Η ορθόδοξη εκκλησία των Αγίων Πάντων στην Ούνκαρε Στράσε, του
Μονάχου, ήταν κατάμεστη από Ελληνες πιστούς που παρακολουθούσαν την
κυριακάτικη Θεία Λειτουργία, όταν στην πόρτα του ναού έκαναν την
εμφάνισή τους πέντε ένστολοι, τέσσερις άνδρες και μια γυναίκα.
Οι τρεις έφεραν στολή απλού αστυνομικού, οι άλλοι όμως είχαν «γαλόνια» και παράσημα, που πρόδιδαν υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Polizei, μάλιστα ένας ήταν της ομοσπονδιακής αστυνομίας. Ολοι αναρωτήθηκαν, τι γυρεύουν στον οίκο του Θεού οι εκπρόσωποι του νόμου και της τάξης. Οι Γερμανοί αστυνομικοί έβγαλαν τους μπερέδες και στάθηκαν διακριτικά στη θέση που τους υπέδειξε ο ιερέας Απόστολος Μαλαμούσης, ο οποίος έδειχνε ήσυχος, καθώς ήταν ο μόνος που γνώριζε τον σκοπό της επίσκεψης.
Με το που ολοκληρώθηκε η λειτουργία και οι πιστοί πέρασαν στη διπλανή μεγάλη αίθουσα όπου κάθε Κυριακή οι Ελληνες του Μονάχου συγκεντρώνονται «για να τα πουν», ο πατήρ Απόστολος, έδωσε τον λόγο στους αξιωματικούς. Με έκπληξη άκουσαν τους βαθμοφόρους να τους λένε, ότι η αστυνομία της Βαυαρίας έχει ανάγκη ενίσχυσης σε έμψυχο υλικό και αναζητούν μετανάστες δεύτερης γενιάς ή νέους από την Ελλάδα για να καλύψουν τα κενά, αφού υποβληθούν στην απαραίτητη εκπαίδευση, και χωρίς απαραιτήτως να πάρουν, εφόσον δεν το επιθυμούν, γερμανική υπηκοότητα. «Εχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στους Ελληνες», τόνισαν και για του λόγου του αληθές, άφησαν να μιλήσουν και να αναλύσουν τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας επιλογής οι τρεις κατώτεροί τους: η Αθανασία, ο Ανδρέας και ο Χαράλαμπος, Ελληνες που υπηρετούν ήδη στη γερμανική αστυνομία...
Ελληνες να αστυνομεύουν Γερμανούς; Γιατί όχι; «Μας εμπιστεύονται. Μας θεωρούν πρότυπο ενσωμάτωσης. Με βάση τα στοιχεία της αστυνομίας το ελληνικό στοιχείο εμφανίζει μηδενική εγκληματικότητα», λέει στην Kαθημερινή της Κυριακής ο συνταξιούχος ιερέας, ένας δραστήριος κληρικός, εμβληματική φυσιογνωμία της ελληνικής κοινότητας της Βαυαρίας, αλλά και της Μητρόπολης Γερμανίας. «Ηδη έχει υπάρξει ενδιαφέρον από εν ενεργεία αστυνομικούς στην Ελλάδα», προσθέτει.
Για τους ομογενείς μας προτάσεις για στελέχωση ευαίσθητων τομέων όπως αυτού της πανίσχυρης γερμανικής αστυνομίας με νέους συμπατριώτες, αποτελούν τιμή και έμπρακτη αναγνώριση όχι μόνο των «ικανοτήτων του Ελληνα», αλλά και της αλλαγής του κλίματος σε όλη την κλίμακα της γερμανικής κοινωνίας. Αλλωστε στις συζητήσεις που είχαμε με αρκετούς εξ αυτών, απαριθμούσαν με καμάρι τα ονόματα Ελλήνων που κατέχουν υψηλές θέσεις στη βιομηχανία της Βαυαρίας αλλά και τον κρατικό μηχανισμό... χώρια τους γιατρούς που έχουν κατακλύσει τα νοσοκομεία.
«Περάσαμε δύσκολες μέρες, με το που ξέσπασε η κρίση. Πληγώθηκε η περηφάνια μας μ' αυτά που ακούγαμε και βλέπαμε στην τηλεόραση ότι γίνονταν στην πατρίδα» εξομολογείται ο πατήρ Απόστολος, ενώ «δεν είναι εύκολο να ακούς προσβλητικά σχόλια στα εργοστάσια και στον δρόμο. Πικραθήκαμε, αισθανθήκαμε ότι θα στραφούν εναντίον μας όλοι οι γύρω μας. Τώρα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αλλαξε η ατμόσφαιρα, μας αντιμετωπίζουν θετικά βλέποντας ότι η κατάσταση στην Ελλάδα βελτιώνεται. Ομως πρέπει να είμαστε δίκαιοι, δεν ήταν όλοι οι Γερμανοί εναντίον μας, οι περισσότεροι καταλάβαιναν ότι φταίνε οι πολιτικοί. Αλλωστε μας ξέρουν τόσα χρόνια εδώ στο Μόναχο, η ζωή μας είναι ο καθρέφτης μας...».
Οι Βαυαροί, πράγματι αγαπούν την Ελλάδα, τον πολιτισμό της, τους ανθρώπους της και το δείχνουν. Οι δεσμοί άλλωστε είναι μακρόχρονοι και ισχυροί.
Με υπερηφάνεια επιδεικνύουν τα αρχαιοελληνικά αγάλματα στις εισόδους των δημοσίων και κυβερνητικών κτιρίων, την Αθηνά, τον Ποσειδώνα, τις Καρυάτιδες, ταξιδεύουν συχνά στα νησιά μας, πολλοί έχουν σπίτια στην Ελλάδα. προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα, και έχουν κάνει στέκι τους ελληνικά καφέ και εστιατόρια.
Η ελληνική κοινότητα, με τις 23.000 καταγεγραμμένες ψυχές, που πλέον ξεπερνούν τις 26.000 με τους «νεομετανάστες», κατέχουν ξεχωριστή θέση στην πόλη του πολιτισμού και της βιομηχανίας. Μέχρι και αντιδήμαρχο στον δήμο του Μονάχου εκλέγουν. Δημοτικοί άρχοντες, κυβερνητικοί αξιωματούχοι, απλοί άνθρωποι συμμετέχουν στην περιφορά του Επιταφίου στην περίφημη Μαρίεν Πλατς ή παρακολουθούν τη ρίψη του Σταυρού στα νερά του ποταμού Ιζαρ τα Θεοφάνια, συμμετέχουν στις εκδηλώσεις για τις εθνικές επετείους.
http://www2.thestival.gr
Οι τρεις έφεραν στολή απλού αστυνομικού, οι άλλοι όμως είχαν «γαλόνια» και παράσημα, που πρόδιδαν υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Polizei, μάλιστα ένας ήταν της ομοσπονδιακής αστυνομίας. Ολοι αναρωτήθηκαν, τι γυρεύουν στον οίκο του Θεού οι εκπρόσωποι του νόμου και της τάξης. Οι Γερμανοί αστυνομικοί έβγαλαν τους μπερέδες και στάθηκαν διακριτικά στη θέση που τους υπέδειξε ο ιερέας Απόστολος Μαλαμούσης, ο οποίος έδειχνε ήσυχος, καθώς ήταν ο μόνος που γνώριζε τον σκοπό της επίσκεψης.
Με το που ολοκληρώθηκε η λειτουργία και οι πιστοί πέρασαν στη διπλανή μεγάλη αίθουσα όπου κάθε Κυριακή οι Ελληνες του Μονάχου συγκεντρώνονται «για να τα πουν», ο πατήρ Απόστολος, έδωσε τον λόγο στους αξιωματικούς. Με έκπληξη άκουσαν τους βαθμοφόρους να τους λένε, ότι η αστυνομία της Βαυαρίας έχει ανάγκη ενίσχυσης σε έμψυχο υλικό και αναζητούν μετανάστες δεύτερης γενιάς ή νέους από την Ελλάδα για να καλύψουν τα κενά, αφού υποβληθούν στην απαραίτητη εκπαίδευση, και χωρίς απαραιτήτως να πάρουν, εφόσον δεν το επιθυμούν, γερμανική υπηκοότητα. «Εχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στους Ελληνες», τόνισαν και για του λόγου του αληθές, άφησαν να μιλήσουν και να αναλύσουν τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας επιλογής οι τρεις κατώτεροί τους: η Αθανασία, ο Ανδρέας και ο Χαράλαμπος, Ελληνες που υπηρετούν ήδη στη γερμανική αστυνομία...
Ελληνες να αστυνομεύουν Γερμανούς; Γιατί όχι; «Μας εμπιστεύονται. Μας θεωρούν πρότυπο ενσωμάτωσης. Με βάση τα στοιχεία της αστυνομίας το ελληνικό στοιχείο εμφανίζει μηδενική εγκληματικότητα», λέει στην Kαθημερινή της Κυριακής ο συνταξιούχος ιερέας, ένας δραστήριος κληρικός, εμβληματική φυσιογνωμία της ελληνικής κοινότητας της Βαυαρίας, αλλά και της Μητρόπολης Γερμανίας. «Ηδη έχει υπάρξει ενδιαφέρον από εν ενεργεία αστυνομικούς στην Ελλάδα», προσθέτει.
Για τους ομογενείς μας προτάσεις για στελέχωση ευαίσθητων τομέων όπως αυτού της πανίσχυρης γερμανικής αστυνομίας με νέους συμπατριώτες, αποτελούν τιμή και έμπρακτη αναγνώριση όχι μόνο των «ικανοτήτων του Ελληνα», αλλά και της αλλαγής του κλίματος σε όλη την κλίμακα της γερμανικής κοινωνίας. Αλλωστε στις συζητήσεις που είχαμε με αρκετούς εξ αυτών, απαριθμούσαν με καμάρι τα ονόματα Ελλήνων που κατέχουν υψηλές θέσεις στη βιομηχανία της Βαυαρίας αλλά και τον κρατικό μηχανισμό... χώρια τους γιατρούς που έχουν κατακλύσει τα νοσοκομεία.
«Περάσαμε δύσκολες μέρες, με το που ξέσπασε η κρίση. Πληγώθηκε η περηφάνια μας μ' αυτά που ακούγαμε και βλέπαμε στην τηλεόραση ότι γίνονταν στην πατρίδα» εξομολογείται ο πατήρ Απόστολος, ενώ «δεν είναι εύκολο να ακούς προσβλητικά σχόλια στα εργοστάσια και στον δρόμο. Πικραθήκαμε, αισθανθήκαμε ότι θα στραφούν εναντίον μας όλοι οι γύρω μας. Τώρα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αλλαξε η ατμόσφαιρα, μας αντιμετωπίζουν θετικά βλέποντας ότι η κατάσταση στην Ελλάδα βελτιώνεται. Ομως πρέπει να είμαστε δίκαιοι, δεν ήταν όλοι οι Γερμανοί εναντίον μας, οι περισσότεροι καταλάβαιναν ότι φταίνε οι πολιτικοί. Αλλωστε μας ξέρουν τόσα χρόνια εδώ στο Μόναχο, η ζωή μας είναι ο καθρέφτης μας...».
Οι Βαυαροί, πράγματι αγαπούν την Ελλάδα, τον πολιτισμό της, τους ανθρώπους της και το δείχνουν. Οι δεσμοί άλλωστε είναι μακρόχρονοι και ισχυροί.
Με υπερηφάνεια επιδεικνύουν τα αρχαιοελληνικά αγάλματα στις εισόδους των δημοσίων και κυβερνητικών κτιρίων, την Αθηνά, τον Ποσειδώνα, τις Καρυάτιδες, ταξιδεύουν συχνά στα νησιά μας, πολλοί έχουν σπίτια στην Ελλάδα. προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα, και έχουν κάνει στέκι τους ελληνικά καφέ και εστιατόρια.
Η ελληνική κοινότητα, με τις 23.000 καταγεγραμμένες ψυχές, που πλέον ξεπερνούν τις 26.000 με τους «νεομετανάστες», κατέχουν ξεχωριστή θέση στην πόλη του πολιτισμού και της βιομηχανίας. Μέχρι και αντιδήμαρχο στον δήμο του Μονάχου εκλέγουν. Δημοτικοί άρχοντες, κυβερνητικοί αξιωματούχοι, απλοί άνθρωποι συμμετέχουν στην περιφορά του Επιταφίου στην περίφημη Μαρίεν Πλατς ή παρακολουθούν τη ρίψη του Σταυρού στα νερά του ποταμού Ιζαρ τα Θεοφάνια, συμμετέχουν στις εκδηλώσεις για τις εθνικές επετείους.
http://www2.thestival.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου