Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Παρά την κρίση, οι Έλληνες εξακολουθούν να επενδύουν σε τομείς χωρίς ιδιαίτερες προοπτικές ανάπτυξης με αποτέλεσμα οι πιθανότητες επιτυχίας να είναι περιορισμένες. Μόλις ο ένας στους 10 επιλέγει σωστά. Ποια είναι η επιλογή του;




Το συμπέρασμα της εσφαλμένης τοποθέτησης επενδυτικών κεφαλαίων –κυρίως από «μικρομεσαίους» αποτυπώνεται στην έρευνα που πραγματοποίησε η EndeavorGreece, μη κερδοσκοπικός οργανισμός ο οποίος επιχειρεί να συμβάλλει στην προσπάθεια ειδικά νέων επιχειρηματιών. Τι δείχνει η μελέτη; Ότι και το 2012 οι επιχειρήσεις που άνοιξαν στην Ελλάδα ήταν κυρίως:
  • 1.       Εστιατόρια, Μπαρ
  • 2.       Καταστήματα ρούχων και υποδημάτων
  • 3.       Λογιστικές δραστηριότητες και business consulting
  • 4.       Κατασκευές και
  • 5.       Παραγωγή και διάθεση ενέργειας

Στη μελέτη αποτυπώνονται συγκεκριμένα νούμερα: από τις 42.347 εταιρείες που άνοιξαν μέσα στο 2012, οι 10.000 ήταν εστιατόρια, μπαρ και καταστήματα τροφίμων. Τα βλέπουμε να ξεφυτρώνουν δίπλα μας, τώρα αυτό αποτυπώνεται και με αριθμούς. Περίπου 2100 καταστήματα ρούχων και παπουτσιών ιδρύθηκαν εν μέσω ύφεσης ενώ οι εταιρείες παροχών λογιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών, ξεπέρασαν τις 2046. Από αυτές, η μελέτη δίνει πιθανότητες επιτυχίας μόνο στις μία στις 10.
Εκτός από τη διαπίστωση, η μελέτη προχωρά και σε προτάσεις. Σε ποιους τομείς πρέπει λοιπόν, κατά τους μελετητές της endeavorνα στραφεί κάποιος προκειμένου να έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας;
1.       Στην τεχνολογία και στις επικοινωνίες
2.       Στο ηλεκτρονικό εμπόριο
3.       Στην ενέργεια και στην πράσινη τεχνολογία
4.       Στην βιοτεχνολογία
5.       Στην νανοτεχνολογία
6.       Στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
7.       Στον τουρισμό
8.       Στην υγεία
9.       Στα αγροτικά προϊόντα και στα τρόφιμα.

Μάλιστα, στην μελέτη γίνεται αναφορά και σε συγκεκριμένες επιχειρηματικές προσπάθειες που έχουν ήδη γίνει σε αυτούς τους τομείς και έχουν στεφθεί από επιτυχία. Ιδού τα παραδείγματα που καταγράφει η Endeavor
  1. ·         Στον τομέα της τυποποίησης και γενικότερα αξιοποίησης αγροτικών προϊόντων, ως επιτυχημένα μοντέλα επιχειρήσεων, η μελέτη αναφέρει, αυτά των εταιρειών Παπαδημητρίου, TerraCreta, Gaea, EPSA, KrocusKozanisProducts, Kayakκαι άλλες.
  2. ·         Στον τομέα των οικονομικών υπηρεσιών, προβάλλονται οι εταιρείες ZuluTrade, η HellasDirectκαι η Viva
  3. ·         Στον τομέα της σύγκρισης τιμών, η InsuranceMarketκαι η εταιρεία Skroutz.
  4. ·         Στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας οι εταιρείες Nanophos, Fasmatech, Fasmetricsκαι Helic
  5. ·         Στον τομέα του mobilemarketing, οι εταιρείες outtheremediaκαι Warply
  6. ·         Στον τομέα των ψηφιακών μέσων η DailySecret
  7. ·         Στον τομέα του τουρισμού και των ταξιδιών, οι εταιρείες Hotelbrain, Incrediblue, Airtickets, Travelplanet24 και E-travel
  8. ·         Στον τομέα της ανάπτυξης εφαρμογών για κινητά προβάλλονται οι εταιρείες Taxibeatκαι Pinnatta.
http://www.fpress.gr 
Categories:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!