Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015

Οδηγούμε το Honda Civic MY15
Το Civic της Honda ήταν το πρώτο ιαπωνικής κατασκευής αυτοκίνητο που μπόρεσε να σταθεί δίπλα σε ευρωπαϊκά μοντέλα στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Εμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του '70 σαν ένα 2πορτο χάτσμπακ και έκανε μεγάλη καριέρα καθώς συνέπεσε και με τα χρόνια της πετρελαϊκής κρίσης, όταν όλοι έψαχναν για ένα αυτοκίνητο που να καίει λίγο καύσιμο.


Ακολούθησε μια θαυμαστή καριέρα και σήμερα έχουμε αισίως φθάσει στην 9η γενιά, ενώ ήδη στο σαλόνι της Νέας Υόρκης η Honda, εμφάνισε το πρωτότυπο/πρόδρομο της γενιάς που θα ακολουθήσει.
Όμως, πρόσφατα η φίρμα προχώρησε σε μία αισθητική ανανέωση του Civic, θέλοντας να δώσει κάτι από το σχεδιαστικό DNA του Type-R και στην απλή έκδοση, ενώ στη συγκεκριμένη περίπτωση της δοκιμής μας, ο 1600άρης πετρελαιοκινητήρας, κάνει το σύνολο ιδιαίτερα ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά.

Έτσι το «συντηρητικό» Civic απέκτησε επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, σπορ προφυλακτήρες, αεροτομή, πλευρικά σπόιλερ και μαύρες ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών, στοιχεία που τονίζουν την σπορ πλευρά ενός μοντέλου με μικρομεσαίο ντιζελοκινητήρα.

Εξωτερικά το σύνολο δείχνει ιδιαίτερο, τολμηρό έως εξεζητημένο, αλλά σίγουρα πρωτότυπο και σπορτίφ.
Στο εσωτερικό εντοπίζουμε τις ραφές στο τιμόνι και στα καθίσματα, τις μικρές λλαγές στα διάφορα χειριστήρια του τιμονιού και του ηχοσυστήματος, ενώ η ποιότητα υλικών και φινιρίσματος δείχνουν κορυφαίες, τόσο σε αίσθηση όσο και σε αφή. Επιπλέον η οδηγοκεντρική σχεδίαση συνοδεύεται από μέτρια εργονομία και μια σειρά από αναλογικά και digital όργανα που πληροφορούν τον οδηγό για τα πάντα.


Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών, του συστήματος Honda Connect. Η συγκεκριμένη, αποτελεί μία σημαντική προσθήκη στο ανανεωμένο μοντέλο και εκτός από το ηχοσύστημα, περιλαμβάνει το Bluetooth, κάμερα οπισθοπορείας και θύρες επικοινωνίας, αλλά όχι σύστημα πλοήγησης, που διατίθεται με επιπλέον χρέωση.
Η θέση οδήγησης αποδεικνύεται άνετη, με καλή πλευρική στήριξη, ενώ οι χώροι επαρκούν για έως και 5 επιβάτες, με τους πίσω να έχουν περιορισμένο χώρο για τα πόδια, αλλά το πλεονέκτημα ότι, οι πίσω πόρτες ανοίγουν σε γωνία 90 μοιρών.

Μεγάλος θεωρείται και ο χώρος αποσκευών (κάτω από αυτόν υπάρχει ρεζέρβα ασφαλείας) με χωρητικότητα από 400-1378λτ, ανάλογα την θέση του πίσω διαιρούμενου καθίσματος. Οι πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και ο πλούσιος εξοπλισμός (αυτόματο κλιματισμό, ESP, 8 αερόσακους, πλήρες ηλεκτρικό πακέτo κλπ.), συμπληρώνουν ένα εμφανώς ποιοτικό πακέτο που κοστίζει ...τσουχτερά περί τις 24.500 ευρώ (στην έκδοση sport).

Κάτω από το επικλινές καπό βρίσκεται ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας D-TEC, ένα από τα καλύτερα σύνολα στην κλάση των μεσαίων ντίζελ, καθώς είναι ο ελαφρύτερος ντίζελ της κατηγορίας, με ιδιαίτερα μειωμένες τριβές. Με χωρητικότητα 1597 κ.εκ. αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., με ροπή 30,6 χγρμ στις 2.000 σ.α.λ.. Με εκπομπές CO2 μόλις 94 γρ./χλμ., το Civic απαλλάσσεται (μέχρι σήμερα...) από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ το έργο του κινητήρα διαχειρίζεται ένα σαφές και εύχρηστο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η δύναμη από χαμηλά, πριν τις 2.000 στροφές (αλλά όχι και κάτω από τις 1500 σ.α.λ.), και η γραμμική απόδοση σε μεγάλο εύρος στροφών, είναι στοιχεία που κάνουν εύκολη τη ζωή του οδηγού και ρίχνουν την κατανάλωση τόσο χαμηλά, που φαντάζει απίστευτο για το μέγεθος του αμαξώματος και την ισχύ του κινητήρα. Στην περίπτωσή μας, κινούμενοι με λογικούς έως σβέλτους ρυθμούς με σχεδόν πάντα πατημένο το κουμπί «Green» (οικονομική διαχείριση κινητήρα), είχαμε μέση κατανάλωση 5,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και μόνη όχληση από τον κινητήρα τον σχετικά τραχύ ήχο του. Στην τιμή αυτή σίγουρα συντελεί και η ύπαρξη συστήματος start/stop, που μας εξέπληξε θετικά με την άριστη λειτουργία του.
Ταυτόχρονα με 0-100 σε 10.5'' και τελική πάνω από τα 200 (207χλμ), το 1310 κιλών αμάξωμα, κινείται με σβελτάδα βενζινοκίνητου, ροπή ντίζελ και οδική συμπεριφορά ενός σπορ αυτοκινήτου.
Με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές από το ελαφρά σφιχτό setup της ανάρτησής του, δεν κοπανάει στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά δεν συμπεριφέρεται και σαν μαγικό χαλί. Διαθέτει ένα άριστο επιλογέα ταχυτήτων, ακριβές σύστημα διεύθυνσης και καλή ποιότητα κύλισης, με ιδιαίτερα καλή συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες και το φρενάρισμα (άριστα φρένα!).
Το συνολικό όμως αίσθημα που αποκομίζει ο οδηγός/χρήστης είναι, η φιλικότητα της κατασκευής (εξαίρεση εδώ η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω), σε συνδυασμό με την ουδέτερη οδική συμπεριφορά και την βεβαιότητα αντοχής της κατασκευής.

Όλα τα παραπάνω προστιθέμενα στο ήδη καθιερωμένο προφίλ του Civic, δείχνουν να εξασφαλίζουν την 40χρονη πλέον επιτυχημένη πορεία του, εγγυώμενα στους υποψήφιους πελάτες (σε συνδυασμό με την ασφάλεια και την αξιοπιστία που «εκπέμπει» όνομα Honda) μια πετυχημένη επιλογή.
Yπέρ
- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρας
- Φρένα
- Χώροι
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Ευχρηστία
- Άνοιγμα πίσω θυρών σε γωνία 90 μοιρών
Kατά
- Τιμή αγοράς
- Θόρυβος κινητήρα
- Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail με VTG
Κυβισμός 1.597 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 88,0 χλστ
Ισχύς 88 kW (120 ίπποι) / 4.000 σ.α.λ.
Ροπή 300 Nm (30,6 χγρμ) / 2.000 σ.α.λ.
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
Ανάρτηση Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
0-100 χλμ/ώρα 10,5''
Τελική ταχύτητα 207 χλμ/ώρα
Μέση δοκιμής 5,0 λτ/100 χλμ
Ρεζερβουάρ 50 λτ
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 1000 χλμ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4300x1770x1470 χλστ
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1530/1530 χλστ
Μεταξόνιο 2605 χλστ
Τροχοί 225/45 R17
Χώρος αποσκευών 401-1378 λτ
Βάρος 1310 κιλά
news.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!