η συνέχιση της λειτουργίας του συστήματος των «έξυπνων φαναριών» στην οδό Τσιμισκή,
που είχε ως αποτέλεσμα να βελτιωθεί η ροή της κυκλοφορίας των οχημάτων
κατά 10%-15%, αποφάσισε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σε μια
προσπάθεια να συμβάλει στην μερική ανακούφιση του έντονου κυκλοφοριακού
προβλήματος, ειδικά στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Το «Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΟΣΔΕΚ) στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει πινακίδες με ηλεκτρονικά μηνύματα στα βασικά σημεία πρόσβασης στο κέντρο της πόλης (VMS) για την ενημέρωση των οδηγών σχετικά με τις συνθήκες κυκλοφορίας που επικρατούν. Επίσης, περιλαμβάνει κάμερες ανίχνευσης συμβάντων και επιτήρησης της κυκλοφορίας σε καίριες θέσεις του οδικού δικτύου.
Το σημαντικότερο όμως είναι το προηγμένο σύστημα φωτεινής σηματοδότησης, που ελέγχει την κυκλοφορία στην οδό Τσιμισκή (από τη ΧΑΝΘ μέχρι τα Δικαστήρια). Πρόκειται για τα «έξυπνα φανάρια», τα οποία συντονίζονται με βάση τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην Τσιμισκή και δεν επιτρέπουν μεγάλες αναμονές και καθυστερήσεις, αλλά μια κατά το δυνατόν συνεχή ροή των οχημάτων για να μην υπάρχει διαρκές μποτιλιάρισμα και ακινητοποίηση των διερχομένων.
Ο εξοπλισμός του όλου συστήματος περιλαμβάνει κάμερες, ρυθμιστές κυκλοφορίας, πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων (οι περισσότεροι θα έχουν δει στη Β. Όλγας και στη νέα Δυτική Είσοδο) και όλος αυτός ο εξοπλισμός επικοινωνεί με το κέντρο ελέγχου, μέσω τηλεπικοινωνιακών συνδέσεων από πάροχο τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Το υφιστάμενο δίκτυο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δεν είναι άλλωστε κατάλληλο για τη μεταφορά κινούμενης εικόνας από τις κάμερες, όπως παραδέχεται ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, Γιάννης Μωυσιάδης.
Το περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας ενέκρινε τη συνέχιση λειτουργίας του συστήματος, με προϋπολογισμό 70.000 ευρώ (θα γίνει πρόχειρος διαγωνισμός και τα χρήματα θα προέλθουν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων), ενώ το Κέντρο Ελέγχου έχει εγκατασταθεί στο ισόγειο του κτηρίου, όπου στεγάζονται οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας (στην οδό Στρωμνίτσης). Ο ανάδοχος θα αναλάβει τις τηλεπικοινωνιακές συνδέσεις του ΟΣΔΕΚ στο ιστορικό κέντρο της πόλης, ώστε να παρέχονται υπηρεσίες διαχείρισης της κυκλοφορίας και ενημέρωσης των πολιτών για τις κυκλοφοριακές συνθήκες στο σημαντικότερο και πιο επιβαρυμένο μέρος του οδικού δικτύου του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Οι αρμόδιοι παραδέχονται ότι το συγκεκριμένο σύστημα είναι «ασπιρίνη» για το κυκλοφοριακό, όμως εάν λείψει και αυτό η κατάσταση θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο στον άξονα της Τσιμισκή.
Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, Αλέξανδρος Μήλιος, επισήμανε ότι «το συγκεκριμένο σύστημα βελτιστοποιεί τους χρόνους διέλευσης των οχημάτων από την Τσιμισκή και βοηθά συνολικά το ιστορικό κέντρο της πόλης. Υπάρχουν οφέλη στο κυκλοφοριακό, έστω και μικρά. Αυξήθηκε για παράδειγμα η χωρητικότητα των κόμβων, δεν έχουμε άσκοπους νεκρούς χρόνους κτλ. Δεν μπορούμε να πούμε ότι πετύχαμε το λεγόμενο ‘πράσινο κύμα’, αλλά βελτιώθηκε η ροή των οχημάτων σε ένα ποσοστό 10%-15%. Μακάρι –και το προσπαθούμε- να μπει αυτό το σύστημα και σε δεύτερο κεντρικό άξονα, όπως για παράδειγμα η Εγνατία, αλλά και σε κάθετες οδικές αρτηρίες. Θα είχαμε θεαματικά αποτελέσματα».
voria.gr
Το «Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΟΣΔΕΚ) στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει πινακίδες με ηλεκτρονικά μηνύματα στα βασικά σημεία πρόσβασης στο κέντρο της πόλης (VMS) για την ενημέρωση των οδηγών σχετικά με τις συνθήκες κυκλοφορίας που επικρατούν. Επίσης, περιλαμβάνει κάμερες ανίχνευσης συμβάντων και επιτήρησης της κυκλοφορίας σε καίριες θέσεις του οδικού δικτύου.
Το σημαντικότερο όμως είναι το προηγμένο σύστημα φωτεινής σηματοδότησης, που ελέγχει την κυκλοφορία στην οδό Τσιμισκή (από τη ΧΑΝΘ μέχρι τα Δικαστήρια). Πρόκειται για τα «έξυπνα φανάρια», τα οποία συντονίζονται με βάση τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην Τσιμισκή και δεν επιτρέπουν μεγάλες αναμονές και καθυστερήσεις, αλλά μια κατά το δυνατόν συνεχή ροή των οχημάτων για να μην υπάρχει διαρκές μποτιλιάρισμα και ακινητοποίηση των διερχομένων.
Ο εξοπλισμός του όλου συστήματος περιλαμβάνει κάμερες, ρυθμιστές κυκλοφορίας, πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων (οι περισσότεροι θα έχουν δει στη Β. Όλγας και στη νέα Δυτική Είσοδο) και όλος αυτός ο εξοπλισμός επικοινωνεί με το κέντρο ελέγχου, μέσω τηλεπικοινωνιακών συνδέσεων από πάροχο τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Το υφιστάμενο δίκτυο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δεν είναι άλλωστε κατάλληλο για τη μεταφορά κινούμενης εικόνας από τις κάμερες, όπως παραδέχεται ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, Γιάννης Μωυσιάδης.
Το περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας ενέκρινε τη συνέχιση λειτουργίας του συστήματος, με προϋπολογισμό 70.000 ευρώ (θα γίνει πρόχειρος διαγωνισμός και τα χρήματα θα προέλθουν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων), ενώ το Κέντρο Ελέγχου έχει εγκατασταθεί στο ισόγειο του κτηρίου, όπου στεγάζονται οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας (στην οδό Στρωμνίτσης). Ο ανάδοχος θα αναλάβει τις τηλεπικοινωνιακές συνδέσεις του ΟΣΔΕΚ στο ιστορικό κέντρο της πόλης, ώστε να παρέχονται υπηρεσίες διαχείρισης της κυκλοφορίας και ενημέρωσης των πολιτών για τις κυκλοφοριακές συνθήκες στο σημαντικότερο και πιο επιβαρυμένο μέρος του οδικού δικτύου του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Οι αρμόδιοι παραδέχονται ότι το συγκεκριμένο σύστημα είναι «ασπιρίνη» για το κυκλοφοριακό, όμως εάν λείψει και αυτό η κατάσταση θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο στον άξονα της Τσιμισκή.
Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, Αλέξανδρος Μήλιος, επισήμανε ότι «το συγκεκριμένο σύστημα βελτιστοποιεί τους χρόνους διέλευσης των οχημάτων από την Τσιμισκή και βοηθά συνολικά το ιστορικό κέντρο της πόλης. Υπάρχουν οφέλη στο κυκλοφοριακό, έστω και μικρά. Αυξήθηκε για παράδειγμα η χωρητικότητα των κόμβων, δεν έχουμε άσκοπους νεκρούς χρόνους κτλ. Δεν μπορούμε να πούμε ότι πετύχαμε το λεγόμενο ‘πράσινο κύμα’, αλλά βελτιώθηκε η ροή των οχημάτων σε ένα ποσοστό 10%-15%. Μακάρι –και το προσπαθούμε- να μπει αυτό το σύστημα και σε δεύτερο κεντρικό άξονα, όπως για παράδειγμα η Εγνατία, αλλά και σε κάθετες οδικές αρτηρίες. Θα είχαμε θεαματικά αποτελέσματα».
voria.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου