Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018


Το γύρο των διεθνών ΜΜΕ κάνει η είδηση της παραίτησης του Νίκου Κοτζιά από το υπουργείο Εξωτερικών.
Ρωσικό πρακτορείο Sputnik
Το ρωσικό πρακτορείο «Sputnik» αναφέρει ότι ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας, Νίκος Κοτζιάς, παραιτήθηκε μετά από διαμάχη στην κυβέρνηση συνασπισμού του Αλέξη Τσίπρα σε σχέση με τη συμφωνία για το νέο όνομα της Μακεδονίας.
Μετά από διαφωνία στο πλαίσιο της ελληνικής κυβέρνησης, ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς αποφάσισε να εγκαταλείψει τη θέση του, ενημέρωσε το γραφείο του Έλληνα πρωθυπουργού.
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αποδέχθηκε την παραίτηση του επικεφαλής της διπλωματίας και θα αναλάβει τα καθήκοντά του για να «συμβάλει στην υλοποίηση της συμφωνίας», που υπέγραψε τον Ιούνιο, με τον Σκοπιανό ομόλογό του, Ζόραν Ζάεφ για το νέο όνομα Μακεδονία, διαβάζει η δήλωση.
Γαλλική εφημερίδα «Ouest-France»
«Για παραίτηση-έκπληξη στην κυβέρνηση Τσίπρα» κάνει λόγο η γαλλική εφημερίδα «ouest-france».
«O επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας που συνήψε τη συμφωνία των Πρεσπών με τα Σκόπια ανακοίνωσε την παραίτησή του… Τα ελληνικά ΜΜΕ σχολιάζουν πως η αποχώρηση του Έλληνα υπουργού Εξωτερικών ανακοινώθηκε στο πλαίσιο εσωτερικών εντάσεων στην κυβέρνηση σχετικά με τη συμφωνία που υποτίθεται ότι θα θέσει τέλος στη διαμάχη μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ… Ο Έλληνας πρωθυπουργός της Ελλάδος έκανε δεκτή την παραίτηση του Νίκο Κοτζιά και θα αναλάβει αυτός το υπουργείο Εξωτερικών».
Γαλλική εφημερίδα «Le Figaro»
«O Tσίπρας δηλώνει αποφασισμένος ότι θα επιτευχθεί η συμφωνία των Πρεσπών παρά την παραίτηση του επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας», αναφέρει η γαλλική εφημερίδα «Le Figaro» σχολιάζοντας την αποχώρηση του Νίκου Κοτζιά από το υπουργείο Εξωτερικών.




Πολλοί από εμάς έχουμε … επισκεφθεί το Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, και έχουμε θαυμάσει τον τεράστιο καλλιτεχνικό πλούτο που φυλάσσεται σ΄αυτό το Μουσείο.
Ο επισκέπτης μένει έκθαμβος και άφωνος μπροστά σε έργα τέχνης που έχουν δημιουργήσει μεγάλοι καλλιτέχνες απ’ όλο τον κόσμο, όπου η αρμονία, το αισθητικό κάλλος, και η τεχνική αρτιότητα αποτυπώνονται στο καμβά, στο μπρούντζο και στο μάρμαρο.

Ένα από τα πιο σημαντικά έργα τέχνης, που η διεύθυνση του Μουσείου προβάλλει με ιδιαίτερο καμάρι, είναι το μαρμάρινο άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου, ένα έργο που δεν έχει με ακρίβεια προσδιοριστεί από ποιον καλλιτέχνης έχει φιλοτεχνηθεί.

Το άγαλμα βρέθηκε το 1820 στη κατεχόμενη από την Οθωμανική Αυτοκρατορία Μήλο.

Αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι ότι το άγαλμα πουλήθηκε από τους Τούρκους στους Γάλλους και οι Γάλλοι για να το φυγαδεύσουν στο Παρίσι μετά την αγορά του, το φόρτωσαν σε ένα καράβι. Όταν οι Έλληνες της Μήλου πληροφορηθήκαν ότι το άγαλμα θα έφευγε από το νησί, ξεσηκώθηκαν για να αποτρέψουν τη φυγή του, κι’ αυτό, γιατί το θεωρούσαν μέρος του Πολιτισμού τους. Τέτοια ήταν η αντίδραση που οι Γάλλοι πυροβόλησαν και σκότωσαν μερικούς Έλληνες.

Όταν τελικά το άγαλμα φορτώθηκε στο πλοίο, οδηγήθηκε πρώτα στον Πειραιά πριν ταξιδέψει για τη Γαλλία. Κάποιοι από τους ‘Ελληνες της Μήλου πήγαν στον Πειραιά για να σταματήσουν την αρπαγή του αγάλματος.

Όπως γράφει ο Έλληνας ιστορικός Δημήτρης Φωτιάδης στην εξάτομη «Ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης του 1821»:
Στον Πειραιά όταν μαθεύτηκε το γεγονός μαζεύτηκαν στην προκυμαία πάνα από χίλιοι άνθρωποι που προσπαθούσαν να ματαιώσουν την αρπαγή του αγάλματος. Τέτοια ήταν η αντίδραση, που συγκρουστήκαν με το γαλλικό πλήρωμα του πλοίου και τα τουρκικά στρατεύματα. Το αποτέλεσμα ήταν τραγικό. Πάνω από 200 Έλληνες πέσανε νεκροί και τελικά το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου φυγαδεύτηκε στη Γαλλία. (μάλιστα λέγεται ότι το ένα χέρι του αγάλματος μέσα στη δίνη της συμπλοκής έπεσε στη θάλασσα και χάθηκε).

Αυτοί λοιπόν οι «αμόρφωτοι» Έλληνες ψαράδες και αγρότες δώσανε τη μάχη της αξιοπρέπειας δίνοντας ακόμα και τη ζωή τους για να υπερασπιστούν το Πολιτισμό τους.Μπορεί να μην ήταν μορφωμένοι, μπορεί να μην γνώριζαν από Τέχνη όμως ένιωθαν βαθειά μέσα τους ότι το άγαλμα αυτό ήταν μέρος της ιστορίας τους, μέρος της Πολιτιστικής τους παρακαταθήκης που τους είχαν αφήσει οι πρόγονοι τους. Αυτή η τραγική ιστορία επιμελώς παρασιωπάτε για ευνόητους λόγους. Έτσι αν κάποια στιγμή επισκεφθείτε το Μουσείο του Λούβρου και θαυμάσετε την Αφροδίτη της Μήλου, θυμηθείτε ότι και σ΄αυτή την περίπτωση οι κυρίαρχες δυνάμεις της εποχής εκείνης άρπαξαν αυτό το θαυμάσιο άγαλμα που οι Έλληνες το πότισαν με αίμα

Ένα εκατομμύριο λίρες αποζημίωση διεκδικεί σε δικαστήριο της Βρετανίας η Κλερ Μπάσμπι, μια 46χρονη μητέρα τεσσάρων παιδιών που έμεινε παράλυτη το 2013, όταν έπεσε από το super king size κρεβάτι της κατά τη διάρκεια μιας σεξουαλικής πράξης.
Η Βρετανίδα ισχυρίζεται ότι το ατύχημά της, που της προκάλεσε μόνιμη βλάβη στην σπονδυλική στήλη, καθηλώνοντάς την στο αναπηρικό καροτσάκι, προκλήθηκε από ένα ελάττωμα του τεράστιου κρεβατιού που είχε αγοράσει, το οποίο δημιουργούσε μια επικίνδυνη κλίση.
Ειδικότερα, υποστηρίζει ότι ορισμένα εξαρτήματα που έλειπαν από το έπιπλο κατά την παράδοσή του, είχαν ως αποτέλεσμα να μην συναρμολογηθεί σωστά, και έτσι να είναι χαμηλότερο κατά 4 εκατοστά από τη μία πλευρά.
Η γυναίκα ζητά τώρα από την εταιρεία που της πούλησε το κρεβάτι να της καταβάλει το ποσό του 1 εκατομμυρίου λιρών (1,13 εκατ. ευρώ), τόσο για την κάλυψη των ιατρικών της δαπανών όσο και για την ψυχική οδύνη που υπέστη.
Σύμφωνα με την χθεσινή κατάθεση της γυναίκας στο δικαστήριο, όταν συνέβη το ατύχημα βρισκόταν στη μέση του κρεβατιού, γονατισμένη πάνω από το σώμα του τότε συντρόφου της, και ασκούσε πάνω του μια σεξουαλική πράξη. Όταν πήγε να μετακινηθεί λίγο πάνω στο στρώμα, η κλίση του κρεβατιού είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί στο πάτωμα. «Ένιωσα ένα ισχυρό χτύπημα στο κεφάλι και ακουσα το σώμα μου να σπάει σε κομμάτια». είπε η γυναίκα στη συγκλονιστική κατάθεσή της στο δικαστήριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία κατασκευής του κρεβατιού αρνείται κατηγορηματικά τις κατηγορίες και ισχυρίζεται ότι το κρεβάτι παραδόθηκε στην ενάγουσα με όλα του τα εξαρτήματα.

Μία γυναίκα άρχισε να τρέχει σε εμπορικό μέσα σε κέντρο της Κίνας και έπεσε μέσα στη γυάλινη δεξαμενή με τους καρχαρίες που διακοσμούσε το χώρο. Το περιστατικό κατέγραψε κάμερα ασφαλείας.
Σε δευτερόλεπτα άντρες της ασφάλειας έχουν φτάσει στο σημείο και δύο από αυτούς πέφτουν στη δεξαμενή, προκειμένου να ανασύρουν την κοπέλα και να την προφυλάξουν από τους καρχαρίες.
Η πόρτα της δεξαμενής έτυχε να είναι ανοικτή, καθώς ήταν η ώρα που οι υπάλληλοι του εμπορικού κέντρου έριχναν τροφή στους καρχαρίες. Η διοίκηση του εμπορικού κέντρου, ωστόσο, επεσήμανε ότι το σημείο εκείνο είναι απαγορευμένο.
Γιατί μπλέκονται τα ακουστικά μας; Απαντούν οι επιστήμονες!
Ένα από τα πιο συνηθισμένα και συνάμα εκνευριστικά καθημερινά περιστατικά που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι το ξεμπέρδεμα των καλωδίων από τα ακουστικά μας.
Όσο και να το προσέξεις, ό,τι κι αν κάνεις, στο τέλος θα καταλήξεις με έναν περιποιημένο κόμπο και δεν υπάρχουν και πολλά που μπορείς να κάνεις. Τουλάχιστον τώρα έχουμε απάντηση στον γρίφο αυτό.
Ομάδα φυσικών έχει απαντήσει στο ερώτημα από το 2007, αν και το ίντερνετ τώρα το ανακάλυψε. Οι επιστήμονες άρχισαν να παίζουν με σχοινιά διαφορετικής σκληρότητας μέσα σε ένα κουτί και βρήκαν πως «περίπλοκοι κόμποι σχηματίζονται μέσα σε δευτερόλεπτα». Όσο πιο άκαμπτο βέβαια το κορδόνι, τόσο πιο δύσκολα γινόταν κόμπο.
Αφού επιβεβαίωσαν τη διαισθητική αυτή αλήθεια, λένε πως όταν κουνιέται ένα σχοινί, τείνει να σχηματίζει πηνίο, με την ελεύθερη άκρη του να τυλίγεται γύρω από το σχοινί, σαν να πρόκειται για αργαλειό δηλαδή. Για «πλέξη ή ύφανση» κάνουν ρητά λόγο, για μια ιδιότητα εγγενή σε κάθε κορδόνι, σχοινί και καλώδιο.

de4fc7b25bc3b926ec590bc43ecfa842.jpg
«Είναι πολύ γνωστό πως ένα σχοινί που προωθείται τείνει να σχηματίζει κόμπους, αλλά οι παράγοντες που ελέγχουν τον ''αυθόρμητο'' σχηματισμό των κόμπων δεν είναι σαφείς.
Εκτελέσαμε πειράματα... και βρήκαμε πως περίπλοκοι κόμποι σχηματίζονται μέσα σε δευτερόλεπτα».
Πρόκειται λοιπόν για αναπόδραστη αλήθεια, τα ακουστικά μας είναι καταδικασμένα να γίνονται κόμπος ότι κι αν κάνουμε!


Μέσω της λειτουργίας αυτής θα εντοπίζεται οποιοδήποτε στοιχείο ενδέχεται να θεωρηθεί παρενόχληση και αυτόματα θα ενημερώνεται η εταιρεία για το περιεχόμενο, το οποίο στη συνέχεια θα ελέγχει μια ομάδα αρμόδια για τη λειτουργία του ιστότοπου, ανακοίνωσε ο Άνταμ Μόσερι επικεφαλής του Instagram.
«Η εξέλιξη αυτή θα μας βοηθήσει να εντοπίζουμε και να αφαιρούμε πολύ περισσότερες αναρτήσεις», πρόσθεσε. «Είναι ένα επιπλέον βασικό στάδιο καθώς πολλοί άνθρωποι που πέφτουν θύματα παρενόχλησης μέσω του Διαδικτύου ή που την εντοπίζουν δεν το αναφέρουν», εξήγησε ο ίδιος.
Η εφαρμογή της λειτουργίας αυτής θα ξεκινήσει σταδιακά τις επόμενες εβδομάδες.

Μία αιτία που η εποχή του Διαδικτύου των Πραγμάτων έρχεται με πιο αργό βηματισμό από τον επιθυμητό, είναι η δυσκολία το κάθε αντικείμενο να αποκτήσει μια κεραία, έτσι ώστε να συνδέεται ασύρματα στο διαδίκτυο.
Οι ερευνητές των Τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υλικών & Μηχανικής του Πανεπιστημίου Ντρέξελ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science Advances", ανέπτυξαν ένα δισδιάστατο μεταλλικό νανο-υλικό με την ονομασία MXene, το οποίο μπορεί να ψεκασθεί με σπρέι σε μια επιφάνεια και να δημιουργήσει πάνω της μια πολύ λεπτή και αόρατη κεραία.
Η λεπτότερη έως τώρα κεραία από MXene είναι μόνο 62 νανόμετρα (δισεκατομμυριοστά του μέτρου), περίπου 1.000 φορές πιο λεπτή από ένα φύλλο χαρτί. Οι ψεκασμένες κεραίες λειτουργούν εξίσου καλά με τις πολύ μεγαλύτερες σημερινές κεραίες, που χρησιμοποιούνται στις κινητές συσκευές και στα μόντεμ-ρούτερ ασύρματης σύνδεσης.
«Πρόκειται για μια πολύ συναρπαστική ανακάλυψη, επειδή υπάρχει μεγάλο δυναμικό γι' αυτού του είδους την τεχνολογία. Η δυνατότητα να ψεκάζεις μια κεραία πάνω σε μια εύκαμπτη επιφάνεια ή να την κάνεις διαφανή, σημαίνει ότι θα μπορούμε να στήσουμε δίκτυα σε πολλά νέα μέρη και έτσι να αναπτυχθούν νέες εφαρμογές και νέοι τρόποι συλλογής δεδομένων, που ούτε καν είναι δυνατό να φαντασθούμε σήμερα», δήλωσε ο καθηγητής Καπίλ Νταντεκάρ του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών.
«Η νέα τεχνολογία θα επιτρέψει την πραγματικά αφανή ενσωμάτωση των κεραιών στα καθημερινά αντικείμενα, πράγμα ζωτικό για το αναδυόμενο Διαδίκτυο των Πραγμάτων», πρόσθεσε.
Το MXene (από καρβίδιο του τιτανίου) ανακαλύφθηκε το 2011 και έκτοτε μελετώνται οι ιδιότητές του. Μεταξύ άλλων, μπορεί να διαλυθεί σε νερό, ώστε να χρησιμοποιηθεί σε μορφή μελανιού (για την εκτύπωση της κεραίας) ή βαφής (για σπρέι). Είναι ένα υλικό με εξαιρετική αγωγιμότητα ηλεκτρικού ρεύματος, κάτι που τους επιτρέπει να μεταδίδει ραδιοσήματα, ακόμη κι αν η κεραία δεν είναι τίποτε περισσότερο από ένα λεπτότατο επίστρωμα πάνω σε ένα αντικείμενο.
«Ακόμη και διαφανείς αντένες με πάχος μόλις μερικών δεκάδων νανομέτρων είναι ικανές να επικοινωνούν αποτελεσματικά», δήλωσε η ερευνήτρια 'Αζια Σαρίτσεβα.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η κεραία από MXene είναι πολύ καλύτερη από τις πειραματικές κεραίες από άλλα δισδιάστατα υλικά: π.χ. 50 φορές καλύτερη σε σχέση με τις κεραίες από γραφένιο και 300 φορές ανώτερη σε σχέση με τις κεραίες από μελάνι αργύρου, όσον αφορά την ποιότητα της ασύρματης μετάδοσης.

Μπορεί ακόμη να αναζητήσει σε αυτόν τα σύμβολα που παραπέμπουν τους επιστήμονες στη θεά του έρωτα, τη Μινωϊκή Αστάρτη, στην προσπάθειά τους να αποκρυπτογραφήσουν το μυστηριώδες κείμενο. Και όλα αυτά χωρίς να κινδυνεύει να σπάσει ή να πέσει από τα χέρια του επισκέπτη, ένα σπάνιο αρχαιολογικό εύρημα, που δημιουργήθηκε τη δεύτερη χιλιετία π.Χ.
«Όλα τα παραπάνω είναι εφικτά χάρη στην Έξυπνη Προθήκη, μια οθόνη στην οποία παρουσιάζεται η εικόνα του Δίσκου της Φαιστού. Το σύστημα δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να αλληλεπιδράσει με το έκθεμα, χωρίς καν να το αγγίζει, κουνώντας απλώς τα δάχτυλά του. Οι κινήσεις αυτές ανιχνεύονται από έναν αισθητήρα που είναι τοποθετημένος μπροστά στην οθόνη. Οι κινήσεις των δακτύλων προς τα αριστερά, δεξιά, προς τα πάνω ή προς τα κάτω αλλά και περιστροφικά ουσιαστικά επιτρέπουν στο χρήστη να πλοηγηθεί σε μια διαδραστική εφαρμογή που επαυξάνει με ψηφιακό τρόπο την εξερεύνηση ενός στατικού αντικειμένου. Έτσι μπορεί να περιστρέψει το δίσκο, να μεγεθύνει τμήματά του, να δει πληροφορίες, φωτογραφικό υλικό, κείμενο και βίντεο σχετικό με το εύρημα», εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Αστέριος Λεωνίδης, μεταδιδακτορικός υπότροφος του Εργαστηρίου Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου – Υπολογιστή, που ιδρύθηκε από τον Επικεφαλής του Προγράμματος Διάχυτης Νοημοσύνης Καθηγητή Κωνσταντίνο Στεφανίδη, στο Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης.
 
Στο ερώτημα γιατί μια τέτοια εφαρμογή είναι πραγματικά χρήσιμη, απαντά ότι μπορεί ένα τέτοιο σύστημα να εγκατασταθεί σε ένα μουσείο, δίπλα στο πραγματικό έκθεμα, το οποίο ενδεχομένως είναι τόσο μικρό, που δύσκολα θα διέκρινε κανείς τις λεπτομέρειές του. Είναι, επίσης, πιθανό, να είναι τοποθετημένο με τέτοιο τρόπο, ώστε κανείς να μην μπορεί να δει την άλλη του όψη. Σε κάθε περίπτωση, είναι τόσο πολύτιμο που δεν θα ήταν δυνατόν να επιτρέπεται στους επισκέπτες ενός μουσείου να το ακουμπήσουν για να το περιεργαστούν.
Ο δίσκος της Φαιστού
«Άλλωστε, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης έχει εγκατασταθεί από το 2010 ένα αντίστοιχο σύστημα που βρίσκεται δίπλα σε κρατήρα του σημαντικού αρχαϊκού αγγειογράφου Λυδού. Το σύστημα αυτό επιτρέπει στον επισκέπτη να δει λεπτομέρειες από την πίσω όψη του κρατήρα που δεν είναι ορατή στο κοινό. Η διαφορά της τεχνολογίας που χρησιμοποιήθηκε σε εκείνο το σύστημα από τη σημερινή τεχνολογία της Έξυπνης Προθήκης είναι ότι η τελευταία επιτρέπει στον χρήστη να περιεργάζεται το εύρημα χωρίς να το αγγίζει, έχει, δηλαδή, το χαρακτηριστικό της διάδρασης με χειρονομίες», τονίζει, από την πλευρά του, το μέλος του Εργαστηρίου Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου – Υπολογιστή του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, Μιχάλης Σηφάκης.
Το σύστημα της Έξυπνης Προθήκης με την τεχνολογία ανίχνευσης της κίνησης των χεριών εφαρμόζεται για πρώτη φορά και σύμφωνα με τους δημιουργούς του, προσφέρει ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει οποιοδήποτε αρχαιολογικό εύρημα ή αντικείμενο. «Το σύστημα αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος διάχυσης νοημοσύνης του Ινστιτούτου Πληροφορικής και έχει στόχο την ανάπτυξη καινοτόμων ανθρωποκεντρικών τεχνολογιών και γενικότερα ‘έξυπνων’ περιβαλλόντων», επισημαίνει ο κ. Λεωνίδης. Παράλληλα γνωστοποιεί ότι ήδη δημιουργήθηκε μια σειρά από πρωτότυπα διαδραστικά συστήματα που αξιοποιούν τις τεχνολογίες αιχμής και συνδυάζουν την πληροφόρηση με την ψυχαγωγία, την εκπαίδευση, την τέχνη, το εμπόριο, τη διαφήμιση, την υγεία, το ‘έξυπνο σπίτι’ ή το ‘έξυπνο γραφείο’.
Δίσκος της Φαιστού
Αναφερόμενη στους στόχους του Ινστιτούτου Πληροφορικής, το μέλος του Εργαστηρίου Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου – Υπολογιστή, Ειρήνη Κοντάκη, αναφέρει ότι αυτοί είναι να γίνουν προσιτές στο ευρύ κοινό οι τεχνολογίες διάχυτης νοημοσύνης μέσα από προσωρινές και μόνιμες εγκαταστάσεις σε δημόσιους χώρους. «Το 2010 ολοκληρώθηκε η πρώτη εγκατάσταση συστημάτων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και ακολούθησαν άλλες, όπως αυτές στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης. Ξεκινώντας από την πόλη του Ηρακλείου συνεχίσαμε προς την Χερσόνησο και επεκτεινόμαστε», σχολιάζει.
Για περισσότερα από 150 διαφορετικά διαδραστικά συστήματα σε πάνω από 50 εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, κάνει λόγο ο κ. Λεωνίδης και σημειώνει ενδεικτικά ότι πριν από δύο χρόνια εγκαταστάθηκαν δύο συστήματα στο Ζάππειο Παρθεναγωγείο Κωνσταντινουπόλεως, όπου λειτουργεί σχολείο όλων των βαθμίδων για παιδιά που έχουν ελληνικές ρίζες αλλά δεν είναι η ελληνική η μητρική τους γλώσσα. «Αναπτύξαμε δύο συστήματα εκπαιδευτικά και παράλληλα ψυχαγωγικά μέσα από τα οποία τα παιδιά μπορούν να βοηθηθούν στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας μέσα από απλές εκφράσεις ή προτάσεις», προσθέτει.
Η Έξυπνη Προθήκη για τον Δίσκο της Φαιστού παρουσιάστηκε πρόσφατα σε διεθνές συνέδριο στις ΗΠΑ αλλά και στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης μαζί με μια εφαρμογή διαδραστικής πλοήγησης σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας. Η εφαρμογή αυτή επιτρέπει στους χρήστες να πλοηγηθούν στο κτίριο Διάχυτης Νοημοσύνης, στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας. «Η φιλοσοφία του συγκεκριμένου συστήματος έγκειται στην προσομοίωση εικονικών περιβαλλόντων, όπου με την αλληλεπίδραση μέσω χειρονομιών, δίνεται η δυνατότητα σε οποιοδήποτε χρήση να μεταφερθεί σε χώρους που ίσως δεν είναι εφικτό. Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο τόσο για άτομα με δυσκολίες και αναπηρίες που δεν έχουν πρόσβαση σε όλους τους χώρους όσο και για άτομα που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές. Επομένως, τέτοιες τεχνολογίες μπορούν ενδεικτικά να αξιοποιηθούν σε μουσεία, ιδρύματα πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και στον χώρο της εκπαίδευσης», τονίζει η κ. Κοντάκη.
Στο ίδιο πνεύμα, άλλωστε, δημιουργήθηκαν από το Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας και άλλες εφαρμογές, όπως ένα σύστημα για άτομα με προβλήματα όρασης που καθιστά προσβάσιμο σε αυτά το σύνολο των βιβλίων του δημοτικού και του γυμνασίου, διαδικτυακές πύλες πλήρως προσβάσιμες από ανθρώπους με αναπηρίες κ.α.
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!