ην εφαρμογή του προγράμματος της εθελοντικής διαδημοτικής κινητικότητας προωθεί με νομοθετική του ρύθμιση το Υπουργείο Εσωτερικών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από αίτημα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).
Με αφορμή τη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία, οι Υπουργοί Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης και Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης, δήλωσαν σχετικά:
Κ. Μητσοτάκης: «Το πρόγραμμα της εθελοντικής κινητικότητας που προωθούμε με το Υπουργείο Εσωτερικών έχει ως γνώμονα τη μέγιστη δυνατή εξυπηρέτηση των Δήμων, των εργαζόμενών του και φυσικά του πολίτη. Η διαδικασία αυτή έχει και ένα πιλοτικό χαρακτήρα και προσβλέπουμε ότι στο μέλλον όλες οι μετακινήσεις προσωπικού στον ευρύτερο δημόσιο τομέα θα γίνονται με αυτή τη λογική: θα υπάρχει δηλαδή ένα «πάντρεμα» προσφοράς και ζήτησης με βάση τις κενές θέσεις, αλλά και το πλεονάζον προσωπικό, για να μπορέσουμε να ξεφύγουμε επιτέλους από ένα σύστημα μετατάξεων και αποσπάσεων το οποίο τελικά καταλήγει να είναι ένα σύστημα προσωπικών διευθετήσεων».
Γ. Μιχελάκης: «Για πρώτη φορά γίνεται πράξη η εθελοντική μετάταξη μονίμων υπαλλήλων που εργάζονται στους ΟΤΑ σε άλλες αντίστοιχες υπηρεσίες μέσα από σύντομες και αδιάβλητες διαδικασίες οι οποίες θα διεξάγονται από το ΑΣΕΠ. Πρόκειται για ένα χρόνιο αίτημα των δημάρχων το οποίο υλοποιείται και βοηθάει σε σημαντικό βαθμό την ενίσχυση του προσωπικού στους ΟΤΑ. Παράλληλα δίνει λύση στο πρόβλημα της χαοτικής κατάστασης που επικρατεί στο ζήτημα των μετατάξεων στους δήμους.
Το σημαντικότερο ωστόσο είναι ότι η εφαρμογή της εθελοντικής κινητικότητας θα προσφέρει επιτέλους καλύτερες υπηρεσίες στο δημότη μέσα από τον εξορθολογισμό των υπηρεσιών των δήμων. Να σημειωθεί πως το προσωπικό που θα μεταταχθεί, θα ενταχθεί στην κινητικότητα μόνο για ένα μήνα και στην συνέχει θα τοποθετηθεί στην υπηρεσία που έχει ζητήσει. Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται – όπως συνέβη και με τους δημοτικούς αστυνομικούς – πως κινητικότητα δεν σημαίνει και έξοδος από το δημόσιο»
Το πρόγραμμα της εθελοντική διαδημοτικής κινητικότητας
Σύμφωνα με τη νομοθετική πρωτοβουλία:
1. Επιτρέπεται η μετάταξη μονίμων και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλων των ΟΤΑ Α΄ βαθμού, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων και του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε κενές ή συνιστώμενες, με την πράξη μετάταξης, θέσεις αντίστοιχου κλάδου ή ειδικότητας άλλων ΟΤΑ Α΄ βαθμού, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων και του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Για τη μετάταξη εκδίδεται ανακοίνωση του Υπουργείου Εσωτερικών, κατόπιν υποβολής αιτιολογημένων αιτημάτων των φορέων υποδοχής, στα οποία θα βεβαιώνεται η ύπαρξη των αναγκαίων πιστώσεων.
Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καθορίζονται τα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων προς μετάταξη, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με τη διαδικασία μετάταξης.
Οι υποψήφιοι υποβάλλουν αίτηση, συνοδευόμενη από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, στις Διευθύνσεις Διοικητικού των φορέων προέλευσης, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την έκδοση της ανακοίνωσης.
Οι ανωτέρω Διευθύνσεις εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών συντάσσουν πίνακες συνδρομής κριτηρίων σε ειδικό λογισμικό του ΑΣΕΠ, τους οποίους αποστέλλουν στους φορείς υποδοχής και στο ΑΣΕΠ.
Το ΑΣΕΠ εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών, κατ΄ αναλογική εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 2190/1994 (ΦΕΚ Α’28), ως ισχύει, συντάσσει Ενιαίο Πίνακα Κατάταξης και Διάθεσης, με βάση τους πίνακες συνδρομής κριτηρίων, τη μοριοδότηση και τις δηλώσεις προτίμησης των υποψηφίων, τον οποίο αποστέλλει στο Υπουργείο Εσωτερικών.
Το Υπουργείο Εσωτερικών αποστέλλει αμελλητί τον πίνακα στους φορείς προέλευσης και υποδοχής.
Για την ολοκλήρωση της μετάταξης απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του φορέα προέλευσης. Η γνώμη του αρμοδίου προς διορισμό οργάνου του φορέα προέλευσης αποστέλλεται εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από τη λήψη του πίνακα του προηγουμένου εδαφίου, στο φορέα υποδοχής και στον οικείο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης του φορέα υποδοχής, με κοινοποίηση στο Υπουργείο Εσωτερικών. Εάν εντός της προθεσμίας των πέντε (5) ημερών δεν εκδοθεί σύμφωνη ή αρνητική γνώμη, τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης για την ολοκλήρωση της μετάταξης.
Η απόφαση για τη μετάταξη εκδίδεται από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του φορέα υποδοχής, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από τη λήψη ή την κατά τεκμήριο έκδοση της σύμφωνης γνώμης του φορέα προέλευσης. Η απόφαση δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με μέριμνα του οικείου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
2. Το προσωπικό που μετατάσσεται βάσει του παρόντος άρθρου τίθεται σε διαθεσιμότητα χρονικής διάρκειας ενός μηνός, αρχομένης από την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής πράξης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Η διαθεσιμότητα παύει αυτοδικαίως με την πάροδο του μηνός και προς τούτο εκδίδεται αμελλητί σχετική διαπιστωτική πράξη του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του φορέα υποδοχής.
Κατά τη διάρκεια της διαθεσιμότητας, η μισθοδοσία του προσωπικού βαρύνει το φορέα προέλευσης και μετά το πέρας της διαθεσιμότητας βαρύνει το φορέα υποδοχής.
Το προσωπικό αυτό, μετά το πέρας της ανωτέρω διαδικασίας, δεν δύναται να χαρακτηρισθεί ως πλεονάζον και να τεθεί εκ νέου, άνευ αιτήσεώς του, σε καθεστώς κινητικότητας ή διαθεσιμότητας.
ΤΑ 6 + 1 ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
1.Τι είναι η εθελοντική κινητικότητα;
Η εθελοντική κινητικότητα είναι ένας τρόπος εξορθολογισμού της κατανομής του ανθρώπινου δυναμικού στους ΟΤΑ. Ένα σύστημα που αντικαθιστά το χαοτικό καθεστώς των μετατάξεων.
2.Σε τι θα βοηθήσει τους ΟΤΑ;
Με τους περιορισμούς προσλήψεων που υπάρχουν λόγω της αναλογίας «1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις», δυναμικοί Δήμοι στερούνται την ευκαιρία ανάπτυξης λόγω έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού. Για παράδειγμα Δήμος της Β. Ελλάδας ενώ έχει ταμειακό περίσσευμα ώριμα σχέδια για την τέλεση αναπτυξιακών έργων προς όφελος των πολιτών και της τοπικής οικονομίας δεν μπορεί να προσλάβει 3 μηχανικούς και 2 project managers για τα συγκεκριμένα έργα.
3.Τι επιχειρεί η Κυβέρνηση να πετύχει με αυτή την πρόταση;
Με την πρόταση αυτή επέρχεται εξορθολογισμός μεταξύ εκείνων των δήμων που αποδεδειγμένα έχουν πλεονάζον προσωπικό και τους δήμους που παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις. Εξισορροπεί δηλαδή τις πραγματικές ανάγκες των δήμων για εξειδικευμένο προσωπικό με τις πραγματικές προτιμήσεις τόπου και αντικείμενου εργασίας του υπαλλήλου.
4.Ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις γι’ αυτή την ενδοδημοτική κινητικότητα;
Βεβαίωση ύπαρξης πιστώσεων από κάθε δήμο υποδοχής, με απόφαση δημάρχου και Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Έγκριση από τον Υπουργό Εσωτερικών των αιτιολογημένων αιτημάτων των φορέων υποδοχής για κάλυψη (σημ.: ή/και σύσταση) θέσεων ανά κατηγορία, κλάδο ή/και ειδικότητα, σύμφωνα με τις ανάγκες τους (με υπογραφή δημάρχου φορέα υποδοχής).
Υποβολή στον Υπουργό Εσωτερικών του πίνακα θέσεων ανά κατηγορία, κλάδο ή/και ειδικότητα, που δύναται να καταργηθούν στην περίπτωση μετάταξης προσωπικού του φορέα προέλευσης (με υπογραφή δημάρχου φορέα προέλευσης).
Τήρηση αποκλειστικής προθεσμίας υποβολής των ως άνω αιτημάτων και εκθέσεων στον Υπουργό Εσωτερικών.
Διαθεσιμότητα ενός, περίπου, μήνα (σημ.: ως συνέπεια της κατάργησης της θέσης τους), με έναρξη την ημερομηνία έκδοσης των πινάκων κατάταξης από το ΑΣΕΠ και λήξη την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης τοποθέτησης από τον Υπουργό Εσωτερικών.
Προσδιορισμός με ΚΥΑ Εσωτερικών και Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ, της μοριοδότησης γενικών και ειδικών κριτηρίων.
5.Ποια τα οφέλη για τους δήμους – δημόσιο από τη συγκεκριμένη κινητικότητα;
Σε ό,τι αφορά τους δήμους θα υπάρξει αποσυμφόρηση υπερστελεχωμένων ΟΤΑ Δήμων προς όφελος των περιφερειακών δήμων με υγιή διαχείριση και προοπτικές ανάπτυξης. Σε ό,τι αφορά το δημόσιο δύναται να αποτελέσει «πιλότο» ενός συστήματος που μπορεί να γενικευθεί στο σύνολο του δημόσιου τομέα. Να αποτελέσει δηλαδή ένα «μόνιμο μηχανισμό κινητικότητας», που θα αντικαταστήσει τον απαρχαιωμένο σημερινό μηχανισμό μετατάξεων και αποσπάσεων.
6.Η κινητικότητα αυτή μπορεί να οδηγήσει τους υπαλλήλους σε απόλυση;
ΟΧΙ. Σε καμία περίπτωση. Είναι αλήθεια ότι για ένα μικρό χρονικό διάστημα, περίπου, ενός μήνα, θα ενταχθούν οι υπάλληλοι στο καθεστώς διαθεσιμότητας, έτσι ώστε να προσμετρηθούν στην κινητικότητα του 2013, που αποτελεί δέσμευση της χώρας μας, ωστόσο ΔΕΝ πρόκειται να απολυθούν. Όλοι τους θα επανατοποθετηθούν. Διευκρινίζεται, επίσης, ότι στη διαθεσιμότητα εντάσσονται μόνον εκείνοι οι υπάλληλοι για τους οποίους επιβεβαιωμένα θα μετακινηθούν από δήμο σε δήμο.
7.Ποια είναι τα βήματα για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος κινητικότητας;
Αποκλειστική προθεσμία 15 ημερών μετά τη θέσπιση των σχετικών διατάξεων, για υποβολή στον Υπουργό Εσωτερικών των αιτημάτων και των βεβαιώσεων ύπαρξης πιστώσεων των φορέων υποδοχής, καθώς και των πινάκων θέσεων των φορέων προέλευσης, που δύναται να καταργηθούν.
Αποκλειστική προθεσμία 10 ημερών για την απόφαση έγκρισης από τον Υπουργό Εσωτερικών των θέσεων προς κάλυψη στους φορείς υποδοχής και των θέσεων που δύναται να καταργηθούν στους φορείς προέλευσης, την κοινοποίηση της στο ΥΔΜΗΔ και τη μεταβίβασή της στο ΑΣΕΠ.
Συνεργασία ΑΣΕΠ – φορέων προέλευσης για την κωδικοποίηση των φορέων υποδοχής, των απαιτούμενων προσόντων και την έκδοση της σχετικής προκήρυξης. (Σημ.: ενδεικτική διορία 20 περίπου ημερών).
Έκδοση προκήρυξης – αποκλειστική προθεσμία υποβολής αιτήσεων/ πρόσθετων δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους, 15 ημερών.
Αποκλειστική προθεσμία 15 ημερών ώστε οι Διευθύνσεις Διοικητικού των φορέων προέλευσης: α) να διενεργήσουν έλεγχο αιτήσεων και στοιχείων φακέλων, β) να συμπληρώσουν τους ηλεκτρονικούς πίνακες συνδρομής προσόντων (σημ.: στα πρότυπα του ισχύοντος συστήματος κινητικότητας), γ) να γνωστοποιήσουν τα αποτελέσματα στους υπαλλήλους, δ) να λάβουν υπόψη τους τυχόν αιτήματα διόρθωσης στοιχείων και δ) να αποστείλουν τους πίνακες στο ΑΣΕΠ.
Το ΑΣΕΠ διενεργεί την αποτίμηση των προσόντων κατ’ αναλογία των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, εξετάζει τυχόν αιτήματα διόρθωσης στοιχείων που δεν έγιναν δεκτά από τις Διευθύνσεις Διοικητικού και εκδίδει τον Ενιαίο Πίνακα Διάθεσης, βάσει της σειράς κατάταξης, των προτιμήσεων των υπαλλήλων, των προκηρυχθεισών θέσεων στους φορείς υποδοχής και των θέσεων του φορέα προέλευσης που δύναται να καταργηθούν.
Ανακοίνωση αποτελεσμάτων και αποστολή του πίνακα στον Υπουργό Εσωτερικών. Έναρξη διαθεσιμότητας – διάρκειας, περίπου 30 ημερών μέχρι την έκδοση της απόφασης τοποθέτησης.
aftodioikisi.gr
Με αφορμή τη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία, οι Υπουργοί Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης και Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης, δήλωσαν σχετικά:
Κ. Μητσοτάκης: «Το πρόγραμμα της εθελοντικής κινητικότητας που προωθούμε με το Υπουργείο Εσωτερικών έχει ως γνώμονα τη μέγιστη δυνατή εξυπηρέτηση των Δήμων, των εργαζόμενών του και φυσικά του πολίτη. Η διαδικασία αυτή έχει και ένα πιλοτικό χαρακτήρα και προσβλέπουμε ότι στο μέλλον όλες οι μετακινήσεις προσωπικού στον ευρύτερο δημόσιο τομέα θα γίνονται με αυτή τη λογική: θα υπάρχει δηλαδή ένα «πάντρεμα» προσφοράς και ζήτησης με βάση τις κενές θέσεις, αλλά και το πλεονάζον προσωπικό, για να μπορέσουμε να ξεφύγουμε επιτέλους από ένα σύστημα μετατάξεων και αποσπάσεων το οποίο τελικά καταλήγει να είναι ένα σύστημα προσωπικών διευθετήσεων».
Γ. Μιχελάκης: «Για πρώτη φορά γίνεται πράξη η εθελοντική μετάταξη μονίμων υπαλλήλων που εργάζονται στους ΟΤΑ σε άλλες αντίστοιχες υπηρεσίες μέσα από σύντομες και αδιάβλητες διαδικασίες οι οποίες θα διεξάγονται από το ΑΣΕΠ. Πρόκειται για ένα χρόνιο αίτημα των δημάρχων το οποίο υλοποιείται και βοηθάει σε σημαντικό βαθμό την ενίσχυση του προσωπικού στους ΟΤΑ. Παράλληλα δίνει λύση στο πρόβλημα της χαοτικής κατάστασης που επικρατεί στο ζήτημα των μετατάξεων στους δήμους.
Το σημαντικότερο ωστόσο είναι ότι η εφαρμογή της εθελοντικής κινητικότητας θα προσφέρει επιτέλους καλύτερες υπηρεσίες στο δημότη μέσα από τον εξορθολογισμό των υπηρεσιών των δήμων. Να σημειωθεί πως το προσωπικό που θα μεταταχθεί, θα ενταχθεί στην κινητικότητα μόνο για ένα μήνα και στην συνέχει θα τοποθετηθεί στην υπηρεσία που έχει ζητήσει. Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται – όπως συνέβη και με τους δημοτικούς αστυνομικούς – πως κινητικότητα δεν σημαίνει και έξοδος από το δημόσιο»
Το πρόγραμμα της εθελοντική διαδημοτικής κινητικότητας
Σύμφωνα με τη νομοθετική πρωτοβουλία:
1. Επιτρέπεται η μετάταξη μονίμων και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλων των ΟΤΑ Α΄ βαθμού, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων και του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε κενές ή συνιστώμενες, με την πράξη μετάταξης, θέσεις αντίστοιχου κλάδου ή ειδικότητας άλλων ΟΤΑ Α΄ βαθμού, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων και του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Για τη μετάταξη εκδίδεται ανακοίνωση του Υπουργείου Εσωτερικών, κατόπιν υποβολής αιτιολογημένων αιτημάτων των φορέων υποδοχής, στα οποία θα βεβαιώνεται η ύπαρξη των αναγκαίων πιστώσεων.
Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καθορίζονται τα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων προς μετάταξη, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με τη διαδικασία μετάταξης.
Οι υποψήφιοι υποβάλλουν αίτηση, συνοδευόμενη από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, στις Διευθύνσεις Διοικητικού των φορέων προέλευσης, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την έκδοση της ανακοίνωσης.
Οι ανωτέρω Διευθύνσεις εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών συντάσσουν πίνακες συνδρομής κριτηρίων σε ειδικό λογισμικό του ΑΣΕΠ, τους οποίους αποστέλλουν στους φορείς υποδοχής και στο ΑΣΕΠ.
Το ΑΣΕΠ εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών, κατ΄ αναλογική εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 2190/1994 (ΦΕΚ Α’28), ως ισχύει, συντάσσει Ενιαίο Πίνακα Κατάταξης και Διάθεσης, με βάση τους πίνακες συνδρομής κριτηρίων, τη μοριοδότηση και τις δηλώσεις προτίμησης των υποψηφίων, τον οποίο αποστέλλει στο Υπουργείο Εσωτερικών.
Το Υπουργείο Εσωτερικών αποστέλλει αμελλητί τον πίνακα στους φορείς προέλευσης και υποδοχής.
Για την ολοκλήρωση της μετάταξης απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του φορέα προέλευσης. Η γνώμη του αρμοδίου προς διορισμό οργάνου του φορέα προέλευσης αποστέλλεται εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από τη λήψη του πίνακα του προηγουμένου εδαφίου, στο φορέα υποδοχής και στον οικείο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης του φορέα υποδοχής, με κοινοποίηση στο Υπουργείο Εσωτερικών. Εάν εντός της προθεσμίας των πέντε (5) ημερών δεν εκδοθεί σύμφωνη ή αρνητική γνώμη, τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης για την ολοκλήρωση της μετάταξης.
Η απόφαση για τη μετάταξη εκδίδεται από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του φορέα υποδοχής, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από τη λήψη ή την κατά τεκμήριο έκδοση της σύμφωνης γνώμης του φορέα προέλευσης. Η απόφαση δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με μέριμνα του οικείου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
2. Το προσωπικό που μετατάσσεται βάσει του παρόντος άρθρου τίθεται σε διαθεσιμότητα χρονικής διάρκειας ενός μηνός, αρχομένης από την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής πράξης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Η διαθεσιμότητα παύει αυτοδικαίως με την πάροδο του μηνός και προς τούτο εκδίδεται αμελλητί σχετική διαπιστωτική πράξη του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του φορέα υποδοχής.
Κατά τη διάρκεια της διαθεσιμότητας, η μισθοδοσία του προσωπικού βαρύνει το φορέα προέλευσης και μετά το πέρας της διαθεσιμότητας βαρύνει το φορέα υποδοχής.
Το προσωπικό αυτό, μετά το πέρας της ανωτέρω διαδικασίας, δεν δύναται να χαρακτηρισθεί ως πλεονάζον και να τεθεί εκ νέου, άνευ αιτήσεώς του, σε καθεστώς κινητικότητας ή διαθεσιμότητας.
ΤΑ 6 + 1 ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
1.Τι είναι η εθελοντική κινητικότητα;
Η εθελοντική κινητικότητα είναι ένας τρόπος εξορθολογισμού της κατανομής του ανθρώπινου δυναμικού στους ΟΤΑ. Ένα σύστημα που αντικαθιστά το χαοτικό καθεστώς των μετατάξεων.
2.Σε τι θα βοηθήσει τους ΟΤΑ;
Με τους περιορισμούς προσλήψεων που υπάρχουν λόγω της αναλογίας «1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις», δυναμικοί Δήμοι στερούνται την ευκαιρία ανάπτυξης λόγω έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού. Για παράδειγμα Δήμος της Β. Ελλάδας ενώ έχει ταμειακό περίσσευμα ώριμα σχέδια για την τέλεση αναπτυξιακών έργων προς όφελος των πολιτών και της τοπικής οικονομίας δεν μπορεί να προσλάβει 3 μηχανικούς και 2 project managers για τα συγκεκριμένα έργα.
3.Τι επιχειρεί η Κυβέρνηση να πετύχει με αυτή την πρόταση;
Με την πρόταση αυτή επέρχεται εξορθολογισμός μεταξύ εκείνων των δήμων που αποδεδειγμένα έχουν πλεονάζον προσωπικό και τους δήμους που παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις. Εξισορροπεί δηλαδή τις πραγματικές ανάγκες των δήμων για εξειδικευμένο προσωπικό με τις πραγματικές προτιμήσεις τόπου και αντικείμενου εργασίας του υπαλλήλου.
4.Ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις γι’ αυτή την ενδοδημοτική κινητικότητα;
Βεβαίωση ύπαρξης πιστώσεων από κάθε δήμο υποδοχής, με απόφαση δημάρχου και Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Έγκριση από τον Υπουργό Εσωτερικών των αιτιολογημένων αιτημάτων των φορέων υποδοχής για κάλυψη (σημ.: ή/και σύσταση) θέσεων ανά κατηγορία, κλάδο ή/και ειδικότητα, σύμφωνα με τις ανάγκες τους (με υπογραφή δημάρχου φορέα υποδοχής).
Υποβολή στον Υπουργό Εσωτερικών του πίνακα θέσεων ανά κατηγορία, κλάδο ή/και ειδικότητα, που δύναται να καταργηθούν στην περίπτωση μετάταξης προσωπικού του φορέα προέλευσης (με υπογραφή δημάρχου φορέα προέλευσης).
Τήρηση αποκλειστικής προθεσμίας υποβολής των ως άνω αιτημάτων και εκθέσεων στον Υπουργό Εσωτερικών.
Διαθεσιμότητα ενός, περίπου, μήνα (σημ.: ως συνέπεια της κατάργησης της θέσης τους), με έναρξη την ημερομηνία έκδοσης των πινάκων κατάταξης από το ΑΣΕΠ και λήξη την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης τοποθέτησης από τον Υπουργό Εσωτερικών.
Προσδιορισμός με ΚΥΑ Εσωτερικών και Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ, της μοριοδότησης γενικών και ειδικών κριτηρίων.
5.Ποια τα οφέλη για τους δήμους – δημόσιο από τη συγκεκριμένη κινητικότητα;
Σε ό,τι αφορά τους δήμους θα υπάρξει αποσυμφόρηση υπερστελεχωμένων ΟΤΑ Δήμων προς όφελος των περιφερειακών δήμων με υγιή διαχείριση και προοπτικές ανάπτυξης. Σε ό,τι αφορά το δημόσιο δύναται να αποτελέσει «πιλότο» ενός συστήματος που μπορεί να γενικευθεί στο σύνολο του δημόσιου τομέα. Να αποτελέσει δηλαδή ένα «μόνιμο μηχανισμό κινητικότητας», που θα αντικαταστήσει τον απαρχαιωμένο σημερινό μηχανισμό μετατάξεων και αποσπάσεων.
6.Η κινητικότητα αυτή μπορεί να οδηγήσει τους υπαλλήλους σε απόλυση;
ΟΧΙ. Σε καμία περίπτωση. Είναι αλήθεια ότι για ένα μικρό χρονικό διάστημα, περίπου, ενός μήνα, θα ενταχθούν οι υπάλληλοι στο καθεστώς διαθεσιμότητας, έτσι ώστε να προσμετρηθούν στην κινητικότητα του 2013, που αποτελεί δέσμευση της χώρας μας, ωστόσο ΔΕΝ πρόκειται να απολυθούν. Όλοι τους θα επανατοποθετηθούν. Διευκρινίζεται, επίσης, ότι στη διαθεσιμότητα εντάσσονται μόνον εκείνοι οι υπάλληλοι για τους οποίους επιβεβαιωμένα θα μετακινηθούν από δήμο σε δήμο.
7.Ποια είναι τα βήματα για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος κινητικότητας;
Αποκλειστική προθεσμία 15 ημερών μετά τη θέσπιση των σχετικών διατάξεων, για υποβολή στον Υπουργό Εσωτερικών των αιτημάτων και των βεβαιώσεων ύπαρξης πιστώσεων των φορέων υποδοχής, καθώς και των πινάκων θέσεων των φορέων προέλευσης, που δύναται να καταργηθούν.
Αποκλειστική προθεσμία 10 ημερών για την απόφαση έγκρισης από τον Υπουργό Εσωτερικών των θέσεων προς κάλυψη στους φορείς υποδοχής και των θέσεων που δύναται να καταργηθούν στους φορείς προέλευσης, την κοινοποίηση της στο ΥΔΜΗΔ και τη μεταβίβασή της στο ΑΣΕΠ.
Συνεργασία ΑΣΕΠ – φορέων προέλευσης για την κωδικοποίηση των φορέων υποδοχής, των απαιτούμενων προσόντων και την έκδοση της σχετικής προκήρυξης. (Σημ.: ενδεικτική διορία 20 περίπου ημερών).
Έκδοση προκήρυξης – αποκλειστική προθεσμία υποβολής αιτήσεων/ πρόσθετων δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους, 15 ημερών.
Αποκλειστική προθεσμία 15 ημερών ώστε οι Διευθύνσεις Διοικητικού των φορέων προέλευσης: α) να διενεργήσουν έλεγχο αιτήσεων και στοιχείων φακέλων, β) να συμπληρώσουν τους ηλεκτρονικούς πίνακες συνδρομής προσόντων (σημ.: στα πρότυπα του ισχύοντος συστήματος κινητικότητας), γ) να γνωστοποιήσουν τα αποτελέσματα στους υπαλλήλους, δ) να λάβουν υπόψη τους τυχόν αιτήματα διόρθωσης στοιχείων και δ) να αποστείλουν τους πίνακες στο ΑΣΕΠ.
Το ΑΣΕΠ διενεργεί την αποτίμηση των προσόντων κατ’ αναλογία των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, εξετάζει τυχόν αιτήματα διόρθωσης στοιχείων που δεν έγιναν δεκτά από τις Διευθύνσεις Διοικητικού και εκδίδει τον Ενιαίο Πίνακα Διάθεσης, βάσει της σειράς κατάταξης, των προτιμήσεων των υπαλλήλων, των προκηρυχθεισών θέσεων στους φορείς υποδοχής και των θέσεων του φορέα προέλευσης που δύναται να καταργηθούν.
Ανακοίνωση αποτελεσμάτων και αποστολή του πίνακα στον Υπουργό Εσωτερικών. Έναρξη διαθεσιμότητας – διάρκειας, περίπου 30 ημερών μέχρι την έκδοση της απόφασης τοποθέτησης.
aftodioikisi.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου