Πολύ προσωπικά στοιχεία, ακόμη
και πότε οι άνθρωποι κάνουν σεξ, έρχονται σε γνώση του Facebook, όπως
υποστηρίζει μια μελέτη της οργάνωσης Privacy International (Διεθνής
Ιδιωτικότητα), η οποία αφορά τις διάφορες εφαρμογές (apps) που
καταγράφουν την περίοδο των γυναικών.
Ορισμένες
εφαρμογές, που μοιράζονται τα στοιχεία τους με το Facebook,
περιλαμβάνουν προσωπικές πληροφορίες όπως ποια αντισυλληπτικά παίρνει
μια γυναίκα, πότε περιμένει περίοδο, ποια συμπτώματα έχει, αλλά επίσης
πληροφορίες για το σεξ, τη γενική υγεία, τη διατροφή, την ψυχική διάθεση
κ.α.
Σε
αντάλλαγμα, κάποιες εφαρμογές ενημερώνουν τις γυναίκες για τις πιο
γόνιμες μέρες του μήνα ή πότε να περιμένουν την επόμενη περίοδο τους.Σύμφωνα
με την Privacy International (ΡΙ), οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές (Period
Tracker, Period Track Flo και Clue Period Tracker) δεν μοιράζονται
στοιχεία τους με το Facebook. Άλλες όμως όπως οι Maya της Plackal Tech
(5 εκατομμύρια λήψεις στο Google Play), MIA της Mobapp Development
Limited (ένα εκατομμύριο λήψεις) και My Period Tracker της Linchpin
Health (πάνω από ένα εκατομμύριο), το κάνουν.«Προσωπικές λεπτομέρειες της ιδιωτικής ζωής εκατομμυρίων χρηστών σε όλο τον κόσμο μοιράζονται με το Facebook και άλλα τρίτα μέρη, χωρίς την κατηγορηματική και σαφή συναίνεση των χρηστών, όσον αφορά την περίπτωση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως η υγεία ενός χρήστη ή σεξουαλική ζωή του», σύμφωνα με την οργάνωση προστασίας της ιδιωτικότητας.
Η εφαρμογή Maya, σύμφωνα με το BBC, δήλωσε ήδη ότι προχωρά σε αλλαγές στην πολιτική της σχεδόν άμεσα, ενώ οι Linchpin και MIA δεν σχολίασαν. Η PI θεωρεί ότι τα ευρήματα της εγείρουν σοβαρές ανησυχίες κατά πόσο τέτοιες εφαρμογές είναι συμβατές με το νέο Γενικό Κανονισμό Προστασίας δεδομένων (GDPR) της ΕΕ. Από την πλευρά του, το Facebook ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει ένα εργαλείο με το οποίο οι χρήστες θα μπορούν να σταματούν τις εφαρμογές και τις εταιρείες να μοιράζονται δεδομένα με το Facebook.
Έρευνα της ΡΙ το 2018 σε δημοφιλείς εφαρμογές γενικά είχε δείξει ότι από τις 36 εφαρμογές που εξετάστηκαν, οι έξι στις δέκα (61%) αυτόματα μεταφέρουν στοιχεία στο Facebook μόλις τις ανοίξει ο χρήστης και μάλιστα είτε έχει λογαριασμό στο Facebook είτε όχι, είτε τη στιγμή εκείνη έχει «μπει» στο λογαριασμό του στο Facebook είτε όχι.