Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

Ο σκηνοθέτης που είναι ταυτισμένος με την έννοια του φόβου και οι σκηνές των ταινιών του έκαναν το κοινό να τρομάξει πραγματικά, ο Αλφρεντ Χίτσκοκ, δεν άντεξε να την αγριότητα μιας ταινίας που γύρισε ο ίδιος. Ποια ήταν αυτή;

Καμία από τις γνωστές του, αλλά μια που μέχρι πρόσφατα ήταν κρυμμένη και αναμένεται να έρθει στο φως της δημοσιότητας, ολοκληρωμένο, μέσα στο 2014. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ που γύρισε ο Χίτσκοκ, στα ναζιστική στρατόπεδα συγκέντρωσης. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, όταν ο διάσημος Βρετανός σκηνοθέτης είδε τις εικόνες που είχε τραβήξει, κατέρρευσε ψυχολογικά. Λέγεται μάλιστα πως τρόμαξε τόσο πολύ που εξαφανίστηκε για μια εβδομάδα.

Το 1945 ο συνεργάτης και φίλος του, Σίντνεϊ Μπερνστάιν του ζήτησε να τον βοηθήσει στο γύρισμα ενός φιλμ για τις θηριωδίες των Γερμανών στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Η ταινία, όντως, γυρίστηκε, αλλά καθώς προχωρούσε η ανοικοδόμηση, οι συμμαχικές δυνάμεις αποφάσισαν να την αποκρύψουν για πολιτικούς λόγους. Ετσι έμεινε ξεχασμένη από όλους στο Αυτοκρατορικό Πολεμικό Μουσείο.

Το 1980 την ανακάλυψε ένας Αμερικανός ερευνητής, ενώ το 1984 ένα μέρος της παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Βερολίνο. Η κόπια, όμως, δεν ήταν ολόκληρη και η εικόνα ήταν πολύ κακή.

Με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας, το Αυτοκρατορικό Πολεμικό Μουσείο, φέρνει στο φως της δημοσιότητας ολόκληρη την ταινία και μάλιστα σε πολύ καλή ποιότητα. Η επικείμενη προβολή της ταινίας έχει προκαλέσει ανάμεικτα συναισθήματα. Πρόκειται για ένα σοκαριστικό βίντεο από το στρατόπεδο συγκέντρωσης Μπέλσεν -Μπέργκεν, με σκηνές φρίκης από τους θαλάμους αερίων και στα κλουβιά που γίνονταν τα βασανιστήρια από τους Ναζί.

Σύμφωνα με αυτούς που έχουν δει το ντοκιμαντέρ, πρόκειται για ωμή καταγραφή της απάνθρωπης πραγματικότητας. Περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο ντοκιμαντέρ έχει γυριστεί για εκείνη την περίοδο. Οσοι γνώρισαν τον Χίτσκοκ λένε πως τον επηρέασε πάρα πολύ στην μετέπειτα καριέρα του. Δεν κατάφερε ποτέ να ξεπεράσει τις συγκεκριμένες εικόνες. Παρότι δεν είναι η γνωστή η εμπλοκή του με το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, αν το γύρισε εκείνος ή απλώς είχε συμβουλευτικό ρόλο, εντούτοις φαίνεται πως έπαιξε σημαντικό ρόλο στη ψυχοσύνθεσή του.

Οι θαυμαστές του δεν ξέρουν αν πρέπει να το δουν ως ένα ακόμα φιλμ του Χίτσκοκ, οι ειδικοί πάντως που έχουν δει ολόκληρο το ντοκιμαντέρ μιλούν μια σκληρή γροθιά στο στομάχι.


http://www.iefimerida.gr

Τέλος στο... κόλπο του υποβιβασμού στη Γ' Εθνική ώστε να σβήνονται τα χρέη των ομάδων είναι έτοιμη να βάλει η ΕΠΟ, ψηφίζοντας διάταξη που θα είναι αποτρεπτική για τους παράγοντες των συλλόγων.   

 Τον δρόμο που επέλεξε η ΑΕΚ το περασμένο καλοκαίρι, ακολούθησε και η Λάρισα, ενώ τα σενάρια που θέλουν και τον Άρη να πράττει το ίδιο στο τέλος της σεζόν σε περίπτωση αγωνιστικού του υποβιβασμού στη Football League, δίνουν και παίρνουν. Στην ΕΠΟ φοβούνται όπως φαίνεται ότι μπορεί μέσα σε μια σεζόν αρκετές ομάδες της δεύτερης τη τάξη κατηγορίας να μη δηλώσουν συμμετοχή, ώστε να πέσουν στη Γ' ερασιτεχνική και να «καθαρίσουν» οικονομικά και πρόκειται να ψηφίσουν διάταξη στον ΚΑΠ που θα είναι αποτρεπτική για τους παράγοντες των ομάδων, σύμφωνα με το «Goal».

Συγκεκριμένα η διάταξη αυτή θα αναφέρει ότι ομάδα που δεν δηλώνει συμμετοχή σε πρωτάθλημα επαγγελματικής κατηγορίας για οικονομικούς λόγους, θα μπορεί να επιστρέψει στη Football League μετά από μία 3ετία ή 4ετία και η οποία (διάταξη) εφόσον ήταν σε ισχύ από το περασμένο καλοκαίρι, θα ήταν εξαιρετικά αμφίβολο αν ακολουθούσε τον δρόμο της Γ' κατηγορίας η ΑΕΚ.

Παράλληλα στην Ομοσπονδία υπάρχουν σκέψεις που θα αποτρέπουν και πρακτικές όπως αυτή τη της Κέρκυρας με την Κασσιώπη, όπου η πρώτη διαλύθηκε ως ΠΑΕ λόγω χρεών, η δεύτερη έδωσε το ΑΦΜ της, πήρε παράλληλα το όνομα των Κέρκυρας και είναι έτοιμη να επιστρέψει στα «σαλόνια» της Super League.

H αγωνία της ΑΕΚ για ΟΥΕΦΑ

Από εκεί και πέρα μπορεί η ΑΕΚ να... ξεμπέρδεψε σε ό,τι αφορά τα χρέη της, όμως δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως εφόσον επιστρέψει στην Super League και τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις ότι θα είναι καλοδεχούμενη από την ΟΥΕΦΑ. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία άλλωστε έχει θεσπίσει ολόκληρο νομικό πλαίσιο αναφορικά με τα χρέη των ομάδων προς παίκτες, συλλόγους και ασφαλιστικά ή φορολογικά ταμεία και πλέον είναι πολύ αυστηρή. Εκείνος ωστόσο που όπως φαίνεται θα αναλάβει προσωπικά το πρότζεκτ της επανασύνδεσης της Ένωσης με την ΟΥΕΑ, είναι ο Δημήτρης Μελισσανίδης, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

 http://www.gazzetta.gr

Ποια διαδεδομένα προϊόντα αναμένεται να εξοστρακιστούν από τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα ακόμη και μέσα στη χρονιά που έρχεται.

Τα ξυπνητήρια είναι η υπ' αριθμόν ένα συσκευή που απειλείται με εξαφάνιση μέσα στο 2014 εξαιτίας της εξάπλωσης των έξυπνων κινητών τηλεφώνων.
Οι Yungang Grottoes είναι αρχαίες κινεζικές σπηλιές  - βουδιστικοί ναί κοντά στην πόλη της Datong, στην επαρχία Shanxi της ΚίναςΕίναι εξαιρετικά παραδείγματα της αρχιτεκτονικής και ένα από τα τρία πιο διάσημα αρχαία βουδιστικής γλυπτικής της Κίνας.
Σίγουρα είναι τραυματική εμπειρία!
NASA: Στις 5 Φεβρουαρίου 2040 θα πεθάνουν εκατομμύρια άνθρωποι. Επιστήμονες της NASA δήλωσαν ότι σε 30 χρόνια η Γη θα απειληθεί από σύγκρουση με έναν αστεροειδή 2011 AG5, το μέγεθος του οποίου είναι περίπου 150 μέτρα.

 Η καταστροφή θα συμβεί την 5η Φεβρουαρίου 2040, με αρκετά μεγάλη πιθανότητα - 1 προς 625. Πιο ακριβή στοιχεία σχετικά με την πορεία της κίνησης του 2011 AG5 και την πιθανότητα σύγκρουσης με τη Γη, οι ερευνητές θα διαθέτουν τα επόμενα χρόνια, όταν το ουράνιο σώμα θα βρεθεί σε μια ικανοποιητική για παρατήρηση απόσταση από τη Γη.

Όπως αναφέρει η «Φωνή της Ρωσίας», η σύγκρουση του αστεροειδή 2011 AG5 με τη Γη θα οδηγήσει στον θάνατο εκατομμυρίων ανθρώπων, χωρίς όμως να επιφέρει πλήρη εξαφάνιση της ανθρωπότητας, ισχυρίζονται οι επιστήμονες.

http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr 
Είναι γεγονός ότι οι ποδηλατόδρομοι δίνουν "στυλ" σε μια πόλη- την κάνουν πιο όμορφη, πιο ανθρώπινη, πιο... ζεστή. Για τους φίλους του ποδηλάτου, η χρήση αυτής της λωρίδας σημαίνει πολλά. Για άλλους, ωστόσο, δεν αποτελεί παρά ένα... εμπόδιο στο παρκάρισμα.

Στη Θεσσαλονίκη, όταν πριν από λίγα χρόνια ολοκληρώθηκαν τα 12 χιλιόμετρα των ποδηλατόδρομων όλοι μιλούσαν για μια νέα τάση στις καθημερινές μετακινήσεις. Σήμερα, τα πράγματα έχουν διαφοροποιηθεί και οι ποδηλάτες αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα, με ανύπαρκτη την αστυνόμευση. Ωστόσο, για τους περισσότερους οι ποδηλατόδρομοι, παρά τις παραλείψεις, συνεχίζουν να δίνουν λύσεις μετακίνησης. Για τους υπόλοιπους αποτελούν εστία ατυχημάτων.

Η μοναδική διαδρομή για την οποία συμφωνούν όλοι για την ασφάλεια και την αρτιότητά της είναι η παραλιακή, η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί από τις ομορφότερες της Ευρώπης. Δίνει λύσεις μετακίνησης, αλλά και πολλές ευκαιρίες για ψυχαγωγία.

"Το μόνο καλό κομμάτι που μπορεί κάποιος να κάνει ποδήλατο χωρίς να κινδυνεύει είναι το νέο κομμάτι της παραλίας, που δόθηκε στη διάθεση του κοινού πριν από λίγες ημέρες. Βοηθάει το πλακόστρωτο που είναι μεγάλο και μπορούν να συνυπάρξουν ποδηλάτες και πεζοί" αναφέρει ο επικεφαλής του Action Bike club Γιώργος Παπαγεωργίου.

Η ασφάλεια των ποδηλατών στους ποδηλατόδρομους της Θεσσαλονίκης δεν είναι υψηλή κατά τα λεγόμενα της ιδιοκτήτριας εταιρείας πώλησης ποδηλάτων Δόμνας Βαρβανίδου. "Οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης είναι στενοί και δεν μπορούν να υποδεχτούν με ασφάλεια έναν ποδηλάτη. Παράλληλα, θα ήθελα αυστηρότερη αστυνόμευση. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι από τους 100 ποδηλάτες οι 99 φοβούνται μην πάθουν κάποιο ατύχημα και αυτός είναι ο κύριος λόγος που δεν αγοράζουν ποδήλατο. Η μοναδική διαδρομή που είναι πανέμορφη και μπορεί να θεωρηθεί ασφαλής είναι η διαδρομή της παραλίας" αναφέρει χαρακτηριστικά.

Στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά ο ποδηλάτης της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο παλιός πρωταθλητής και νυν ιδιοκτήτης εταιρείας ενοικιάσεων ποδηλάτων, Κώστας Συμελίδης. "Στο αστικό περιβάλλον που κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα έχουν ακυρωθεί οι ποδηλατόδρομοι. Σε αυτούς θα δούμε να περπατούν πεζοί και μηχανάκια, που ζητούν και τα... ρέστα από τους ποδηλάτες που τόλμησαν(!) να κυκλοφορήσουν στον ποδηλατόδρομο. Υπάρχουν σημεία στο κέντρο που οι ποδηλάτες δεν νιώθουν ασφάλεια. Ένα τέτοιο σημείο είναι από τα δικαστήρια μέχρι και την Κουντουριώτη που στον ποδηλατόδρομο μπορείς να δεις να κινούνται και μηχανάκια με ιλιγγιώδη ταχύτητα".

Για ανυπαρξία κυκλοφοριακής παιδείας από τους οδηγούς αυτοκινήτων μίλησε η πρόεδρος του Π.Ο. Βέλους Κάτια Δάκου: "Οι ποδηλατόδρομοι της Θεσσαλονίκης δυστυχώς δεν εξυπηρετούν και δεν δίνουν λύσεις. Εγώ, που είμαι παλιά πρωταθλήτρια και γνωρίζω καλά το ποδήλατο, αντιμετωπίζω πολλά προβλήματα στην μετακίνησή μου. Σήμερα, στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει πλήρες δίκτυο, ενώ και αυτό που υπάρχει καλύπτει μόνο τη μία πλευρά της πόλης. Ο οδηγός του αυτοκινήτου δυστυχώς δεν καταλαβαίνει τον ποδηλάτη. Δεν υπάρχει η ανάλογη παιδεία. Θέλει και μια ειδική κουλτούρα για να αντιληφθείς την ποδηλασία. Όλοι πρέπει να σέβονται τους ποδηλάτες, να υπάρχουν κάποιοι κανόνες που να εφαρμόζονται. Αν δεν κάνεις ποδήλατο δεν μπορείς να καταλάβεις τον ποδηλάτη".

Το δίκτυο ενοικίασης κοινόχρηστων ποδηλάτων στον Δήμο Θεσσαλονίκης
Το πρώτο ιδιωτικό σύστημα ενοικίασης κοινοχρήστων ποδηλάτων της ThessBike, που απέκτησε η Θεσσαλονίκη, είναι ένα από τα πιο σύγχρονα συστήματα μίσθωσης ποδηλάτων.

"Είναι μια πιλοτική κίνηση με 5 σταθμούς. Όλο αυτό το διάστημα που έχει στηθεί το εγχείρημα θέλουμε να δούμε την συνολική απήχηση που θα έχει στους πολίτες. Τα πρώτα αποτελέσματα ήταν θετικά. Ο πρωταρχικός στόχος ήταν καθαρά επιχειρηματικός" ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπεύθυνος της εταιρείας ενοικιαζόμενων ποδηλάτων Thessbike Απόστολος Συμεωνίδης.

"Υπάρχει ένα εξαιρετικό κομμάτι, αυτό από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι και το λιμάνι. Αυτός ήταν και ο κύριος άξονας που αρχικά στοχεύαμε. Η διαδρομή είναι υπέροχη και καθημερινά κερδίζει τις 'καρδιές' πολλών πολιτών. Στα τέλη Ιανουαρίου θα κάνουμε έναν ακόμη σταθμό μέσα στο λιμάνι που θα ενισχύσει την όλη προσπάθειά μας, ενώ θα μπουν και νέα ποδήλατα. Θεωρώ ότι θα μπορέσουμε πολύ σύντομα να φτάσουμε τους 26 σταθμούς που υπάρχουν στα πλάνα του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ρωτώντας τους ανθρώπους που τα έχουν χρησιμοποιήσει αποκομίσαμε θετικά σχόλια. Από τους 1000 χρήστες οι 990 μας έκαναν θετικά σχόλια. Αυτό μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε ακόμη πιο δυνατά" υπογράμμισε.

Πολλά περιθώρια βελτίωσης του εγχειρήματος θεωρεί πως υπάρχουν η Δόμνα Βαρβανίδου: "Αυτό στο εξωτερικό γίνεται εδώ και χρόνια με απόλυτη επιτυχία. Στην Θεσσαλονίκη σαφώς και δίνει πολλές λύσεις για αυτούς που θέλουν να μετακινηθούν στο κέντρο της πόλης. Υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης και θεωρώ ότι επειδή 'αγκαλιάστηκε' από τους πολίτες της Θεσσαλονίκης η όλη προσπάθεια θα συνεχιστεί".

Για την ανάγκη ενίσχυσης της όλης προσπάθειας μίλησε ο Γιώργος Παπαγεωργίου: "Είναι μια πολύ καλή κίνηση. Σίγουρα, όταν θα φθάσει στο τελικό στάδιο θα δώσει πολλές λύσεις. Ακόμη και έτσι που είναι βοηθάει την όλη κατάσταση, μέσα στην όλη "ζούγκλα" της μετακίνησης που επικρατεί στην Θεσσαλονίκη. Πρέπει, όμως, το δίκτυο να ενισχυθεί, να γίνουν νέες υποδομές, να μπουν στην κυκλοφορία νέα ποδήλατα".

http://www.seleo.gr

Σύμφωνα με εγκυρότατες πληροφορίες του Dimastin, η πρότυπη δίκη για την κατάργηση των θέσεων της Δημοτικής Αστυνομίας, πήρε επιτέλους ημερομηνία για τις 7 Φεβρουαρίου 2014.

Θυμίζουμε ότι την ίδια δικάσιμο (7/2) έχει και η αίτηση αναστολή εκτέλεσεως της εγκυκλίου της 29ης Νοεμβρίου 2013 (ΔΙΠΙΔ/Β. 2/Δ/83/οικ. 32170) του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κατά το μέρος που αφορά την πρόσθετη μοριοδότηση δημοτικών αστυνομικών της σειράς του έτους 2010 και την εξαίρεση από την προϋπόθεση να έχει κάποιος υπάλληλος προϋπηρεσία οκτώ ετών για να μετακινηθεί σε θέση ανώτερης κατηγορίας από αυτή που κατείχε, αλλά και η προσφυγή των εκπαιδευτικών (επίσης πρότυπη δίκη) κατά της διαθεσιμότητας.

Να σημειώσουμε ότι κατά την εκδίκαση της αίτησης αναστολής εκτελέσεως της εγκυκλίου ΣτΕ στις 7/2/2014, θα "παρέμβουν" 238 π. Δ.Α. της σειράς 2010, υπέρ αυτής.

http://dimastin.blogspot.gr 
Η ανεργία πλήττει την ελληνική νεολαία με ποσοστά που καταρρίπτουν το ένα αρνητικό ρεκόρ πίσω από το άλλο, έχοντας φθάσει στο εφιαλτικό 27,9%. Τα λουκέτα στις επιχειρήσεις μπαίνουν το ένα πίσω από το άλλο μία μετά την άλλη, οι μισθοί μειώνονται ενώ πολλοί είναι εκείνοι που ενώ εργάζονται κάνουν μήνες να δουν το χρώμα του χρήματος.

Οικονομικοί αναλυτές θεωρούν ότι η κρίση είναι χειρότερη και από τα χρόνια που ακολούθησαν τον Μεγάλο Πόλεμο. Τότε οι νέοι στράφηκαν στη θάλασσα και πάνω τους στηρίχθηκε το ναυτιλιακό θαύμα, ενώ κάποιοι από αυτούς έφθασαν να γίνουν εφοπλιστές.

Η ιστορία κάνει κύκλους και σήμερα το ναυτικό επάγγελμα αποτελεί και πάλι διέξοδο για τα ελληνόπουλα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι βάσεις να έχουν ανέβει και εκεί που παλιά έμπαινε κάποιος με βαθμούς κάτω από το 10 τώρα χρειάζεται πολύ διάβασμα.

Ο φοιτητής σε μία Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στο πρώτου μπάρκο, εκπαιδευτικό ταξίδι, 6μηνης διάρκειας που είναι υποχρεωτικό για να περάσει το έτος παίρνει μισθό από 880 ευρώ που είναι το ελάχιστο και μπορεί να φθάσει και τα 1.700 ευρώ.

Ο πρωτόμπαρκος αξιωματικός ο junior officer, όπως αποκαλείται, έχει μισθό από 3.700 ευρώ έως 5.200 ευρώ.

Σήμερα φοιτούν συνολικά περίπου 4.000 σπουδαστές (Πλοίαρχοι & Μηχανικοί) και στις 10 Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου (Π-Μ), Ηπείρου (Π) (Πρέβεζα), Ιονίων Νήσων (Π) (Κεφαλονιά), Κρήτης (Π-Μ) ( Χανιά), Κύμης (Π) , Μακεδονίας (Π-Μ) ( Μηχανιώνα), Οινουσσών (Π), Σύρου (Π), Ύδρας και Χίου (Μ).

Για το εκπαιδευτικό έτος 2013 – 14 προκηρύχθηκαν συνολικά 1.310 θέσεις (771 Πλοιάρχων και 539 Μηχανικών). Για την κάλυψη των θέσεων αυτών συμμετείχαν 4.227 υποψήφιοι από τους οποίους εισήχθησαν οι 1.361 (798 Πλοίαρχοι και 563 Μηχανικοί), εκ των οποίων οι 51 λόγω ισοβαθμίας όπως προβλέπεται από το σχετικό κανονισμό εισαγωγής.

Η ελληνική ναυτιλία με στόλο που αποτελείται από 3.695 πλοία κατέχει μερίδιο αγοράς σε ποσοστό 15,17% παγκοσμίως και είναι στην πρώτη θέση όσο αφορά των συνολική χωρητικότητα.

«Ενώ υπάρχει έλλειμμα αξιωματικών παγκοσμίως εμείς παράγουμε σημαντικά λιγότερους αξιωματικούς από τις ανάγκες της ελληνόκτητης ναυτιλίας» επισημαίνει υψηλόβαθμο στέλεχος της Ακτής Μιαούλη.

Η φοίτηση στις ΑΕΝ διαρκεί 8 εξάμηνα, εκ των οποίων τα 2 είναι εκπαιδευτικά ταξίδια σε πλοία του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, συμβεβλημένα ή μη με το ΝΑΤ. Με την πρόσφατη τροποποίηση του σχετικού νόμου από τν ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτη, οι σπουδαστές μπορούν να εκπαιδευτούν και σε πλοία με ξένη σημαία, υπό την προϋπόθεση γνώσης της Αγγλικής γλώσσας και ύπαρξης αξιωματικού αντίστοιχης ειδικότητας Πλοιάρχου ή Μηχανικού. Με το προηγούμενο καθεστώς πολλοί ήταν οι φοιτητές των ΑΕΝ που κινδύνευαν να χάσουν εξάμηνο γιατί δεν έβρισκαν πλοίο να κάνουν το υποχρεωτικό βάση νόμου ταξίδι τους προκειμένου να περάσουν στην επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.

Μετά την αποφοίτησή τους, οι σπουδαστές αποκτούν το δίπλωμα Πλοιάρχου Γ τάξης Ε.Ν. και Μηχανικού Γ τάξης Ε.Ν. αντίστοιχα.

http://www.aftodioikisi.gr 
"Όταν ο γείτονάς σου δεν είναι καλά, δεν υπάρχει περίπτωση να είσαι εσύ καλά" λέει ο θυμόσοφος λαός κι αυτή η ρήση φαίνεται να επαληθεύεται στην περίπτωση της πόλης Σαντάνσκι στη νοτιοδυτική Βουλγαρία, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 20 χιλιομέτρων από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Η πόλη, με πληθυσμό σχεδόν 27.000 κατοίκους, είχε γνωρίσει οικονομική "άνθιση" πριν από μερικά χρόνια, κυρίως λόγω των συχνών επισκέψεων Ελλήνων τουριστών, που άφηναν, σε καθημερινή σχεδόν βάση, χρήματα στην τοπική αγορά.

"Μετά τις 20 Ιανουαρίου αναμένω νέο κύμα πτωχεύσεων, ενόψει της αδύναμης τουριστικής περιόδου. Κάθε χρόνο η κατάσταση χειροτερεύει. Ο αριθμός των Ελλήνων τουριστών μειώθηκε σημαντικά, οι αποδοχές τους μειώθηκαν επίσης και δεν ψωνίζουν όπως πριν" δήλωσε στην εφημερίδα ο έμπορας Στογιάν Καντίισκι.

Τα τελευταία δύο χρόνια μειώθηκαν δραστικά οι Έλληνας τουρίστες, που ήταν η κύριοι πελάτες στο Σαντάνσκι, με αποτέλεσμα 20 έμποροι να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους.

Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες στην πόλη, η βασική αιτία για τους χαμηλούς τζίρους είναι "η έλλειψη Ελλήνων πελατών".

Το Σαντάνσκι βρίσκεται στην Κοιλάδα Πετριτσίου-Σαντάνσκι και περιβάλλεται από το Πιρίν, τo Mπέλλες, το Ογκραγκντεν και σειρά άλλων μικρότερων βουνών. Έχει αναπτυχθεί με αμφιθεατρικό τρόπο στις εξωτερικές νοτιοδυτικές πλαγιές της οροσειράς Πιρίν, με το υψόμετρό της να είναι 240-300 μέτρα. Η δε γεωγραφική της θέση ανάμεσα στα Φαράγγια της Κρέσνας και του Ρούπελ συμβάλλει στις ήπιες χειμερινές θερμοκρασίες της πόλης.

"Mister State Trooper, please don’t stop me" τραγουδούσε ο Bruce Springsteen το 1982 στο State Trooper και όπως φαίνεται ο στίχος ήταν εμπνευσμένος από μια ..περιπέτεια που είχε ο τραγουδιστής τέσσερα χρόνια νωρίτερα. Ήταν το 1978 όταν ένα μπλόκο σταμάτησε τον Boss στη διαδρομή Μanhattan- New Jersey για υπέρβαση ορίου ταχύτητας. Βέβαια μόλις είδαν οι αστυνομικοί τον τραγουδιστή, ξέσπασαν σε γέλια από την αμηχανία και τη σκηνή απαθανάτισε η φωτογράφος Lynn Goldsmith που ήταν τότε το κορίτσι του Bruce.

http://www.seleo.gr

Σε νέο χώρο θα στεγασθεί η 1η Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης μεταφέροντας τις υπηρεσίες της από την οδό Παύλου Μελά 40, επί της οδού Προξένου Κορομηλά 36. Για το λόγο αυτό θα παραμείνει κλειστή για το κοινό, από τις 13 έως και τις 15 Ιανουαρίου, προκειμένου να ολοκληρωθεί η μεταστέγασή της, ενώ τα νέα τηλέφωνα επικοινωνίας θα ανακοινωθούν μόλις ολοκληρωθεί η σύνδεση τους. Λόγω της μετεγκατάστασης οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου και κάτοχοι καρτών στάθμευσης θα παραλαμβάνουν τα σήματα Θ1 και Θ2 από τον Φεβρουάριο του 2014 (Δευτέρα-Παρασκευή, 08:00– 13:00) στη νέα διεύθυνση της 1ης Δημοτικής Κοινότητας (Προξένου Κορομηλά 36).

Τα δικαιολογητικά για την κάρτα μόνιμου κατοίκου του κέντρου Θεσσαλονίκης, έτους 2014, η υποβολή των οποίων θα ανακοινωθεί μέσα στον Ιανουάριο, είναι:

Ανανέωση για ιδιοκτήτες:

 Εκτύπωση του Ε1 έτους 2013, όλες τις σελίδες (μέσω internet)
 Πρόσφατος λογαριασμός Δ.Ε.Η (φωτοτυπία)
 Άδεια κυκλοφορίας (φωτοτυπία)
Ανανέωση για ενοικιαστές:
 Εκτύπωση του Ε1 έτους 2013, όλες τις σελίδες (μέσω internet)
 Πρόσφατος λογαριασμός Δ.Ε.Η (φωτοτυπία)
 Άδεια κυκλοφορίας (φωτοτυπία)
 Μισθωτήριο συμβόλαιο σε ισχύ, θεωρημένο από την εφορία (φωτοτυπία), ή υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη με το γνήσιο της υπογραφής.

Όσοι θα καταθέσουν για πρώτη φορά τα δικαιολογητικά τους για την κάρτα στάθμευσης μόνιμου κατοίκου πρέπει να προσκομίσουν:

Ιδιοκτήτες:

 Εκτύπωση Ε1 έτους 2013, όλες τις σελίδες (μέσω internet)
 Εκτύπωση Ε9 (μέσω internet)
 Ταυτότητα (φωτοτυπία)
 Άδεια κυκλοφορίας (φωτοτυπία)
 Πρόσφατος λογαριασμός Δ.Ε.Η (φωτοτυπία)
 Αίτηση-Υπεύθυνη δήλωση

Ενοικιαστές:

 Εκτύπωση Ε1 έτους 2013, όλες τις σελίδες (μέσω internet)
 Εκτύπωση Ε9 (μέσω internet)
 Ταυτότητα (φωτοτυπία)
 Άδεια κυκλοφορίας (φωτοτυπία)
 Πρόσφατος λογαριασμός Δ.Ε.Η (φωτοτυπία)
 Μισθωτήριο συμβόλαιο σε ισχύ θεωρημένο από την εφορία (φωτοτυπία)
 Αίτηση-Υπεύθυνη δήλωση

Και στις δύο περιπτώσεις (ανανέωσης της κάρτας και υποβολής αυτής για πρώτη φορά), η παραχώρηση αυτοκινήτου γίνεται σε άτομα με πρώτο βαθμό συγγένειας που συνοικούν και βαρύνουν οικονομικά (απαιτείται υπεύθυνη δήλωση)

-σε περίπτωση leasing απαιτείται συμβόλαιο μεταξύ εταιρίας και ενδιαφερόμενου
-σε περίπτωση παραχώρησης από εταιρία απαιτείται βεβαίωση παραχώρησης χρήσης του οχήματος .
Η παραλαβή του σήματος γίνεται άμεσα με την επίδειξη της αστυνομικής ταυτότητας.

http://www.thestival.gr
Ο ογδονταοχτάχρονος Μπάρμπα-Γιώργης και η ογδοντατριάχρονη Κυρά-Μαριγώ είχαν δεθεί πολύ κατά την διάρκεια παραμονής τους στον οίκο ευγηρίας.
Αν και δεν κάνανε έρωτα, κάθε βράδυ πήγαινε η Κυρά Μαριγώ στο δωμάτιο του Μπάρμπα-Γιώργη, ξάπλωναν στο κρεβάτι και βλέπανε τηλεόραση ενώ του κρατούσε τα «ιδιαίτερά» του.
Εντός του Ιανουαρίου αναμένεται να βγει στον άερα ο διαγωνισμός του Υπουργείου Οικονομικών για την πρόσληψη 300 εφοριακών από τους πίνακες επιλαχόντων του ΑΣΕΠ ενώ θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός –μέσω ΑΣΕΠ- για την επιλογή 1.000 Εφοριακών στο υπ. Οικονομικών.

Το σχετικό αίτημα έχει υποβληθεί ήδη στην Ανεξάρτητη Αρχή και η διαδικασία θα πρέπει να κινηθεί εντός του Ιανουαρίου, προκειμένου να μη λήξει το εννεάμηνο ισχύος των πινάκων της προηγούμενης προκήρυξης (1Κ/2013).
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Εθνος, βάσει του νόμου με τίτλο «Ρυθμίσεις υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις» δίνεται η δυνατότητα κάλυψης θέσεων σε κάποιον φορέα χωρίς την έκδοση προκήρυξης, αλλά μέσω της πρόσληψης προσωπικού από τους πίνακες επιλαχόντων άλλων προκηρύξεων που έχει πραγματοποιήσει το ΑΣΕΠ.
Προϋπόθεση, οι θέσεις να αφορούν τις ίδιες ειδικότητες και κλάδους υπαλλήλων, καθώς και να μην  έχει μεσολαβήσει διάστημα άνω των 9μηνων από τη δημοσίευση των διοριστέων της προκήρυξης, από την οποία θα γίνει χρήση των πινάκων και επιλαχόντων. Στους πίνακες αυτούς είναι ήδη εγγεγραμμένα γύρω στα 1.000 άτομα που πήραν μέρος στο διαγωνισμό του περασμένου Απριλίου και δεν διορίστηκαν.
Συνεπώς το ΑΣΕΠ μέσα στις επόμενες μέρες θα καλέσει εκείνους που συγκεντρώνουν τα περισσότερα μόρια από τους πίνακες αυτούς και :
1)   Θα προτείνει στους υποψήφιους να καταλάβουν τη νέα θέση με έγγραφη ειδοποίηση
2)    Μέσα σε διάστημα 5 ημερών θα πρέπει να δηλώσουν γραπτώς αν αποδέχονται τη νέα θέση. Η δήλωση κατατίθεται στην Ανεξάρτητη Αρχή ή αποστέλλεται σε αυτό μέσω φαξ.
3)    Αν δεν υποβληθεί η δήλωση, τεκμαίρεται το συμπέρασμα ότι ο υποψήφιος δεν αποδέχεται την προτεινόμενη θέση, οπότε το ΑΣΕΠ προχωρά στον επόμενο κατά σειρά επιλαχόντα, χωρίς ο πρώτος υποψήφιος να διαγράφεται από τους οικείους πίνακες κατάταξης.
Υπενθυμίζεται πως αμέσως μετά την πρόσληψη των 300 Ελεγκτών Εσόδων θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός –μέσω ΑΣΕΠ- για την επιλογή 1.000 Εφοριακών στο υπ. Οικονομικών.
Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί με το σύστημα μορίων, οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων θα υποβληθούν ηλεκτρονικά προς την Ανεξάρτητη Αρχή μέσω του διαδικτυακού τόπου www.asep.gr, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους είναι η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στο οικονομικό ή στο νομικό πεδίο.

http://www.fpress.gr
Η φωτογραφία τραβήχτηκε στη Θεσσαλονίκη, στη λεωφόρο Μεγ. Αλεξάνδρου απέναντι από το Μακεδονία Palace και δημοσιεύτηκε σε σελίδα του facebook προκαλώντας την οργισμένη αντίδραση εκατοντάδων χρηστών που ζητούν την παραδειγματική τιμωρία του ασυνείδητου οδηγού.

Ένας ανάπηρος νεαρός, όπως γράφει το thestival, βρίσκεται εγκλωβισμένος καταμεσής του δρόμου μη μπορώντας να συνεχίσει την πορεία του στο απέναντι πεζοδρόμιο λόγω της κατάληψης της μπάρας από σταθμευμένο ΙΧ.


Οριστικό λουκέτο στο εργοστάσιο της στην Ξάνθη έβαλε προ ημερών η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, ενώ στους εργαζόμενους ανακοινώθηκε πως το τμήμα συσκευασίας κλείνει και θα πρέπει να μεταφερθούν στο Πλατύ Ημαθίας.

Πρόκειται για 9 εργαζόμενους που απασχολούνται στο Τμήμα Συσκευασίας, που είναι ότι είχε απομείνει εν λειτουργία στην ΕΒΖ Ξάνθης, ενώ στο σύνολό τους απασχολούνται επί σειρά ετών στο εργοστάσιο.
«Το 2014 δεν μπήκε καθόλου καλά για τον κόσμο της εργασίας. Τις παραμονές των Χριστουγέννων ανακοινώθηκε στους εργαζόμενους της ΕΒΖ Ξάνθης ότι πρέπει να μεταφερθούν και να πάνε στο Πλατύ Ημαθίας μια απόφαση που ήταν τελείως ανεξήγητη» αναφέρει ο κ. Άγγελος Μπεμπεκίδης, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ξάνθης μιλώντας στον Ρ/Σ Ξάνθη FM100 #.
Πρόκειται για εργαζόμενους που απασχολούνται στο Τμήμα Συσκευασίας, που είναι ότι είχε απομείνει εν λειτουργία στην ΕΒΖ Ξάνθης, ενώ στο σύνολό τους απασχολούνται επί σειρά ετών στο εργοστάσιο.
«Υπήρχε δέσμευση ότι οι εργαζόμενοι δεν θα πειραχτούν, δυστυχώς η εταιρία παραμονές των Χριστουγέννων πήρε μια απόφαση που έχει πολύ δυσάρεστες συνέπειες για τους εργαζόμενους. Τώρα πρέπει να φύγουν και να πάνε στο Πλατύ να νοικιάσουν σπίτια και να μείνουν εκεί. Αυτό μπορεί να το κάνει ένας οικογενειάρχης που δούλευε 30 και 35 χρόνια;» συμπληρώνει ο ίδιος.
Οι εργαζόμενοι κινήθηκαν δικαστικά κατά της παραπάνω απόφασης  καταθέτοντας ασφαλιστικά μέτρα, τα οποία θα εκδικαστούν στις 5 Φεβρουαρίου.
Ωστόσο το Πρωτοδικείο Ξάνθης εξετάζοντας την προσφυγή τους για έκδοση προσωρινής διαταγής εκτέλεσης των ασφαλιστικών αποφάνθηκε αρνητικά, μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσής τους.

http://www.fpress.gr
Το κραγιόν είναι ένα από τα αγαπημένα καλλυντικά των γυναικών. Σε όλες τις γυναικείες τσάντες υπάρχει πάντα ένα κραγιόν ή ένα lip-gloss για ώρα... ανάγκης. Που καταλήγει όμως το γυαλιστερό χρώμα των χειλιών και πόσο επικίνδυνο είναι για την  υγεία.
Σύμφωνα με το οnmed.gr μελέτες έχουν δείξει ότι κάποια κραγιόν περιέχουν έως και οκτώ μέταλλα. Τα περισσότερα περιέχουν ίχνη μολύβδου ο οποίος, όμως, σύμφωνα με τον Αμερικανικό Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων δεν αποτελεί άμεσο κίνδυνο για την υγεία.
Πάντως, διαχρονικά οι δερματολόγοι εκφράζουν την ανησυχία τους για τις παρενέργειες των κραγιόν και για το λόγο αυτό συστύνουν στις γυναίκες να αποφεύγουν την επαναλαμβανόμενη χρήση κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Κάθε γυναίκα τρώει σε όλη της τη ζωή... 2,5 με 4 κιλά κραγιόν
Εταιρείες καλλυντικών αναφέρουν ότι το 92% των γυναικών σε όλο τον κόσμο φορούν κραγιόν, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ετησίως παρασκευάζονται 20 δισ. συσκευασίες κραγιόν. Ομως, το κραγιόν, όπως δείχνουν σχετικές μελέτες δεν μένει πάντα στα χείλη αλλά καταλήγει -εκτός από τα μάγουλα άλλων ανθρώπων- και στο... στομάχι των γυνακών. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι μια γυναίκα που βάζει κραγιόν σε καθημερινή βάση τρώει καθόλη τη διάρκεια της ζωής της 2,5 με 3 κιλά κραγιόν.

Πηγή: iefimerida.gr
  • Δεν τρως ποτέ βραδινό πριν τις 10µµ.
  • Πρέπει τουλάχιστον πέντε φορές το χρόνο να τραβηχτείς στον σταθµό των ΚΤΕΛ για να παραλάßεις έναν τενεκέ λάδι, έναν τενεκέ µέλι, έναν τενεκέ φέτα, ρίγανη, τσάι ßουνού, ελιές και λεµόνια.
  • Στη γειτονιά σου υπάρχει τουλάχιστον µια οδός που λέγεται Ελευθερίου Βενιζέλου.
  • Όποτε ταξιδεύεις στο εξωτερικό απορείς πως ο κόσµος ζει χωρίς περίπτερα.
  • Υπάρχει µεγάλη πιθανότητα να πέσεις σε µποτιλιάρισµα στις 6 π.µ. της Κυριακής.
  • Σε τσαντίζει το ότι για να πας να ψωνίσεις το Σάββατο πρέπει να ξυπνήσεις νωρίς, επειδή τα µαγαζιά κλείνουν στις 3.
  • Χειροκροτάς τον πιλότο όταν προσγειωθείς.
  • Έχεις αυτοκίνητο που κοστίζει πάνω από 60.000 ευρώ και αρνείσαι να το δώσεις στον παρκαδόρο γιατί θεωρείς κλοπή τα 5 ευρώ που σου ζητάει.
  • Αναρωτιέσαι γιατί ο φραπές δεν έχει διεθνή επιτυχία.
  • Αγαπηµένη σου ασχολία όταν ταξιδεύεις στο εξωτερικό για να ξεφύγεις λίγο από την Ελλάδα, είναι να ψάχνεις για άλλους Έλληνες.
  • Νηστεύεις, αλλά κάθε φορά µε διαφορετικούς όρους.
  • Ποτέ δεν σου φτάνουν τα χρήµατα για τα ßασικά είδη ανάγκης, αλλά πάντα σου περισσεύουν για τα είδη πολυτελείας.
  • Μισείς τους δηµοσίους υπαλλήλους, αλλά όνειρο ζωής είναι να γίνεις ένας από αυτούς.
  • Κυριακή πρωί κοινωνάς στην εκκλησία και το απόγευµα ρίχνεις χριστοπαναγίες στο γήπεδο.
  • Διπλοπαρκάρεις για τσιγάρα κλείνοντας το δρόµο και απολογείσαι σ’ αυτούς που κορνάρουν, αλλά στο παρακάτω στενό πλακώνεις τον οδηγό που έκανε ακριßώς το ίδιο.
  • Καυχιέσαι που ήσουν Λοκατζής στο Μεγάλο Πεύκο χλευάζοντας τους πεζικάριους, αλλά ßάζεις ßύσµα για να πάει ο γιος σου κέντρο στην Κόρινθο και ειδικότητα διαßιßαστής στο Χαϊδάρι.
  • Πας γυµναστήριο και καπνίζεις και ένα πακέτο τσιγάρα τη µέρα.
  • Καυχιέσαι για τις κατακτήσεις του γιού σου αλλά περηφανεύεσαι ότι η κόρη σου είναι παρθένα.
  • Προειδοποιείς µε τα φώτα για µπλόκο
  • Όταν σταµατάς στο φανάρι έχεις το χέρι στην κόρνα.
  • Πάντα αναρωτιόσουν σε τι διάολο χρησιµεύει η ‘διάßαση πεζών’

- See more at: http://perierga.gr/2011/04/%ce%b1%ce%bd-%cf%83%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%85%ce%bc%ce%b2%ce%b1%ce%af%ce%bd%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%ac-%ce%b5%ce%af%cf%83%ce%b1%ce%b9-%ce%ad%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b1%cf%82/#sthash.KPY0Uf7j.dpuf
«Όνος» πολλών κυβικών καταπατά το απλούστερο δικαίωμα του κάθε πεζού που θέλει να περπατήσει στο πεζοδρόμιο αλλά και την ισότητα των ατόμων με κινητικά προβλήματα!!! Ο «όνος» έχει κλείσει και το πεζοδρόμιο αλλά και την ράμπα αναπήρων!!!

Ίσως δεν χρειάζεται να πούμε κάτι παραπάνω….ο τίτλος και η φωτογραφία που δημοσιεύει το oraiokastro24.gr  τα λένε όλα….














































http://www.seleo.gr
Θανατηφόρες θερμοκρασίες στη Μινεσότα. Μια προειδοποίηση παγετού για τα Everglades. Και ο βόρειος πόλος κινείται νότια, χάρη στην αλλαγή του κλίματος.
Η πιο κρύα, πιο επικίνδυνη έκρηξη πολικού αέρα των τελευταίων δεκαετιών συμπαρασύρει τις μεσοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ και ωθείται προς την Ανατολή και τον Νότο. Τη Δευτέρα, έκλεισαν σχολεία και κέντρα ημερήσιας φροντίδας καθώς και ακυρώθηκαν σχεδόν όλες οι πτήσεις. Οι άνθρωποι αναγκάστηκαν να τραβήξουν τις κουκούλες τους και τα κασκόλ τους σφιχτά για να προστατεύσουν το εκτεθειμένο δέρμα από σχεδόν στιγμιαία κρυοπαγήματα.
Το Τelegraph αποτύπωσε μερικά από τα πρόσωπα σε αυτά τα συγκλονιστικά πορτρέτα που κάνουν τον γύρο του κόσμου αυτήν την στιγμή.









Πηγή: iefimerida.gr
Από σήμερα τίθεται σε εφαρμογή το μέτρο της καταβολής του ποσού του 1 ευρώ ανά συνταγή φαρμάκων από τους ασφαλισμένους υπέρ του ΕΟΠΥΥ.
 
Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Υγείας, από το μέτρο εξαιρούνται οι χρονίως πάσχοντες που αναγκάζονται να εκτελούν συνταγές ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Η εφαρμογή του μέτρου έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση των φαρμακοποιών, καθώς είναι αυτοί που θα εισπράττουν για λογαριασμό του ΕΟΠΥΥ το ένα ευρώ.

«Ο φαρμακοποιός δεν έχει καμία συμμετοχή, ούτε και εισπράττει για λογαριασμό του το ένα ευρώ» τονίζει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής, σημειώνοντας ότι η επιβάρυνση με ένα ευρώ ανά συνταγή αυξάνει τη συμμετοχή των ασφαλισμένων για τα φάρμακα που προμηθεύονται από τα φαρμακεία, ενώ μειώνεται αντίστοιχα η επιβάρυνση του ΕΟΠΥΥ για τα φάρμακά τους.

«Η συνεχιζόμενη επιβάρυνση των πολιτών για να καλυφθούν οι μαύρες τρύπες του ΕΟΠΥΥ και των υπολοίπων κρατικών φορέων, οδηγεί σε πλήρη απαξίωση της περίθαλψης του κόσμου, με ολέθρια αποτελέσματα» καταλήγει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής.

http://www.seleo.gr

Μπορεί να ζούμε στην εποχή του Διαδικτύου στην οποία ο βομβαρδισμός κοινωνικών επαφών είναι καταιγιστικός, ωστόσο σύμφωνα με νέα μελέτη Βρετανών επιστημόνων η αλήθεια είναι ότι ο στενός μας κοινωνικός κύκλος παραμένει σταθερός.
Τα νέα ευρήματα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης δείχνουν ότι οι περισσότεροι χρήστες τείνουν να έχουν πέντε με οκτώ στενούς φίλους στο κοινωνικό τους περιβάλλον. Ο φιλικός αυτός κύκλος διατηρείται σταθερός, καθώς κάθε φορά που οι δεσμοί με παλαιότερους φίλους χαλαρώνουν, προστίθενται νέοι φίλοι με τους οποίους οι δεσμοί αντίστοιχα συσφίγγονται.
«Παρά το γεγονός ότι η επικοινωνία σήμερα είναι ευκολότερη από κάθε άλλη φορά, φαίνεται ότι η ικανότητά μας να διατηρούμε στενές κοινωνικές σχέσεις έχει ημερομηνία λήξης» εξηγεί ο δρ Φίλιξ Ριντ-Τσοχάς.
«Ο αριθμός στενών φίλων από άτομο σε άτομο ποικίλλει, ωστόσο αυτό που βλέπουμε σε γενικές γραμμές είναι ότι τείνουμε να διατηρούμε στενές σχέσεις με έναν μικρό αριθμό ατόμων – έτσι όταν προστίθενται στην παρέα νέοι φίλοι, παλαιότεροι, με τους οποίους δεν επικοινωνούμε πια, απλά "εγκαταλείπουν'' τον στενό κοινωνικό μας κύκλο» προσθέτει ο ειδικός.
Φύγε εσύ, έλα εσύ
Στο πλαίσιο της μελέτης τους οι επιστήμονες παρακολούθησαν μέσω των κινητών τηλεφώνων τους το ιστορικό της επικοινωνίας 24 φοιτητών για ένα διάστημα 18 μηνών και ενόσω οι ίδιοι βρίσκονταν σε στάδιο μετάβασής τους από το σχολείο στο πανεπιστήμιο, ή από το πανεπιστήμιο στην αγορά εργασίας. Πρόκειται για δύο περιόδους-σύμφωνα με το Βήμα- κατά τις οποίες, σύμφωνα με τους ειδικούς, τείνουμε να γνωρίζουμε καινούργια άτομα και να κάνουμε νέους φίλους.
Μέσα στο διάστημα των 18 μηνών, οι φοιτητές πέρασαν από τρεις κύκλους συνέντευξης, προκειμένου οι ειδικοί να καταφέρουν να αξιολογήσουν και να αναλύσουν τις φιλίες και τις γνωριμίες τους.
«Διαπιστώσαμε πως παρ' ότι διανύουμε μια εποχή κοινωνικής ρευστότητας, χάρη στα social media ο καθένας μας διαθέτει μια κοινωνική "υπογραφή" η οποία παραμένει αναλλοίωτη με την πάροδο του χρόνου. Πιστεύουμε ότι πίσω από τη διαδικασία της ανακύκλωσης των φίλων, κρύβεται το γεγονός ότι δεν διαθέτουμε αστείρευτη ικανότητα και υπομονή ώστε να επενδύουμε διαρκώς σε κοινωνικές σχέσεις» αναφέρει ο ερευνητής.
Από την πλευρά του, ο καθηγητής Εξελικτικής Ψυχολογίας Ρόμπιν Ντάνμπαρ από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, σχολίασε λέγοντας ότι ενδεχομένως να υπάρχει ένα φυσικό «όριο» ως προς τον αριθμό των στενών φίλων που μπορεί να διαχειριστεί ο εγκέφαλός μας.
Τα ενδιαφέροντα ευρήματα των βρετανών επιστημόνων παρουσιάζονται στο επιστημονικό έντυπο «Proceedings of the National Academy of Sciences».

Πηγή: iefimerida.gr
Για δεύτερη συνεχή ημέρα η λειτουργία του αερολιμένα «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη παρεμποδίζεται από το πυκνό «πέπλο» ομίχλης που έχει σκεπάσει από νωρίς μεγάλο μέρος της πόλης.

Σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές του αεροδρομίου, εξαιτίας της ομίχλης δεν πραγματοποιήθηκαν- μέχρι στιγμής -δύο πτήσεις από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.

http://www.thestival.gr 
Στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν βγαίνουν σήμερα συνταξιούχοι από τη Θεσσαλονίκη. Στις 10.30 θα συγκεντρωθούν στον πεζόδρομο της Αριστοτέλους, έξω από τα γραφεία του ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τα χαράτσια στον τομέα της Υγείας. Οι συνταξιούχοι ζητούν δωρεάν παροχή υπηρεσιών υγείας για όλους τους πολίτες.




http://www.thestival.gr 
Στις 8 Ιανουαρίου 1991 δολοφονήθηκε ο εκπαιδευτικός Νίκος Τεμπονέρας από τον πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ Αχαΐας και δημοτικό σύμβουλο Ιωάννη Καλαμπόκα κατά τη διάρκεια μαθητικών κινητοποιήσεων.

871 - Ο στρατός του Ουέσσεξ με επικεφαλής τον Αλφρέδο νικά τους Δανούς Βίκινγκ στη μάχη του Ασντάουν.

1198 - Ο Ιννοκέντιος Γ' γίνεται Πάπας.

1297 - Ο Φραγκίσκος Γκριμάλντι, μεταμφιεσμένος ως μοναχός, οδηγεί τους άντρες του στην κατάληψη του φρουρίου που προστατεύει το Βράχο του Μονακό, εγκαθιστώντας την οικογένειά του ως κυβερνήτες του Μονακό.

1828 - Ο Ιωάννης Καποδίστριας αποβιβάζεται στο Ναύπλιο για να διοριστεί πρώτος Κυβερνήτης της ελεύθερης Ελλάδος.

1863 - Αμερικανικός Εμφύλιος Πόλεμος: Μάχη του Σπρίνγκφιλντ.

1889 - Ο Χέρμαν Χόλεριθ παίρνει πατέντα για την ηλεκτρική υπολογιστική μηχανή του.

1912 - Ιδρύθηκε το Αφρικανικό Εθνικό Κογκρέσο.

1916 - Α' Παγκόσμιος Πόλεμος: Οι Συμμαχικές δυνάμεις αποσύρονται από την Καλλίπολη.

1918 - Ο Πρόεδρος Γούντροου Ουίλσον ανακοινώνει τα «Δεκατέσσερα σημεία» του για την λήξη του Α' Παγκόσμιου Πόλεμου.

1926 - Ο Αμπντούλ-Αζίζ ιμπν Σαούντ γίνεται Βασιλιάς της Χετζάζης και τη μετονομάζει σε Σαουδική Αραβία.

1935 - Ο μαέστρος Δημήτρης Μητρόπουλος αποθεώνεται στη Φλωρεντία, όπου διευθύνει τη Συμφωνική Ορχήστρα του Ωδείου Αθηνών.

1942 - Μεγάλη απεργία αναπήρων στην κατεχόμενη Αθήνα.

1958 - Ο δεκατετράχρονος Μπόμπι Φίσερ κερδίζει στο Πρωτάθλημα Σκακιού των Ηνωμένων Πολιτειών.

1959 - Η κατάκτηση της Κούβας από τον Φιντέλ Κάστρο ολοκληρώνεται με την κατάληψη του Σαντιάγκο ντε Κούμπα.

1973 - Σκάνδαλο Watergate: Ξεκινά η δίκη επτά ανδρών που κατηγορούνται ότι έβαλαν κοριούς στα γραφεία του Δημοκρατικού κόμματος.

1977 - Ξεκινά η σοβιετική διαστημική αποστολή Luna 21.

1980 - ο Πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής θεμελιώνει το Ολυμπιακό Στάδιο.

1991 - Δολοφονήθηκε ο εκπαιδευτικός Νίκος Τεμπονέρας από τον πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ Αχαΐας και δημοτικό σύμβουλο Ιωάννη Καλαμπόκα κατά τη διάρκεια μαθητικών κινητοποιήσεων.

1994 - Ο Ρώσος κοσμοναύτης Βαλέρι Πολυάκοφ από το Soyuz TM-18 μεταβαίνει στον διαστημικό σταθμό Μιρ. Θα μείνει στον διαστημικό σταθμό μέχρι τις 22 Μαρτίου 1995, κάνοντας ρεκόρ με 437 ημέρες στο Διάστημα.

http://www.enikos.gr 
Η έκδοση του καταλόγου με τα 101 καλύτερα εστιατόρια του κόσμου από τη νεοϋρκέζικη λίστα του thedailymeal.com περιλαμβάνει τη Σελήνη από τον Πύργο Σαντορίνης για δεύτερη φορά, ανεβάζοντας μάλιστα το εστιατόριο από την 94η στην 82η θέση.

Tο εστιατόριο που άνοιξε πριν από 27 χρόνια στα Φηρά και από το 2010 βρίσκεται στον Πύργο της Σαντορίνης, μεγαλουργεί χρησιμοποιώντας τα μοναδικά τοπικά προϊόντα του νησιού προσφέροντας σπουδαία μαγειρική με μοναδική θέα. Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι η ελληνική γαστρονομία αποτελεί απίστευτα δυναμικό όπλο για την τουριστική προώθηση της χώρας.



Πηγή: iefimerida.gr
Οι οδηγοί τρώνε ή πίνουν, μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο ή στέλνουν γραπτά μηνύματα, ψάχνουν σταθμό στο ραδιόφωνο ή ρυθμίζουν την θερμοκρασία του αυτοκινήτου τους, τσεκάρουν το μακιγιάζ ή το χτένισμά τους στο καθρεφτάκι, κοιτάζουν διαφημιστικές πινακίδες ή βιτρίνες καταστημάτων και γενικά απασχολούνται με κάτι άλλο περίπου το ένα δέκατο χρόνο (10%) του χρόνου που οδηγούν, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, που χρησιμοποίησαν κρυφές βιντεοκάμερες και ενσωματωμένους στα αυτοκίνητα αισθητήρες για την παρακολούθηση των οδηγών, προειδοποιούν ότι ο κίνδυνος να αφαιρεθούν και να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα, είναι αρκετά μεγαλύτερος για τους νεαρής ηλικίας και γενικότερα τους άπειρους οδηγούς, που τείνουν πιο συχνά να αποσπάσουν την προσοχή τους από το οδήγημα.

Οι επιστήμονες του Εθνικού Ινστιτούτου Ανθρώπινης Ανάπτυξης και Υγείας του Παιδιού των ΗΠΑ, με επικεφαλής τον Μπρους Σάιμον - Μόρτον, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνούς κύρους ιατρικό περιοδικό «New England Journal of Medicine», τόνισαν ότι «οτιδήποτε αποσπά τα μάτια του οδηγού από το δρόμο, μπορεί να αποβεί επικίνδυνο».

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι οδηγοί αντιμετωπίζουν υπερδιπλάσιο κίνδυνο να έχουν ατύχημα, όταν πληκτρολογούν στο κινητό τους και ταυτόχρονα οδηγούν. Ειδικότερα για τους νέους και άπειρους οδηγούς ο κίνδυνος αυξάνεται έως οκτώ φορές, όταν πληκτρολογούν ή σκύβουν για να πιάσουν τη συσκευή του τηλεφώνου τους. Μικρότερος, αλλά σαφώς αυξημένος (περίπου τριπλάσιος), είναι ο κίνδυνος ατυχήματος, όταν ο οδηγός τρώει.

Από την άλλη, η έρευνα δείχνει ότι δεν αυξάνεται ιδιαίτερα ο κίνδυνος ατυχήματος, όταν ο οδηγός απλώς μιλάει στο τηλέφωνο. Επειδή όμως για να μιλήσει στο κινητό του, προηγουμένως είτε πληκτρολογούσε, είτε είχε σκύψει για να το πιάσει και να απαντήσει κάποια κλήση, οι ερευνητές επισήμαναν πως, σε κάθε περίπτωση, πρέπει να απαγορεύεται η χρήση κάθε είδους ηλεκτρονικών συσκευών από τους οδηγούς, ιδίως τους νέους.

Η μελέτη βασίστηκε σε ανάλυση βίντεο από κάμερες που είχαν τοποθετηθεί δειγματοληπτικά στα αυτοκίνητα περίπου 150 οδηγών ηλικίας έως 72 ετών, από τους οποίους το ένα τέταρτο ήσαν νέοι (είχαν το δίπλωμά τους πάρει το πολύ πριν από τρεις εβδομάδες). Οι υπόλοιποι οδηγοί είχαν εμπειρία 20 ετών κατά μέσο όρο.

Η βιντεοσκόπηση γινόταν όταν το όχημα βρισκόταν σε κίνηση και διήρκεσε για μια περίοδο 12 έως 18 μηνών. Ταυτόχρονα, μια σειρά από αισθητήρες κατέγραφαν την οδηγητική συμπεριφορά των συμμετεχόντων (επιταχύνσεις, απότομα φρεναρίσματα, ξαφνικές αλλαγές λωρίδας κ.α.).

Όταν συνέβαινε κάποιο τροχαίο ατύχημα (ή παραλίγο να συμβεί), οι ερευνητές κατέγραφαν σε ποιό βαθμό οι οδηγοί ήσαν συγκεντρωμένοι στο οδήγημα ή η προσοχή τους είχε αποσπαστεί από κάποια άλλη δραστηριότητα. Όπως είπε ο δρ. Σάιμον - Μόρτον, «καθώς όλο και νέες μορφές τεχνολογίας γίνονται διαθέσιμες πλέον στα αυτοκίνητα, είναι σημαντικό οι οδηγοί να μην αισθάνονται υποχρεωμένοι να απαντούν οποιαδήποτε εισερχόμενη κλήση ή μήνυμα. Για την ασφάλεια ιδίως των νέων οδηγών, θα πρέπει να περιμένουν για να απαντήσουν μια κλήση, μόνο όταν έχουν πια σταματήσει το αυτοκίνητο».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Στον πατέρα του λέει ότι οφείλει την αγάπη του για την τεχνολογία ο Έλληνας ομογενής Γιάννης Παπανδριόπουλος που αυτές τις μέρες φέρεται να πούλησε την εφαρμογή του SnappyCam στην Apple έναντι ενός ποσού που δεν έγινε γνωστό αλλά εκτιμάται ότι ανέρχεται σε "πολλά-πολλά εκατομμύρια δολάρια" σύμφωνα με τον αυστραλιανό τύπο.
Ο πατέρας του σπούδασε ηλεκτρονικός μηχανικός στην Ελλάδα πριν εγκατασταθεί στην Αυστραλία και μετέδωσε την αγάπη του για τα ηλεκτρονικά στον γιο του που είναι κάτοχος PhD από το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης και ο οποίος επινόησε τον τρόπο να κάνει την κάμερα του iPhone να πραγματοποιεί λήψη φωτογραφιών πλήρους ανάλυσης σε 20 με 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο, σημαντικά ταχύτερα δηλαδή από την εγγενή λειτουργία (burst mode) του iPhone.
Η εφαρμογή SnappyCam δεν είναι πλέον διαθέσιμη στο App Store ενώ και οι ιστοσελίδες της SnappyLabs δεν είναι προσβάσιμες. Επιπλέον πληροφορίες αναφέρουν ότι την εξαγορά της εταιρείας καλόβλεπαν και άλλοι κολοσσοί του χώρου χωρίς όμως να γίνεται κάποια πιο συγκεκριμένη αναφορά.
Η κίνηση αυτή της Apple έρχεται ως συνέχεια αντίστοιχων κινήσεων της εταιρείας κατά τις οποίες προχωρά στην εξαγορά μικρότερων ομάδων που βρίσκονται πίσω από δημοφιλείς εφαρμογές, τις λειτουργίες των οποίων ενσωματώνει στο iOS. Ο 35χρονος, ζει και δουλεύει στο Σαν Φρανσίσκο τα τελευταία χρόνια και οι γονείς του στη Μελβούρνη.
Ο Γιάννης Παπανδριόπουλος, ο οποίος, ασχολείται με την ψηφιακή τεχνολογία από δώδεκα ετών σήμερα θεωρείται κορυφαίος του είδους του. Ο ίδιος εδώ και λίγα χρόνια προσπαθεί να εφαρμόσει μια μέθοδο που όπως ισχυρίζεται, θα κάνει το ίντερνετ έως και 200 φορές ταχύτερο απ' ότι είναι σήμερα!
Την ανακάλυψη όμως θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική το πανεπιστήμιο Μελβούρνης, με αποτέλεσμα να βραβεύσει τον ομογενή «μετ' επαίνων. Το 2007 η εφημερίδα The Age κατέταξε τον Παπανδριόπουλο μεταξύ των εκατό κορυφαίων προσωπικοτήτων της χρονιάς για την ανακάλυψή του εκείνη.
Πηγή: ΑΠΕ
Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!