Από τις 13 Ιουνίου 2014, η κοινοτική οδηγία 2011/83/EC θα αντικαταστήσει την κοινοτική οδηγία 97/7/EC.
H οδηγία εστιάζει τα θέματα αγορών μέσω Διαδικτύου:
Κάτωθι επισημαίνονται οι 10 πιο σημαντικές αλλαγές για τους καταναλωτές στη νέα οδηγία:
1 ) Η πρόταση θα εξαλείψει τις κρυφές επιβαρύνσεις και δαπάνες στο Διαδίκτυο
Οι καταναλωτές θα πρέπει να προστατεύονται από « παγίδες κόστους» στο Διαδίκτυο Από τώρα και στο εξής , οι καταναλωτές πρέπει να επιβεβαιώνουν ρητά ότι καταλαβαίνουν ότι πρέπει να πληρώσουν ένα τίμημα για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία.
2 ) Ενίσχυση της διαφάνειας των τιμών
Οι έμποροι πρέπει να γνωστοποιούν το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας , καθώς και τυχόν επιπλέον χρεώσεις . Οι αγοραστές δεν θα πρέπει να πληρώσουν επιβαρύνσεις ή άλλες δαπάνες , εάν δεν ήταν σωστά ενημερωμένοι προτού δώσουν την παραγγελία τους.
3 ) Απαγόρευση προεπιλεγμένων τεραγωνιδίων στις ιστοσελίδες
Όταν ψωνίζετε μέσω Διαδικτύου- για παράδειγμα, αγοράζοντας ένα αεροπορικό εισιτήριο - μπορεί να σας προσφέρονται επιπλέον επιλογές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αγοράς , όπως η ταξιδιωτική ασφάλιση ή ενοικίαση αυτοκινήτου . Αυτές οι πρόσθετες υπηρεσίες μπορεί να προσφέρονται μέσω των λεγόμενων ticked boxes. Οι καταναλωτές σήμερα συχνά αναγκάζονται να αποεπιλέξουν αυτά τα κουτιά , αν δεν θέλουν αυτές τις επιπλέον υπηρεσίες . Με τη νέα οδηγία , αυτά τα προεπιλεγμένα τετραγωνίδια (ticked boxes) θα απαγορευθούν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση .
4 ) 14 ημέρες για ν’ αλλάξετε γνώμη για μια αγορά
Η προθεσμία σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές μπορούν να υπαναχωρήσουν από σύμβαση πώλησης παρατείνεται σε 14 ημερολογιακές ημέρες ( σε σύγκριση με τις επτά ημέρες που ισχύουν μέχρι σήμερα ) . Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να επιστρέφουν τα προϊόντα , για οποιοδήποτε λόγο.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ :
Πρόσθετη προστασία για την έλλειψη των πληροφοριών : Όταν ένας πωλητής δεν έχει ενημερώσει με σαφήνεια τον αγοραστή σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης , η περίοδος επιστροφής θα επεκταθεί σε ένα χρόνο .
Το δικαίωμα υπαναχώρησης επεκτείνεται online σύνδεση με δημοπρασίες , όπως eBay - αν και τα εμπορεύματα που αγοράζονται στις δημοπρασίες μπορούν να επιστραφούν μόνο όταν αγοράζονται από έναν επαγγελματία πωλητή .
Η προθεσμία υπαναχώρησης θα ξεκινήσει από τη στιγμή που ο καταναλωτής παραλαμβάνει τα εμπορεύματα , και όχι κατά τη στιγμή της σύναψης της σύμβασης, κάτι το οποίο ισχύει σήμερα. Οι κανόνες θα ισχύουν στο Διαδίκτυο , τηλέφωνο και στις πωλήσεις δι 'αλληλογραφίας, καθώς και για τις πωλήσεις εκτός καταστημάτων , για παράδειγμα, στην πόρτα του καταναλωτή , στο δρόμο , σε ένα πάρτι Tupperware ή κατά τη διάρκεια εκδρομής που οργανώνεται από τον έμπορο .
5 ) Βελτίωση των δικαιωμάτων επιστροφής
Οι έμποροι πρέπει να επιστρέψουν στους καταναλωτές το προϊόν εντός 14 ημερών από την υπαναχώρηση. Αυτό περιλαμβάνει το κόστος της παράδοσης. Σε γενικές γραμμές , ο έμπορος θα φέρει τον κίνδυνο για κάθε ζημιά κατά τη μεταφορά εμπορευμάτων , έως ότου ο καταναλωτής έχει στη κατοχή του τα αγαθά
6 ) Εισαγωγή ενός πανευρωπαϊκού υποδείγματος εντύπου υπαναχώρησης
Αυτό θα καταστήσει ευκολότερη και ταχύτερη τη διαδικασία υπαναχώρησης, όπου και αν έχουν συνάψει τα μέρη σύμβαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
7 ) Η εξάλειψη των επιβαρύνσεων για τη χρήση των πιστωτικών καρτών και ανοικτών γραμμών επικοινωνίας
Οι έμποροι δεν θα είναι σε θέση να χρεώνουν περισσότερο τους καταναλωτές για την πληρωμή με πιστωτική κάρτα ( ή άλλο μέσο πληρωμής ) από ό, τι κοστίζει πραγματικά στον έμπορο για την παροχή τέτοιων μέσων πληρωμής . Οι έμποροι που λειτουργούν τηλεφωνικές γραμμές που επιτρέπουν στον καταναλωτή να επικοινωνήσει μαζί τους σε σχέση με τη σύμβαση δεν θα είναι σε θέση χρεώνουν περισσότερο από τη βασική χρέωση τηλεφώνου για τις τηλεφωνικές κλήσεις .
8 ) Σαφέστερες πληροφορίες σχετικά με το ποιός πληρώνει για την επιστροφή των εμπορευμάτων
Αν οι έμποροι θέλουν ο καταναλωτής να επωμιστεί το κόστος επιστροφής των προϊόντων και μετά αλλάξουν γνώμη , θα πρέπει να ενημερώνουν με σαφήνεια τους καταναλωτές σχετικά με αυτό εκ των προτέρων , διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσουν για την επιστροφή τους. Οι έμποροι πρέπει να δίνουν σαφώς τουλάχιστον μια εκτίμηση του μέγιστου κόστους επιστροφής των ογκωδών εμπορευμάτων που αγοράζονται μέσω διαδικτύου ή δι 'αλληλογραφίας , όπως ένα καναπέ , πριν από την αγορά , έτσι ώστε οι καταναλωτές να κάνουν συνειδητές επιλογές , πριν αποφασίσουν από ποιον θέλετε να αγοράσουν το συγκεκριμένο προϊόν.
9 ) Καλύτερη προστασία των καταναλωτών σε σχέση με τα ψηφιακά προϊόντα
Πληροφορίες σχετικά με το ψηφιακό περιεχόμενο θα πρέπει επίσης να είναι σαφέστερες , συμπεριλαμβανομένου της σχετικά με τη συμβατότητα του με το υλικό και το λογισμικό και με την εφαρμογή των τεχνικών μέτρων προστασίας , όπως για παράδειγμα τον περιορισμό του δικαιώματος των καταναλωτών να κάνουν αντίγραφα του περιεχομένου .
Οι καταναλωτές θα έχουν δικαίωμα να υπαναχωρήσουν από τις αγορές του ψηφιακού περιεχομένου , όπως η μουσική ή λήψεις βίντεο , αλλά μόνο μέχρι τη στιγμή που αρχίζει η πραγματική διαδικασία μεταφόρτωσης (downloading)
10 ) Οι κοινοί κανόνες για τις επιχειρήσεις θα καταστήσει ευκολότερο το εμπόριο σε όλη την Ευρώπη .
Αυτoί οι κανόνες περιλαμβάνουν :
Ένα ενιαίο σύνολο βασικών κανόνων για τις εξ αποστάσεως συμβάσεις ( πωλήσεις μέσω τηλεφώνου, ταχυδρομείου ή διαδικτύου) και συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος (πωλήσεις έξω από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας , όπως στο δρόμο ή στην πόρτα ) στην Ευρωπαϊκή Ένωση , τη δημιουργία ίσων όρων ανταγωνισμού και τη μείωση του κόστους των συναλλαγών για τις διασυνοριακές επιχειρήσεις , ειδικά για τις πωλήσεις μέσω του Διαδικτύου.
Τυποποιημένα έντυπα θα κάνουν τη ζωή ευκολότερη για τις επιχειρήσεις: όπως έντυπα σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης
Ειδικοί κανόνες θα ισχύουν για τις μικρές επιχειρήσεις και τεχνίτες , όπως ένας υδραυλικός . Δεν θα υπάρχει δικαίωμα υπαναχώρησης για επείγουσες επισκευές και εργασίες συντήρησης . Τα κράτη μέλη μπορούν επίσης να αποφασίσουν να απαλλάξουν τους εμπόρους από τους οποίους ζητούν οι καταναλωτές να εκτελέσουν εργασίες επισκευής και συντήρησης στο σπίτι τους , αξίας κάτω των € 200 από ορισμένες υποχρεώσεις ενημέρωσης των καταναλωτών
Παραθέτουμε το link με το κείμενο της σχετικής οδηγίας :
http://eurlex.europa.eu/legalcontent/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN
news.gr
H οδηγία εστιάζει τα θέματα αγορών μέσω Διαδικτύου:
Κάτωθι επισημαίνονται οι 10 πιο σημαντικές αλλαγές για τους καταναλωτές στη νέα οδηγία:
1 ) Η πρόταση θα εξαλείψει τις κρυφές επιβαρύνσεις και δαπάνες στο Διαδίκτυο
Οι καταναλωτές θα πρέπει να προστατεύονται από « παγίδες κόστους» στο Διαδίκτυο Από τώρα και στο εξής , οι καταναλωτές πρέπει να επιβεβαιώνουν ρητά ότι καταλαβαίνουν ότι πρέπει να πληρώσουν ένα τίμημα για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία.
2 ) Ενίσχυση της διαφάνειας των τιμών
Οι έμποροι πρέπει να γνωστοποιούν το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας , καθώς και τυχόν επιπλέον χρεώσεις . Οι αγοραστές δεν θα πρέπει να πληρώσουν επιβαρύνσεις ή άλλες δαπάνες , εάν δεν ήταν σωστά ενημερωμένοι προτού δώσουν την παραγγελία τους.
3 ) Απαγόρευση προεπιλεγμένων τεραγωνιδίων στις ιστοσελίδες
Όταν ψωνίζετε μέσω Διαδικτύου- για παράδειγμα, αγοράζοντας ένα αεροπορικό εισιτήριο - μπορεί να σας προσφέρονται επιπλέον επιλογές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αγοράς , όπως η ταξιδιωτική ασφάλιση ή ενοικίαση αυτοκινήτου . Αυτές οι πρόσθετες υπηρεσίες μπορεί να προσφέρονται μέσω των λεγόμενων ticked boxes. Οι καταναλωτές σήμερα συχνά αναγκάζονται να αποεπιλέξουν αυτά τα κουτιά , αν δεν θέλουν αυτές τις επιπλέον υπηρεσίες . Με τη νέα οδηγία , αυτά τα προεπιλεγμένα τετραγωνίδια (ticked boxes) θα απαγορευθούν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση .
4 ) 14 ημέρες για ν’ αλλάξετε γνώμη για μια αγορά
Η προθεσμία σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές μπορούν να υπαναχωρήσουν από σύμβαση πώλησης παρατείνεται σε 14 ημερολογιακές ημέρες ( σε σύγκριση με τις επτά ημέρες που ισχύουν μέχρι σήμερα ) . Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να επιστρέφουν τα προϊόντα , για οποιοδήποτε λόγο.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ :
Πρόσθετη προστασία για την έλλειψη των πληροφοριών : Όταν ένας πωλητής δεν έχει ενημερώσει με σαφήνεια τον αγοραστή σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης , η περίοδος επιστροφής θα επεκταθεί σε ένα χρόνο .
Το δικαίωμα υπαναχώρησης επεκτείνεται online σύνδεση με δημοπρασίες , όπως eBay - αν και τα εμπορεύματα που αγοράζονται στις δημοπρασίες μπορούν να επιστραφούν μόνο όταν αγοράζονται από έναν επαγγελματία πωλητή .
Η προθεσμία υπαναχώρησης θα ξεκινήσει από τη στιγμή που ο καταναλωτής παραλαμβάνει τα εμπορεύματα , και όχι κατά τη στιγμή της σύναψης της σύμβασης, κάτι το οποίο ισχύει σήμερα. Οι κανόνες θα ισχύουν στο Διαδίκτυο , τηλέφωνο και στις πωλήσεις δι 'αλληλογραφίας, καθώς και για τις πωλήσεις εκτός καταστημάτων , για παράδειγμα, στην πόρτα του καταναλωτή , στο δρόμο , σε ένα πάρτι Tupperware ή κατά τη διάρκεια εκδρομής που οργανώνεται από τον έμπορο .
5 ) Βελτίωση των δικαιωμάτων επιστροφής
Οι έμποροι πρέπει να επιστρέψουν στους καταναλωτές το προϊόν εντός 14 ημερών από την υπαναχώρηση. Αυτό περιλαμβάνει το κόστος της παράδοσης. Σε γενικές γραμμές , ο έμπορος θα φέρει τον κίνδυνο για κάθε ζημιά κατά τη μεταφορά εμπορευμάτων , έως ότου ο καταναλωτής έχει στη κατοχή του τα αγαθά
6 ) Εισαγωγή ενός πανευρωπαϊκού υποδείγματος εντύπου υπαναχώρησης
Αυτό θα καταστήσει ευκολότερη και ταχύτερη τη διαδικασία υπαναχώρησης, όπου και αν έχουν συνάψει τα μέρη σύμβαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
7 ) Η εξάλειψη των επιβαρύνσεων για τη χρήση των πιστωτικών καρτών και ανοικτών γραμμών επικοινωνίας
Οι έμποροι δεν θα είναι σε θέση να χρεώνουν περισσότερο τους καταναλωτές για την πληρωμή με πιστωτική κάρτα ( ή άλλο μέσο πληρωμής ) από ό, τι κοστίζει πραγματικά στον έμπορο για την παροχή τέτοιων μέσων πληρωμής . Οι έμποροι που λειτουργούν τηλεφωνικές γραμμές που επιτρέπουν στον καταναλωτή να επικοινωνήσει μαζί τους σε σχέση με τη σύμβαση δεν θα είναι σε θέση χρεώνουν περισσότερο από τη βασική χρέωση τηλεφώνου για τις τηλεφωνικές κλήσεις .
8 ) Σαφέστερες πληροφορίες σχετικά με το ποιός πληρώνει για την επιστροφή των εμπορευμάτων
Αν οι έμποροι θέλουν ο καταναλωτής να επωμιστεί το κόστος επιστροφής των προϊόντων και μετά αλλάξουν γνώμη , θα πρέπει να ενημερώνουν με σαφήνεια τους καταναλωτές σχετικά με αυτό εκ των προτέρων , διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσουν για την επιστροφή τους. Οι έμποροι πρέπει να δίνουν σαφώς τουλάχιστον μια εκτίμηση του μέγιστου κόστους επιστροφής των ογκωδών εμπορευμάτων που αγοράζονται μέσω διαδικτύου ή δι 'αλληλογραφίας , όπως ένα καναπέ , πριν από την αγορά , έτσι ώστε οι καταναλωτές να κάνουν συνειδητές επιλογές , πριν αποφασίσουν από ποιον θέλετε να αγοράσουν το συγκεκριμένο προϊόν.
9 ) Καλύτερη προστασία των καταναλωτών σε σχέση με τα ψηφιακά προϊόντα
Πληροφορίες σχετικά με το ψηφιακό περιεχόμενο θα πρέπει επίσης να είναι σαφέστερες , συμπεριλαμβανομένου της σχετικά με τη συμβατότητα του με το υλικό και το λογισμικό και με την εφαρμογή των τεχνικών μέτρων προστασίας , όπως για παράδειγμα τον περιορισμό του δικαιώματος των καταναλωτών να κάνουν αντίγραφα του περιεχομένου .
Οι καταναλωτές θα έχουν δικαίωμα να υπαναχωρήσουν από τις αγορές του ψηφιακού περιεχομένου , όπως η μουσική ή λήψεις βίντεο , αλλά μόνο μέχρι τη στιγμή που αρχίζει η πραγματική διαδικασία μεταφόρτωσης (downloading)
10 ) Οι κοινοί κανόνες για τις επιχειρήσεις θα καταστήσει ευκολότερο το εμπόριο σε όλη την Ευρώπη .
Αυτoί οι κανόνες περιλαμβάνουν :
Ένα ενιαίο σύνολο βασικών κανόνων για τις εξ αποστάσεως συμβάσεις ( πωλήσεις μέσω τηλεφώνου, ταχυδρομείου ή διαδικτύου) και συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος (πωλήσεις έξω από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας , όπως στο δρόμο ή στην πόρτα ) στην Ευρωπαϊκή Ένωση , τη δημιουργία ίσων όρων ανταγωνισμού και τη μείωση του κόστους των συναλλαγών για τις διασυνοριακές επιχειρήσεις , ειδικά για τις πωλήσεις μέσω του Διαδικτύου.
Τυποποιημένα έντυπα θα κάνουν τη ζωή ευκολότερη για τις επιχειρήσεις: όπως έντυπα σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης
Ειδικοί κανόνες θα ισχύουν για τις μικρές επιχειρήσεις και τεχνίτες , όπως ένας υδραυλικός . Δεν θα υπάρχει δικαίωμα υπαναχώρησης για επείγουσες επισκευές και εργασίες συντήρησης . Τα κράτη μέλη μπορούν επίσης να αποφασίσουν να απαλλάξουν τους εμπόρους από τους οποίους ζητούν οι καταναλωτές να εκτελέσουν εργασίες επισκευής και συντήρησης στο σπίτι τους , αξίας κάτω των € 200 από ορισμένες υποχρεώσεις ενημέρωσης των καταναλωτών
Παραθέτουμε το link με το κείμενο της σχετικής οδηγίας :
http://eurlex.europa.eu/legalcontent/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN
news.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου