Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

Είναι γεγονός ότι οι ποδηλατόδρομοι δίνουν "στυλ" σε μια πόλη- την κάνουν πιο όμορφη, πιο ανθρώπινη, πιο... ζεστή. Για τους φίλους του ποδηλάτου, η χρήση αυτής της λωρίδας σημαίνει πολλά. Για άλλους, ωστόσο, δεν αποτελεί παρά ένα... εμπόδιο στο παρκάρισμα.

Στη Θεσσαλονίκη, όταν πριν από λίγα χρόνια ολοκληρώθηκαν τα 12 χιλιόμετρα των ποδηλατόδρομων όλοι μιλούσαν για μια νέα τάση στις καθημερινές μετακινήσεις. Σήμερα, τα πράγματα έχουν διαφοροποιηθεί και οι ποδηλάτες αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα, με ανύπαρκτη την αστυνόμευση. Ωστόσο, για τους περισσότερους οι ποδηλατόδρομοι, παρά τις παραλείψεις, συνεχίζουν να δίνουν λύσεις μετακίνησης. Για τους υπόλοιπους αποτελούν εστία ατυχημάτων.

Η μοναδική διαδρομή για την οποία συμφωνούν όλοι για την ασφάλεια και την αρτιότητά της είναι η παραλιακή, η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί από τις ομορφότερες της Ευρώπης. Δίνει λύσεις μετακίνησης, αλλά και πολλές ευκαιρίες για ψυχαγωγία.

"Το μόνο καλό κομμάτι που μπορεί κάποιος να κάνει ποδήλατο χωρίς να κινδυνεύει είναι το νέο κομμάτι της παραλίας, που δόθηκε στη διάθεση του κοινού πριν από λίγες ημέρες. Βοηθάει το πλακόστρωτο που είναι μεγάλο και μπορούν να συνυπάρξουν ποδηλάτες και πεζοί" αναφέρει ο επικεφαλής του Action Bike club Γιώργος Παπαγεωργίου.

Η ασφάλεια των ποδηλατών στους ποδηλατόδρομους της Θεσσαλονίκης δεν είναι υψηλή κατά τα λεγόμενα της ιδιοκτήτριας εταιρείας πώλησης ποδηλάτων Δόμνας Βαρβανίδου. "Οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης είναι στενοί και δεν μπορούν να υποδεχτούν με ασφάλεια έναν ποδηλάτη. Παράλληλα, θα ήθελα αυστηρότερη αστυνόμευση. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι από τους 100 ποδηλάτες οι 99 φοβούνται μην πάθουν κάποιο ατύχημα και αυτός είναι ο κύριος λόγος που δεν αγοράζουν ποδήλατο. Η μοναδική διαδρομή που είναι πανέμορφη και μπορεί να θεωρηθεί ασφαλής είναι η διαδρομή της παραλίας" αναφέρει χαρακτηριστικά.

Στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά ο ποδηλάτης της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο παλιός πρωταθλητής και νυν ιδιοκτήτης εταιρείας ενοικιάσεων ποδηλάτων, Κώστας Συμελίδης. "Στο αστικό περιβάλλον που κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα έχουν ακυρωθεί οι ποδηλατόδρομοι. Σε αυτούς θα δούμε να περπατούν πεζοί και μηχανάκια, που ζητούν και τα... ρέστα από τους ποδηλάτες που τόλμησαν(!) να κυκλοφορήσουν στον ποδηλατόδρομο. Υπάρχουν σημεία στο κέντρο που οι ποδηλάτες δεν νιώθουν ασφάλεια. Ένα τέτοιο σημείο είναι από τα δικαστήρια μέχρι και την Κουντουριώτη που στον ποδηλατόδρομο μπορείς να δεις να κινούνται και μηχανάκια με ιλιγγιώδη ταχύτητα".

Για ανυπαρξία κυκλοφοριακής παιδείας από τους οδηγούς αυτοκινήτων μίλησε η πρόεδρος του Π.Ο. Βέλους Κάτια Δάκου: "Οι ποδηλατόδρομοι της Θεσσαλονίκης δυστυχώς δεν εξυπηρετούν και δεν δίνουν λύσεις. Εγώ, που είμαι παλιά πρωταθλήτρια και γνωρίζω καλά το ποδήλατο, αντιμετωπίζω πολλά προβλήματα στην μετακίνησή μου. Σήμερα, στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει πλήρες δίκτυο, ενώ και αυτό που υπάρχει καλύπτει μόνο τη μία πλευρά της πόλης. Ο οδηγός του αυτοκινήτου δυστυχώς δεν καταλαβαίνει τον ποδηλάτη. Δεν υπάρχει η ανάλογη παιδεία. Θέλει και μια ειδική κουλτούρα για να αντιληφθείς την ποδηλασία. Όλοι πρέπει να σέβονται τους ποδηλάτες, να υπάρχουν κάποιοι κανόνες που να εφαρμόζονται. Αν δεν κάνεις ποδήλατο δεν μπορείς να καταλάβεις τον ποδηλάτη".

Το δίκτυο ενοικίασης κοινόχρηστων ποδηλάτων στον Δήμο Θεσσαλονίκης
Το πρώτο ιδιωτικό σύστημα ενοικίασης κοινοχρήστων ποδηλάτων της ThessBike, που απέκτησε η Θεσσαλονίκη, είναι ένα από τα πιο σύγχρονα συστήματα μίσθωσης ποδηλάτων.

"Είναι μια πιλοτική κίνηση με 5 σταθμούς. Όλο αυτό το διάστημα που έχει στηθεί το εγχείρημα θέλουμε να δούμε την συνολική απήχηση που θα έχει στους πολίτες. Τα πρώτα αποτελέσματα ήταν θετικά. Ο πρωταρχικός στόχος ήταν καθαρά επιχειρηματικός" ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπεύθυνος της εταιρείας ενοικιαζόμενων ποδηλάτων Thessbike Απόστολος Συμεωνίδης.

"Υπάρχει ένα εξαιρετικό κομμάτι, αυτό από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι και το λιμάνι. Αυτός ήταν και ο κύριος άξονας που αρχικά στοχεύαμε. Η διαδρομή είναι υπέροχη και καθημερινά κερδίζει τις 'καρδιές' πολλών πολιτών. Στα τέλη Ιανουαρίου θα κάνουμε έναν ακόμη σταθμό μέσα στο λιμάνι που θα ενισχύσει την όλη προσπάθειά μας, ενώ θα μπουν και νέα ποδήλατα. Θεωρώ ότι θα μπορέσουμε πολύ σύντομα να φτάσουμε τους 26 σταθμούς που υπάρχουν στα πλάνα του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ρωτώντας τους ανθρώπους που τα έχουν χρησιμοποιήσει αποκομίσαμε θετικά σχόλια. Από τους 1000 χρήστες οι 990 μας έκαναν θετικά σχόλια. Αυτό μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε ακόμη πιο δυνατά" υπογράμμισε.

Πολλά περιθώρια βελτίωσης του εγχειρήματος θεωρεί πως υπάρχουν η Δόμνα Βαρβανίδου: "Αυτό στο εξωτερικό γίνεται εδώ και χρόνια με απόλυτη επιτυχία. Στην Θεσσαλονίκη σαφώς και δίνει πολλές λύσεις για αυτούς που θέλουν να μετακινηθούν στο κέντρο της πόλης. Υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης και θεωρώ ότι επειδή 'αγκαλιάστηκε' από τους πολίτες της Θεσσαλονίκης η όλη προσπάθεια θα συνεχιστεί".

Για την ανάγκη ενίσχυσης της όλης προσπάθειας μίλησε ο Γιώργος Παπαγεωργίου: "Είναι μια πολύ καλή κίνηση. Σίγουρα, όταν θα φθάσει στο τελικό στάδιο θα δώσει πολλές λύσεις. Ακόμη και έτσι που είναι βοηθάει την όλη κατάσταση, μέσα στην όλη "ζούγκλα" της μετακίνησης που επικρατεί στην Θεσσαλονίκη. Πρέπει, όμως, το δίκτυο να ενισχυθεί, να γίνουν νέες υποδομές, να μπουν στην κυκλοφορία νέα ποδήλατα".

http://www.seleo.gr

Categories:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!