Κυριακή 14 Ιουνίου 2015


Την ώρα που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών οι κατευθύνσεις για τις αλλαγές στο φορολογικό σύστημα των αυτοκινήτων, οδηγούσα το νέο Ford Mondeo με κινητήρα ντίζελ 1.600 κ.εκ. ισχύος 115 ίππων και την έντονη παρουσία της ευεργετικής ροπής των 27,6 χλγμ.

Οταν έμαθα την άποψη του Γιάνη Βαρουφάκη για τη φορολογία στα ντίζελ, λόγω της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, θυμήθηκα τη νέα γαλλική τάση για περιορισμούς στην κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων οχημάτων για περιβαλλοντικούς λόγους.

Ακολούθησε αμέσως μετά το τεστ με τη βενζινοκίνητη έκδοση 1.500 κ.εκ. απόδοσης 160 ίππων. Σημειώνω τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες των δύο καινούργιων αξιόλογων οικογενειακών προτάσεων μετά τις τελευταίες εξελίξεις.

Το ντιζελοκίνητο παραμένει μια σταθερή αξία αλλά, όπως διαμορφώνεται το νέο σκηνικό, ενδέχεται να αντιμετωπίσει μια πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση αδιευκρίνιστου ύψους.

Οσοι όμως κάνουν τουλάχιστον 15.000 χλμ. τον χρόνο -κυρίως σε διαδρομές εκτός πόλης- και προγραμματίζουν χρήση άνω των τεσσάρων ετών, εκτιμώ ότι θα πρέπει να το προτιμήσουν.

Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του: Οσο και αν το πίεσα με τον κλιματισμό να λειτουργεί, η κατανάλωση παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα. Εκαψε 5,8 λίτρα/100 χλμ., μέση εργοστασιακή 4,2 λίτρα/100χλμ. Οι χαμηλές εκπομπές CO2 (109 γρ./ χλμ.) είναι ένα ακόμη ατού, γιατί αν αλλάξει η κλίμακα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, μάλλον θα είναι περιορισμένη η επιπλέον ετήσια επιβάρυνση. Τώρα τα τέλη ανέρχονται σε 98 ευρώ.

Τα αραιά service και η αξιοπιστία της μάρκας συμβάλλουν στη μείωση του κόστους χρήσης. Παρατηρήσεις: θόρυβος κινητήρα, αρκετοί κραδασμοί και μέτριες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,1’’). Καλή τιμή (23.635 ευρώ), με αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού.

Με τον κινητήρα βενζίνης η εικόνα αλλάζει από την πρώτη στιγμή που πάτησα το γκάζι. Η τεχνολογία Ecoboost κάνει ένα ακόμη θαύμα: προσφέρει 160 ίππους από μια μονάδα μόλις 1.500 κ.εκ.

Η ραφιναρισμένη λειτουργία, η έλλειψη θορύβου και το απόθεμα ισχύος και ροπής (24,6 χλγμ.) είναι μερικά ακόμη δώρα του βραβευμένου μοτέρ της Ford.

Η κατανάλωση εξαρτάται από το πόδι του οδηγού και τον τρόπο που οδηγεί. Είδα και 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ η μέση στο τεστ ήταν 7,2 λίτρα/100 χλμ., εργοστασιακή 5,9 λίτρα/100 χλμ. Τα 137 γρ. CO2/χλμ. διαμορφώνουν τα ετήσια τέλη στα 151 ευρώ.

Ελπίζω η νέα κλίμακα να μην επιφέρει μεγάλη αύξηση. Κυκλοφορεί καθημερινά στον δακτύλιο. Είναι μια άρτια επιλογή για αστική χρήση, ενώ στο ταξίδι οι 160 ίπποι κάνουν τη διαφορά.

Τελική ταχύτητα 217 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3’’. Αδυναμίες: αυξημένη κατανάλωση και υψηλότερο κόστος χρήσης. Τιμή-έκπληξη 22.635 ευρώ, με καλό πακέτο τεχνολογιών και αξεσουάρ.

Το Mondeo, σαν αυθεντικό μοντέλο της Ford, προσφέρει άψογη οδική συμπεριφορά, υψηλή ποιότητα κύλισης, ασφάλεια πέντε αστέρων, στιβαρή, ποιοτική κατασκευή και υλικά πρώτης ποιότητας.

Ευπρόσδεκτα και τα premium στοιχεία. Οσο για τους χώρους των επιβατών, κανένας δεν έχει παράπονο. Τα 550 λίτρα αποθηκευτικού χώρου είναι υπεραρκετά.
real.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!