Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015


Οι αναταράξεις είναι ο μόνιμος φόβος των νευρικών επιβατών ενός αεροσκάφους και η πιο κοινή αιτία τραυματισμού κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Είναι, όμως, στ’ αλήθεια κάτι που πρέπει να φοβόμαστε; Ο πιλότος Steve Allright της British Airways ρίχνει φως στο θέμα, εξηγώντας τι συμβαίνει.
Καταρχάς, όπως αναφέρει ο ίδιος, οι αιτίες των αναταράξεων μπορεί να είναι πολλές και διαφορετικές και η κάθε μια γίνεται αντιληπτή και κατανοητή από τους πιλότους. Στην πραγματικότητα, αναμένονται σε κάθε πτήση όπως ακριβώς και οι λακούβες στους δρόμους και είναι περισσότερο άβολες, παρά επικίνδυνες.
Ο πιο κοινός τύπος είναι οι αναταράξεις αιθρίας, εκείνες δηλαδή που συμβαίνουν μακριά από οποιαδήποτε ορατή κατακόρυφη δραστηριότητα. Γενικά οι αναταράξεις οφείλονται σε ρεύματα αέρα που μεταβάλλονται σημαντικά σε μικρή απόσταση. Ο αέρας ρέει οριζόντια σαν ποτάμι το οποίο μπορεί να έχει μήκος αρκετών χιλιομέτρων, αλλά είναι μόλις λίγα χιλιόμετρα φαρδύ και βαθύ και ανάλογα με τη κατεύθυνση του ταξιδιού, οι σχεδιαστές πτήσης αποφεύγουν ή χρησιμοποιούν αυτές τις ροές αέρα για να εξοικονομήσουν καύσιμα. Στην πραγματικότητα δεν μπορεί κανείς να δει, να εντοπίσει μέσω ραντάρ ή να προβλέψει τις αναταράξεις εν αιθρία, αλλά υπάρχουν τρόποι να τις αποφύγει, μέσω αναφορών από άλλα αεροσκάφη.
Όσον αφορά το πόσο επικίνδυνες μπορεί να είναι αυτές οι αναταράξεις, ο Steve Allright αναφέρει ότι διαχωρίζονται σε ελαφριές, μεσαίες και έντονες. Οι ελαφριές για τους πιλότους είναι το ίδιο με μια λακούβα στο δρόμο, για τους ανήσυχους της πτήσης, όμως, αποτελούν μια αναστάτωση. Αυτές οι περιπτώσεις είναι απόλυτα ελεγχόμενες και ασφαλείς, αποτελώντας μέρος κάθε πτήσης.
Οι μέτριες αναταράξεις δεν εγείρουν αίσθημα ανησυχίας στους πιλότους, κρατούν συνήθως μέχρι 10-15 λεπτά, κάποιες φορές, όμως, φτάνουν και ώρες που συμβαίνουν διακεκομμένα. Αυτές οι αναταράξεις αναστατώνουν και κάποιους από τους πιο ήσυχους επιβάτες, αφού κάνουν τα υγρά στα ποτήρια να χυθούν και το αεροσκάφος μπορεί να παρεκκλίνει 3-6 μέτρα. Δεν χρειάζεται, παρ’ όλ’ αυτά κάποια ιδιαίτερη δράση από τον πιλότο, μπορεί όμως να δοκιμαστεί διαφορετικό υψόμετρο αν οι αναταράξεις επιμένουν.
Οι έντονες αναταράξεις είναι σπάνιες, με τον ίδιο τον Allright να αναφέρει ότι στις 10 χιλιάδες ώρες πτήσης που έχει στο βιογραφικό του, έχει ζήσει έντονες αναταράξεις για περίπου 5 λεπτά συνολικά. Είναι εξαιρετικά δύσκολες για τους επιβάτες, αλλά όχι επικίνδυνες και το αεροσκάφος μπορεί να παρεκκλίνει περίπου 30 μέτρα πάνω ή κάτω.
Σε κάθε περίπτωση, οι επιβάτες πρέπει να είναι στις θέσεις τους φορώντας ζώνες για την αποφυγή τραυματισμών.
clickatlife.gr
Categories:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!