Κυριακή 8 Ιουνίου 2014

Όταν η Nissan πριν από χρόνια παρουσίαζε το Murano, κανείς δε θα περίμενε ότι τα σχέδια της ιαπωνικής εταιρίας για τα ελευθέρου χρόνου οχήματα θα εύρισκαν απήχηση.
Κι όμως. Μόλις το 2007, το σχεδιαστικά ήπιο Qashqai, δημιούργησε μια νέα κατηγορία, ενώ το 2010 η έκδοση παραγωγής του Juke ήταν αντιμετωπίστηκε με τον πλέον θετικό τρόπο από το κοινό, ενώ η εμπορική επιτυχία που συνεχίζεται έως σήμερα, κάνει τους αντιπάλους να ξύνουν τα μολύβια τους.
ΤοJuke βασίζεται πάνω στην Β πλατφόρμα που έχουν εξελίξει από κοινού η Renault με την Nissan, με επιμηκυμένο μεταξόνιο.
Σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται από ακμές, καμπύλες, φουσκωμένα φτερά και φωτιστικά σώματα που εξέχουν. Το προφίλ "σημαδεύεται" από τα προεξέχοντα τόξα των τροχών και την ψηλά τοποθετημένη μεσαία γραμμή του σώματος που δημιουργεί αντίθεση με τα μικρά πλαϊνά παράθυρα. H coupe εμφάνιση ενισχύεται με τις χειρολαβές των πίσω θυρών “κρυμμένες” κοντά στις πίσω κολόνες.
Σχεδιαστικό μειονέκτημα ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι Cd 0,35.
Το γεγονός πάντως είναι ότι, ο αντισυμβατικός σχεδιασμός του είναι ήδη σημείο αναφοράς και αποκλείεται να το μπερδέψεις με κάτι παρόμοιο ακόμα και στο πλέον πολυσύχναστο πάρκινγκ.
Οι διαστάσεις του το καθιστούν ιδανικό αυτοκίνητο πόλης, καθώς εκτός από την υψηλή θέση οδήγησης τα 4,125 μ. μήκους, τα 1,765 μ. πλάτους και τα 1,570 μ. ύψους δημιουργούν μια ενιαία μικρή σε όγκο κατασκευή. Ταυτόχρονα το μεταξόνιο του φτάνει τα 2,5 μέτρα, η απόσταση από το έδαφος τα 180 χιλιοστά και το βάρος του 1.295 κιλά.
Εσωτερικά, το Juke είναι εξίσου τολμηρό, με τις καμπύλες επιφάνειες να κυριαρχούν παντού. Οι λεπτομέρειες στη κεντρική κονσόλα, στους αεραγωγούς, στο λεβιέ ταχυτήτων και στον πίνακα οργάνων δίνουν "ζωή", παρά το γκρι σκληρό πλαστικό ταμπλό.
Τα πλαστικά δεν είναι τα ακριβότερα, κρίνονται όμως ικανοποιητικά και φαίνονται συμπαγή, ενώ και η συναρμογή τους δεν έχει ψεγάδια.
Από την άλλη, η εργονομία του, από την άλλη, έχει ιδιαιτερότητες και κυρίως το σύστημα I-CON (Integrated Control), που θέλει κάποιο χρόνο προσαρμογής.
Τα τρία προγράμματα οδήγησης ( Eco, Normal και Sport) με αλλαγές στην απόκριση του γκαζιού, στη ροπή του κινητήρα και στην αμεσότητα του τιμονιού, βοηθούν τρία διαφορετικά οδηγικά στυλ.
Κατά τα λοιπά μπροστά από το τιμόνι με τα διάφορα κουμπιά του για το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο και το cruise control, ο πίνακας οργάνων με τα δύο μεγάλα όργανα είναι ευανάγνωστος, ενώ η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων ανάμεσα τους δείχνει τις πληροφορίες του trip computer.
Οι χώροι είναι τουλάχιστον αποδεκτοί, καθώς οι μπροστά επιβάτες δεν αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο πρόβλημα, ενώ για τους πίσω υπάρχει μια κάποια… στενοχώρια. Ο χώρος για τα κεφάλια είναι μέτριος, λόγω της έντονα επικλινούς οροφής, ενώ τα μικρά πίσω παράθυρα προκαλούν κλειστοφοβικά αισθήματα.
Όσον αφορά τους χώρους αποθήκευσης, είναι αρκετοί με θήκες μικροαντικειμένων, ποτηροθήκες και τσέπες στις πόρτες. Αντίθετα ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα μόλις 251 λίτρα (το πάτωμα από κάτω είναι βολικό για αντικείμενα), είναι σίγουρα μικρός, αν και με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 60:40, αυξάνεται στα 830 λίτρα.
Το Juke προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, την Action, Acenta και Techna. Η δεύτερη έχει τρεις υποεκδόσεις, την Con, την Sport Pack και την Sport Pack Con. Φυσικά οι τιμές διαφέρουν ανά έκδοση και σε μερικές περιπτώσεις, σημαντικά.
"Ψυχή" του Juke ο 1.5-λίτρων dCi κινητήρας πετρελαίου, προέλευσης Renault. Θεωρείται κινητήρας αναφοράς και είναι ένας από τους αποδοτικότερους κινητήρες πετρελαίου στον κόσμο, διαθέτοντας τεχνολογία που περιλαμβάνει δεύτερης γενιάς ψεκασμό τεχνολογίας common rail, κάτι που μεταφράζεται σε υψηλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμων.
Ο Energy dCi με υπερσυμπιεστή έχει χωρητικότητα 1.461 κ.εκ., αποδίδει 110 γεμάτους ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής, με τη μέγιστη τιμή να εμφανίζεται μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται μόνο με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, διαθέτει σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων και αυτόματα ελεγχόμενη από θερμοστάτη ροή στην αντλία λαδιού.
Το μεγαλύτερο προσόν όμως του κινητήρα, εκτός από τη ροπή είναι η οικονομία καυσίμου. Στα πολλά χιλιόμετρα της δοκιμής μας δεν είδαμε στον υπολογιστή ταξιδίου την τιμή να ξεπερνά τα 5,6 λίτρα/100χλμ., τιμή που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 46 λίτρων χαρίζει εύκολα 900 χλμ αυτονομίας.
Τέλος, όσον αφορά τις επιδόσεις του, σίγουρα δεν βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11,2 δευτ ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνάει αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα.
Από τα χιλιόμετρα στη θέση του οδηγού, συνειδητοποιείς ότι είναι εξαιρετικό στην άσφαλτο, αντιδρώντας σαν ένα υπερυψωμένο hatchback. Η θέση οδήγησης βολική και άνετη (παρά το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε βάθος), θα εξυπηρετήσει σχεδόν όλους τους σωματότυπους.
Στους στενούς δρόμους της πόλης, θα εκθειάσεις την ευελιξία του, αν και θα σε δυσκολέψουν τα μικρά παράθυρα που κρύβουν αρκετές γωνίες, ειδικά προς τα πίσω. Το ακριβές τιμόνι με 2 και 2/3 στροφές από άκρη σε άκρη είναι γρήγορο και άμεσο, με τη διάμετρο του κύκλου στροφής να φτάνει τα 10,7 μέτρα.
Ο κινητήρας είναι αρκετά υποτονικός χαμηλά και κάτω από τις 1.600 σ.α.λ., αλλά από εκεί και πάνω απλά… "πυροβολάει". Οι ρεπρίζ είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακές, γεγονός που ολοκληρώνει την σπορτίφ εικόνα του Juke, ενώ τα επίπεδα πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά χάρη και στα φαρδιά ελαστικά διαστάσεων 215/55.
Η ανάρτηση αποσβένει ικανοποιητικά και μόνο σε έντονες ατέλειες του δρόμου, θα νιώσεις ότι χτυπάει πολύ, κάτι που ευθύνονται και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Στον ανοιχτό δρόμο το Juke αποδεικνύεται αρκετά άνετο και ξεκούραστο καθώς η απορρόφηση των στοιχειών του δρόμου είναι απροσδόκητα αποτελεσματική, ενώ εμφανίζει μικρές κλίσεις στις στροφές και συνεπώς παρέχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και ασφάλεια.
Τα φρένα είναι δισκόφρενα στους 4 τροχούς με τα μπροστινά αεριζόμενα, διαστάσεων 280×24 χλστ και πίσω 292×9. Αποτέλεσμα αυτών είναι ένα ικανοποιητικό φρενάρισμα, χωρίς να εντυπωσιάζει, με το ABS να κάνει συχνά-πυκνά αισθητή την παρουσία του.
Παρά το αυξημένο ύψος του αμαξώματος (18 πόντοι), δε μπορούμε να μιλήσουμε για τις εκτός δρόμου ικανότητες του Juke. Αιτία, τα κατεξοχήν ασφάλτινα ελαστικά και η κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, χωρίς κάποιο σύστημα που να τους κλειδώνει, κάτι που συνεπάγεται εύκολο σπινιάρισμα. Ίσως, με τις τετρακίνητες εκδόσεις (δε προσφέρονται με τον dCi κινητήρα) και άλλα ελαστικά να τα πήγαινε καλύτερα. Πάντως, σε ήπια χώματα δε θα αντιμετωπίσει καμία δυσκολία και κυρίως δεν θα βρει κάτω.

Σε κάθε περίπτωση επιτυχία του Juke, είναι δεδομένη και σίγουρα περισσότεροι το λατρεύουν παρά το αντιπαθούν, ενώ σε καμιά των περιπτώσεων δεν περνά αδιάφορο, κάτι που για πολλούς σχεδιαστές είναι το μυστικό της επιτυχίας.

Σίγουρα δεν απευθύνεται σε συντηρητικούς, αλλά σε εξωστρεφείς και με έντονη προσωπικότητα, κάτι που το εντάσσει στην κατηγορία των lifestyle αυτοκινήτων.

Υπέρ

  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Ακρίβεια τιμονιού

Κατά

  • Σχεδιασμός μπροστά μέρους
  • Εργονομία κεντρικής κονσόλας
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Χώροι πίσω επιβατών/αποσκευών.
Πηγή: News.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!