Το Facebook παραδέχεται ότι υπολόγιζε εσφαλμένα την επιρροή που έχουν οι αναρτήσεις μεταξύ των χρηστών της πλατφόρμας.
Το λάθος αποδεικνύεται λόγω της ασυμφωνίας του αριθμού των like και των share κάθε δημοσίευσης, βάσει των στοιχείων που παρέχονται στους διαφημιστές από δύο δικά του εργαλεία ανάλυσης δεδομένων.
Λαθεμένες, όπως προκύπτει, είναι και οι μετρήσεις του αριθμού των αντιδράσεων, (likes και emojis) στα βίντεο ζωντανής μετάδοσης (live), όπως αυτές παρέχονται στον κάτοχο της σελίδας που τα φιλοξενεί.
Για ακόμα μια φορά το Facebook ομολογεί ότι έδινε λανθασμένα στοιχεία στη διαφημιστική αγορά και προχωρά σε αλλαγές των μεθόδων μετρήσεις.
Τον Σεπτέμβριο είχε παραδεχτεί ότι επί σειρά ετών παρείχε παραφουσκωμένα στοιχεία σχετικά με τη θέαση των διαφημιστικών βίντεο.
«Εργαζόμαστε για την επίλυση αυτού του ζητήματος, έτσι ώστε οι μετρήσεις των like και share να ταιριάζουν μεταξύ των δύο εργαλείων και θα ενημερώσουμε τους συνεργάτες μας αμέσως όταν έχουμε κάτι νεότερο», αναφέρεται μεταξύ άλλων σε σχετική ανάρτηση-ανακοίνωση.
Η νέα παραδοχή από την πλευρά του Facebook έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή, όταν τα μεγαλύτερα social media -με πρώτη την πλατφόρμα που δημιούργησε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ- είναι υποχρεωμένα να απολογηθούν, αφού ουσιαστικά αδυνατούν να φιλτράρουν τις ψεύτικες ειδήσεις που μοιράζονται μεταξύ τους οι χρήστες και έτσι ευνοούν την παραπληροφόρηση.
Θα μπορούσε αυτή να είναι μια προσπάθεια αντιπερισπασμού ή υποβάθμισης του αντίκτυπου που έχει η αναπαραγωγή ψεύτικων ειδήσεων, εφόσον οι μέχρι σήμερα έρευνες τελικά βασίζονται σε λαθεμένα στοιχεία, αναρωτιούνται κάποιοι αναλυτές, προφανώς καχύποπτοι ως προς τον χρόνο που επέλεξε το Facebook να ομολογήσει ακόμα ένα λάθος του.
ΠΗΓΗ: techgear.gr