Πέντε γκρι περιστέρια. Τρία από αυτά κρατούν από ένα πλακάτ: «Πήγαινε πίσω στην Αφρική», «Δεν είναι ευπρόσδεκτοι οι μετανάστες», «Μακριά από τα σκουλήκια μας». Αποδέκτης των μηνυμάτων είναι ένα πολύχρωμο χελιδόνι -το πιο γνωστό μεταναστευτικό πουλί- το οποίο στέκεται μονάχο του, ακριβώς μπροστά από τα περιστέρια.
Ο Μπάνκσι ξαναχτύπησε. Μόνο που το δημοτικό συμβούλιο του Εσεξ, όπου ο βρετανός «γνωστός - άγνωστος» καλλιτέχνης επέλεξε να παρουσιάσει τη νέα του δημιουργία, καθάρισε τον τοίχο από το γκράφιτι, διότι περιλάμβανε «προσβλητικά και ρατσιστικά σχόλια».
Ο διάσημος καλλιτέχνης, του οποίου ωστόσο η πραγματική ταυτότητα παραμένει μυστήριο, φιλοτέχνησε το έργο του σε τοίχο του Κλάκτον Ον Σι, στην ανατολική Αγγλία, μία εβδομάδα πριν από τις εκλογές για τη συμπλήρωση της θέσης που άφησε κενή ο Συντηρητικός βουλευτής Ντάγκλας Κάρσγουελ. Πριν από λίγες μέρες, ο Κάρσγουέλ ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τους Τόρις για να ενταχθεί στις τάξεις των ευρωσκεπτικιστών ξενόφοβων του Νάιτζελ Φάρατζ (Ukip).
Σύμφωνα με τον Νάιτζελ Μπράουν, υπεύθυνο επικοινωνίας της περιφέρειας Τέντρινγκ, πολίτες παραπονέθηκαν για τα «προσβλητικά σχόλια» που εν μια νυκτί έκαναν την εμφάνισή τους σε παραθαλάσσιο κτίριο. Αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου συμφώνησαν με τις καταγγελίες των πολιτών και εντός 48 ωρών τα περιστέρια και το χελιδόνι του Μπάνκσι «είχαν πετάξει».
Με ανακοίνωσή τους στη συνέχεια, οι δημοτικές Αρχές άφησαν να εννοηθεί ότι δεν είχαν συνειδητοποιήσει ότι το γκράφιτι έφερε την υπογραφή του Μπάνκσι. Και τόνισαν ότι ένα αυθεντικό, «κατάλληλο» έργο του καλλιτέχνη είναι πάντα ευπρόσδεκτο στους παραλιακούς δρόμους του Κλάκτον Ον Σι. Εκπρόσωπος του καλλιτέχνη από την πλευρά του προτίμησε να αφήσει ασχολίαστη την αντίδραση του δήμου.
Τα περιστέρια στον τοίχο του Κλάκτον είναι το δεύτερο έργο του Μπάνκσι αυτήν την εβδομάδα. Την Τρίτη, μία μεγάλη σε ηλικία γυναίκα, με ακουστικά, τα χέρια πιασμένα πίσω από την πλάτη και το κεφάλι σκυμμένο πάνω από ένα κενό βάθρο σε κίονα κορινθιακού ρυθμού, κόσμησε τοίχο του Φόλκστον, στο Κεντ – μία ακόμη βρετανική πόλη, όπου το μεταναστευτικό βρίσκεται στην κορυφή της πολιτικής ατζέντας.
tanea.gr
Ο Μπάνκσι ξαναχτύπησε. Μόνο που το δημοτικό συμβούλιο του Εσεξ, όπου ο βρετανός «γνωστός - άγνωστος» καλλιτέχνης επέλεξε να παρουσιάσει τη νέα του δημιουργία, καθάρισε τον τοίχο από το γκράφιτι, διότι περιλάμβανε «προσβλητικά και ρατσιστικά σχόλια».
Ο διάσημος καλλιτέχνης, του οποίου ωστόσο η πραγματική ταυτότητα παραμένει μυστήριο, φιλοτέχνησε το έργο του σε τοίχο του Κλάκτον Ον Σι, στην ανατολική Αγγλία, μία εβδομάδα πριν από τις εκλογές για τη συμπλήρωση της θέσης που άφησε κενή ο Συντηρητικός βουλευτής Ντάγκλας Κάρσγουελ. Πριν από λίγες μέρες, ο Κάρσγουέλ ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τους Τόρις για να ενταχθεί στις τάξεις των ευρωσκεπτικιστών ξενόφοβων του Νάιτζελ Φάρατζ (Ukip).
Σύμφωνα με τον Νάιτζελ Μπράουν, υπεύθυνο επικοινωνίας της περιφέρειας Τέντρινγκ, πολίτες παραπονέθηκαν για τα «προσβλητικά σχόλια» που εν μια νυκτί έκαναν την εμφάνισή τους σε παραθαλάσσιο κτίριο. Αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου συμφώνησαν με τις καταγγελίες των πολιτών και εντός 48 ωρών τα περιστέρια και το χελιδόνι του Μπάνκσι «είχαν πετάξει».
Με ανακοίνωσή τους στη συνέχεια, οι δημοτικές Αρχές άφησαν να εννοηθεί ότι δεν είχαν συνειδητοποιήσει ότι το γκράφιτι έφερε την υπογραφή του Μπάνκσι. Και τόνισαν ότι ένα αυθεντικό, «κατάλληλο» έργο του καλλιτέχνη είναι πάντα ευπρόσδεκτο στους παραλιακούς δρόμους του Κλάκτον Ον Σι. Εκπρόσωπος του καλλιτέχνη από την πλευρά του προτίμησε να αφήσει ασχολίαστη την αντίδραση του δήμου.
Τα περιστέρια στον τοίχο του Κλάκτον είναι το δεύτερο έργο του Μπάνκσι αυτήν την εβδομάδα. Την Τρίτη, μία μεγάλη σε ηλικία γυναίκα, με ακουστικά, τα χέρια πιασμένα πίσω από την πλάτη και το κεφάλι σκυμμένο πάνω από ένα κενό βάθρο σε κίονα κορινθιακού ρυθμού, κόσμησε τοίχο του Φόλκστον, στο Κεντ – μία ακόμη βρετανική πόλη, όπου το μεταναστευτικό βρίσκεται στην κορυφή της πολιτικής ατζέντας.
tanea.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου