Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

Το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία του αυτοκινήτου που άλλαξε την άποψή μας για το καθημερινό μεταφορικό μέσο στην πόλη άρχισε να γράφεται.

Οι σελίδες σιγά-σιγά γεμίζουν με οδηγικές εμπειρίες από την Αθήνα και τις άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Ο λόγος για το καινοτόμο smart, ένα λιλιπούτειο μοντέλο που προσπάθησαν οι περισσότεροι κατασκευαστές να αντιγράψουν.

Η νέα γενιά του smart δεν είναι πλέον μονοσήμαντη. Δίπλα από το αγαπημένο fortwo τοποθετήθηκε και το μεγαλύτερο αδελφάκι του, το forfour.

Τέσσερις πόρτες, τέσσερις θέσεις για ενήλικες και μία πλειάδα από στοιχεία που κάνουν τη συμβίωσή μας με το αυτοκίνητο καλύτερη και ασφαλέστερη.

Θέλω όμως να σταθώ σε τρία σημεία που ξεχωρίζουν στις δύο προτάσεις: ευελιξία, χωρητικότητα και ασφάλεια. Ο κύκλος στροφής για το νέο fortwo είναι μία ακόμη νίκη των μηχανικών. Του φθάνουν μόνο 6,95 μ. για να στρίψει από κράσπεδο σε κράσπεδο και 7,3 μ. από τοίχο σε τοίχο. Το νέο forfour χρειάζεται 8,65μ. από κράσπεδο σε κράσπεδο και 8,95 μ. από τοίχο σε τοίχο.

Οι μηχανικοί ανέπτυξαν τον δείκτη χώρου του σώματος (BSI) για να περιγράψουν πόσο αποτελεσματικά χρησιμοποιούνται οι εσωτερικοί χώροι. Ο δείκτης περιγράφει την αναλογία του εσωτερικού ως προς το εξωτερικό μήκος, όπου το εσωτερικό μήκος μετράται από το πεντάλ γκαζιού και καταλήγει στο πίσω άκρο.

Και τα δύο νέα smart επιτυγχάνουν υψηλές επιδόσεις: 75% το fortwo και 77% το forfour. Διαθέτουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, τα οποία διατίθενται σε μεγαλύτερα οχήματα: Crosswind Assist, σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων (βασικός εξοπλισμός), το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (προαιρετικός εξοπλισμός) και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (προαιρετικός εξοπλισμός).

Το Crosswind Assist παρεμβαίνει στα φρένα όταν το όχημα κινδυνεύει να φύγει εκτός πορείας. Είναι ενεργό σε ταχύτητες από 80 χλμ./ώρα. Το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα αποτρέπει οπίσθιες συγκρούσεις.

Η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και η ταχύτητα του smart παρακολουθούνται συνεχώς από ραντάρ. Το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων.

Μια βιντεοκάμερα ανιχνεύει τις γραμμές στο οδόστρωμα και τις διαφορές ανάμεσα στην επιφάνεια του δρόμου και τις γραμμές των ορίων του σε πραγματικό χρόνο. Εάν εντοπιστεί κίνδυνος, ακούγεται ένα ηχητικό προειδοποιητικό σήμα, ενώ ένα προειδοποιητικό σύμβολο ανάβει στο ταμπλό οργάνων.

Δύο τρικύλινδροι κινητήρες είναι τοποθετημένοι πίσω. Ατμοσφαιρικός 1.0 71 ίππων και υπερτροφοδοτούμενος 0.9 90 ίππων. Ο νέος υπερσυμπιεστής περιλαμβάνει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα καυσαερίων, το οποίο επιτρέπει την αύξηση της δυναμικής του κινητήρα σε συνδυασμό με τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη twinamic (διαθέσιμο το 2015). Τρία πακέτα εξοπλισμού: passion, prime και proxy. Συστήματα πολυμέσων τελευταίας γενιάς, που ενσωματώνουν smartphones.

Πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο και διαισθητική λειτουργία με οθόνη αφής touchscreen. Τιμές με απόσυρση: το smart fortwo από 11.450 ευρώ και το smart forfour από 12.090 ευρώ.
real.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!