Η Toyota δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που αποτυπώνει τη γνήσια απόλαυση
της οδήγησης, ένα coupe που είναι απλό, σπορ και, πάνω απ’ όλα,
απολαυστικό, το GT86.
Σαν ένα απόσταγμα των αρετών κλασικού σπορ αυτοκινήτου – συμπαγείς διαστάσεις, ευέλικτη συμπεριφορά, απόκριση και πληροφόρηση (feedback) οδηγού - έχει εκπληρώσει την υπόσχεσή του, κερδίζοντας την αποδοχή κριτικών και οπαδών και σημειώνοντας πάνω από 170.000 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο από το 2012 που λανσαρίστηκε.
Εμπνευσμένο από την ισχυρή κληρονομιά της Toyota στα σπορ αυτοκίνητα και σε ιστορικά μοντέλα όπως τα 2000GT και AE86 Corolla, το GT86 υπήρξε παράλληλα ‘ανιχνευτής’ στην αποστολή της Toyota να δημιουργεί αυτοκίνητα πιο συναρπαστικά και απολαυστικά στην οδήγηση. Είναι μία κατεύθυνση που προωθείται άνωθεν, από τον Πρόεδρο της Toyota, Akio Toyoda, ο οποίος δήλωσε ότι ‘εάν δεν προσφέρει οδηγική απόλαυση, τότε δεν είναι αυτοκίνητο’.
Το GT86 ακολουθεί τα πρότυπα ενός κλασικού, σπορ αυτοκινήτου έχοντας συμπαγείς διαστάσεις, ελαφρύ βάρος, χαμηλό κέντρο βάρους και διάταξη εμπρός κινητήρα / πίσω κίνησης. Ο κινητήρας είναι ένας υψηλόστροφος, δίλιτρος, ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος “boxer” παραγωγής Subaru που εφοδιάζεται με άμεσο ψεκασμό καυσίμου D-4S της Toyota.
Το GT86 έχει αποδείξει την ποιότητά του στο δρόμο, στην πίστα και τις ειδικές διαδρομές ράλι. Στην πραγματικότητα, πολύτιμα δεδομένα και feedback προήλθαν από τις επιδόσεις του αυτοκινήτου στη σκληρή αρένα του Nürburgring 24 Hours με τη συμμετοχή της Toyota Gazoo Racing προκειμένου να διαμορφωθούν οι αλλαγές και βελτιώσεις του μοντέλου του 2017 – οι πρώτες σημαντικές αλλαγές στο αυτοκίνητο.
Στους αγώνες ράλι, η εξέλιξη του GT86 CS-R3 από την Toyota Motorsport GT86 CS-R3 έχει επαναφέρει το πάθος της πίσω κίνησης στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού με ένα αυτοκίνητο που είναι πρακτικό και προσιτό για τους λάτρεις των αγώνων grass-roots, ενώ παράλληλα έχει έγκριση τύπου για όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες, μέχρι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC).
Ο Tetsuya Tada, ο αρχιμηχανικός που ήταν επικεφαλής του προγράμματος εξέλιξης του GT86, επέστρεψε στο πρόγραμμα για να επιβλέψει τις βελτιώσεις του μοντέλου του 2017, σύμφωνα με την τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί στους τομείς μηχανολογίας και σχεδίασης.
Στη συνέντευξη του δίνει έμφαση στην οδική ευχαρίστηση.
- Το 2017 GT86 είναι έργο της αρχικής “Team 86” που δημιούργησε το πρώτο αυτοκίνητο, ή ενεπλάκησαν νέα άτομα με νέες ιδέες στην εξέλιξή του;
Tada: Υπήρξε εμπλοκή και ορισμένων παλιών μελών της ομάδας αλλά περίπου οι μισοί της νέας Team 86 ήταν νέοι. Ασφαλώς, εγώ είμαι ακόμα εδώ, έχω ευθύνη να διδάξω τη νέα γενιά μηχανικών.
- Η καριέρα σας με την Toyota έχει επικεντρωθεί κυρίως στη μηχανολογία του πλαισίου, που έχει εκθειαστεί. Σε ποιους τομείς του πλαισίου του νέου 2017 GT86 μπορούμε να δούμε τη δουλειά σας;
Tada: Αναθεωρήσαμε σχεδόν τα πάντα αλλά πιστεύω ότι η μεγαλύτερη διαφορά είναι ο τομέας των ηλεκτρονικών συστημάτων όπως το ABS και ο έλεγχος πρόσφυσης. Εκεί μπορεί να δει κάποιος τη σημαντικότερη αλλαγή μεταξύ των δύο εκδόσεων.
- Παλιότερα δίνατε έμφαση στα μηχανικά συστήματα περισσότερο και λιγότερο στα ηλεκτρονικά. Θεωρείτε σημαντική αυτή την αλλαγή προτεραιοτήτων;
Tada: Πολλοί πιστεύουν ότι τα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου δεν ενδείκνυνται για σπορ οδήγηση, αλλά δεν νομίζω ότι αυτό είναι το ζητούμενο τώρα, αφού τα συστήματα ελέγχου πλέον μπορούν να βελτιώσουν τις ικανότητες ακόμα και ενός έμπειρου οδηγού. Για παράδειγμα, το 2017 GT86 έχει αρκετά, νέα προγράμματα ηλεκτρονικού ελέγχου για πίστα, που είναι προϊόντα της εμπειρίας μας από τη μηχανοκίνητο αθλητισμό, κυρίως τη συμμετοχή του GT86 στις 24 Ώρες του Nürburgring.
- Πόσο δύσκολη ήταν η βελτίωση ενός πλαισίου που από πολλούς θεωρείται τέλειο;
Tada: Το σημαντικότερο στοιχείο που ήθελα να βελτιώσουμε ήταν η απόκριση του αυτοκινήτου – πάτημα / άφημα γκαζιού, είσοδος / έξοδος στροφής, αλλά και η ταχύτητα και φυσικότητα των αντιδράσεών του. Αυτό έχει επιτευχθεί εν μέρει με τη μετατροπή των αποσβεστήρων και ελατηρίων, αλλά το κύριο σημείο επιρροής ήταν στην αεροδυναμική και στον τρόπο που επηρεάζει την ανάρτηση. Κάθε αλλαγή - ακόμα και οι ‘οδοντώσεις’ στον κάτω αεραγωγό, αυξάνει τη συνολική αεροδυναμική και τη δυναμική συμπεριφορά.
- Πώς θα βιώσουν οι οδηγοί τα οφέλη της πρόσθετης ενίσχυσης του αμαξώματος;
Tada: Ασφαλώς μία πιο άκαμπτη δομή αμαξώματος προσφέρει καλύτερη συμπεριφορά, αλλά οι περισσότεροι θα παρατηρήσουν και βελτιωμένη οδηγική άνεση. Και αυτό επειδή το πιο άκαμπτο αμάξωμα του GT86 και το νέο σύστημα των αμορτισέρ εξομαλύνουν πολλές από τις ατέλειες του οδοστρώματος.
- Ποια είναι η άποψή σας για τις αλλαγές που έχουν γίνει στην καμπίνα;
Tada: Είναι πολύ ελκυστική, πολύ άνετη και προσφέρει μία εξαιρετική θέση οδήγησης με ένα τιμόνι ελαφρώς διαφοροποιημένο που είναι ακόμα μικρότερο από πριν.
Σαν ένα απόσταγμα των αρετών κλασικού σπορ αυτοκινήτου – συμπαγείς διαστάσεις, ευέλικτη συμπεριφορά, απόκριση και πληροφόρηση (feedback) οδηγού - έχει εκπληρώσει την υπόσχεσή του, κερδίζοντας την αποδοχή κριτικών και οπαδών και σημειώνοντας πάνω από 170.000 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο από το 2012 που λανσαρίστηκε.
Εμπνευσμένο από την ισχυρή κληρονομιά της Toyota στα σπορ αυτοκίνητα και σε ιστορικά μοντέλα όπως τα 2000GT και AE86 Corolla, το GT86 υπήρξε παράλληλα ‘ανιχνευτής’ στην αποστολή της Toyota να δημιουργεί αυτοκίνητα πιο συναρπαστικά και απολαυστικά στην οδήγηση. Είναι μία κατεύθυνση που προωθείται άνωθεν, από τον Πρόεδρο της Toyota, Akio Toyoda, ο οποίος δήλωσε ότι ‘εάν δεν προσφέρει οδηγική απόλαυση, τότε δεν είναι αυτοκίνητο’.
Το GT86 ακολουθεί τα πρότυπα ενός κλασικού, σπορ αυτοκινήτου έχοντας συμπαγείς διαστάσεις, ελαφρύ βάρος, χαμηλό κέντρο βάρους και διάταξη εμπρός κινητήρα / πίσω κίνησης. Ο κινητήρας είναι ένας υψηλόστροφος, δίλιτρος, ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος “boxer” παραγωγής Subaru που εφοδιάζεται με άμεσο ψεκασμό καυσίμου D-4S της Toyota.
Το GT86 έχει αποδείξει την ποιότητά του στο δρόμο, στην πίστα και τις ειδικές διαδρομές ράλι. Στην πραγματικότητα, πολύτιμα δεδομένα και feedback προήλθαν από τις επιδόσεις του αυτοκινήτου στη σκληρή αρένα του Nürburgring 24 Hours με τη συμμετοχή της Toyota Gazoo Racing προκειμένου να διαμορφωθούν οι αλλαγές και βελτιώσεις του μοντέλου του 2017 – οι πρώτες σημαντικές αλλαγές στο αυτοκίνητο.
Στους αγώνες ράλι, η εξέλιξη του GT86 CS-R3 από την Toyota Motorsport GT86 CS-R3 έχει επαναφέρει το πάθος της πίσω κίνησης στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού με ένα αυτοκίνητο που είναι πρακτικό και προσιτό για τους λάτρεις των αγώνων grass-roots, ενώ παράλληλα έχει έγκριση τύπου για όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες, μέχρι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC).
Ο Tetsuya Tada, ο αρχιμηχανικός που ήταν επικεφαλής του προγράμματος εξέλιξης του GT86, επέστρεψε στο πρόγραμμα για να επιβλέψει τις βελτιώσεις του μοντέλου του 2017, σύμφωνα με την τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί στους τομείς μηχανολογίας και σχεδίασης.
Στη συνέντευξη του δίνει έμφαση στην οδική ευχαρίστηση.
- Το 2017 GT86 είναι έργο της αρχικής “Team 86” που δημιούργησε το πρώτο αυτοκίνητο, ή ενεπλάκησαν νέα άτομα με νέες ιδέες στην εξέλιξή του;
Tada: Υπήρξε εμπλοκή και ορισμένων παλιών μελών της ομάδας αλλά περίπου οι μισοί της νέας Team 86 ήταν νέοι. Ασφαλώς, εγώ είμαι ακόμα εδώ, έχω ευθύνη να διδάξω τη νέα γενιά μηχανικών.
- Η καριέρα σας με την Toyota έχει επικεντρωθεί κυρίως στη μηχανολογία του πλαισίου, που έχει εκθειαστεί. Σε ποιους τομείς του πλαισίου του νέου 2017 GT86 μπορούμε να δούμε τη δουλειά σας;
Tada: Αναθεωρήσαμε σχεδόν τα πάντα αλλά πιστεύω ότι η μεγαλύτερη διαφορά είναι ο τομέας των ηλεκτρονικών συστημάτων όπως το ABS και ο έλεγχος πρόσφυσης. Εκεί μπορεί να δει κάποιος τη σημαντικότερη αλλαγή μεταξύ των δύο εκδόσεων.
- Παλιότερα δίνατε έμφαση στα μηχανικά συστήματα περισσότερο και λιγότερο στα ηλεκτρονικά. Θεωρείτε σημαντική αυτή την αλλαγή προτεραιοτήτων;
Tada: Πολλοί πιστεύουν ότι τα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου δεν ενδείκνυνται για σπορ οδήγηση, αλλά δεν νομίζω ότι αυτό είναι το ζητούμενο τώρα, αφού τα συστήματα ελέγχου πλέον μπορούν να βελτιώσουν τις ικανότητες ακόμα και ενός έμπειρου οδηγού. Για παράδειγμα, το 2017 GT86 έχει αρκετά, νέα προγράμματα ηλεκτρονικού ελέγχου για πίστα, που είναι προϊόντα της εμπειρίας μας από τη μηχανοκίνητο αθλητισμό, κυρίως τη συμμετοχή του GT86 στις 24 Ώρες του Nürburgring.
- Πόσο δύσκολη ήταν η βελτίωση ενός πλαισίου που από πολλούς θεωρείται τέλειο;
Tada: Το σημαντικότερο στοιχείο που ήθελα να βελτιώσουμε ήταν η απόκριση του αυτοκινήτου – πάτημα / άφημα γκαζιού, είσοδος / έξοδος στροφής, αλλά και η ταχύτητα και φυσικότητα των αντιδράσεών του. Αυτό έχει επιτευχθεί εν μέρει με τη μετατροπή των αποσβεστήρων και ελατηρίων, αλλά το κύριο σημείο επιρροής ήταν στην αεροδυναμική και στον τρόπο που επηρεάζει την ανάρτηση. Κάθε αλλαγή - ακόμα και οι ‘οδοντώσεις’ στον κάτω αεραγωγό, αυξάνει τη συνολική αεροδυναμική και τη δυναμική συμπεριφορά.
- Πώς θα βιώσουν οι οδηγοί τα οφέλη της πρόσθετης ενίσχυσης του αμαξώματος;
Tada: Ασφαλώς μία πιο άκαμπτη δομή αμαξώματος προσφέρει καλύτερη συμπεριφορά, αλλά οι περισσότεροι θα παρατηρήσουν και βελτιωμένη οδηγική άνεση. Και αυτό επειδή το πιο άκαμπτο αμάξωμα του GT86 και το νέο σύστημα των αμορτισέρ εξομαλύνουν πολλές από τις ατέλειες του οδοστρώματος.
- Ποια είναι η άποψή σας για τις αλλαγές που έχουν γίνει στην καμπίνα;
Tada: Είναι πολύ ελκυστική, πολύ άνετη και προσφέρει μία εξαιρετική θέση οδήγησης με ένα τιμόνι ελαφρώς διαφοροποιημένο που είναι ακόμα μικρότερο από πριν.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου