Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Έχουν τη δυνατότητα τα social media -το facebook, το twitter κ.ά.- να σώσουν ανθρώπινες ζωές; Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πολύτιμα εργαλεία σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών και φυσικών καταστροφών, βοηθώντας στον συντονισμό όλων των αρμόδιων φορέων; Κι όμως μπορούν...

Το "άλφα και το ωμέγα" σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών για τα διασωστικά συνεργεία είναι η γρήγορη και σωστή πληροφόρηση. Ωστόσο, τις δύσκολες στιγμές των πλημμυρών, των σεισμών ή άλλων φυσικών καταστροφών, συνήθως το δίκτυο τηλεφωνίας υπερφορτίζεται και είναι αδύνατο να βγάλει κάποιος γραμμή. Αντίθετα, το ίντερνετ εξακολουθεί να δουλεύει. Επομένως, μπορεί με μια ανάρτηση στο facebook ή με ένα "τιτίβισμα" στο twitter να ενημερωθούν άμεσα όλοι οι αρμόδιοι φορείς.

"Στον τυφώνα Κατρίνα, στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, υπήρξε ένα περιστατικό, όπου μια εγκλωβισμένη γυναίκα δεν μπορούσε να βγάλει τηλεφωνική γραμμή για να ενημερώσει τις αρχές. Είχε όμως ίντερνετ και με μια ανάρτησή της όμως στο facebook κατάφεραν να την εντοπίσουν οι διασώστες" δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αλέξανδρος Λιάμος, διευθυντής επιχειρήσεων της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης.

Αυτό, όμως, που απασχολεί τους αρμόδιους σε Ελλάδα και εξωτερικό και αναζητείται μια πιο λειτουργική φόρμουλα, είναι η επαλήθευση των συγκεκριμένων ειδήσεων καθώς σε αρκετές περιπτώσεις ενδέχεται να υπάρχει παραπληροφόρηση και συνεπώς χάσιμο πολύτιμου χρόνου.

"Το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν τα social media σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών δεν είναι μακρινό από τεχνικής πλευράς. Είναι μακρινό από πλευράς νοοτροπίας καθώς όσοι εμπλέκονται σε αυτές τις καταστάσεις θα πρέπει να αντιληφθούν τη χρησιμότητα και τη σωστή πληροφόρηση" πρόσθεσε ο κ.Λιάμος.

Ο ρόλος των social media σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών συζητήθηκε σε συνάντηση του ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος Cosmic, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στις εγκαταστάσεις του ΚΕΚΕ ΙΒΕΠΕ του ΣΕΒ.

Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης συμμετέχει ως εταίρος στο εν λόγω πρόγραμμα, που υλοποιείται στο πλαίσιο του FP 7 (Seventh Frame Programme) και στο οποίο συμμετέχουν επίσης ως εταίροι, φορείς, οργανισμοί, εθελοντικές οργανώσεις και άλλοι σχηματισμοί που δραστηριοποιούνται στην πρόληψη και αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από διάφορες χώρες της Ευρώπης.

Στην παραπάνω συνάντηση εργασίας προέκυψαν συμπεράσματα, όπως είναι η ελλιπής χρήση και αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους φορείς και τις υπηρεσίες στην Ελλάδα που εμπλέκονται σε καταστάσεις καταστροφών ή ατυχημάτων μεγάλης έκτασης.

Επίσης, τονίστηκε πως ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούν οι φορείς μεταξύ τους παραμένει απαρχαιωμένος, καθώς ορισμένοι, ακόμη και σήμερα, χρησιμοποιούν fax και όχι e-mail, ενώ επισημάνθηκε και η ανυπακοή των πολιτών στις υποδείξεις των αρμοδίων σε έκτακτες καταστάσεις.

http://www.enikos.gr 
Categories:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!