευχαριστούν για την οικονομική υποστήριξή του.
Το Gawker, εξασφάλισε τα ηχητικά μηνύματα από μέλη ενός φόρουμ στο 4chan, εκτιμά ότι τα ντοκουμέντα «ακούγονται αληθινά», αν και «δεν μπορεί να επιβεβαιώσει ανεξάρτητα την αυθεντικότητά τους».
Ανάμεσα στους δημοσιογράφους που ακούγονται να μιλούν εγκωμιαστικά για τον Τραμπ στον τηλεφωνητή του βρίσκονται και οι παρουσιαστές του MSNBC Joe Scarborough και Mika Brzezinski, οι οποίοι έχουν συμμετάσχει σε πολλά debate, θέτοντας ερωτήματα στον Ρεπουμπλικανό υποψήφιο.
Με ένα tweet που πόσταρε μετά από τη δημοσιοποίηση των μηνυμάτων, ο ένας εκ των δύο δημοσιογράφων, ο Joe Scarborough, φαίνεται να επιβεβαιώνει την αυθεντικότητα των ντοκουμέντων. Ωστόσο, όπως αναφέρει, δεν βρίσκει τίποτα μεμπτό στην επικοινωνία που είχε με τον Ντόναλντ Τραμπ.
«Θεέ μου! Μόλις διάβασα τι ακούγεται στα μηνύματα. Ο Τραμπ πρέπει να συμμετείχε σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις! Σκανδαλώδες!», έγραψε ο δημοσιογράφος στο Twitter.

Ένα φόρεμα 5.000 ετών από την Αίγυπτο μάς προσφέρει μια ιδέα για την μόδα του παρελθόντος… Ραδιοχρονολόγηση στο λινό ρούχο αποκάλυψε την ηλικία του φορέματος και έδειξε ότι αποτελεί το αρχαιότερο υφαντό ρούχο που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα, αναφέρει το National Geographic. Το φόρεμα βρέθηκε σε τάφο στην Αίγυπτο και πρόκειται για ένα σπάνιο εύρημα, καθώς ελάχιστα είναι τα ρούχα από την αρχαιότητα που κατάφεραν να επιζήσουν μέχρι τις μέρες μας.
Τα υφάσματα που έχουν κατά καιρούς ανακαλύψει αρχαιολόγοι χρονολογούνται 2.000 χρόνια πίσω, σημειώνει η Αλίς Στίβενσον του Μουσείου Petrie Αιγυπτιακής Αρχαιολογίας, συγγραφέας μιας νέας μελέτης στο περιοδικό Antiquity για την ηλικία του ρούχου. Αντίθετα με άλλα είδη ρούχων που διασώθηκαν, τα οποία μοιάζουν απλά να τυλίγονται γύρω από το σώμα, το φόρεμα φαίνεται πώς ήταν δείγμα υψηλής ραπτικής. Διαθέτει μανίκια, λαιμόκοψη, λεπτές πιέτες και θα μπορούσε να βρίσκεται σε ένα σύγχρονο κατάστημα ρούχων.
Η φθορά στους αγκώνες και τις μασχάλες δείχνει ότι κάποιος κάποτε φορούσε το ρούχο αυτό και ότι δεν χρησιμοποιείτο μόνο σε επίσημες τελετές. Το φόρεμα δεν ανακαλύφθηκε πρόσφατα. Εστάλη στο Μουσείο στις αρχές του 1900, αλλά μόνο το 1977 βρέθηκε σε έναν μπόγο με παλιά υφάσματα και πολύ πρόσφατα πραγματοποιήθηκε η ραδιοχρονολόγηση. Αρχικά το φόρεμα πρέπει να ήταν αρκετά μακρύ, αν και σήμερα μοιάζει περισσότερο με πουκαμίσα. Θεωρείται ότι το ρούχο φορούσε μέλος της υψηλής κάστας. Οι Αιγύπτιοι «συνοδεύονταν» μετά θάνατον από αντικείμενα, όπως ρούχα και καλλυντικά.
forema arxaio aigyptos b forema arxaio aigyptos

Από τα ρούχα του βγήκε, κυριολεκτικά, ο βουλευτής του Εργατικού Κόμματος της Πορτογαλίας Jose Manuel Coelho, που επέλεξε να πετάξει τα ρούχα του προκειμένου να διαμαρτυρηθεί για την μείωση που έγινε στον μισθό του.
AdTech Ad
Ο 63χρονος πολιτικός, αρχικά ανέβηκε στην έδρα για να δώσει μια ομιλία στο Κοινοβούλιο για το “σάπιο σύστημα της δικαιοσύνης”, και δεν σταμάτησε εκεί καθώς άρχισε να γδύνεται, με τους παρευρισκόμενους βουλευτές να παρακολουθούν με το στόμα ανοιχτό.
Ο Jose Manuel Coelho αφού γδύθηκε άφησε τα ρούχα του στην έδρα του Προέδρου του Κοινοβουλίου, Jose Tranquada Gomes και αποχώρησε με τα εσώρουχα από την αίθουσα.
Πηγή: news247.gr

Για πολλούς ανθρώπους, το πρωινό ξύπνημα και ο ήχος από το ξυπνητήρι είναι ένας εφιάλτης και σε αρκετές περιπτώσεις ο κύριος λόγος αργοπορίας στη δουλειά, καθώς σηματοδοτεί το άγχος για την ημέρα πού ξεκινά.
Μια πρόσφατη μελέτη όμως έρχεται να μας δικαιολογήσει, καθώς υποστηρίζει ότι η αντίδρασή μας δεν είναι παράλογη αλλά απολύτως φυσιολογική.
Σύμφωνα με τον καθηγητή Kristopher Barns του Πανεπιστημίου της Washington, ο άνθρωπος που ξεκινάει την εργασία του πολύ νωρίς, συνήθως υστερεί και δεν προσφέρει τα αναμενόμενα στον χώρο εργασίας του. Για να μπορέσει να εξασφαλιστεί η μέγιστη απόδοση και παραγωγικότητα του κάθε εργαζόμενου, θα πρέπει πολύ απλά να μην έχουν εγερτήριο πριν τις 8 το πρωί.
«Όταν το ωράριο εργασίας ευθυγραμμίζεται με τις προσωπικές συνήθειες ύπνου του κάθε υπαλλήλου, τότε αυτός προσφέρει υψηλότερης ποιότητας και πιο καινοτόμες υπηρεσίες, επειδή ο εργαζόμενος με αυτόν τον τρόπο είναι περισσότερο εστιασμένος, λιγότερο αγχωμένος και γενικά πιο υγιής ενώ όταν νιώθει να στερείται του ύπνου είναι πιο επιρρεπής σε λάθη και ατυχήματα», υποστηρίζει ο Barns στην διατριβή του.
Η παραπάνω μελέτη έρχεται να δικαιώσει αρκετά σχολεία σε ΗΠΑ και Βρετανία, τα οποία μετακίνησαν την ώρα έναρξης των μαθημάτων τους, ώστε οι μαθητές τους να παρουσιάζονται πιο υγιείς και πιο αποδοτικοί στα μαθήματά τους.
Επιπλέον, ο καθηγητής Tile Ronenberg από το Πανεπιστήμιο του Μονάχου,
υποστηρίζει ότι ο κάθε άνθρωπος έχει ρυθμισμένο ένα «βιολογικό ρολόι» και ότι το 70% των εργαζομένων βιώνει το φαινόμενο «social jetlag» (το αίσθημα του ανθρώπου ότι οι δράσεις του γίνονται σε λάθος χρόνο).
Σε σχετικό πείραμα το οποίο εφάρμοσε σε εργοστάσιο της VW κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι εργαζόμενοι που μπόρεσαν να συγχρονίσουν το εργασιακό τους ωράριο με το βιολογικό τους ρολόι, ήταν κατά γενική ομολογία οι πιο παραγωγικοί υπάλληλοι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Βέβαια σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να είμαστε απόλυτοι ότι όσοι ξυπνούν νωρίς είναι πιο εργατικοί, ενώ όσοι «καθυστερούν» στο κρεβάτι είναι ανίκανοι και νωχελικοί, καθώς σύμφωνα με τον Ryan Olson από το Ινστιτούτο Υγείας στην Εργασία των ΗΠΑ, «όταν οι εργοδότες σταματήσουν να εστιάζουν τόσο πολύ στην τήρηση του ωραρίου, θα αρχίσουν να ασχολούνται περισσότερο με το μείζον που είναι τι περιμένουν ως αποτέλεσμα από την εργασία που πληρώνουν».

Η ατμοσφαιρική ρύπανση αυξάνεται ολοένα και περισσότερο στο Μιλάνο και έτσι η πόλη αποφάσισε να πάρει δραστικά μέτρα.
Θα πληρώνει τους πολίτες ώστε να πηγαίνουν με ποδήλατο στη δουλειά.

Στην πόλη υπάρχει ήδη ένα επιτυχημένο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων, όμως οι Αρχές της πόλης πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να γίνουν πολλά περισσότερα, ιδιαίτερα εάν υπήρχε κίνητρο και δη οικονομικό.
Οι ποδηλάτες της πόλης έχουν στη διάθεση τους και τις «εύκολες» διαδρομές μέσω εφαρμογής στο κινητό.
Πηγή: iefimerida.gr

Σαρωτικές αλλαγές έρχονται στο καθεστώς μετακινήσεων του προσωπικού στο Δημόσιο, από τα υπουργεία ως τους ΟΤΑ, με την κυβέρνηση να σχεδιάζει μια «ανοιχτής εσωτερική αγοράς εργασίας» με ενιαίους κανόνες.
Εντός του Μαρτίου, το σχέδιο νόμου για την κινητικότητα στο Δημόσιο, προτού λάβει νομοτεχνική μορφή, θα τεθεί σε προδιαβούλευση επί των βασικών αρχών από τις οποίες θα διέπεται. Επιχειρείται να διαμορφωθεί ένα ενιαίο σύστημα, ώστε να μην υπάρχει ο σημερινός κατακερματισμός στη διαδικασία μετακινήσεων.
Στόχος, μεταξύ άλλων, είναι και η κάλυψη διαπιστωμένων κενών σε κρίσιμους τομείς και ο εξορθολογισμός της κατανομής του προσωπικού. Ετσι, θα προβλέπεται ένας κεντρικός σχεδιασμός για τις μετακινήσεις από φορέα σε φορέα σε συνάρτηση τόσο με την κατανομή των θέσεων όσο και με το προφίλ του υπαλλήλου σε σχέση με την κάλυψη μιας θέσης. Βέβαια, όπως έχει επαναλάβει πολλαπλά η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, το όλο πλαίσιο μετακινήσεων θα έχει αποκλειστικά εθελοντικά χαρακτηριστικά.
Τι θα συμβεί όμως εάν δεν επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι με εκούσιες μετατάξεις; Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση προσανατολίζεται, στη βάση της αναλογίας 1:5, να προχωρήσει σε προσλήψεις για τις θέσεις που δεν θα καλυφθούν.
Βάσει πληροφοριών, ο σχεδιασμός για το ενιαίο σύστημα κινητικότητας περιλαμβάνει τα εξής:
– Δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης στην οποία θα καταχωρίζονται (και θα ανανεώνονται αυτόματα με τη βοήθεια των πληροφορικών συστημάτων) οι κενές θέσεις σε όλον τον δημόσιο τομέα.
– Δημοσιοποίηση των κενών θέσεων ώστε ο κάθε υπάλληλος να γνωρίζει χωρίς διαμεσολάβηση σε ποιες θέσεις θα μπορούσε να ζητήσει να μετακινηθεί με βάση το προφίλ του, την εργασιακή του εμπειρία και τα προσόντα του.
– Διαδικασία επιλογής του υπαλλήλου που θα μετακινηθεί σε μια θέση με βάση συνδυασμό κριτηρίων – τυπικά προσόντα και εμπειρία σε αντίστοιχες θέσεις.
aftodioikisi.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!