Ενδιαφέροντα στοιχεία για τα κοινωνικά δίκτυα προέκυψαν από την παγκόσμια έρευνα Wave 7.
Η UM, μέλος της IPG Mediabrands, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της Wave 7, της πιο φιλόδοξης παγκόσμιας έρευνας για τα social media, η οποία γίνεται κάθε χρόνο από το 2006, με δείγμα που ξεπερνά το 1 δισ. ενεργών χρηστών ίντερνετ.
Η έρευνα Wave, η οποία είναι η πρώτη μελέτη μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε παγκόσμιο επίπεδο, εντόπισε τις δυναμικές αλλαγές που συντελούνται στο περιβάλλον των social media κατά τα τελευταία επτά χρόνια. Στο πλαίσιο της φετινής έρευνας, η ανθρώπινη ανάγκη για επικοινωνία σε συνδυασμό με τη διάδοση των smartphones, αποκαλύπτει συναρπαστικά δεδομένα για τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Ο πλούτος της πληροφόρησης που προσφέρει η έρευνα, δίνει τη δυνατότητα στους brand marketers να εκμεταλλευτούν τη διεθνή εμπειρία και να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους στις ανάγκες του καταναλωτή που στοχεύουν.
Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, οι νέες τεχνολογίες σχεδιάζονται έτσι ώστε να εμπνέουν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση και το διάλογο. Ωστόσο, η απλή καταγραφή των πιο πρόσφατων τάσεων δεν είναι πλέον αρκετή, καθώς το σημαντικό για τα brands σήμερα είναι να κατανοούν αυτή την αλληλεπίδραση και να γίνονται μέρος της. Ακόμα και η πιο επιφανειακή δραστηριότητα στο διαδίκτυο γίνεται από τον καταναλωτή για να ικανοποιήσει κάποια ανάγκη του. Ρωτώντας «γιατί», η έρευνα Wave αποκαλύπτει τα βασικά κίνητρα που οδηγούν τον καταναλωτή σε αυτό το διάλογο, ανοίγοντας το δρόμο για τη δημιουργία πιο συναρπαστικών εμπειριών με τα brands στα social media, εμπειριών που βασίζονται στα insights των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τη Wave 7, η καταναλωτική αλληλεπίδραση επηρεάζεται από 5 βασικές ανάγκες: Relationship, Diversion, Learning, Progression και Recognition. Οι ανάγκες αυτές υποκινούν και τροφοδοτούν τη χρήση των social media. Τα ευρήματα της Wave 7 δεν δείχνουν κάποιο σημάδι κόπωσης των χρηστών του ίντερνετ. Η ταχεία ανάπτυξη των mobile συσκευών οδηγεί σε μία νοοτροπία «always on» με τους χρήστες ανά τον κόσμο να είναι περισσότερο συνδεδεμένοι περισσότερες φορές .
Ακολουθούν τα βασικά ευρήματα της έρευνας Wave 7…
«The Need for Speed»
Σύμφωνα με την έρευνα, το 56% συμφωνεί ότι η κοινωνική δικτύωση αποτελεί άρρηκτο κομμάτι της κοινωνικής του ζωής, με δύο στους τρεις Έλληνες να είναι μόνιμα συνδεδεμένοι. Τα Micro blogging sites, όπως είναι για παράδειγμα το Twitter, σημειώνουν αύξηση με τους μεγαλύτερους ρυθμούς παγκοσμίως, ενώ το 46% των Ελλήνων κάνει χρήση υπηρεσιών micro blogging.
«Pleasure, Passion or Pursuit»
Όλες οι χώρες συμφωνούν ότι το μεγάλο πλεονέκτημα των social media έγκειται στην ικανότητα τους να ενισχύουν τις ανθρώπινες σχέσεις. Σε ό,τι αφορά στο ελληνικό κοινό, τα social media αποτελούν επιπλέον ένα μέσο διασκέδασης και προσωπικής έκφρασης.
«The keyboard to Success»
Το επαγγελματικό social network σημείωσε την ταχύτερη ανάπτυξη κατά το τελευταίο έτος. Η Wave 7 αποκαλύπτει ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει γίνει βασικό μέσο για την προώθηση του επαγγελματικού προφίλ τη διαμόρφωση απόψεων και την καλλιέργεια σεβασμού.
«How much to share»
Το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο συνεχίζει να αποτελεί θέμα συζήτησης. Το 67% των συνδεδεμένων καταναλωτών παγκοσμίως και το 74% των Ελλήνων αντίστοιχα, προβληματίζονται γύρω από την ποσότητα των προσωπικών τους δεδομένων που διατίθεται στο διαδίκτυο. Ωστόσο, πάνω από το 43% υποστηρίζουν brands που χρησιμοποιούν προσωπικά δεδομένα για την προώθηση αγαθών, υπό την προϋπόθεση της βελτίωσης της διαδικτυακής τους εμπειρίας. Αυτή η ανταλλαγή αξιών οδήγησε σε μία αύξηση της τάξεως του 10% στη συμμετοχή των καταναλωτών σε brand communities, αποδεικνύοντας ότι η βαθιά κατανόηση των καταναλωτικών αναγκών μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο στρατηγική προσέγγιση του engagement με τους καταναλωτές.
Η έρευνα Wave διεξάγεται σε ετήσια βάση από τη UM, έχει ως αντικείμενο τα social media και αποτελεί τη μακροβιότερη έρευνα σε αυτόν τον τομέα. Από το 2006 μέχρι σήμερα η Wave καταγράφει την παγκόσμια επιρροή των social media, ερευνώντας τις αλλαγές που προκύπτουν από τις νέες μορφές επικοινωνίας στο ίντερνετ. Στο πέρασμα του χρόνου η Wave έχει καταγράψει την πρωτοφανή ανάπτυξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μέσα από νέες πλατφόρμες προσεγγίζοντας μεγάλες μάζες κοινού, με μεγάλη ταχύτητα.
Το δείγμα της έρευνας Wave 7 αποτελείται από 1 δισ. ενεργούς χρήστες του ίντερνετ σε 65 χώρες. Σε αυτό το πλαίσιο η Wave αποτελεί πλέον ένα ανεκτίμητο εργαλείο για την ενημέρωση των στελεχών του μάρκετινγκ σχετικά με τις τάσεις στα social media και τη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Η UM, μέλος της IPG Mediabrands, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της Wave 7, της πιο φιλόδοξης παγκόσμιας έρευνας για τα social media, η οποία γίνεται κάθε χρόνο από το 2006, με δείγμα που ξεπερνά το 1 δισ. ενεργών χρηστών ίντερνετ.
Η έρευνα Wave, η οποία είναι η πρώτη μελέτη μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε παγκόσμιο επίπεδο, εντόπισε τις δυναμικές αλλαγές που συντελούνται στο περιβάλλον των social media κατά τα τελευταία επτά χρόνια. Στο πλαίσιο της φετινής έρευνας, η ανθρώπινη ανάγκη για επικοινωνία σε συνδυασμό με τη διάδοση των smartphones, αποκαλύπτει συναρπαστικά δεδομένα για τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Ο πλούτος της πληροφόρησης που προσφέρει η έρευνα, δίνει τη δυνατότητα στους brand marketers να εκμεταλλευτούν τη διεθνή εμπειρία και να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους στις ανάγκες του καταναλωτή που στοχεύουν.
Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, οι νέες τεχνολογίες σχεδιάζονται έτσι ώστε να εμπνέουν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση και το διάλογο. Ωστόσο, η απλή καταγραφή των πιο πρόσφατων τάσεων δεν είναι πλέον αρκετή, καθώς το σημαντικό για τα brands σήμερα είναι να κατανοούν αυτή την αλληλεπίδραση και να γίνονται μέρος της. Ακόμα και η πιο επιφανειακή δραστηριότητα στο διαδίκτυο γίνεται από τον καταναλωτή για να ικανοποιήσει κάποια ανάγκη του. Ρωτώντας «γιατί», η έρευνα Wave αποκαλύπτει τα βασικά κίνητρα που οδηγούν τον καταναλωτή σε αυτό το διάλογο, ανοίγοντας το δρόμο για τη δημιουργία πιο συναρπαστικών εμπειριών με τα brands στα social media, εμπειριών που βασίζονται στα insights των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τη Wave 7, η καταναλωτική αλληλεπίδραση επηρεάζεται από 5 βασικές ανάγκες: Relationship, Diversion, Learning, Progression και Recognition. Οι ανάγκες αυτές υποκινούν και τροφοδοτούν τη χρήση των social media. Τα ευρήματα της Wave 7 δεν δείχνουν κάποιο σημάδι κόπωσης των χρηστών του ίντερνετ. Η ταχεία ανάπτυξη των mobile συσκευών οδηγεί σε μία νοοτροπία «always on» με τους χρήστες ανά τον κόσμο να είναι περισσότερο συνδεδεμένοι περισσότερες φορές .
Ακολουθούν τα βασικά ευρήματα της έρευνας Wave 7…
«The Need for Speed»
Σύμφωνα με την έρευνα, το 56% συμφωνεί ότι η κοινωνική δικτύωση αποτελεί άρρηκτο κομμάτι της κοινωνικής του ζωής, με δύο στους τρεις Έλληνες να είναι μόνιμα συνδεδεμένοι. Τα Micro blogging sites, όπως είναι για παράδειγμα το Twitter, σημειώνουν αύξηση με τους μεγαλύτερους ρυθμούς παγκοσμίως, ενώ το 46% των Ελλήνων κάνει χρήση υπηρεσιών micro blogging.
«Pleasure, Passion or Pursuit»
Όλες οι χώρες συμφωνούν ότι το μεγάλο πλεονέκτημα των social media έγκειται στην ικανότητα τους να ενισχύουν τις ανθρώπινες σχέσεις. Σε ό,τι αφορά στο ελληνικό κοινό, τα social media αποτελούν επιπλέον ένα μέσο διασκέδασης και προσωπικής έκφρασης.
«The keyboard to Success»
Το επαγγελματικό social network σημείωσε την ταχύτερη ανάπτυξη κατά το τελευταίο έτος. Η Wave 7 αποκαλύπτει ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει γίνει βασικό μέσο για την προώθηση του επαγγελματικού προφίλ τη διαμόρφωση απόψεων και την καλλιέργεια σεβασμού.
«How much to share»
Το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο συνεχίζει να αποτελεί θέμα συζήτησης. Το 67% των συνδεδεμένων καταναλωτών παγκοσμίως και το 74% των Ελλήνων αντίστοιχα, προβληματίζονται γύρω από την ποσότητα των προσωπικών τους δεδομένων που διατίθεται στο διαδίκτυο. Ωστόσο, πάνω από το 43% υποστηρίζουν brands που χρησιμοποιούν προσωπικά δεδομένα για την προώθηση αγαθών, υπό την προϋπόθεση της βελτίωσης της διαδικτυακής τους εμπειρίας. Αυτή η ανταλλαγή αξιών οδήγησε σε μία αύξηση της τάξεως του 10% στη συμμετοχή των καταναλωτών σε brand communities, αποδεικνύοντας ότι η βαθιά κατανόηση των καταναλωτικών αναγκών μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο στρατηγική προσέγγιση του engagement με τους καταναλωτές.
Η έρευνα Wave διεξάγεται σε ετήσια βάση από τη UM, έχει ως αντικείμενο τα social media και αποτελεί τη μακροβιότερη έρευνα σε αυτόν τον τομέα. Από το 2006 μέχρι σήμερα η Wave καταγράφει την παγκόσμια επιρροή των social media, ερευνώντας τις αλλαγές που προκύπτουν από τις νέες μορφές επικοινωνίας στο ίντερνετ. Στο πέρασμα του χρόνου η Wave έχει καταγράψει την πρωτοφανή ανάπτυξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μέσα από νέες πλατφόρμες προσεγγίζοντας μεγάλες μάζες κοινού, με μεγάλη ταχύτητα.
Το δείγμα της έρευνας Wave 7 αποτελείται από 1 δισ. ενεργούς χρήστες του ίντερνετ σε 65 χώρες. Σε αυτό το πλαίσιο η Wave αποτελεί πλέον ένα ανεκτίμητο εργαλείο για την ενημέρωση των στελεχών του μάρκετινγκ σχετικά με τις τάσεις στα social media και τη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Πηγή: techit.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου