Αντιμέτωπο με τη σκληρή πραγματικότητα των αριθμών θα βρεθεί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης από τη στιγμή που θα επιχειρήσει να ζητήσει περισσότερα χρήματα από τους ιδιοκτήτες των λεγόμενων «ακριβών» αυτοκινήτων για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016.
Σύμφωνα με δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά, καθώς, τα μεγάλου κυβισμού οχήματα που έχουν απομείνει στην κυκλοφορία μετά τη φορολογική καταιγίδα των τελευταίων ετών είναι μόλις δυο… στα 100. Ο «στόλος» των ιδιωτικής χρήσης οχημάτων «γερνάει» ταχύτατα, κάτι που σημαίνει ότι και οι αξίες μειώνονται δραματικά, καθώς μόλις το ένα στα δέκα αυτοκίνητα είναι ηλικίας κάτω των πέντε ετών, ενώ τα 56 στα 100 είναι ηλικίας άνω των 10 χρόνων.
Στοιχεία για τις σημερινές αξίες των αυτοκινήτων το υπουργείο Οικονομικών δεν διαθέτει, ενώ τα μικρού και μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα κάτω των 1.600 κ.εκ. που με βάση τις δηλώσεις της κυβέρνησης θέλει να «προστατεύσει» αντιπροσωπεύουν πλέον το 85% του στόλου.
Σήμερα, από την υποχρέωση της καταβολής τελών κυκλοφορίας απαλλάσσονται μόνο τα Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν μετά από την 1/11/2010 τα οποία εκπέμπουν λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτά τα οχήματα δεν ξεπερνούν τα 200.000. με μια μείωση του «αφορολόγητου» από τα 100 στα 80 γραμμάρια το μόνο όφελος για τα δημόσια οικονομικά είναι να διευρυνθεί ο αριθμός όσων κληθούν να πληρώσουν τέλη κατά 30-40 χιλιάδες οχήματα με τα έσοδα να αυξάνονται μόλις κατά 3-4 εκατ. ευρώ.
Στο μέτωπο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, αυτά τα αυτοκίνητα έχουν συγκεντρώσει μεγάλο μερίδιο της αγοράς καθώς στα 100 οχήματα που πωλούνται τα 60-65 είναι πετρελαιοκίνητα. Από τον Νοέμβριο του 2011 που επιτράπηκε η πετρελαιοκίνηση στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη μέχρι και τον Αύγουστο του 2015, είχαν πουληθεί 136.185 πετρελαιοκίνητα οχήματα επί συνόλου 252.569 πωλήσεων.
Τα έσοδα του κράτους από τα τέλη κυκλοφορίας έχουν καταρρεύσει από το 2010 μέχρι και σήμερα, λόγω του κύματος των καταθέσεων πινακίδων, καθώς ακόμα και σήμερα παραμένουν σε ακινησία 580-600 οχήματα. Συγκριτικά με το 2010, όταν τα έσοδα από τα τέλη ήταν 1,6 δισ. ευρώ το 2015 έχουν περιοριστεί στο 1,15 δισ. ευρώ. Η τάση παραμένει πτωτική, καθώς τα καινούργια οχήματα που αποκτώνται είναι κατά κύριο λόγο μικρού κυβισμού με χαμηλές εκπομπές ρύπων, κάτι που σημαίνει λιγότερα κρατικά έσοδα.
Μόλις 257.000 οχήματα βαρύνονται με φόρο πολυτελείας
Από τα περίπου 3,5 εκατ. οχήματα που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους πριν από την 1/11/2011 και πληρώνουν τέλη με βάση τον κυβισμό, ούτε καν 70.000 δεν έχουν κινητήρα άνω των 2.357 κ.εκ..
1.200.000 οχήματα έχουν κινητήρα έως 1.357 κ.εκ. και πληρώνουν τέλη από 22 έως 135 ευρώ έκαστο. Τα 1.400άρια, τα 1.600άρια και τα 1.800άρια είναι περίπου 2.000.000 οχήματα και πληρώνουν από 240 έως 300 ευρώ το καθένα. Πάνω από 1.929 κυβικά είναι τα οχήματα που επιβαρύνονται και με τέλη και με φόρο πολυτελούς διαβίωσης και υπάρχουν 257.000. Αυτά επιβαρύνονται ήδη με 660 έως και 1.320 ευρώ μόνο για τέλη.
«Γηρασμένος» ο στόλος
Τα αυτοκίνητα ηλικίας έως πέντε ετών αντιπροσωπεύουν μετά βίας το 9% του συνόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους, όταν το αντίστοιχο μερίδιο στις αρχές του 2014 ήταν 14%. Αντίθετα το μερίδιο των αυτοκινήτων με ηλικία άνω των 10 ετών – η δεκαετία που θεωρείται κρίσιμη για την αγορά αυτοκινήτου- καθώς μετά τη συμπλήρωσή της μηδενίζονται τα τεκμήρια διαβίωσης και κατά συνέπεια και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης εκτοξεύτηκε σε πάνω από 56% από το 50% που ήταν στις αρχές του 2010. Σε αυτή την κατηγορία κατατάσσονται 2,05 εκατ. οχήματα σε σύνολο περίπου 3,6 εκατ. οχημάτων ιδιωτικής χρήσης.
Πηγή: real.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου