Κυριακή, 27 Ιουλίου 2014

Από τα υπουργεία Υποδομών-Μεταφορών και Πολιτισμού και δέκα μεγάλους δήμους της χώρας ξεκινάει ο επανέλεγχος της μετατροπής συμβάσεων ορισμένου σε αορίστου χρόνου. Σύμφωνα με την «Καθημερινή», στο στόχαστρο του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) βρίσκονται σε πρώτη φάση συνολικά 5.300 συμβάσεις και, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει σε επιστολή του προς τον πρόεδρο της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας, Κωνσταντίνο Ασκούνη, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, «η επιλογή των ανωτέρω φορέων και δήμων έγινε με αποκλειστικό κριτήριο τον συνολικό αριθμό μετατροπής συμβάσεων σε αορίστου χρόνου που έχουν πραγματοποιηθεί σε αυτούς».
Επισημαίνεται ότι, πέραν των υπουργείων Πολιτισμού και Υποδομών-Μεταφορών, οι δήμοι που βρίσκονται πρώτοι στη λίστα και ελέγχονται από το ΣΕΕΔΔ είναι οι Δήμοι Αθηναίων, Πειραιά, Ασπροπύργου, Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Ζωγράφου, Χαλανδρίου, Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Πατρέων και Ρεθύμνου.
Ο κ. Μητσοτάκης με την επιστολή που απέστειλε στον κ. Ασκούνη ζητεί τη συνδρομή του για την απρόσκοπτη διενέργεια των ελέγχων καθώς, όπως επισημαίνει, παρά το γεγονός ότι υπηρεσιακοί παράγοντες των δήμων δέχονται πρόθυμα να συνεργαστούν με τα κλιμάκια των ελεγκτών, ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις όπως αυτές των Δήμων Πειραιά, Ζωγράφου, Πάτρας και του Χαλανδρίου όπου «υπάλληλοι που δηλώνουν συνδικαλιστές με τη δημόσια και πέρα από κάθε λογική προτροπή της ΠΟΕ-ΟΤΑ παρακωλύουν τους ελέγχους κατά παράβαση των προβλέψεων, σύμφωνα με τις οποίες η όποια παρακώλυση συνιστά το πειθαρχικό παράπτωμα της παράβασης καθήκοντος».
Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτηρίζει τα προβλήματα στους συγκεκριμένους δήμους «μεμονωμένα περιστατικά», ωστόσο «επειδή θα μπορούσαν να γενικευθούν», ζητεί από την ΚΕΔΕ «στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του επανελέγχου και την εξάλειψη των ως άνω αρνητικών φαινομένων».
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία», ορατός είναι ο κίνδυνος να υπερδιπλασιαστεί ο αριθμός των υπό απόλυση δημόσιων υπαλλήλων, καθώς η τρόικα επιμένει να αρνείται να εντάξει στο μνημονιακό στόχο των 6.500 απολύσεων τους περίπου 7.000 συμβασιούχους, των οποίων καταργούνται οι προσωρινές διαταγές παραμονής στο Δημόσιο με δικαστικές αποφάσεις.
Αυτό θα δημιουργήσει τεράστιο πολιτικό πρόβλημα στην κυβέρνηση και θα την φέρει προ πολύ δύσκολων αποφάσεων. Διότι σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο, δεν έχει καταστεί σαφές από την ηγεσία του υπουργείου κατά πόσο υπάρχει εναλλακτικό πλάνο, την ώρα που ο κυβερνητικός συνασπισμός έχει διατυμπανίσει σε όλους τους τόνους ότι θα τηρήσει μέχρι κεραίας τα προαπαιτούμενα.
www.kathimerini.gr
Το smart fortwo έχει υποστεί βελτιώσεις σε όλους σχεδόν τους τομείς και είναι σαφώς πιο άνετο. Το concept τοποθέτησης του κινητήρα στο πίσω μέρος, σήμα κατατεθέν της smart, προσφέρεται για πρώτη φορά και στο τετραθέσιο smart forfour! Η μετάδοση κίνησης παρέχεται από ευφυέστατους 3κύλινδρους κινητήρες, ισχύος 45 kW/60 hp, 52 kW/71 hp και 66 kW/90 hp, ενώ η μετάδοση πραγματοποιείται μέσω ενός 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ή μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη twinamic. Μια σειρά από καινοτόμες λεπτομέρειες εγγυώνται ακόμα μεγαλύτερη διασκέδαση στην πόλη. Η νέα γενιά smart θα λανσαριστεί στην Ευρώπη το Νοέμβριο.
«Μόνο το μήκος του αυτοκινήτου παραμένει αναλλοίωτο στα 2,69 μέτρα», δηλώνει το «αφεντικό» των smart, Annette Winkler. 

Σχεδίαση

Η φίρμα εξακολουθεί να απευθύνεται με ίσες ποσότητες στην καρδιά και το μυαλό! Ο εκφραστικός σχεδιασμός και οι χρωματικοί συνδυασμοί ενσαρκώνουν το γνήσιο joie de vivre. Οι συμπαγείς διαστάσεις και οι έξυπνες λεπτομέρειες αποδεικνύουν την μοναδική λειτουργικότητα των νέων μοντέλων της smart. Τόσο το νέο fortwo όσο και το νέο forfour είναι σαφώς αναγνωρίσιμα ως μέλη της ίδιας οικογένειας. Πολλά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως οι προβολείς, οι γρίλιες για την ψύξη του αέρα στο μπροστινό μέρος και ο χαρακτηριστικός κλωβός ασφαλείας tridion είναι ταυτόσημα. Επιπλέον, και τα δύο οχήματα έχουν τους κινητήρες τοποθετημένους πίσω, πράγμα που τα καθιστά ιδιαίτερα ευέλικτα στην αστική κυκλοφορία.
Κοντοί πρόβολοι, ελάχιστο μήκος, μεγάλη γωνία στρέψης. Τα νέα μοντέλα της smart διαθέτουν ό, τι χρειάζεται για να κάνουν εύκολες μανούβρες σε οποιοδήποτε χώρο στάθμευσης – όπως και σε κάθε γωνία. Όσον αφορά τον κύκλο στροφής, το νέο smart fortwo θέτει ένα νέο ορόσημο: 6,95 m (από κράσπεδο σε κράσπεδο) και 7,30 m (από τοίχο σε τοίχο), κάνοντας τον χειρισμό οποιασδήποτε στροφής εξαιρετικά απλό. Το ίδιο και το νέο smart forfour: από τοίχο σε τοίχο: 8,65 m (από κράσπεδο σε κράσπεδο) και 8,95 m (από τοίχο σε τοίχο).
Τα νέα μοντέλα έχουν για ακόμα μία φορά ένα ατού σχετικά με τους διατιθέμενους χώρους σε τόσο μικρές διαστάσεις. Επιπλέον χαρακτηριστικά, είναι οι πίσω πόρτες που ανοίγουν κατά σχεδόν 90 ° για το smart forfour και η αναδίπλωση της πλάτης του καθίσματος συνοδηγού που διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. 

Ασφάλεια

Επιπλέον, διατηρήθηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά ασφαλείας που υπήρχαν και στην προηγούμενη σειρά μοντέλων. Όπως ένα καρύδι, το μαλακό εσωτερικό προστατεύεται από ένα άκαμπτο κέλυφος: τον κλωβό tridion. Για το νέο smart χρησιμοποιούνται υψηλές αναλογίες χάλυβα υπερ-υψηλής και μέγιστης, multiphase αντοχής. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz η φιλοσοφία "Πραγματική Ασφάλεια Ζωής" εστιάζει σε δοκιμές πρόσκρουσης car-to-car όπου τα νέα smart είχαν επιδόσεις μεγαλύτερων και βαρύτερων αυτοκινήτων. Τα νέα smart είχαν πολύ καλές επιδόσεις σε μετωπικές συγκρούσεις με S- και C-Class.
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης που ήταν προηγουμένως τοποθετημένα σε μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων, ενισχύουν ακόμα περισσότερο την άνεση και την ασφάλεια. Αυτά, περιλαμβάνουν τις λειτουργίες Crosswind Assist (βασικός εξοπλισμός), το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (προαιρετικός εξοπλισμός) και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (προαιρετικός εξοπλισμός).
Ο νέος σχεδιασμός του εμπρός άξονα υιοθέτησε στοιχεία από την προηγούμενη C-Class της Mercedes-Benz, ο βελτιστοποιημένος πίσω άξονας De Dion αύξησε σημαντικά τη διαδρομή των ελατηρίων ενώ τα ελαστικά με τα υψηλότερα πλευρικά τοιχώματα και την εξαιρετικά μικρή γωνία στρέψης είναι τα highlights του νέου αμαξώματος. Το σασί και η ανάρτηση της νέας γενιάς smart αναπτύχθηκαν στη βάση της εμπειρίας που κέρδισε η εταιρεία από τα προηγούμενα μοντέλα smart και σχεδιάστηκαν με τέτοιον τρόπο, ώστε να αυξήσουν σημαντικά την οδηγική άνεση. 

Κινητήρες

Δύο μοναδικοί 3κύλινδροι κινητήρες θα είναι διαθέσιμοι για τα νέα μοντέλα smart κατά το λανσάρισμά τους στην αγορά: ο ατμοσφαιρικός κινητήρας παράγει 52 kW/71 hp από κυβισμό 999 cc. Η άφθονη ροπή του κινητήρα από τις 1000 rpm (μέγιστο: 91 Nm στις 2850 rpm) επιτρέπει την ιδιαίτερα οικονομική οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες, ακόμα και στην αστική κυκλοφορία. Στην κορυφή της γκάμας είναι ο κινητήρας turbo, ισχύος 66 kW/90 hp. Ο κινητήρας των 898 cc έχει μέγιστη ροπή 135 Nm στις 2500 rpm. Ο εντελώς νέος υπερσυμπιεστής περιλαμβάνει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα καυσαερίων (wastegate), το οποίο επιτρέπει την αύξηση της δυναμικής του κινητήρα σε συνδυασμό με τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ακόμα ένα χαρακτηριστικό που υποστηρίζει την οικονομία, είναιν το αυτόματο σύστημα start/stop.
Εκτός από τον υπερσυμπιεστή, μια ολόκληρη σειρά από άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά συμβάλλει επίσης στην εξαιρετική οικονομία καυσίμου του κινητήρα και τις επιδόσεις. Σε αυτήν περιλαμβάνονται ο μεταβλητός έλεγχος στροβιλισμού και το σύστημα μεταβλητής προσαρμογής των βαλβίδων εισαγωγής. Ένα άλλο καθοριστικό χαρακτηριστικό του - αλουμινένιου – 3κύλινδρου κινητήρα είναι η αναλογία διαμέτρου / διαδρομής. Λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα στην αγορά, στη γκάμα θα προστεθεί ο βασικός βενζινοκινητήρας ισχύος 45 kW/60 hp.
Και οι δύο εκδόσεις μετάδοσης κίνησης είναι επίσης νέες για τα smart: οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και το 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. twinamic. 

Εξοπλισμός

Τρεις γραμμές εξοπλισμού (passion, prime & proxy) καθώς και μία πληθώρα προαιρετικού εξοπλισμού, ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του οποίου προέρχονται από μεγαλύτερες κατηγορίες αυτοκινήτων, κάνουν κάθε νέο smart – fortwo ή forfour – ένα πραγματικό κόσμημα! Ακόμη και στη βασική τους έκδοση, και τα δύο μοντέλα προσφέρονται με έναν πολύ πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης. Σε αυτόν περιλαμβάνονται φώτα ημέρας LED, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, οπτική επαλήθευση σήματος κλειδώματος και immobilizer, cruise control με περιοριστή (limiter) μεταβλητής ταχύτητας, ένδειξη εξωτερικής θερμοκρασίας με προειδοποίηση παγετού, πίνακα οργάνων με μονόχρωμη οθόνη LCD και υπολογιστή ταξιδιού και ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά.
passion, prime & proxy είναι τα ονόματα των τριών γραμμών εξοπλισμού που διαφοροποιούν τα smart στο επίπεδο εξοπλισμού, κυρίως στο εσωτερικό. εξυπηρετούν την αναβάθμιση του smart fortwo και forfour έξυπνη και. Στα χαρακτηριστικά τους περιλαμβάνονται δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ένα ταμπλό με έγχρωμη οθόνη 3,5 ιντσών και θερμαινόμενα καθίσματα.
Κατά το λανσάρισμα της νέας γενιάς smart, θα είιναι διαθέσιμη και η έκδοση edition για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Η έκδοση αυτή προσφέρει αποκλειστικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως τον κλωβό ασφαλείας tridion σε πορτοκαλί χρώμα lava orange σε συνδυασμό με bodypanels / σώμα σε λευκό χρώμα για το fortwo και γκρι του γραφίτη για το forfour.
Τα συστήματα πολυμέσων πληρούν τα υψηλότερα στάνταρ, με την πλήρη ενσωμάτωση smartphones, την πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο και τη διαισθητική λειτουργία με οθόνη αφής (touchscreen). Για πρώτη φορά, το smart προσφέρει το ηχοσύστημα JBL, το οποία παράγει έναν εντυπωσιακά «γεμάτο» ήχο. Περιλαμβάνει έναν ενισχυτή 6 καναλιών DSP (240 W) στο fortwo και έναν ενισχυτή 8 καναλιών DSP (320 W) στο forfour. Συνολικά οκτώ (fortwo) ή δώδεκα (forfour) ηχεία υψηλής απόδοσης παρέχουν εξαιρετική ακουστική απόλαυση.
Το smart cross connect είναι μια επαναστατική νέα εφαρμογή που διατίθεται δωρεάν στους πελάτες της smart για το smart fortwo και το smart forfour. To smart cross connect προσφέρει ακόμα περισσότερες δυνατότητες κατά τη διάρκεια της κίνησης αλλά και εκτός του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, το smart parking είναι μία από τις λειτουργίες που τώρα προσφέρουν σχεδιασμό ακόμα πιο φιλικό προς το χρήση ενώ διαθέτει νέες λειτουργίες. 

Εξωτερική σχεδίαση

Εξαιρετικά κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω σηματοδοτούν πως η νέα γενιά smart διαθέτει επίσης τις «τυπικές» αναλογίες. Χάρη στο κατά 100 χιλιοστά φαρδύτερο μετατρόχιο, οι τροχοί έχουν τοποθετηθεί περισσότερο προς τα έξω. Αυτές οι χαρακτηριστικές αναλογίες προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα και ευελιξία και, μαζί με τον κινητήρα που είναι τοποθετημένος πίσω, επιτρέπουν στον κλωβό ασφαλείας tridion να φιλοξενεί μία καμπίνα επιβατών με ασυναγώνιστους χώρους σε τόσο συμπαγείς διαστάσεις! Οι χρωματικές αντιθέσεις ανάμεσα στον κλωβό ασφαλείας και τα bodypanels είναι ακόμα ένα χαρακτηριστικό της μάρκας smart.
Οι σχεδιαστές του smart αναφέρονται στην επαναστατική σχεδιαστική ανάπτυξη του περιγράμματος ως σχεδιασμό "one-and-a-half box". Η αλλαγή από τις προηγούμενες αναλογίας “one-box” θεωρήθηκε αναγκαία για δύο λόγους: το καπώ που βρίσκεται ψηλότερα δίνει στο smart έναν πιο ώριμο και σπορ χαρακτήρα.
ο Αζερμπαϊτζάν έρχεται να προστεθεί στο καλεντάρι της Formula 1. Όπως ανακοινώθηκε, υπογράφηκε συμφωνία για να φιλοξενείται ένα Grand Prix εκεί από το 2016, αν και είχε αρχικά εξεταστεί το ενδεχόμενο να γίνουν αγώνες από το 2015.

"Είμαι ενθουσιασμένος που μπορούμε να ανακοινώσουμε πως έχουμε υπογράψει συμβόλαιο για να φέρουμε τη Formula 1 στο Μπακού το 2016", δήλωσε ο υπουργός αθλητισμού της χώρας, Αζάντ Ραχίμοφ. "Το Αζερμπαϊτζάν είναι μια μοντέρνα χώρα, που αποτελεί σταυροδρόμι της ανατολικής Ευρώπης και της δυτικής Ασίας", πρόσθεσε.

Οι αγώνες θα διεξάγονται σε μία νέα πίστα, που ήδη σχεδιάζεται από τον Χέρμαν Τίλκε. "Είμαστε πολύ χαρούμενοι που το Μπακού προστέθηκε στην οικογένεια της Formula 1. Θα είναι ένας αγώνας δρόμου, όπου τα μονοθέσια θα περνούν από ενδιαφέρονται και γραφικά σημεία της πόλης. Είμαι βέβαιος πως ο αγώνας θα πληροί όλα τα κριτήρια της Formula 1", τόνισε το αφεντικό του πρωταθλήματος, Μπέρνι Έκλεστοουν.
Πηγή: sport-fm.gr
Ο Φιλέας Φογκ χρειάστηκε 80 ημέρες για να κάνει τον γύρο του κόσμου. Ο Τζιμ ΜακΝίλ χρειάζεται 80 ημέρες για να φτάσει στο τελευταίο σημείο της Γης όπου δεν έχει πατήσει άνθρωπος το πόδι του. Και 28 εθελοντές. Αυτοί πρέπει να είναι διατεθειμένοι να δοκιμάσουν τα όρια της αντοχής τους. Να εξασκήσουν το σώμα τους και να προετοιμάσουν την ψυχολογία τους για ένα μακρινό ταξίδι. Η ανταμοιβή τους; Η τελευταία πρωτιά στον Βόρειο Πόλο.

Πρόκειται για τον «Απρόσιτο Πόλο», ή αλλιώς, το κέντρο του Αρκτικού Ωκεανού, και ο βρετανός εξερευνητής, Τζιμ ΜακΝίλ, έχει ήδη ξεκινήσει την αναζήτηση για τους εθελοντές που θα συμμετάσχουν στην κατάκτησή του.
Ο λόγος για τον οποίο αποφάσισε ο φημισμένος εξερευνητής να πάρει μαζί του παρέα είναι επειδή η δεύτερη και τελευταία του σόλο απόπειρα να φτάσει στην terra incognita, το 2006, είχε άδοξη και παραλίγο μοιραία κατάληξη. Αυτή τη φορά, όμως, η θαλάσσια διαδρομή των 965 χιλιομέτρων που χωρίζει τον πόλο από κάθε σημείο στεριάς θα μοιραστεί σε τέσσερις ομάδες των επτά ατόμων. Κάθε ομάδα θα ταξιδεύει είκοσι ημέρες σε καγιάκ μέχρις ότου φτάσει στο προκαθορισμένο σημείο όπου θα δώσει τη σκυτάλη στην επόμενη.

Στη διάρκεια της αποστολής οι συμμετέχοντες θα είναι καταλλήλως προετοιμασμένοι ώστε να συμβάλουν στην μελέτη του πάχους του θαλάσσιου πάγου και της κατάστασης των πολικών αρκούδων που θα συναντήσουν. Εξάλλου, η ανακάλυψη και η κατανόηση του πολικού κόσμου είναι ο σκοπός της ίδρυσης του προγράμματος «Πολεμιστής του Πάγου», μέσα από το οποίο θα πραγματοποιηθεί η αποστολή του ΜακΝίλ.

ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ. Δεν είναι μόνο οι συχνά φονικές αρκούδες και οι πολικές θερμοκρασίες που μπορεί να ξεπεράσουν τους μείον 40 βαθμούς Κελσίου και καθιστούν τον πόλο απρόσιτο. Ο μεγαλύτερος εχθρός των εξερευνητών είναι τα εκατοντάδες χιλιόμετρα απρόβλεπτου παγωμένου ωκεανού και οι ξαφνικοί άνεμοι με ταχύτητα ανεμοστρόβιλου που τον εξαγριώνουν ακόμη περισσότερο. «Δεν θέλω να ρίξω το φταίξιμο στη φύση. Αλλά αν η θάλασσα συμπεριφερθεί άσχημα τη "σωστή" ώρα στη "σωστή" στιγμή, τότε μπορεί και να μην τα καταφέρει κανένας μας», δηλώνει ο σερ Ράνουλφ Φιένες, στέλεχος του «Πολεμιστή του Πάγου».

Γι' αυτό και η αποστολή θα πραγματοποιηθεί άνοιξη, από τον Φεβρουάριο του 2015 μέχρι τον Μάιο, με άλλα λόγια στο φως της ημέρας, ενώ τα μέλη της θα τύχουν εκτενών εκπαιδεύσεων που θα τους μεταμορφώσουν σε δεινούς πολικούς ταξιδευτές. Και πάλι, όμως, δεν θα είναι εύκολο. «Αν ήταν, ο πόλος θα είχε κατακτηθεί μέχρι σήμερα» προειδοποιεί ο βετεράνος εξερευνητής.

Πάντως, ένα από τα μεγάλα ονόματα της «ηρωικής εποχής των εξερευνήσεων» που είχε βάλει στο στόχαστρο τον Αρκτικό Πόλο ήταν ο σερ Ερνεστ Σάκλετον, ο οποίος καθώς δεν κέρδισε ποτέ την χρηματοδότηση της κυβέρνησης συνέχισε τις αποστολές του στον λευκό Νότο όπου χάθηκε. «Την εποχή του παππού μου, ο κίνδυνος ήταν πολύ μεγαλύτερος.
Τα ρούχα δεν σε κρατούσαν ζεστό και αν κάτι πήγαινε στραβά, η μόνη σου ελπίδα ήταν στα χέρια του αρχηγού», σημειώνει η εγγονή του, Αλεξάντρα Σάκλετον, η οποία βρίσκεται ανάμεσα στους υποστηρικτές του «Πολεμιστή του Πάγου».
Σήμερα, όπως τουλάχιστον επιδιώκει το πρόγραμμα του ΜακΝίλ, υπάρχει η τεχνολογία και η διάθεση ώστε να φτάσει ένας συνηθισμένος άνθρωπος στο πιο ασυνήθιστο μέρος του κόσμου.

ΔΕΟΣ. «Η σκέψη ότι θα διασχίζω ένα στρώμα πάγου μη σταθερού πάχους, που καλύπτει έναν μαινόμενο ωκεανό, και υπό την πανταχού παρούσα απειλή πεινασμένων πολικών αρκούδων με γεμίζει με δέος. Και ακριβώς γι' αυτό το κάνω» γράφει ένας από τους υποψήφιους εθελοντές. Αλλά δεν είναι μόνο η αίσθηση αδρεναλίνης που αναζητούν οι εξερευνητές. Είναι το ρίγος που θα αισθανθούν όταν κάνουν τα πρώτα βήματα στην απέραντη λευκή έκταση που δεν έχει γνωρίσει ποτέ ανθρώπινο βάρος.   
tanea.gr
Το Φεστιβάλ Βαρβάρας πραγματοποιείται  στη Βαρβάρα Χαλκιδικής και είναι μια προσπάθεια χρόνων του Πολιτιστικού Συλλόγου Βαρβάρας, που με μεράκι φροντίζει για την επαφή του τόπου με το “σήμερα” μιας και η Βαρβάρα βρίσκεται σε ορεινή περιοχή της Χαλκιδικής.

Γνωστοί καλλιτέχνες όλα αυτά τα χρόνια στηρίζουν με την παρουσία τους τις εκδηλώσεις. Ανάμεσα τους οι Σωκράτης Μάλαμας, Θανάσης Παπακωνσταντίνου, Θάνος Μικρούτσικος, Χρήστος Θηβαίος, Ορφέας Περίδης, Μελίνα Κανά, Λιζέτα Καλημέρη, Νίκος Πορτοκάλογλου, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Παντελής Θαλασσινός, Νίκος Ζερβουδάκης, Μαριώ, Χρόνης Αηδονίδης, Γιάννης Χαρούλης, Χαϊνηδες, Παύλος Παυλίδης, Αγγελάκας.


 

Από 31/7 έως 2/8 μπορείτε να κάνετε μία βόλτα στο καταπράσινο χωριό μας (600μ. υψόμετρο), να δείτε όλες τις ομορφιές της φύσης, να απολαύσετε τις τοπικές λιχουδιές καθώς και όλα τα μουσικά σχήματα που με πολύ προσοχή και αγάπη οι διοργανωτές του φεστιβάλ θα επιλέξουν.

Πρόγραμμα

Πέμπτη 31/7:
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝ/ΝΟΥ - ΙΜΑΜ BAILDI - Φ. ΒΕΛΕΣΙΩΤΟΥ & ΒΑΓΓ. ΚΑΖΑΝΤΖΗΣ

Παρασκευή 1/8:
Λ. ΜΠΑΛΑΦΑΣ - Ν. ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ - Δ. ΒΑΒΛΙΑΡΑΣ & Γ. ΜΙΧΑΗΛ

Σάββατο 2/8:
ΕΛ. ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ & ΑΛΚ. ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ - Μ. ΛΙΔΑΚΗΣ - Β. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ



http://simantra.blogspot.gr 
Ολυμπιακούς Αγώνες με ρομπότ θα ήθελε να δει στο Τόκιο ο Ιάπωνας πρωθυπουργός Σίνζο Άμπε μαζί τους κανονικούς Ολυμπιακούς Αγώνες που θα διοργανώσει η χώρα του το 2020.

"Το 2020 θα επιθυμούσα να συναντηθούν στο Τόκιο όλα τα ρομπότ του πλανήτη και να διεξαχθούν Ολυμπιακοί Αγώνες, όπου τα δημιουργήματα της ρομποτικής τεχνολογίας θα μπορούν να διαγωνιστούν επιδεικνύοντας τα τεχνολογικά τους προσόντα" υποστήριξε ο Σίνζο Άμπε, σύμφωνα με το ιαπωνικό πρακτορείο "Jiji Press".

Ο Ιάπωνας πρωθυπουργός επισήμανε επίσης πως στόχος της κυβέρνησής του είναι η επίτευξη της ρομποτικής επανάστασης, που θα συμβάλει στην ανάπτυξη της χώρας του.

Ο ίδιος, βέβαια, έσπευσε να δηλώσει ότι, στη διάρκεια των Αγώνων, θα πραγματοποιηθεί μία επίδειξη με τις τελευταίες εξελίξεις της παγκόσμιας ρομποτικής τεχνολογίας, καλώντας όλες τις χώρες να δηλώσουν συμμετοχή.

ΠΗΓΗ: antenna.gr
Έως τις 4 Αυγούστου θα πρέπει να αποστείλουν τις αιτήσεις τους ταχυδρομικά ή με courier οι γονείς που επιθυμούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα δωρεάν φιλοξενίας σε ...παιδικούς, βρεφονηπιακούς σταθμούς, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΜΕΑ, «Εναρμόνιση της Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» για το 2014-2015.

Όπως ανακοίνωσε ο Ενδιάμεσος Φορέας Διαχείρισης του προγράμματος ΕΕΤΑΑ Α.Ε., οι αιτήσεις μπορούν να υποβληθούν μόνο ταχυδρομικά ή με υπηρεσίες ταχυμεταφοράς (courier) έως στις 4 Αυγούστου και ώρα 14:00 βάσει απόδειξης ταχυδρομείου ή εταιρείας ταχυμεταφοράς (courier).

Αιτήσεις μπορούν να υποβάλουν γυναίκες, που είναι μητέρες βρεφών, νηπίων και παιδιών και μητέρες νηπίων, παιδιών, εφήβων και ατόμων με αναπηρία. Επίσης, αιτήσεις μπορούν να υποβάλλουν άνδρες στους οποίους έχει παραχωρηθεί με δικαστική απόφαση η επιμέλεια των παιδιών τους και άνδρες που βρίσκονται σε χηρεία.

Το έντυπο συμμετοχής αιτούντων /αιτουσών καθώς και το έντυπο ένστασης βρίσκονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.eetaa1.gr/index1.html

http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr 
Με πηγή το γερμανικό οίκο βελτιώσεων Wunderlich, παρουσιάζουμε την τελική -κατά πάσα πιθανότητα- όψη της νέας BMW S1000F, η οποία θα παρουσιασστεί τον Οκτώβριο στην έκθεση της Κολωνίας.Ο οίκος Wunderlich έχει κοντά 30 χρόνια τώρα πολύ στενή σχέση συνεργασίας με την BMW, καθώς κατασκευάζει αξεσουάρ υψηλής ποιότητας για τα μοντέλα των Βαυαρών. Και στα πλαίσια της συνεργασίας αυτής, είναι λογικό να γνωρίζει ήδη όχι μόνον το πώς θα φαίνεται η μοτοσυκλέτα, αλλά και όλες τις διαστάσεις της, προκειμένου να προχωρήσει στον σχεδιασμό νέων προϊόντων που θα ταιριάζουν.
Η εικόνα δημιουργήθηκε από το γάλλο σχεδιαστή Nicolas Petit για λογαριασμό της Wunderlich και ήδη φιγουράρει στην ιστοσελίδα του σχεδιαστή αλλά και στη σελίδα της φίρμας στο Facebook.
Η S1000F είναι ένα νέο tourer μοντέλο στα χνάρια της Ducati Multitrada, δηλαδή με ψηλό τιμόνι αλλά καθαρά ασφάλτινο προορισμό, που χρησιμοποιεί τον κινητήρα του superbike S1000RR με τροποποιήσεις φυσικά, μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων και αισθητική Adventure. Πιστεύεται ότι θα αποδίδει τουλάχιστον 150 ίππους και θα φορά πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
Έχουμε ήδη δεί τη μοτοσυκλέτα σε «κατασκοπευτικές» φωτό και η σύγκριση με το σχέδιο του Petit μαρτυρά ότι ο Γάλλος πιθανότατα απεικόνισε την τελική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας.
news.gr
Νέες 24ωρες επαναλαμβανόμενες πανελλαδικές απεργίες εξήγγειλαν από την Πέμπτη (30/07) οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι.

Διαμαρτύρονται για τα πολλά και χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές φυλακές, όπως ο υπερπληθυσμός, οι δύσκολες συνθήκες εργασίας και η έλλειψη ασφάλειας για τον κλάδο.

Στο ψήφισμά τους αναφέρουν:

«Ύστερα από περίπου ενάμιση μήνα από την ημέρα που ζητήσαμε συνάντηση με τον κύριο Υπουργό Δικαιοσύνης και μετά από μία εβδομάδα απεργιακών κινητοποιήσεων, από το Υπουργείο Δικαιοσύνης ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Άραγε η αδιαφορία που δείχνουν αφορά εμάς ή στο σύνολό τους τα πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές φυλακές και οι εργαζόμενοι σε αυτές; Εάν ισχύει το πρώτο είναι μικρό το κακό και υπάρχει άμεση λύση. Πολύ φοβόμαστε όμως ότι ισχύει το δεύτερο», αναφέρουν στην ανακοίνωση τους.

Κατά την διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων δεν θα πραγματοποιούνται:

- Επισκεπτήρια συγγενών κρατουμένων
- Επισκεπτήρια συνηγόρων
- Παραλαβές και μεταγωγές κρατουμένων

Ωστόσο, οι αποφυλακίσεις, μεταγωγές των κρατουμένων από και προς τις αρχές που εξετάζουν την παράταση ή μη της κράτησής τους, δικαστήρια που υπόκεινται σε παραγραφή ή συμπλήρωσης 18μήνου, τακτικές ή έκτακτες παραλαβές και μεταγωγές από και προς τα νοσηλευτικά και ψυχιατρικά ιδρύματα, καθώς και όλες οι εσωτερικές λειτουργίες των φυλακών θα πραγματοποιούνται κανονικά, με το προσωπικό ασφαλείας.

http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr 
Ενας αμερικανικός όμιλος δημοπρασιών έχει στα χέρια του το τελευταίο συμβόλαιο που υπέγραψε με τους Σικάγο Μπουλς η αυτού μεγαλειότης Μάικλ «Air» Τζόρνταν. Το κορυφαίο ακόμη σε αξία στο ΝΒΑ, αφού απέδιδε 24,5 εκατομμύρια ευρώ στον Αμερικανό σούπερ σταρ!
Αυτά σε ποσά του μακρινού 1997, γιατί με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα το συμβόλαιο εκτιμάται στα 36,6 εκατομμύρια ευρώ.
Ο ανώνυμος κάτοχός του δεν ζητάει τόσα. Δεν θα μπορούσε άλλωστε, αφού απέκτησε το συμβόλαιο το 2000 έναντι του... ευτελούς ποσού των 750 ευρώ!
Οι δημοπράτες έθεσαν ως πιθανή τελική τιμή τα 22.000 ευρώ. Η λήξη της διαδικασίας συμπίπτει με το τέλος του μήνα και ενώ απομένουν ακόμη περίπου έξι 24ωρα, τα πονταρίσματα έχουν ήδη φτάσει στις 21.000 ευρώ!
Η αλήθεια είναι πως αυτό δεν είναι το πιο ακριβό δημοπρατημένο συμβόλαιο. Υπάρχει εκείνο του θρύλου του μπέιζμπολ Μπέιμπ Ρουθ το οποίο υπέγραψε το 1918 με τους Μπόστον Ρεντ Σοξ.
Πωλήθηκε στις αρχές του μήνα έναντι 760.000 ευρώ. Μία άλλη περίπτωση είναι το πρώτο συμβόλαιο ενός άλλου θρύλου, αυτήν τη φορά στο χόκεϊ, του Γουέιν Γκρέτσκι με τους Έντμοντον Οϊλερς. Το οποίο αποκτήθηκε στην τιμή των 35.000 ευρώ.

 
real.gr
 Επεκτείνεται και στους εργαζoμένους με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου των ΝΠΙΔ το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Εσωτερικών και Οικονομικών.

Σύμφωνα με την ΚΥΑ (2/53212/0022) που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ (Αρ. Φύλλου 2012, 24 Ιουλίου 2014), δικαιούχοι του εν λόγω επιδόματος είναι πλέον (εκτός του μόνιμου προσωπικού σε ΟΤΑ α' και β' βαθμού) οι εργαζόμενοι στις δημοτικές και αναπτυξιακές επιχειρήσεις, καθώς επίσης και στους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) και τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ).

Η ΚΥΑ ορίζει σε 150 ευρώ το μηνιαίο επίδομα για το προσωπικό που απασχολείται στη συγκομιδή και αποκομιδή, μεταφορά, διαλογή, επιστασία, καταστροφή απορριμμάτων, σε συνεργεία συντήρησης και επισκευής των μέσων καθαριότητας και με το πλύσιμο αυτών, καθώς και οι οδοκαθαριστές οι εργάτες αφοδευτηρίων, οι εργάτες επεξεργασίας λυμάτων, οι χειριστές μηχανικών σαρώθρων, οι εργάτες ταφής και εκταφής νεκρών, οι καθαριστές οστών, οι εργάτες και τεχνίτες ασφαλτόστρωσης, οι τοποθετητές μαρμάρων και πλακών, οι κατεργαστές και κόπτες μαρμάρων, οι σφαγείς και εκδορείς ζώων και πτηνών, οι εναερίτες ηλεκτρολόγοι, οι εργάτες και τεχνίτες αποχέτευσης, οι οδηγοί ανοιχτών φορτηγών και βαρέων φορτηγών μεικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και λεωφορείων, οι χειριστές μηχανημάτων έργου, οι νοσηλευτές και νοσοκόμοι.

Μηνιαίο επίδομα ύψους 70 ευρώ δικαιούνται οι χημικοί, βοηθοί χημικοί και αναλυτές οι οποίοι απασχολούνται αποκλειστικά σε εργαστήρια, οι μηχανοτεχνίτες και ηλεκτροτεχνίτες οι οποίοι απασχολούνται στη συντήρηση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων βιολογικού καθαρισμού και μονάδων αφαλάτωσης θαλασσινού νερού, οι συντηρητές μηχανημάτων έργων.

Τέλος, μηνιαίο επίδομα 35 ευρώ δικαιούνται οι φύλακες χώρων υγειονομικής ταφής απορριμμάτων, οι εργάτες καθαριότητας σφαγείων και οι στολιστές νεκρών.

http://www.thestival.gr
Η πιλοτική εφαρμογή προγράμματος που θα στοιχίσει 80 εκατ. ευρώ και θα παρέχει δωρεάν ίντερνετ σε περισσότερες από 150.000 οικογένειες, έχει ήδη αποφασιστεί.
Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας –μετά από συνάντηση του υφυπουργού Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, με αρμόδιους φορείς- είναι η διευκόλυνση της πρόσβασης στο διαδίκτυο ασθενών κοινωνικών ομάδων με την αξιοποίηση κονδυλίων.
Οι δικαιούχοι θα είναι ουσιαστικά όσοι λαμβάνουν το κοινωνικό μέρισμα. Βάσει των αποφάσεων θα μπορούν να αποκτήσουν ή να διατηρήσουν τη σύνδεση τους στο διαδίκτυο μέχρι και τον Οκτώβριο του 2015,αλλά και να αποκτήσουν τον βασικό εξοπλισμό πρόσβασης στο διαδίκτυο και την εξοικείωση με τους υπολογιστές. Γι' αυτό το λόγο προβλέπονται μαθήματα και επιδείξεις στο χώρο τους στη χρήση του Η/Υ και του διαδικτύου, αλλά και εκπαίδευση εξ αποστάσεως όσον αφορά στη βασική χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του διαδικτύου.
news.gr



- Αποχωρούν 4.000 από τους συνολικά 25.000 που βρίσκονται στο πρόγραμμα διαθεσιμότητας-κινητικότητας
- 600 επίορκοι με τελεσίδικες αποφάσεις πειθαρχικών συμβουλίων
- Προσωπικό που δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις για τη μετατροπή της σύμβασης σε αορίστου χρόνου Υπάλληλοι σε καθεστώς διαθεσιμότητας, επίορκοι, εργαζόμενοι σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου των υπουργείων Υποδομών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Πολιτισμού, καθώς επίσης και προσωπικό που δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις για τη μετατροπή της σύμβασης σε αορίστου χρόνου θα αποτελέσουν τη δεξαμενή από την οποία θα προκύψουν οι 6.500 απολύσεις που θα πρέπει να γίνουν μέχρι το τέλος του 2014 στο Δημόσιο.

Σύμφωνα με τον Ελέυθερο Τύπο, οι 6.500 απολύσεις που θα πρέπει να γίνουν μέσα στο επόμενο εξάμημνο θα προέλθουν:
-Από την εκδίκαση πειθαρχικών υποθέσεων
-Απο τους ελέγχους που διεξάγονται από το Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης σχετικά με προσληφθέντες με πλαστά δικαιολογητικά
-Από τους ελέγχους που γίνονται για παράνομες μετατροπές συμβάσεων σε αορίστου χρόνου. Πρόκειται για 35 .000 άτομα που μονιμοποιήθηκαν με το διάταγμα Παυλόπουλου, 5.000 που μονιμοποιήθηκαν με το νόμο Παπανδρέου και 2.000 υπαλλήλους δημοτικών επιχειρήσεων οι οποίες έκλεισαν με τον Καλλικράτη αλλα μεταφέρθηκαν στους δήμους
-Απο όσους βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας- κινητικότητας και δεν θα πετύχουν μετακίνηση σε άλλη υπηρεσία, μέχρι να λήξει το 8μηνο
-Από τη μείωση του προσωπικού σε μεγάλα ΝΠΙΔ


Με βάση τον μέχρι σήμερα προγραμματισμό, έως το τέλος του 2014 θα αποχωρήσουν μεταξύ άλλων υποχρεωτικά από το δημόσιο τομέα:

- 4.000 υπάλληλοι (από τους συνολικά 25.000) οι οποίοι βρίσκονται στο πρόγραμμα της κινητικότητας – διαθεσιμότητας.
- 1.000 εργαζόμενοι από το Δημόσιο, οι οποίοι υπολογίζεται ότι θα απομακρυνθούν, λόγω ανικανότητας, ύστερα από εισήγηση των αρμόδιων υγειονομικών επιτροπών.
- 600 επίορκοι, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα απομακρυνθούν με τελεσίδικες αποφάσεις, με βάση τις υποθέσεις που εξετάζουν τα πειθαρχικά συμβούλια, μετά την επιτάχυνση των διαδικασιών που επιβλήθηκε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου.
- 850 υπάλληλοι από τη μείωση του μεγέθους των νομικών προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου, που εποπτεύει το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Τροφίμων.
- 90 υπάλληλοι από τη μείωση του μεγέθους των νομικών προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου του υπουργείου Πολιτισμού.
newsit.gr
Μήνυση στο ίδιο του το φαν κλαμπ έκαναν οι Duran Duran, για παραβίαση όρων του συμβολαίου συνεργασίας τους.
Τα μέλη του ποπ συγκροτήματος που γνώρισε τεράστια επιτυχία στις δεκαετίες '80 και '90, ισχυρίζονται ότι η εταιρία WorldWide Fan Clubs τούς οφείλει ένα μεγάλο μερίδιο από τα έσοδά της που ανέρχεται στις 40.000 δολάρια, ήτοι 29.690 ευρώ.

Η εταιρεία που εδρεύει στην πολιτεία Ιλινόι των Η.Π.Α., είχε αναλάβει την πλήρη διαχείριση του φαν κλαμπ, κρατώντας αρχείο με στοιχεία για τους θαυμαστές, τις συνδρομές και εγγραφές νέων μελών.

Όμως, το συμβόλαιο που είχαν υπογράψει οι Duran Duran με την εν λόγω εταιρία υποχρέωνε την τελευταία να αποδίδει το 76% των εσόδων της στα μέλη του συγκροτήματος. Στη μήνυση που κατέθεσε το συγκρότημα, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι είχαν γίνει επανειλημμένα προσπάθειες, προκειμένου η εταιρία να διευθετήσει τις οφειλές της.

Προς το παρόν, οι ιδιοκτήτες της εταιρίας αρνήθηκαν να σχολιάσουν το συμβάν σε επικοινωνία που είχαν με το κυρίαρχο ειδησεογραφικό πρακτορείο των Η.Π.Α., «Associated Press».

Μάλιστα, η εταιρία κατηγορείται από το συγκρότημα ότι δεν κράτησε, όπως είχε συμφωνηθεί, ακριβές αρχείο σχετικά με τις δραστηριότητες του φαν κλαμπ από το 2010, όταν άρχισε η συνεργασία τους.

Αυτήν την περίοδο, οι Duran Duran βρίσκονται και πάλι στο στούντιο ετοιμάζοντας το 14ο άλμπουμ τους.

http://www.seleo.gr
«Με το που τους βλέπουμε συνήθως καταλαβαίνουμε από ποια χώρα είναι. Ετσι ξέρουμε τι περίπου ψάχνουν, πώς θα συμπεριφερθούν, τι αναζητούν και πόσα χρήματα θέλουν να ξοδέψουν» δηλώνουν με σιγουριά οι άνθρωποι που το αντικείμενο της δουλειάς τους τούς φέρνει σε επαφή με χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο.

Τα εστιατόρια στο Μοναστηράκι και στην Πλάκα έχουν θέα στην Ακρόπολη, αυτήν την εποχή σχεδόν αποκλειστικά τουρίστες στα τραπέζια τους και τον γύρο, τον μουσακά και τη χωριάτικη σαλάτα στην πρώτη γραμμή παραγγελιών. Το «φολκλόρ» ελληνικό φαγητό, διάσημο και από τις ελληνικές ταβέρνες του εξωτερικού, έχει την τιμητική του, «αν και κάποιοι μοιράζονται τη χωριάτικη σαλάτα στα δύο χωρίς να δίνουν άλλη παραγγελία» μας λένε από την ταβέρνα Οι Μούσες. Από την άλλη, το Γκάζι, χωρίς να είναι από τους «προφανείς» τουριστικούς προορισμούς, έχει αρχίσει να προσελκύει όλο και περισσότερους ξένους επισκέπτες, αφού έχουν... ανακαλύψει και προτείνουν πλέον την περιοχή οι διεθνείς τουριστικοί οδηγοί. «Εδώ δεν θα ζητήσουν μουσακά.

Εδώ σημασία έχει η πρώτη ύλη, που είναι και η ουσία της ελληνικής κουζίνας» εξηγούν από το Butcher's Shop και επισημαίνουν ότι μεγάλη ζήτηση έχει το αρνί, αφού καλύπτει και τις γαστρονομικές ανάγκες των μουσουλμάνων. Ωστόσο, ανεξαρτήτως περιοχής, αυτό που συνδέει όλους σχεδόν τους ξένους πελάτες εστιατορίων είναι ότι δεν τσακώνονται για το ποιος θα κεράσει. Ο καθένας πληρώνει τα δικά του, ενώ σχεδόν πάντα ελέγχουν τον λογαριασμό για το τι έχουν χρεωθεί.

Υπάρχουν όμως και οι ταξιδιώτες των κρουαζιερόπλοιων. «Αυτοί συνήθως δεν αφήνουν λεφτά στην εστίαση καθώς το κόστος της κρουαζιέρας περιλαμβάνει και φαγητό» μας λέει ο Τσάκος Γιάννης που έχει ταβέρνα στην Πειραϊκή. Από την άλλη, οι περιηγητές, όπως επισημαίνει η ξεναγός Σοφία Θεονά, «επισκέπτονται όσο περισσότερα σημεία της Ελλάδας μπορούν και το βασικό τους μέλημα είναι ένας σωστά εκπαιδευμένος ξεναγός, αφού θέλουν να γνωρίσουν καλά τη χώρα. Συχνά μάλιστα», συνεχίζει, «δημιουργούνται στενές προσωπικές σχέσεις με αυτούς τους ανθρώπους».  
Μιλώντας λοιπόν με  τους επαγγελματίες του τουρισμού, αυτό που καταλαβαίνουμε είναι ότι οι τουρίστες, ακόμα και αν έρχονται για πρώτη φορά στη χώρα, προσαρμόζουν τη συμπεριφορά και τις απαιτήσεις τους στα δεδομένα της περιοχής, το στυλ του μαγαζιού όπου θα φάνε, αλλά και στη σημαντικότητα του αρχαίου μνημείου που θα επισκεφτούν.

Αραβες
Πριν από την οικονομική κρίση θεωρούνταν από τους καλύτερους πελάτες. Τώρα είναι συγκρατημένοι με τα έξοδά τους και προσεκτικοί με τα φιλοδωρήματα, ενώ προσπαθούν να είναι διακριτικοί στον χώρο όπου κινούνται. Στα εστιατόρια προτιμούν συχνά συνταγές με αρνί.

Ρώσοι
Μέχρι το 2008 ήταν από τους καλύτερους τουρίστες, αφού ξόδευαν μεγάλα ποσά, ενώ στο εστιατόριο άφηναν συχνά 20 ευρώ φιλοδώρημα. Τώρα δεν σκορπούν υπερβολικά χρήματα και προσπαθούν να είναι πιο διακριτικοί. Επίσης μεγάλο μέρος των ρώσων επισκεπτών συγκινούνται από την Ορθοδοξία που θεωρούν ότι τους συνδέει με εμάς τους Ελληνες.


Γερμανοί
Ρωτούν λεπτομέρειες για την κατάσταση της χώρας, ενώ κάποιοι δείχνουν να κουβαλούν και ένα είδος ενοχής. Ομως υπάρχει και ένα μικρό «σκληροπυρηνικό» ποσοστό που αισθάνεται ότι ο Ελληνας προσπαθεί να τους κλέψει. Είναι ευγενικοί και μπαίνοντας σε ένα εστιατόριο δείχνουν να ξέρουν τι θέλουν. Θα προτιμήσουν ένα καλό κυρίως φαγητό και κρασί, ενώ όταν τελειώσουν το φαγητό τους μαζεύουν τα πιάτα στην άκρη, δείγμα ότι ο σερβιτόρος μπορεί να σηκώσει το τραπέζι. Επίσης συχνά αφήνουν καλό φιλοδώρημα.

Ιταλοί
Αισθάνονται συγγενείς μας και αυτοί από τη Νότια Ιταλία, αν και υστερούν σε κουλτούρα συγκριτικά με τους βόρειους συμπατριώτες τους, νιώθουν ότι στη χώρα μας κατά κάποιον τρόπο αναζητούν τις ρίζες τους. Θεωρούνται οι πιο γαλαντόμοι. Ισως να μην αφήσουν φιλοδώρημα, αλλά θα παραγγείλουν ένα μεγάλο μέρος του καταλόγου. Οι 8 στους 10 Ιταλούς θα ζητήσουν ψάρι και θαλασσινά. Τους εντυπωσιάζει
το ελληνικό λάδι και ζητούν να μάθουν την προέλευσή του και πώς μπορούν να το προμηθευτούν, το μπαλσάμικο της Καλαμάτας και η ρακή.

Ισπανοί
Στην έξοδο για φαγητό μοιάζουν με τους Ελληνες της οικονομικής κρίσης, αφού έχουν κι αυτοί περιορίσει
τα έξοδά τους. Η παραγγελία τους θα είναι μετρημένη, θα επιλέξουν προσεκτικά το μαγαζί όπου θα ξοδέψουν και φυσικά θα ρωτήσουν για την κατάσταση στην Ελλάδα καθώς νιώθουν πολύ κοντά μας.

Βραζιλιάνοι
Kαταναλώνουν οτιδήποτε θυμίζει Ελλάδα. Γενικά οι Λατίνοι νιώθουν ότι έρχονται να ανακαλύψουν μέρος της ιστορίας τους, ενώ είναι  ευαισθητοποιημένοι για την οικονομική κατάσταση της χώρας μας. Οι Βραζιλιάνοι επίσης δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στον μπακαλιάρο σκορδαλιά.

Γάλλοι
Θεωρούνται οι πιο σνομπ και οι πιο απαιτητικοί πελάτες. Πρέπει να πας με τα νερά τους, αλλά ξέρουν και να παραγγείλουν και να φάνε. Η παραγγελία τους θα είναι πολύ αναλυτική και αν αφήσουν φιλοδώρημα
θα είναι πολύ μικρό. Επίσης έχουν ιδιαίτερο, προσωπικό χιούμορ και ενώ δεν είναι όλοι ιδιαίτερα μορφωμένοι, αναζητούν νέους ορίζοντες και τους αρέσει να αναλύουν τα της αρχαίας Ελλάδας.

Αγγλοι
Οταν είναι υψηλού μορφωτικού επιπέδου, αναζητούν την ουσία των πραγμάτων και είναι ανοιχτοί σε νέα δεδομένα. Είναι ευγενικοί, «κύριοι», όπως μας είπαν χαρακτηριστικά, και δείχνουν σεβασμό και ευαισθησία στον χώρο όπου βρίσκονται. Επίσης, όταν είναι αποφασισμένοι ότι θέλουν να φάνε καλά και όχι απλώς πρόχειρα, θα μπουν σε ένα εστιατόριο και θα ξοδέψουν όσα έχουν στην τσέπη, αφήνοντας συνήθως το 5% του λογαριασμού σε φιλοδώρημα. Υπάρχουν όμως και κάποιοι, κυρίως νεαρής ηλικίας, που τους αποφεύγουν όλοι.

Σουηδοί
Είναι ευγενικοί, με υψηλού επιπέδου μόρφωση, αγαπούν τη χώρα και δείχνουν να ανησυχούν για την Ελλάδα. Συνήθως είναι καλοφαγάδες, προτιμούν καλό κρέας και η παραγγελία τους συχνά περιλαμβάνει μόνο φιλέτο.

Αμερικανοί
Είναι ευγενικοί, δεν είναι αφελείς όπως πολλοί θεωρούν, αλλά έχουν μια «χαριτωμένη αθωότητα». Αν και δεν είναι ιδιαίτερα μορφωμένοι, διψάνε για γνώσεις, δείχνουν τεράστιο ενδιαφέρον για την αρχαία Ελλάδα, ακούνε με ευλάβεια, ενθουσιάζονται εύκολα, δεν είναι αλαζόνες, ενώ δηλώνουν κάθετα αντίθετοι με τους Γερμανούς. Αφήνουν το 10% σε φιλοδώρημα, ενώ χαρακτηριστικό τους είναι ότι ακόμα και αν τους σερβιριστεί ένα πολύ καλό κομμάτι κρέας με σάλτσα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ζητήσουν κέτσαπ!

Κινέζοι
Μάλλον οι πλέον ιδιότροποι. Είναι ικανοί, πριν καθήσουν στο τραπέζι, να νεύσουν ανυπόμονα για να εξυπηρετηθούν. Αλλοι τους περιγράφουν ως απρόσωπους. Είναι άτσαλοι στο φαγητό τους και φωτογραφίζουν συνέχεια ό,τι τρώνε. Θα παραγγείλουν 2-3 πιάτα τα οποία θα συνοδεύσουν με τσίπουρο, αλλά στο τέλος δεν ξέρεις αν είναι ευχαριστημένοι αφού πάντα δίνουν την αίσθηση ότι κάτι τους λείπει. Αν και θαυμάζουν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, δεν κατανοούν εύκολα αυτά που μαθαίνουν. Στην Ελλάδα έρχονται γιατί το θεωρούν trendy.
tanea.gr
Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν και το Εθνικό Συμβούλιο Επιστήμης & Τεχνολογίας της Αργεντινής ανακάλυψαν γιατί επιστρέφουν τα κιλά που χάνουμε μετά από την επιτυχημένη ολοκλήρωσης μίας δίαιτας.

Σύμφωνα με όσα δημοσιεύθηκαν στην «Επιθεώρηση Κλινικής Έρευνας» (JCI) ίσως να μη φταίμε απόλυτα εμείς, αλλά η παχυσαρκία που έχει τη δυνατότητα να επαναρυθμίζει τον μηχανισμό «φυσιολογικού» βάρους του οργανισμού, αφήνοντάς τον σε μονίμως αυξημένα επίπεδα.
Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι το νέο «φυσιολογικό» βάρος είναι αυτό της παχυσαρκίας, με αποτέλεσμα να σαμποτάρεται κάθε απόπειρα διαφυγής από τα πλαίσια που ο οργανισμός θεωρεί πλέον «φυσιολογικά».
Όσο περισσότερο καιρό, μάλιστα, έχει κανείς τα περιττά κιλά, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες το πρόβλημα να γίνει μη αναστρέψιμο.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν για τα πειράματά τους γενετικά τροποποιημένα ποντίκια, ώστε να παρακολουθήσουν την απώλεια βάρους σε διάφορα στάδια και ηλικίες.
«Η μελέτη μας δείχνει ότι η παχυσαρκία αποτελεί έως ένα βαθμό μία αυτο-διαιωνιζόμενη διαταραχή», δήλωσε η επικεφαλής ερευνητής και καθηγήτρια Μοριακής Φυσιολογίας του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, δρ Μάλκολμ Λόου.
Τα νέα ευρήματα ενισχύουν ακόμα περισσότερο την ανάγκη για πρώιμες παρεμβάσεις, προκειμένου να αποφευχθεί μία ασθένεια που μπορεί να κρατήσει μια ζωή.

http://www.onmed.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!