Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Στην πραγματικότητα σχεδόν καμία χρονιά δεν ξεκινά χωρίς κινηματογραφικές υποσχέσεις. Φαίνεται όμως ότι τούτη εδώ έχει ήδη ποντάρει πολλά σε μεγάλες παραγωγές - είναι εντυπωσιακά, λόγου χάρη, όσα αναμένονται στον τομέα των μπλοκμπάστερ. Πιστά λοιπόν στον ρόλο τους να γλιτώνουν τα στούντιο από περιόδους σεναριακής λειψυδρίας, τα κόμικς έχουν να επιδείξουν κινηματογραφικές μεταφορές όπως το «Captain America 2 - Ο στρατιώτης του χειμώνα» σε σκηνοθεσία Αντονι και Τζο Ρούσο, το «The Amazing Spiderman 2 - The Power of Electro» του Μαρκ Γουέμπ, αλλά και το «X-Men - Days of Future Past» του Μπράιαν Σίνγκερ.

Στον επίσης επικερδή τομέα των κινηματογραφικά διασκευασμένων παραμυθιών ξεχωρίζει «Η πεντάμορφη και το τέρας» του Κριστόφ Γκανς, με τον Βενσάν Κασέλ και τη Λεά Σεϊντού, ενώ η Ντίσνεϊ έχει ήδη έτοιμη τη «Μαγική ομπρέλα» για τη συγγραφέα των παιδικών ιστοριών της Μαίρης Πόπινς, Π.Λ. Τράβερς, και τη συνάντησή της με τον «θείο Γουόλτ», τον οποίο υποδύεται ο Τομ Χανκς. Μεγάλος παραμυθάς, αλλά διαφορετικού τύπου, ο Γουές Αντερσον («Οικογένεια Τένενμπαουμ», «Ο έρωτας του φεγγαριού»), θα παρουσιάσει στο Βερολίνο το «Ξενοδοχείο Γκραντ Μπούνταπεστ», ενώ ο Γούντι Αλεν, λογικά, θα κυκλοφορήσει το «Magic in the moonlight» μέσα στο καλοκαίρι.

Την ίδια στιγμή κάποιοι περιμένουν με ανυπομονησία τη συνέχεια των πολεμοχαρών «300», που αυτή τη φορά σκηνοθετεί ο Νόαμ Μούρο, κάποιοι άλλοι τη βιβλική «Εξοδο» διά χειρός Ρίντλεϊ Σκοτ και μερικοί το τουρλουμπούκι που θα προκαλέσει είτε ο «Ρόμποκοπ» του Χοσέ Παντίγια είτε ο «Γκοτζίλα» του Γκάρεθ Εντουαρντς. Αναμένονται επίσης δύο κινηματογραφικές εκδοχές του Ηρακλή: «Η αρχή του θρύλου» και «Οι θρακικοί πόλεμοι», από τους Ρένι Χάρλιν και Μπρετ Ράτνερ αντίστοιχα. Αλλοι ανυπομονούν για την πρώτη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη βιβλίου του Τόμας Πίντσον, που δεν είναι άλλο από το «Εμφυτο ελάττωμα», διά χειρός Πολ Τόμας Αντερσον. Το θέμα είναι να μη μείνει κανείς παραπονεμένος.

«Maleficent»
Το παραμύθι της «Ωραίας κοιμωμένης» κινηματογραφήθηκε επιτυχώς το 1959 από την Ντίσνεϊ. Μισό αιώνα μετά η ιστορία αναθεωρείται, ιδωμένη από την οπτική γωνία της βασικής αντιζήλου της όμορφης πρωταγωνίστριας: της κακιάς μάγισσας Μαλέφισεντ, η οποία ευθυνόταν και για τον βαθύ ύπνο της Ορόρα. Η Αντζελίνα Τζολί υποδύεται την κυρίαρχο ενός ειρηνικού βασιλείου, στο πυκνό δάσος του οποίου κατοικούν παράξενα πλάσματα. Το μέρος δέχεται επίθεση και η βασίλισσα προσπαθεί να υπερασπιστεί τα εδάφη της. Προδίδεται όμως και η καρδιά της σκληραίνει. Είτε φταίει είτε όχι, η διάδοχος του κατακτητή, η πριγκίπισσα Ορόρα (Ελ Φάνινγκ), αρχίζει να νιώθει μια σκιά στη ζωή της, που οδηγεί σε ακατάπαυστα χασμουρητά. Σκηνοθετεί ο βραβευμένος με Οσκαρ Ρόμπερτ Στρόμπεργκ, με τη βοήθεια ενός μπάτζετ 200 εκατ. δολαρίων.

«Nymphomaniac»
Οπως ήταν αναμενόμενο, τα μουρμουρητά άρχισαν από τότε που κυκλοφόρησαν και τα πρώτα βίντεο και οι φωτογραφίες της ταινίας. Σκανδαλιστική ή πορνογραφική ήταν χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένα. Ο Λαρς φον Τρίερ, πάντως, είχε προειδοποιήσει μήνες πριν ότι η ταινία για την ανακάλυψη της σεξουαλικότητας και την ερωτική ζωή μιας νυμφομανούς από τα 2 ώς τα 50 της χρόνια θα προκαλέσει. Επιστράτευσε δε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο την αγαπημένη του Σαρλότ Γκενσμπούρ και για τον ρόλο του άντρα στον οποίο αφηγείται τα κατορθώματά της τον Στέλαν Σκάρσγκαρντ. Τους πλαισίωσε από ονόματα όπως Σία Λαμπέφ, Ούμα Θέρμαν και Γουίλεμ Νταφό και μαζί τους έφτιαξε ένα σεξουαλικό και φιλοσοφικό έπος με δύο βερσιόν: μία «νορμάλ» για το κοινό και μία πενταμισάωρη για το Φεστιβάλ του Βερολίνου.

«Interstellar»
Από μια άποψη, το ταξίδι του σκηνοθέτη της τριλογίας του «Σκοτεινού ιππότη» ή του «Inception» στην καθαρόαιμη επιστημονική φαντασία ήταν περίπου αναμενόμενο. Το ταξίδι το διαστρικό, όμως, είναι και το θέμα της επόμενης ταινίας του, που σύμφωνα με δημοσιεύματα βασίστηκε στις μελέτες του αμερικανού αστροφυσικού Κιπ Θορν. Με τη σεναριακή συμβολή, λοιπόν, και του αδελφού του, Τζόναθαν, ο Κρίστοφερ Νόλαν σκηνοθετεί μια ομάδα εξερευνητών του Διαστήματος που χρησιμοποιούν μια παράκαμψη στον χωροχρόνο ώστε να ξεπεράσουν τα ανθρώπινα όρια στα αστρικά ταξίδια και να φτάσουν όσο πιο μακριά στο Σύμπαν μπορούν. Υπεύθυνοι για το αποτέλεσμα οι Μάθιου Μακόναχι (φωτογραφία), Αν Χάθαγουεϊ και Μάικλ Κέιν.

«Οδηγός διαπλοκής»
Ο τίτλος θα μπορούσε να συνοψίζει μέρος της εγχώριας ειδησεογραφίας, εκτός συνόρων πάντως η ταινία συζητιέται ήδη για τις μπόλικες πιθανότητές της στα Οσκαρ. Οπως και να 'χει, το τελευταίο πόνημα του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ, σκηνοθέτη του «Οδηγού αισιοδοξίας», εμπνέεται από την επιχείρηση ABSCAM του FBI, στα τέλη της δεκαετίας του '70 και στις αρχές εκείνης του '80, που στόχο είχε να στριμώξει πολιτικούς εμπλεκόμενους σε σκάνδαλα. Παρακολουθεί τον απατεώνα Ιρβινγκ Ρόζενφελντ και τη γοητευτική παρτενέρ του Σίντνεϊ Πρόζερ, οι οποίοι αναγκάζονται να δουλέψουν για λογαριασμό του ομοσπονδιακού πράκτορα Ρίτσι ντι Μάσο ώστε να παγιδεύσουν διάφορους ανέντιμους δημόσιους λειτουργούς και μαφιόζους. Τους υποδύονται οι Κρίστιαν Μπέιλ, Μπράντλεϊ Κούπερ (φωτογραφία) και Εϊμι Ανταμς.

«Το μικρό ψάρι»
Οχι πολύ μετά την παραγωγή της ξεκίνησε μια πορεία με τους καλύτερους των οιωνών: η τελευταία ταινία του Γιάννη Οικονομίδη («Σπιρτόκουτο», «Η ψυχή στο στόμα», «Μαχαιροβγάλτης») θα διαγωνιστεί στη φετινή Μπερλινάλε και μάλιστα με ταινίες όπως το «Grand Budapest Hotel» του Γουές Αντερσον. Εκεί βέβαια θα συστηθεί με τον ξένο τίτλο της, δηλαδή ως «Stratos»: είναι το όνομα του ήρωά της (Βαγγέλης Μουρίκης, φωτογραφία), ο οποίος μετά την αποφυλάκισή του ζει διπλή ζωή, εργαζόμενος σε βιοτεχνία και εκτελώντας συμβόλαια θανάτου, μέχρι που αναγκάζεται να καταστρώσει ένα τελευταίο σχέδιο. Πλαισιώνεται επίσης από μια πινακοθήκη ανθρώπων του υποκόσμου, τους οποίους υποδύονται από τη σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου μέχρι τη δημοσιογράφο Πόπη Τσαπανίδου.

«Νώε»
Την ιστορία την ξέρουμε λίγο-πολύ όλοι. Ο Νώε βλέπει οράματα για έναν κατακλυσμό που θα καλύψει με νερό τον κόσμο και έτσι, για να σώσει την οικογένειά του και την πανίδα του πλανήτη, αποφασίζει να λάβει τα γνωστά μέτρα. Το παράξενο είναι ότι όλα αυτά θέλησε να τα κινηματογραφήσει ένας σκηνοθέτης που μας έχει συνηθίσει σε ταινίες όπως ο «Μαύρος Κύκνος» ή «Ο παλαιστής». Ντάρεν Αρονόφσκι είναι αυτός, δικαιούται λοιπόν να καταπιαστεί και με ένα κολοσσιαίο βιβλικό έπος, το οποίο μάλιστα περιλαμβάνει στο κάστινγκ τους Ράσελ Κρόου (φωτογραφία), Τζένιφερ Κόνελι, Αντονι Χόπκινς και Εμα Γουότσον. Γράφηκε επίσης ότι σε δοκιμαστικές προβολές το φιλμ δεν πολυάρεσε ούτε σε ομάδες χριστιανών ούτε Εβραίων, ούτε καν αγνωστικιστών, όχι όμως ότι αυτό λέει και πολλά.

«Μνημείων άντρες»
Στην πέμπτη σκηνοθετική του απόπειρα ο Τζορτζ Κλούνι κινηματογραφεί ένα πολεμικό έπος γεμάτο χιούμορ, βασισμένο σε ένα βιβλίο του Ρόμπερτ Εντσελ, που κερδίζει τουλάχιστον το ενδιαφέρον ήδη από τη σύνοψη του σεναρίου: Στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, μια ασυνήθιστη διμοιρία των συμμαχικών δυνάμεων αναλαμβάνει να μεταβεί στη Γερμανία, να εντοπίσει αριστουργήματα τέχνης που έχουν κλέψει οι Ναζί και να τα επιστρέψει στους ιδιοκτήτες τους. Δεν είναι όμως ιδιαιτέρως «μάχιμοι» και αυτό ίσως αποδειχθεί εμπόδιο στην αποστολή των χαρακτήρων που ενσαρκώνουν οι Τζορτζ Κλούνι και Ματ Ντέιμον (φωτογραφία), Μπιλ Μάρεϊ, Τζον Γκούντμαν αλλά και η Κέιτ Μπλάνσετ.
tanea.gr
Categories:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!