Ο ανθρωπολόγος Daniel Miller έχει μελετήσει Βρετανούς έφηβους,
και έχει ένα τρομερό μήνυμα για το Facebook: Το κοινωνικό δίκτυο είναι
«νεκρό» σε άτομα 16 με 18 ετών της Βρετανίας επειδή «αισθάνονται ντροπή
ακόμη και να συσχετίζονται με αυτό.»
Σε ένα πρόσφατο άρθρο για το ακαδημαϊκό κέντρο πληροφόρησης «The Conversation», ο Miller δημοσιεύει τα ευρήματα από μια 15 μηνη εθνογραφική μελέτη των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης σε οκτώ χώρες, και εξηγεί ότι το Facebook είναι «τόσο ξενέρωτο» για τους εφήβους, επειδή οι γονείς τους και άλλα μέλη της οικογενείας το χρησιμοποιούν για να τους παρατηρούν.
“Δεν μπορείς να είσαι νέος και ελεύθερος, όταν γνωρίζεις ότι οι γονείς σου μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κάθε αδιακρισία.” γράφει ο Miller. "Οι νέοι άνθρωποι ενδιαφέρονται για το στυλ και την κατάσταση των συνομηλίκων τους, και το Facebook δεν είναι πια η καλύτερη λύση.”
Για να διατηρούν επαφή με τους φίλους τους μακριά από τη μαμά και τον μπαμπά, ο Miller βρήκε ότι οι έφηβοι στρέφονται πιο συχνά στο Twitter, στο Instagram (το οποίο ανήκει στο Facebook), το Snapchat, το οποίο στέλνει αυτο-καταστρεφόμενες φωτογραφίες, και το WhatsApp, μια εναλλακτική λύση για μηνύματα κειμένου.
Αλλά αυτό δεν ανησυχεί ιδιαίτερα το Facebook ή τους επενδυτές του.
Το ζήτημα του κατά πόσον οι έφηβοι θα εγκαταλείψουν το Facebook έχει συναρπάσει παρατηρητές για τουλάχιστον τέσσερα έτη (από τότε που πέρασε η υστερία για τον εθισμό των εφήβων στο Facebook). Αλλά το μόνο που πραγματικά έχει σημασία για την υπηρεσία είναι το τι θα συμβεί όταν οι έφηβοι περάσουν στο πανεπιστήμιο και μπουν στον "πραγματικό κόσμο των ενηλίκων”. Πώς θα μείνουν σε επαφή με παλιούς φίλους και πως θα συνδεθούν με τους νέους φίλους όταν εισέλθουν στην κρίσιμη ηλικία των 18 με 25 ετών όπου ο τρόπος ζωής και οι αγοραστικές συνήθειες διαμορφώνονται έντονα;
Για το μεγαλύτερο μέρος, αυτό το παλαιότερο δημογραφικό δεν στρέφεται σε εργαλεία όπως το Snapchat ή το Instagram για την διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων. Αυτά τα εργαλεία είναι κατάλληλα για την συνομιλία με το άμεσο κοινωνικό κύκλο, ειδικά όταν ακόμα ζεις με τους γονείς σου και θα πρέπει να κρατάς τα πράγματα σε ήπια επίπεδα. Αλλά δεν υπάρχουν αντικαταστάσεις για ένα ολοκληρωμένο κοινωνικό εργαλείο που θα μπορούσε να προσαρμοστεί σε όλα τα είδη των αναγκών.
Ο Miller, γράφει ότι ακόμη και έφηβοι γυμνασίου ντρέπονται να χρησιμοποιήσουν το Facebook παρόλο που αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματά του. "Τα περισσότερα από τα παιδιά που πηγαίνουν ακόμα σχολείο, στην έρευνά μας, αναγνώρισαν ότι με πολλούς τρόπους, το Facebook είναι τεχνικά καλύτερο από το Twitter και το Instagram", γράφει. "Είναι πιο ολοκληρωμένο, καλύτερο για φωτογραφικά άλμπουμ και διοργάνωση πάρτι, και είναι πιο αποτελεσματικό για την παρακολούθηση σχέσεων των ανθρώπων."
Το Facebook θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη το πρόβλημα σχεδίασης των ορίων εντός του συστήματος, με αποτέλεσμα οι πληροφορίες που προορίζονται για την οικογένεια να μην διαρρέουν προς τους φίλους και συνεργάτες - ή το αντίστροφο.
Αλλά ο συνιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, λέει εδώ και χρόνια ότι θέλει να μετατρέψει την υπηρεσία σε ένα παγκόσμιο βοήθημα, παρόμοιο με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας ή ύδρευσης - κάτι που τροφοδοτεί οτιδήποτε άλλο κάνετε. Τα παιδιά δεν εκτιμούν υπηρεσίες κοινής ωφελείας, αλλά καθώς μεγαλώνουν, τελικά καταλήγουμε όλοι να κοιτάζουμε τα πράγματα πολύ διαφορετικά.
Σε ένα πρόσφατο άρθρο για το ακαδημαϊκό κέντρο πληροφόρησης «The Conversation», ο Miller δημοσιεύει τα ευρήματα από μια 15 μηνη εθνογραφική μελέτη των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης σε οκτώ χώρες, και εξηγεί ότι το Facebook είναι «τόσο ξενέρωτο» για τους εφήβους, επειδή οι γονείς τους και άλλα μέλη της οικογενείας το χρησιμοποιούν για να τους παρατηρούν.
“Δεν μπορείς να είσαι νέος και ελεύθερος, όταν γνωρίζεις ότι οι γονείς σου μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κάθε αδιακρισία.” γράφει ο Miller. "Οι νέοι άνθρωποι ενδιαφέρονται για το στυλ και την κατάσταση των συνομηλίκων τους, και το Facebook δεν είναι πια η καλύτερη λύση.”
Για να διατηρούν επαφή με τους φίλους τους μακριά από τη μαμά και τον μπαμπά, ο Miller βρήκε ότι οι έφηβοι στρέφονται πιο συχνά στο Twitter, στο Instagram (το οποίο ανήκει στο Facebook), το Snapchat, το οποίο στέλνει αυτο-καταστρεφόμενες φωτογραφίες, και το WhatsApp, μια εναλλακτική λύση για μηνύματα κειμένου.
Αλλά αυτό δεν ανησυχεί ιδιαίτερα το Facebook ή τους επενδυτές του.
Το ζήτημα του κατά πόσον οι έφηβοι θα εγκαταλείψουν το Facebook έχει συναρπάσει παρατηρητές για τουλάχιστον τέσσερα έτη (από τότε που πέρασε η υστερία για τον εθισμό των εφήβων στο Facebook). Αλλά το μόνο που πραγματικά έχει σημασία για την υπηρεσία είναι το τι θα συμβεί όταν οι έφηβοι περάσουν στο πανεπιστήμιο και μπουν στον "πραγματικό κόσμο των ενηλίκων”. Πώς θα μείνουν σε επαφή με παλιούς φίλους και πως θα συνδεθούν με τους νέους φίλους όταν εισέλθουν στην κρίσιμη ηλικία των 18 με 25 ετών όπου ο τρόπος ζωής και οι αγοραστικές συνήθειες διαμορφώνονται έντονα;
Για το μεγαλύτερο μέρος, αυτό το παλαιότερο δημογραφικό δεν στρέφεται σε εργαλεία όπως το Snapchat ή το Instagram για την διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων. Αυτά τα εργαλεία είναι κατάλληλα για την συνομιλία με το άμεσο κοινωνικό κύκλο, ειδικά όταν ακόμα ζεις με τους γονείς σου και θα πρέπει να κρατάς τα πράγματα σε ήπια επίπεδα. Αλλά δεν υπάρχουν αντικαταστάσεις για ένα ολοκληρωμένο κοινωνικό εργαλείο που θα μπορούσε να προσαρμοστεί σε όλα τα είδη των αναγκών.
Ο Miller, γράφει ότι ακόμη και έφηβοι γυμνασίου ντρέπονται να χρησιμοποιήσουν το Facebook παρόλο που αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματά του. "Τα περισσότερα από τα παιδιά που πηγαίνουν ακόμα σχολείο, στην έρευνά μας, αναγνώρισαν ότι με πολλούς τρόπους, το Facebook είναι τεχνικά καλύτερο από το Twitter και το Instagram", γράφει. "Είναι πιο ολοκληρωμένο, καλύτερο για φωτογραφικά άλμπουμ και διοργάνωση πάρτι, και είναι πιο αποτελεσματικό για την παρακολούθηση σχέσεων των ανθρώπων."
Το Facebook θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη το πρόβλημα σχεδίασης των ορίων εντός του συστήματος, με αποτέλεσμα οι πληροφορίες που προορίζονται για την οικογένεια να μην διαρρέουν προς τους φίλους και συνεργάτες - ή το αντίστροφο.
Αλλά ο συνιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, λέει εδώ και χρόνια ότι θέλει να μετατρέψει την υπηρεσία σε ένα παγκόσμιο βοήθημα, παρόμοιο με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας ή ύδρευσης - κάτι που τροφοδοτεί οτιδήποτε άλλο κάνετε. Τα παιδιά δεν εκτιμούν υπηρεσίες κοινής ωφελείας, αλλά καθώς μεγαλώνουν, τελικά καταλήγουμε όλοι να κοιτάζουμε τα πράγματα πολύ διαφορετικά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου