Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015


Η Toyota μάς καλεί να στείλουμε στο μουσείο τις γνωστές μονάδες παραγωγής ισχύος και να μην ανησυχούμε για την απειλή των επικίνδυνων ρύπων.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία λανσάρει το πιο προηγμένο αυτοκίνητο του κόσμου που καταναλώνει υδρογόνο και εκπέμπει μόνο καθαρό νερό, το οποίο οι τολμηροί μπορούν ακόμη και να το πιουν.

Οταν οδηγούσα το πανάκριβο αυτοκίνητο με τη ρηξικέλευθη σχεδίαση στο Αμβούργο της Γερμανίας, σκεπτόμουν πόσο πίσω έχουν μείνει τα δικά μας συμβατικά μοντέλα. Μόνο τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν κάποια σχέση με το Mirai.

Ουσιαστικά, στο πρώτο υδρογονοκίνητο σεντάν μαζικής παραγωγής τα περισσότερα στοιχεία είναι καινούργια και μοναδικά.

Μοναδικό είναι το σύστημα ισχύος, το οποίο για να μάθεις τις λεπτομέρειες λειτουργίας του απαιτείται σεμινάριο από ειδικευμένους επιστήμονες.

Ακολουθήστε με στον μαγικό κόσμο της ιαπωνικής τεχνολογίας, που όμοιά της δεν υπάρχει σε κανένα άλλο αυτοκίνητο παραγωγής.

Κυψέλες καυσίμου

Η καρδιά του είναι οι κυψέλες καυσίμου, οι οποίες έχουν ως αποστολή την παραγωγή μεγάλης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας.

Από τη στιγμή που θα γυρίσεις το κλειδί, ενεργοποιούνται και κάνουν αναρίθμητες φορές, χωρίς διακοπή, την ίδια χημική ένωση.

Ενώνουν το αποθηκευμένο υδρογόνο με το οξυγόνο που βρίσκεται άφθονο στη φύση. Οπως θυμόμαστε από το σχολείο, αυτή η χημική ένωση παράγει νερό, το οποίο αποβάλλεται με ένταση από την εξάτμιση, και πολύτιμο ηλεκτρικό ρεύμα.

Ο ηλεκτρισμός κατευθύνεται στην ειδική μπαταρία και από εκεί τροφοδοτεί τον ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 155 ίππους, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,6’’ και η τελική φθάνει τα 178 χλμ./ώρα. H αυτονομία είναι πάνω από τα 550 χλμ.

Στον δρόμο είναι απολαυστικό. Δεν καταλαβαίνεις τι γίνεται κάτω από το καπό. Ολα δουλεύουν ρολόι και όσο πατάς το γκάζι τόσο ο ηλεκτρικός κινητήρας ανεβάζει στροφές και δίνει ισχύ στους τροχούς.

Για να δοκιμάσω την απόδοση και τη λειτουργία των κυψελών καυσίμου, ξεπέρασα τα 180 χλμ./ώρα, αψήφησα τα ραντάρ και δεν άκουσα τις συμβουλές της Κλαίρης Χατζηγιάννη διευθύντριας Επικοινωνίας της Τoyota Ελλάς.

Το Mirai κινήθηκε σαν ένα βέλος, χωρίς θόρυβο, με ζηλευτή ποιότητα κύλισης και απόδοση που θυμίζει πολύ ισχυρό βενζινοκινητήρα νέας γενιάς.

Τα έχασα όταν είδα τη μεγάλη ποσότητα νερού που έβγαινε από την εξάτμιση. Η ποιότητα κύλισης θυμίζει αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας.

Το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό λόγω της αθόρυβης λειτουργίας των κυψελών καυσίμου, των ειδικών γυάλινων επιφανειών και άλλων παρεμβάσεων. Ανεφοδίασα τα δύο ειδικά ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου σε ένα σταθμό, σε κεντρικό σημείο του Αμβούργου.

Ο πλήρης ανεφοδιασμός διαρκεί 3 λεπτά, με σύστημα παροχής υδρογόνου, το οποίο εύκολα προσαρμόζεται στο σημείο εισόδου που υπάρχει στο πίσω αριστερό μέρος του αυτοκινήτου. Το κάθε κιλό υδρογόνου στη Γερμανία κοστίζει 9,5 ευρώ.

Αν υπάρξει δίκτυο παροχής υδρογόνου στην Ελλάδα, η Toyota Ελλάς θα το εντάξει στην γκάμα της. Στη Γερμανία, το αυτοκίνητο που σνομπάρει τα ορυκτά καύσιμα κοστίζει 66.000 ευρώ.
real.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!