Το Concept XR-PHEV είναι η επόμενη γενιά crossover
Κατηγορίας C. Χρησιμοποιεί το plug-in υβριδικό, ηλεκτρικό σύστημα
κίνησης (PHEV) της Mitsubishi σε μία καινοτόμο διάταξη πρόσθιας κίνησης
(FWD) συνδυάζοντας τη λειτουργικότητα ενός SUV με σπορcoupeσχεδίαση και
οδηγική απόλαυση με χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Πηγή
έμπνευσης για το σχεδιασμό του ήταν το σώμα ενός αθλητή στίβου. Τα
ανάγλυφα φτερά που αγκαλιάζουν τους υπερμεγέθεις τροχούς, η σχετικά
μικρή απόσταση από το έδαφος και το ελαφρώς αυξημένο ύψος του πίσω
τμήματος προδίδουν την ευελιξία του αυτοκινήτου και τις επιδόσεις του.
Το
Concept XR-PHEV διαθέτει ηλιακά πάνελ ενσωματωμένα στην οροφή που
χρησιμοποιούνται για τη φόρτιση της μπαταρίας των περιφερειακών
συστημάτων, ενώ η αεροτομή μεταβλητής γωνίας στο πίσω τμήμα της οροφής
προσαρμόζεται στις οδηγικές συνθήκες.
Επίσης υιοθετεί
τη νέα οπτική ταυτότητα της μάρκας που σταδιακά θα χρησιμοποιηθεί σε
όλα τα μελλοντικά crossover και SUV. Αυτή η ταυτότητα αποτελείται από
κάθετα στοιχεία (χρωμιωμένα ή φωτιζόμενα) που πλαισιώνουν το εμπρός
τμήμα του οχήματος σε κάθε πλευρά της μάσκας.
Το ConceptXR-PHEV διαθέτει ένα οδηγοκεντρικό cockpit σχεδιασμένο για σπορ οδήγηση.
Το
τύπου μπάκετ κάθισμα του οδηγού, το ταχύμετρο, το στροφόμετρο και άλλες
ενδείξεις με πληροφορίες, είναι σχεδιασμένα με τρόπο που δεν αποσπούν
την προσοχή του οδηγού αλλά τον κρατούν συνεχώς ενήμερο.
Το
XR-PHEV χρησιμοποιεί ένα ελαφρύ, υψηλής απόδοσης σύστημα
front-wheeldrive PHEV που προέρχεται από το ήδη δοκιμασμένο και
επιτυχημένο Outlander PHEV.
Στη νέα διάταξη, το
σύστημα κίνησης PHEV της Mitsubishi αποτελείται από έναν
υπερτροφοδοτούμενο, εν σειρά, 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.1L, έναν
ελαφρύ, συμπαγή και ισχυρό ηλεκτροκινητήρα με υψηλής απόδοσης μετατροπέα
τάσης (inverter) μπροστά και μπαταρία υψηλής χωρητικότητας κάτω από το
πάτωμα. Ο μετατροπέας τάσης αυξάνει την ισχύ και απόδοση του μοτέρ και
της γεννήτριας.
Η χρήση ενός συστήματος FWDPHEV χωρίς
μοτέρ πίσω μειώνει το βάρος και τις απώλειες τριβών, ενώ προσφέρει
βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου και ηλεκτρισμού.
Από
το στάνταρ πρόγραμμα της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας EV, το σύστημα
κίνησης επιλέγει αυτόματα ένα από τα δύο πρόσθετα προγράμματα οδήγησης
–SeriesHybrid και ParallelHybrid – αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις
οδηγικές συνθήκες και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.
Αντίστοιχα, η ηλεκτροκίνηση EV στο 100% επιτυγχάνεται με τη χρήση των προγραμμάτων Battery Charge Mode ή Battery Save Mode.
Το
ConceptXR-PHEV εφοδιάζεται επίσης με παροχή 100VAC με ικανότητα μέχρι
1500 watt. Το σύστημα μπορεί να προσφέρει ηλεκτρισμό κατάλληλο για την
τροφοδοσία ηλεκτρικών συσκευών για μία ολόκληρη μέρα μόνο μέσω της
μπαταρίας, ή για 10 ημέρες όταν ο κινητήρας χρησιμοποιείται για την
φόρτισή της.
Η ασφάλεια βασίζεται – μεταξύ άλλων –
στο ηλεκτρονικό σύστημα ενεργητικής ασφάλειας της Mitsubishi που βοηθά
τον οδηγό να αποφεύγει ατυχήματα και συγκρούσεις, αλλά και μία προηγμένη
τεχνολογία παροχής πληροφοριών.
Τα δύο συστήματα
συνεργάζονται ώστε να προβλέψουν και να προειδοποιήσουν τον οδηγό για
επικίνδυνες καταστάσεις, αλλά και για την ταχύτατη και ακριβή
ενεργοποίηση λειτουργιών ασφάλειας, υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο την
ασφαλέστερη οδήγηση.
Ανάμεσα στις κυριότερες λειτουργίες βρίσκονται:
- Pedestrian Collision Mitigating Auto-braking
- Rearward Blind Spot Vehicle Warning System*
- Driving Safety Support System**
- Auto Hi-beam
- Unintentional Vehicle Move Off Control***
- Forward Collision Mitigation Braking (FCM)
- Lane Departure Warning (LDW)
- Adaptive Cruise Control (ACC)
*
Βοηθά στην πρόληψη ατυχημάτων προειδοποιώντας τον οδηγό για την
παρουσία οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω. Το σύστημα επίσης ανιχνεύει
και προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία οχημάτων ή άλλων εμποδίων
πίσω από το όχημα ενώ κάνει όπισθεν, όπως όταν παρκάρει ή φεύγει από ένα
γκαράζ.
** Υποστηριζόμενο από την υπηρεσία Εθνικής
Αστυνομίας (NPA) της Ιαπωνίας, αυξάνει την ασφάλεια αξιοποιώντας
επικοινωνίες με οχήματα και με την οδική υποδομή ώστε να ειδοποιηθεί ο
οδηγός για οδικά σήματα καθώς και για την ύπαρξη πεζών, οχημάτων και
δικυκλιστών σε διασταυρώσεις, ενώ παροτρύνει τον οδηγό να κόψει
ταχύτητα.
*** Όταν μία εμπρός τοποθετημένη κάμερα
εντοπίσει αντικείμενα ακριβώς μπροστά από το όχημα και οι αισθητήρες
ανιχνεύσουν τη χρήση γκαζιού αντί του φρένου, το σύστημα ενεργοποιείται
για να μειώσει την ισχύ του κινητήρα και την ταχύτητα του αυτοκινήτου.
Το σύστημα παροτρύνει επίσης τον οδηγό να είναι πιο προσεκτικός.
Βασικές προδιαγραφές:
Μ x Π x Υ
|
4370/1870/1570 mm
| |
Θέσεις:
|
4
| |
Οικονομία καυσίμου:
|
> 28 km/l
| |
Αυτονομία ηλεκτροκίνησης:
|
> 85 km
| |
Κινητήρας
|
Τύπος:
|
1.1-λίτρων, εν σειρά υπερτροφοδοτούμενος 3-κύλινδρος, άμεσου ψεκασμού, MIVEC
|
Μεγ. Ισχύς (καθαρή)
|
100 kW
| |
Καύσιμο:
|
Βενζίνη
| |
Ηλεκτροκινητήρας |
Μεγ. Ισχύς:
|
120 kW
|
Μπαταρία
|
Χωρητικότητα:
|
14.0 kWh
|
Μετάδοση:
|
2WD
|
news.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου