Πέμπτη, 16 Μαρτίου 2017

Πουματσανγκτάγνκ: Γιατί εδώ είσαι τυχερός αν ζήσεις πάνω από τα 50;
Μόλις τρία χρόνια αφού εγκαταστάθηκε στην Πουματσανγκτάγνκ, την κινεζική κωμόπολη με το μεγαλύτερο υψόμετρο, ο Κελτζάνγκ Τσολά έχει ήδη εμφανίσει σημάδια γήρανσης – σημαντική επιδείνωση της μνήμης, απώλεια μαλλιών και βάρους. Ως γραμματέας του κόμματος σε μια μικρή πόλη όπου το προσδόκιμο όριο ζωής είναι κάτω 50 ετών, ο 35χρονος νιώθει ότι βρίσκεται ήδη σε κρίση. «Δεν τολμώ να δουλέψω λιγότερο. Γνωρίζω ότι εάν το κάνω, κάποιος άλλος ίσως έχει την ευκαιρία για μια καλύτερη ζωή», δήλωσε.
Κάθε υψόμετρο πάνω από τα 5.000 μέτρα θεωρείται ως ιδιαίτερα ακατάλληλο για τους ανθρώπους, με σημαντικές επιπτώσεις για την υγεία. Η Πουματσανγκτάνγκ στην Αυτόνομη Περιοχή του Θιβέτ, στα 5.373 μέτρα πάνω από το επίπεδο της θάλασσας, είναι ένα τέτοιο μέρος. Οι κάτοικοι πρέπει να αντιμετωπίσουν ισχυρούς ανέμους, δριμύ ψύχος και χαμηλότερα επίπεδα οξυγόνου. Οι περισσότεροι πεθαίνουν πριν καν γεράσουν.
«Οι ισχυροί άνεμοι μπορούν να ρίξουν τους τηλεφωνικούς στύλους, ακόμα και να ξηλώσουν την πόρτα του αστυνομικού τμήματος. Κάποια φορά είχαμε διακοπή ρεύματος για μια ολόκληρη εβδομάδα», δήλωσε ο Τσεν Κεμίν, από το αστυνομικό τμήμα της Πουματσανγκτάγνκ.
Με μέση θερμοκρασία μείον επτά βαθμούς Κελσίου, τα πλυντήρια μπορούν να δουλέψουν μόνο εάν ζεσταθούν με καυτό νερό για περισσότερο από μισή ώρα. Οι κάτοικοι πρέπει να σκεπάζονται τουλάχιστον με δύο παπλώματα ακόμα και τις καλοκαιρινές νύχτες.
Η έλλειψη οξυγόνου είναι η μεγαλύτερη δυσκολία. Τα χείλη των κατοίκων έχουν γίνει μπλε καθώς το ποσοστό του οξυγόνου στον αέρα είναι περίπου 40% σε σχέση με αυτό στο επίπεδο της θάλασσας.
«Το άναμμα της φωτιάς καταναλώνει το σπάνιο οξυγόνο, άρα προτιμούμε να σκεπαζόμαστε με περισσότερα παπλώματα για να ζεσταινόμαστε το βράδυ παρά να ανάβουμε τη σόμπα στο δωμάτιο», δήλωσε ο συνοριοφύλακας Τζου Σινγκ. «Καμιά φορά δυσκολεύομαι να αναπνεύσω ακόμα κι όταν κάθομαι», πρόσθεσε.
Το μεγάλο υψόμετρο μπορεί να μετατρέψει μια μικρή αδιαθεσία σε μια κατάσταση που να απειλήσει σοβαρά την υγεία κάποιου. «Είναι δύσκολο να αναρρώσει κανείς από το βήχα απλά παίρνοντας χάπια», δήλωσε ο Σονάμ Νόρμπου, στον οποίο χορηγείται αντιβιοτικός ορός σε τοπική κλινική. Ο ίδιος παντρεύτηκε μια κοπέλα της περιοχής και μετακόμισε εκεί από το Σιγκάτζε, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Θιβέτ.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, ο πληθυσμός της Πουματσανγκτάγνκ αυξήθηκε από τους 883 κατοίκους το 2000 στους 1.031 πέρυσι. Το μέσο προσδόκιμο όριο ζωής, αν και πάλι χαμηλό, αυξήθηκε από τα 40 στα 49,5 χρόνια.
Χάρη στη στήριξη της κυβέρνησης, η κωμόπολη ήταν από τις πρώτες στο Θιβέτ όπου εξαλείφθηκε η φτώχεια. Το μέσο ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα αυξήθηκε στα 10.110 γιουάν (περίπου 1.500 δολάρια) το 2016, υπερδιπλάσιο του αντίστοιχου ποσού το 2012 (4.000 γιουάν). «Χωρίς τη στήριξη της κυβέρνησης, δεν θα είχαμε τη ζωή που έχουμε σήμερα», δήλωσε η Νταγουά Μπούτρι, κτηνοτρόφος. Η ίδια κερδίζει 3.000 γιουάν το χρόνο, ενώ ο σύζυγός, που είναι αστυνομικός, περίπου 10.000 γιουάν το χρόνο. Μαζί με τα ετήσια επιδόματα των άνω των 10.000 γιουάν από την τοπική κυβέρνηση και τα 4.000 γιουάν επιπλέον που κερδίζουν από το παραδοσιακό θιβετιανό μάλλινο ύφασμα που υφαίνουν και πουλούν, το ετήσιο εισόδημα της οικογένειας είναι περίπου 30.000 γιουάν το χρόνο.
Οι ντόπιοι όπως η Νταγουά Μπούτρι ξέρουν ότι το μέλλον τους επιφυλάσσει καλύτερες ημέρες. Η κυβέρνηση έχει δημιουργήσει πολλές μονάδες για την επεξεργασία των γαλακτοκομικών προϊόντων και των προϊόντων από βοοειδή για να βοηθήσει τους κτηνοτρόφους να αυξήσουν το εισόδημά τους, ενώ στις οικογένειες με χαμηλό εισόδημα έχουν διατεθεί δωρεάν θερμοκήπια λαχανικών για να κερδίζουν περισσότερα χρήματα. Επιπλέον, όλοι οι χωρικοί θα μετακινηθούν από τα παλιά σπίτια που είναι χτισμένα από πέτρες και λάσπη σε καινούργια, ενισχυμένα με ατσάλι και μπετόν, όταν ζεσταθεί ο καιρός τον Μάιο. Ο 12χρονος Ντάμπα Ράτζε έχει ήδη το δικό του όραμα για το μέλλον της ιδιαίτερης του πατρίδας. Στη ζωγραφιά του, εμφανίζονται στο βάθος χιονοσκεπή βουνά, με τις αγελάδες να βόσκουν στους πράσινους λόφους, ενώ ακριβώς έξω από τα καινούργια σπίτια, ένας δρόμος με πολλές στροφές, στρωμένος όμως με άσφαλτο, τους οδηγεί σε μια νέα ζωή.
Πηγή ΑΠΕ
Η Βιέννη η πόλη με την καλύτερη ποιότητα ζωής στον κόσμο - Ποια η χειρότερη;
Η Βιέννη, η μεγαλοπρεπής πρωτεύουσα της Αυστρίας στον ποταμό Δούναβη, κέρδισε για όγδοη κατά σειρά χρονιά την πρώτη θέση στον ετήσιο κατάλογο της εταιρείας συμβούλων Mercer των πόλεων που προσφέρουν την καλύτερη ποιότητα ζωής, ενώ η Βαγδάτη συνεχίζει να θεωρείται η χειρότερη πόλη να ζήσει κανείς.
Η έρευνα 231 πόλεων βοηθά εταιρείες και οργανισμούς να υπολογίσουν αμοιβές και επιδόματα δυσκολίας διαβίωσης για διεθνή στελέχη. Η εταιρεία κάνει χρήση δεκάδων κριτηρίων όπως πολιτική σταθερότητα, περίθαλψη, παιδεία, εγκληματικότητα, αναψυχή και μεταφορικά μέσα. Η φετεινή έρευνα διεξήχθη, σύμφωνα με τον ιστότοπο της εταιρείας, μεταξύ του Σεπτεμβρίου και του Νοεμβρίου του 2016.
Τα παγκόσμια κέντρα του Λονδίνου, Τόκιο, Παρισιού και της Νέας Υόρκης δεν κατάφεραν να αναρριχηθούν καν στις 30 καλύτερες πόλεις, μένοντας πίσω από τις περισσότερες μεγάλες γερμανικές, σκανδιναβικές, καναδικές, νεοζηλανδικές και αυστραλιανές πόλεις.
Η Σιγκαπούρη είναι η υψηλότερα βαθμολογημένη πόλη της Ασίας, στην 25η θέση, ενώ το Σαν Φρανσίσκο, στην 29η θέση, η καλύτερη των Ηνωμένων Πολιτειών. Στην Αφρική η καλύτερη είναι το Ντέρμπαν της Νότιας Αφρικής, στην 87η θέση.
Οι 1,8 εκατομμύρια κάτοικοι της Βιέννης οφελούνται από την κουλτούρα των καφενείων και μουσείων, θεάτρων και πολλαπλών θεάτρων όπερας της πόλης. Τα ενοίκια και τα μεταφορικά μέσα της πόλης, της οποίας η αρχιτεκτονική έχει επηρεαστεί έντονα από το παρελθόν της στο επίκεντρο της αυτοκρατορίας των Αψβούργων, είναι φθηνά συγκριτικά με άλλες δυτικές πρωτεύουσες.
Η Ζυρίχη, το 'Ωκλαντ, το Μόναχο και το Βανκούβερ ακολουθούν τη Βιέννη στον κατάλογο των πέντε πιό ευχάριστων πόλεων που μπορεί να ζήσει κανείς.
Η Βαγδάτη παραμένει στη τελευταία θέση στον κατάλογο. Τα κύματα της θρησκευτικής βίας έχουν ταράξει την ιρακινή πρωτεύουσα από την εισβολή του 2003 της οποίας ηγήθηκαν οι ΗΠΑ.
Έξι χρόνια ενός αιματηρού πολέμου στη Συρία έφεραν τη Δαμασκό στην έβδομη από το τέλος θέση, με τις υπόλοιπες θέσεις στο τέλος της λίστας να καταλαμβάνονται από την Μπανγκί στην Κεντροαφρικανική Δημοκρατία, την πρωτεύουσα της Υεμένης Σαναά, το Πορτ-ο-Πρενς της Αϊτής, το Χαρτούμ του Σουδάν και την Ντζαμένα του Τσαντ.
Οι αράχνες τρώνε κάθε χρόνο όσο όλη η ανθρωπότητα μαζί!
Οι αράχνες καταναλώνουν κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο από 400 έως 800 εκατομμύρια τόνους εντόμων, σύμφωνα με μια μελέτη που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και αποδεικνύει τον σημαντικό ρόλο αυτών των αρθρόποδων στη μείωση του αριθμού των επιβλαβών, για την υγεία και τις καλλιέργειες, εντόμων.

Στην έρευνα, που δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση The Science of Nature, τονίζεται ότι η "λεία" των αραχνών μπορεί να κυμαίνεται από 400 έως 800 εκατομμύρια τόνους ετησίως. Ο αριθμός αυτός είναι αντίστοιχος με την ποσότητα του κρέατος και των αλιευμάτων που καταναλώνουν κάθε χρόνο οι άνθρωποι (400 εκατομμύρια τόνοι) και είναι μεγαλύτερο από την ποσότητα της τροφής των καρχαριών (280-500 εκατομμύρια τόνοι).

"Ελπίζουμε ότι αυτές οι εκτιμήσεις θα συμβάλουν ώστε να βελτιωθεί η εκτίμηση που έχει η κοινή γνώμη για τον ρόλο των αρθρόποδων", σημείωσαν οι επιστήμονες.

Οι ερευνητές, βασιζόμενοι σε 65 άλλες μελέτες, εκτίμησαν ότι ο πληθυσμός των αραχνών παγκοσμίως φτάνει τα 25 εκατομμύρια τόνους. Τα ζώα αυτά ζουν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης, αλλά προτιμούν τα δάση και τα λιβάδια. Υπάρχουν περίπου 45.000 είδη αραχνών.

Αν και είναι αδηφάγες, οι αράχνες αποτελούν όμως και οι ίδιες μια πολύ σημαντική πηγή τροφής: από αυτές εξαρτάται η επιβίωση 8.000 ειδών πουλιών, διαφόρων παρασίτων και άλλων ειδών.
Εντυπωσιάζει το νέο Seat Leon
H Seat συνεχίζει την πιο επιθετική προϊοντική πολιτική στην ιστορία της με το νέο Leon, έναν από τους τρεις βασικούς πυλώνες της μάρκας. Το νέο μοντέλο διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας: άνεση, τεχνολογία, ποιότητα, σχεδίαση, δυναμισμό, λειτουργικότητα. Όλα αυτά τα στοιχεία σε συνδυασμό με μια ιδιαίτερα επιθετική εμπορική πολιτική προεξοφλούν την τοποθέτηση του νέου Leon ως μία από τις πληρέστερες επιλογές της κατηγορίας C.
Σχεδίαση
Αν και δίχως αμφιβολία, ένας από τους κύριους λόγους επιτυχίας του Leon είναι η σχεδίαση του, στο νέο μοντέλο έχουν γίνει ορισμένες μικρές αισθητικές αλλαγές. Σύμφωνα με τον Design director της φίρμας, Alejandro Mesonero Romanos, «το Leon είναι ένα πολύ ελκυστικό μοντέλο και δεν είναι απαραίτητο να αλλάξει δραστικά η εικόνα του παρά μόνο να ενισχυθεί και να ανανεωθεί».
Εξωτερικά, οι σχεδιαστικές γραμμές ανανεώνονται και γίνονται πιο έντονες και κοφτερές εμπρός και πίσω, έτσι ώστε το μοντέλο να αποκτήσει μια πιο συμπαγή εικόνα. Ο νέος προφυλακτήρας ενισχύει με τη σειρά του το μέγεθος του αυτοκινήτου παράλληλα με την αύξηση του μήκους της χρωμιωμένης μάσκας κατά 40εκ., χαρακτηριστικό που συνήθως συναντάμε σε μεγαλύτερης κατηγορίας οχήματα.
Εσωτερικά, η ποιοτική ανανέωση του Leon περιλαμβάνει την υιοθέτηση ηλεκτρικού χειρόφρενου καθώς και φωτισμό καμπίνας LED, η ένταση του οποίου ρυθμίζεται από την, επίσης νέα, οθόνη αφής 8 ιντσών.
Αξίζει να αναφερθεί η βελτίωση των εξωτερικών προβολέων, ειδικά στις εκδόσεις με φώτα Full-LED, τεχνολογία που ανταποκρίνονται ακόμα και στις χειρότερες καιρικές συνθήκες. Η τεχνολογία LED έχει χρησιμοποιηθεί επίσης για πρώτη φορά και στα φώτα ομίχλης του νέου Leon.
Συστήματα υποβοήθησης οδηγού και συνδεσιμότητας
Ακολουθώντας το Ateca με την μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, τώρα είναι η σειρά του νέου Leon να εξοπλιστεί με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις. Για παράδειγμα, το Traffic Jam Assist λειτουργεί σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας και την κάνει πιο υποφερτή για τον οδηγό.
Χάρη στη συνδυαστική λειτουργία του Lane Assist και ACC, σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης και μικρές ταχύτητες κίνησης, το νέο Leon επιταχύνει και φρενάρει αυτόματα μέσα στα όρια του συστήματος. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες μέχρι 60χλμ, το σύστημα παρέχει υποστήριξη διατήρησης ταχύτητας και υποβοήθηση λωρίδας.
Μία ακόμη πρόσθετη λειτουργία είναι το ελεγχόμενο από ραντάρ Adaptive Cruise Control που διατηρεί σταθερή την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ενώ φρενάρει απότομα σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και μέσα σε συγκεκριμένα όρια ταχύτητας. Το Pedestrian Protection System αναγνωρίζει τα οχήματα και τους πεζούς και επιβεβαιώνει το γεγονός πως για την ισπανική εταιρία η ασφάλεια τους αποτελεί πάντα παράγοντα ύψιστης σημασίας τόσο μέσα στη πόλη όσο και στους αυτοκινητόδρομους.
Το νέο Leon προσφέρει υψηλό επίπεδο συνδεσιμότητας με την τελευταία γενιά Easy Connect Infotainment system, το Seat Full Link και το αποκλειστικό Seat ConnectApp με αναγνώριση φωνής. Το Media System Plus, διαθέτει πλέον οθόνη 8 ιντσών και είναι το highlight των νέων συστημάτων infotainment. Επίσης, διαθέτει για πρώτη φορά το Connectivity Box στη κεντρική κονσόλα που επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση smartphone ενώ εξοπλίζεται και με ενισχυτή σήματος GSM.
Νέα έκδοση Xcellence
Το νέο Leon διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού. Τη βασική έκδοση Reference, την γνωστή σε όλους Style και την πιο σπορ σειρά FR. Το νέο highlight είναι η έκδοση Xcellence, με πιο πολυτελή προσανατολισμό. Διαθέτει διακριτική ταπετσαρία, εκτεταμένα διακοσμητικά στοιχεία και φωτισμό καμπίνας multi-color. Εξωτερικά, ξεχωρίζει με την εμπρόσθια μάσκα με διακοσμητικά χρωμίου, τους νέους προφυλακτήρες, το νέο χρωμιωμένο πλαίσιο παραθύρων και τους πίσω δείκτες LED. Εσωτερικά διακοσμείται με φιλέτο αλουμινίου με το λογότυπο Xcellence στα μαρσπιέ των εμπρός θυρών, LED πακέτο εσωτερικού φωτισμού και Keyless Entry System.
Κινητήρες
Η γκάμα κινητήρων του νέου Leon ικανοποιεί ένα ευρύ φάσμα αναγκών και περιλαμβάνει εκδόσεις diesel, βενζίνης και CNG.
Η γκάμα κινητήρων πετρελαίου περιλαμβάνει τον αναβαθμισμένο 1.6 TDI που πλέον αποδίδει 115 ίππους ενώ οι πετρελαιοκινητήρες ξεκινούν από τον 1.6 TDI 90 ίππων και φτάνουν έως τον κορυφαίο 2.0 TDI 184 ίππων.
Στους κινητήρες βενζίνης το εύρος ισχύος κυμαίνεται από 86 έως 300 ίππους για την έκδοση Cupra. O γνωστός 3κύλινδρος 1.0λτ TSI 115 ίππων, προσφέρεται πλέον στην τελευταία του εκδοχή και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG.
Όσον αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων, η γκάμα περιλαμβάνει 5τάχυτα ή 6τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια καθώς και το διπλού συμπλέκτη DSG με έξι ή επτά ταχύτητες.
Τιμές
Με μια επιθετική εμπορική πολιτική λανσάρει η Τεχνοκάρ το νέο Leon στην Ελληνική αγορά. Οι τιμές του ανανεωμένου μοντέλου ξεκινούν από τα €13.545 (Leon SC 1.2 TSI 86ίππων Reference), ενώ ακολουθούν χαρακτηριστικά παραδείγματα βασικών τιμών για την γκάμα του 5θ Leon:
1.0 ΤSI 115ίππων Reference: €15.345
1.4 TSI 125ίππων Style: €17.000
1.4 TSI ACT 150ίππων Xcellence: €18.845
1.8 TSI 180ίππων FR: €19.450
1.6 ΤDI 115ίππων Reference: €16.150
2.0 TDI 150ίππων Xcellence: €20.245
2.0 TDI 184ίππων FR: €21.645

Εκδόθηκαν από τα Γενικά Επιτελεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας οι εγκύκλιοι για την κατάταξη των 1.000 Οπλιτών Βραχείας Ανακατάταξης στους τρεις κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων, σε υλοποίηση της κοινής διυπουργικής απόφασης των υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών.
Καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση των δικαιολογητικών ορίστηκε η 27η Μαρτίου. Όσα υποβληθούν ύστερα από αυτή την ημερομηνία θα απορρίπτονται ως εκπρόθεσμα.
Οι οπλίτες βραχείας ανακατάταξης θα κατανεμηθούν στα τρία όπλα για την κάλυψη αναγκών μάχιμων μονάδων των ΕΔ ως εξής:
600 για τον Στρατό Ξηράς
200 για το Πολεμικό Ναυτικό
200 για την Πολεμική Αεροπορία.
Δείτε τις εγκυκλίους:
Για το Πεζικό
Για τις Ειδικές Δυνάμεις
Για το Πολεμικό Ναυτικό
Για την Πολεμική Αεροπορία

Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι οι θερμοκρασίες των ωκεανών αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι οι επιστήμονες είχαν προβλέψει προηγουμένως. Η έρευνα συνέκρινε στοιχεία ωκεάνιας θερμοκρασίας μεταξύ 1960 και 2015, με τη βοήθεια σύγχρονων τεχνολογιών.

Η μελέτη διεξήχθη από μια ομάδα ερευνητών από το αμερικανικό Εθνικό Κέντρο Ατμοσφαιρικών Ερευνών (NCAR), όπου παρατηρείται η αλλαγή στις ωκεάνιες θερμοκρασίες από το 1960. Επικεφαλής της μελέτης ήταν ο Λιτζίνγκ Τσενγκ.

Οι τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις επέτρεψαν την πραγματοποίηση αυτής της μελέτης. Προηγούμενες μελέτες απαιτούσαν κυρίως τη μετάβαση πλοίων σε διάφορα μέρη του ωκεανού και την επιτόπια λήψη δειγμάτων της θερμοκρασίας.

Από το 2000 και μετά, οι επιστήμονες άρχισαν να χρησιμοποιούν ειδικές σημαδούρες με την ονομασία Αργώ, για να καταγράψουν τις διαφορετικές θερμοκρασίες του ωκεανού σε διαφορετικές θέσεις.

Οι συσκευές Αργώ μπορούν να μετρήσουν θερμοκρασίες έως και 2.000 μέτρα από την επιφάνεια του ωκεανού.

Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι η θερμοκρασία των ωκεανών ανέβει κατά 337 ζετατζάουλ (ZJ) μεταξύ 1960 και 2005.

Το ζετατζάουλ είναι μία υποδιαίρεση της μονάδας ενέργειας τζάουλ. Ενδεικτικά, η ανθρώπινη ετήσια παγκόσμια κατανάλωση ενέργειας είναι περίπου 0,5 ZJ.

Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν επίσης ότι η αλλαγή στη θερμοκρασία ήταν σχετικά μικρή μέχρι και το 1980.

«Η έρευνα αυτή είναι ένα παράδειγμα του πώς η πρόοδος στην τεχνολογία έχει επιτρέψει την καλύτερη κατανόηση των παρελθόντων αλλαγών στον ωκεανό, όπου η μεταβλητότητα ήταν πάντα ένα αίνιγμα, λόγω της απεραντοσύνης και του βάθους του», δήλωσε ο Τζον Φαζούλο, μέλος της ερευνητικές ομάδας.

Η μελέτη αυτή μπορεί επίσης να παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς οι θερμοκρασίες ενδέχεται να αλλάξουν στο μέλλον, αναφέρουν οι ερευνητές.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!