Υπό σχεδίαση βρίσκεται το τραμ της Θεσσαλονίκης, έργο το οποίο φιλοδοξεί να εξυπηρετεί 52 εκατ. επιβάτες το χρόνο και θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις. Την τελική πρόταση του έργου παρουσίασε το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), σε συνάντηση εκπροσώπων φορέων στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE, ενώ για την κατασκευή του προτάθηκε η «Αττικό Μετρό Α.Ε.».
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, επισήμανε την ανάγκη να διεκδικήσουν όλοι οι φορείς της πόλης μαζί τη δημιουργία ενός δικτύου τραμ και ανέφερε ότι «είναι στο χέρι μας να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη σύγχρονη μητρόπολη επιβατικών μεταφορών». Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση, ο Γιάννης Μπουτάρης, δήλωσε ότι «για τον Δήμο Θεσσαλονίκης, το τραμ είναι η πρώτη προτεραιότητά του για την περίοδο 2014-2020 και είναι η πρώτη πρόταση που θα καταθέσουμε στο νέο ΕΣΠΑ. Είναι ψέμα ολκής ότι το τραμ είναι ανταγωνιστικό του μετρό».
Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 24 χλμ., θα υλοποιηθεί σε τρεις χρονικά φάσεις και το κόστος του ανέρχεται στα 20-22 εκ. ευρώ ανά χλμ. (συνολικό κόστος 515,76 εκ. ευρώ). Το σχέδιο προβλέπει 43 στάσεις και 5 τερματικούς σταθμούς, ένα αμαξοστάσιο 45 στρεμμάτων και ηλεκτροκίνηση με εναέρια καλώδια. Η μετακίνηση των επιβατών θα γίνεται με 45 αρθρωτά οχήματα χαμηλού δαπέδου, χωρητικότητας 220 ατόμων (140 όρθιοι, 40 καθήμενοι), τα οποία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. Οι κοινές στάσεις με το μετρό είναι πέντε: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμια, Παπάφη, Πρώην Νομαρχία, Μίκρα, ενώ συνολικά θα μετακινούνται περίπου 172.700 επιβάτες την ημέρα, με δυνατότητα να φτάσουν τους 196.300.
Τρία είναι τα προτεινόμενα δρομολόγια: ΚΤΕΛ-Ελαιώνες Πυλαίας (χρόνος απλής διαδρομής 32 λεπτά), ΝΣΣΘ-Ελαιώνες (26 λεπτά), Πλατεία Ευόσμου-Μίκρα (41 λεπτά). Το συνολικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης ανά επιβάτη είναι 0,4 ευρώ και η τιμή του εισιτηρίου μπορεί να είναι κοντά στο 1 ευρώ.
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης που παρουσιάστηκε προβλέπει δημοπράτηση του έργου ως το τέλος του 2014 (με την προϋπόθεση ότι όλες οι εγκρίσεις θα δοθούν το δεύτερο εξάμηνο), ανάθεση του έργου ως το τέλος του 2016, κατασκευή της πρώτης φάσης (ΚΤΕΛ – Ελαιώνες) ως το τέλος του 2020, κατασκευή δεύτερης φάσης (ΧΑΝΘ – Μίκρα) ως το τέλος του 2025 και κατασκευή της τρίτης φάσης (ΝΣΣ – Πανεπιστήμιο) ως το τέλος του 2030.
aftodioikisi.gr
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, επισήμανε την ανάγκη να διεκδικήσουν όλοι οι φορείς της πόλης μαζί τη δημιουργία ενός δικτύου τραμ και ανέφερε ότι «είναι στο χέρι μας να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη σύγχρονη μητρόπολη επιβατικών μεταφορών». Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση, ο Γιάννης Μπουτάρης, δήλωσε ότι «για τον Δήμο Θεσσαλονίκης, το τραμ είναι η πρώτη προτεραιότητά του για την περίοδο 2014-2020 και είναι η πρώτη πρόταση που θα καταθέσουμε στο νέο ΕΣΠΑ. Είναι ψέμα ολκής ότι το τραμ είναι ανταγωνιστικό του μετρό».
Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 24 χλμ., θα υλοποιηθεί σε τρεις χρονικά φάσεις και το κόστος του ανέρχεται στα 20-22 εκ. ευρώ ανά χλμ. (συνολικό κόστος 515,76 εκ. ευρώ). Το σχέδιο προβλέπει 43 στάσεις και 5 τερματικούς σταθμούς, ένα αμαξοστάσιο 45 στρεμμάτων και ηλεκτροκίνηση με εναέρια καλώδια. Η μετακίνηση των επιβατών θα γίνεται με 45 αρθρωτά οχήματα χαμηλού δαπέδου, χωρητικότητας 220 ατόμων (140 όρθιοι, 40 καθήμενοι), τα οποία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. Οι κοινές στάσεις με το μετρό είναι πέντε: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμια, Παπάφη, Πρώην Νομαρχία, Μίκρα, ενώ συνολικά θα μετακινούνται περίπου 172.700 επιβάτες την ημέρα, με δυνατότητα να φτάσουν τους 196.300.
Τρία είναι τα προτεινόμενα δρομολόγια: ΚΤΕΛ-Ελαιώνες Πυλαίας (χρόνος απλής διαδρομής 32 λεπτά), ΝΣΣΘ-Ελαιώνες (26 λεπτά), Πλατεία Ευόσμου-Μίκρα (41 λεπτά). Το συνολικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης ανά επιβάτη είναι 0,4 ευρώ και η τιμή του εισιτηρίου μπορεί να είναι κοντά στο 1 ευρώ.
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης που παρουσιάστηκε προβλέπει δημοπράτηση του έργου ως το τέλος του 2014 (με την προϋπόθεση ότι όλες οι εγκρίσεις θα δοθούν το δεύτερο εξάμηνο), ανάθεση του έργου ως το τέλος του 2016, κατασκευή της πρώτης φάσης (ΚΤΕΛ – Ελαιώνες) ως το τέλος του 2020, κατασκευή δεύτερης φάσης (ΧΑΝΘ – Μίκρα) ως το τέλος του 2025 και κατασκευή της τρίτης φάσης (ΝΣΣ – Πανεπιστήμιο) ως το τέλος του 2030.
aftodioikisi.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου