Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2015


Η Στουτγκάρδη θέλει επιτέλους να αποβάλει τον τίτλο της πόλης με τον πιο μολυσμένο αέρα στη Γερμανία. Εδώ και χρόνια παλεύει ο δήμος να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με τα αυξημένα επίπεδα μικροσωματιδίων και διοξείδιο του αζώτου. Μέχρι τώρα όμως τα αποτελέσματα δεν είναι ικανοποιητικά.

Σε ορισμένους δρόμους έχει επιβληθεί ανώτατο όριο ταχύτητας 40χλμ την ώρα, απαγόρευση διόδου μεγάλων φορτηγών ενώ έχει δημιουργηθεί και μια ειδική περιβαλλοντική ζώνη. Σήμερα όμως η γνωστή γερμανική πόλη για την αυτοκινητοβιομηχανία της παίρνει πιο δυναμικά μέτρα.

Από τον ερχόμενο Ιανουάριο θα λειτουργεί συναγερμός μικροσωματιδίων ο οποίος θα γνωστοποιείται από το ραδιόφωνο αλλά και από ειδικές ταμπέλες αναγγελίας.

Προβλήματα με μολυσμένο αέρα αντιμετωπίζουν και άλλες γερμανικές πόλεις όπως είναι το Βερολίνο, η Φρανκφούρτη ή η Λειψία. Πουθενά όμως στη Γερμανία δεν ξεπερνιέται τόσο συχνά το επιτρεπόμενο όριο των μικροσωματιδίων.

Για την περιβαλλοντική εταιρεία Γερμανική Περιβαλλοντική Βοήθεια (DUH), η εθελοντική αποχή από τη χρήση αυτοκινήτου, και αντ΄ αυτού να χρησιμοποιούνται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, δεν είναι ικανοποιητική. Σύμφωνα με την γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση θα πρέπει να μειωθεί δραστικά η κυκλοφορία.

Όπως δηλώνει ο επικεφαλής της οργάνωσης Γιούγκεν Ρες θα πρέπει να ισχύσει η κυκλοφορία των μονών και των ζυγών, όπως συμβαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Μια έξυπνη εφαρμογή για το περιβάλλον

Ο Βίνφριντ Χέρμαν, Πράσινος πολιτικός και υπουργός Περιβάλλοντος στο κρατίδιο της Βάδης Βυρτεμβέργης, επικρίθηκε πολλές φορές για την πρόταση του να επιβάλει διόδια στο κέντρο της πόλης. Τώρα το απέσυρε.

Ο επίσης Πράσινος Δήμαρχος της Στουτγκάρδης Φριτζ Κουν δήλωσε πως δεν πρόκειται να μείνει μόνο στα μέτρα που θα εφαρμόζονται εθελοντικά και κάλεσε το Βερολίνο να αλλάξει τη νομοθεσία και να επιτρέπει την δημιουργία διοδίων στην πόλη καθώς και την επιβολή ειδικών εισφορών για την πρόκληση καυσαερίων.

Ο Γιούγκεν Ρες από την οργάνωση Γερμανική Περιβαλλοντική Βοήθεια (DUH) είχε επικρίνει πολλές φορές στο παρελθόν την αυτοκινητοβιομηχανία Daimler.

Ωστόσο μια θυγατρική της μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας, η εταιρεία Moovel έχει φτιάξει μια ειδική εφαρμογή σύμφωνα με την οποία ο ενδιαφερόμενος μπορεί να διευκολυνθεί και να βρει ποιος είναι ο πιο γρήγορος και εύκολος τρόπος να πάει στον προορισμό του με λεωφορείο, ταξί, τρένο, τραμ ή carsharing.

Κατ' αρχάς πάντως τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στο εάν θα πετύχει στην πράξη ο συναγερμός μικροσωματιδίων. Το ανώτατο όριο ύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι 50 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο.

ΠΗΓΗ: DEUTSCHE WELLE

Οι φιλόζωοι το ξέρουν καλά: οι γάτες δεν είναι σκύλοι. Θέλουν τον χώρο, τον χρόνο και την απομόνωσή τους. Εχουν τους δικούς τους ρυθμούς και πλησιάζουν τους ιδιοκτήτες τους για «γλύκες» μόνο όταν αυτές το επιθυμούν.

Νέα μελέτη αμερικανών ειδικών έδειξε ότι η συγκεκριμένη - «απόμακρη» κατά πολλούς - συμπεριφορά είναι αυτή που χαρίζει στη γάτα τρία επιπλέον χρόνια ζωής συγκριτικά με τον σκύλο ανεβάζοντας έτσι το προσδόκιμό της στα 15 έτη. Σύμφωνα με τους ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα, τα νέα ευρήματα έρχονται να αντικρούσουν προηγούμενες θεωρίες κατά τις οποίες τα μεγαλύτερα είδη του ζωικού βασιλείου ζουν περισσότερο από τα μικρότερα.

Γάτες ετών 15

Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι, ενώ οι σκύλοι είναι κοινωνικά όντα και κινούνται συνήθως σε αγέλες, οι γάτες τείνουν να απομονώνονται, γεγονός όμως που τις προστατεύει καθώς περιορίζει σημαντικά τον κίνδυνο μετάδοσης ασθενειών. Επιπλέον είδαν ότι οι γάτες μπορεί να μην έχουν τα δυνατά σαγόνια των σκύλων, είναι όμως εξοπλισμένες με σουβλερά νύχια και εντυπωσιακή ευκινησία, ικανά να κατατροπώσουν ακόμη και τον πιο επικίνδυνο εχθρό.
«Οι γάτες κινδυνεύουν λιγότερο από θηρευτές καθώς είναι... πάνοπλες» αναφέρει ο δρ Στιβ Οστάντ. «Αν έχετε προσπαθήσει ποτέ να σηκώσετε γάτα την ώρα που εκείνη δεν ήθελε αγκαλιά, μάλλον θα έχετε ήδη ανακαλύψει το "οπλοστάσιό" της, κάτι που οι σκύλοι δεν έχουν. Οι σκύλοι μπορούν κι αυτοί να αγριέψουν αλλά έχουν ως μόνο όπλο το στόμα τους».

Νέες ράτσες «ψαλιδίζουν» τη σκυλίσια ζωή

Ενώ οι σκύλοι είναι κοινωνικά όντα, οι γάτες τείνουν να απομονώνονται, γεγονός που τις προστατεύει καθώς περιορίζει σημαντικά τον κίνδυνο μετάδοσης ασθενειών

Τα χαρακτηριστικά αυτά θεωρεί ο ειδικός ότι έχουν παίξει σημαντικό ρόλο εξελικτικά ως προς τη διαμόρφωση του προσδόκιμου ζωής της γάτας. Κάπως έτσι, κατά τους επιστήμονες, ο μέσος όρος ζωής του σκύλου αγγίζει τα 12 έτη ενώ της γάτας εκτείνεται ως τα 15.

Οι ίδιοι πιστεύουν ότι στην περίπτωση των σκύλων οι διασταυρώσεις που πραγματοποιούνται τελευταία με πιο «εξωτικές» φυλές, οι οποίες ενδεχομένως να είναι ευάλωτες σε σοβαρά θέματα υγείας, έχουν στοιχίσει στον καλύτερο φίλο του ανθρώπου αρκετά χρόνια ζωής.

«Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε επέμβει στις γάτες τόσο όσο στην περίπτωση των σκύλων. Για παράδειγμα, αν συγκρίναμε έναν μέσο σκύλο με έναν μέσο λύκο, οι διαφορές θα ήταν τεράστιες, τόσο από πλευράς μεγέθους όσο και από πλευράς συμπεριφορών. Κάποιες αλλαγές παρατηρούνται με την πάροδο των ετών στις γάτες, ωστόσο δεν θα δούμε ποτέ ενήλικες γάτες σε μέγεθος φλιτζανιού ή σε μέγεθος γίγαντα» αναφέρει ο δρ Οστάντ, υπογραμμίζοντας την «τρέλα» των διασταυρώσεων που έχουν γεννήσει μια σειρά «προβληματικές» ράτσες σκύλων με σοβαρά προβλήματα υγείας.

«Προσωπικά νομίζω ότι συμπαθώ περισσότερο τους σκύλους» παραδέχεται ο ίδιος. Προτού στραφεί στη Βιολογία ο δρ Οστάντ είχε ασχοληθεί αρκετά χρόνια με την εκπαίδευση λιονταριών. «Τα λιοντάρια μου θυμίζουν σκύλους, είναι πολύ κοινωνικά ζώα και μπορεί κανείς να τα καταλάβει πολύ πιο εύκολα σε σχέση με μια γάτα. Θεωρώ λοιπόν τα λιοντάρια "επίτιμους" σκύλους» προσθέτει.

Σύμφωνα με τη δημοσίευση των ειδικών στο περιοδικό «Science», η κατανόηση της διαδικασίας της γήρανσης θα μπορούσε να οδηγήσει στην παράταση του προσδόκιμου ζωής τόσο των κατοικιδίων όσο και του ίδιου του ανθρώπου.

Πηγή: tovima.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!