H Ryanair έκανε δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά με πολλές προσφορές, κερδίζοντας αμέσως την προτίμηση πολλών επιβατών για πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού. Όμως όσοι επιβάτες επιλέξουν τη low cost εταιρεία θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στα λεγόμενα «μικρά γράμματα» , που «κρύβονται» στις ανακοινώσεις της εταιρείας, όπου ελλοχεύουν υψηλά πρόστιμα.
Για παράδειγμα καμία αεροπορική δεν ακυρώνει αυθαίρετα πτήση και δεν επιβάλλει κυρώσεις σε περίπτωση που κάποιος επιβάτης έχει μεν φτάσει στο αεροδρόμιο στην ώρα του, αλλά δεν έχει εκτυπώσει την κάρτα επιβίβασης. Αντιθέτως, οι Ιρλανδοί επιβάλλουν πρόστιμο 79,90 ευρώ ανά επιβάτη – για πτήσεις εσωτερικού και 70 ευρώ για τις αντίστοιχες του εξωτερικού- επειδή πολύ απλά δεν έκανε web check –in. Και πώς να κάνει όταν ζητάνε στα στοιχεία της ελληνικής ταυτότητας και ημερομηνίας λήξης;
Οι αστυνομικές ταυτότητες στη χώρα μας έχουν μόνο ημερομηνία έκδοσης από το αρμόδιο αστυνομικό τμήμα και όχι λήξης, ενώ επιπρόσθετα, δεν είναι όλοι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και δεν είναι υποχρεωμένοι να κάνουν web check-in. Επίσης δεν υπάρχει προσωπικό στο οποίο να απευθυνθούν οι επιβάτες, πόσο μάλλον βιβλίο παραπόνων και έτσι από το Ελευθέριος Βενιζέλος οι υπάλληλοι παραπέμπουν για πληροφορίες στα γραφεία της αεροπορικής στο Λονδίνο.
Χαρακτηριστικό είναι πως στην πτήση QK4T4D με αναχώρηση από την Αθήνα προς Θεσσαλονίκη τουλάχιστον δέκα επιβάτες πλήρωσαν πρόστιμο 80 ευρώ, ήτοι 800 ευρώ άμεσο κέρδος για την εταιρεία, μέσα σε μόλις λίγα λεπτά. Και πόσοι άλλοι που δεν είδαμε. Γονείς με ένα μωρό δυόμιση ετών πλήρωσαν 240 ευρώ επιπλέον, ενώ σε πολλούς επιβάτες επεβλήθη έξτρα χρέωση στις αποσκευές. Μια επιβάτιδα έδωσε την βαλίτσα της και πλήρωσε το ποσό των 33 ευρώ που προβλέπεται κανονικά, αλλά μετά από λίγα λεπτά οι υπεύθυνοι στο αεροδρόμιο την κοστολόγησαν 56 ευρώ, χωρίς βεβαίως να πρόκειται για υπέρβαρο. Και όταν εκείνη τους ζήτησε να μην βάλουν την βαλίτσα στο αεροπλάνο την απείλησαν ότι θα χάσει αυτομάτως την πτήση.
Οι περισσότεροι επιβάτες επιλέγουν να ταξιδέψουν με χειραποσκευές για να μειώσουν ακόμα περισσότερο το κόστος μετακίνησης. Αυτό όμως που δεν γνωρίζουν, κυρίως οι γυναίκες, είναι ότι ακόμη και η τσάντα που έχουν μέσα τα προσωπικά τους αντικείμενα πιάνεται ως χειραποσκευή και πως δικαιούνται μια μικρή τσάντα με διαστάσεις που δεν ξεπερνά τα 55 cm.
Τέλος ο χώρος αναμονής που προσφέρεται από την αεροπορική για τους ταξιδιώτες της είναι τόσο μικρός που οι επιβάτες αισθάνονται κυριολεκτικά σαν σαρδέλες μέχρι να επιβιβαστούν στο αεροπλάνο.
Σίγουρα οι τιμές των 10 ευρώ ανά εισιτήριο (με τους φόρους να ξεκινούν από 30 ευρώ και πάνω) είναι δελεαστικές, αλλά θα πρέπει οι επιβάτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί γιατί φτάνοντας στο αεροδρόμιο καταλήγουν να πληρώσουν τρεις φορές πάνω το αρχικό εισιτήριο, τη στιγμή που με τα ίδια χρήματα θα ταξίδευαν business class με άλλες αεροπορικές, απολαμβάνοντας παράλληλα το φαγητό και το ποτό τους κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Το ιδανικό θα ήταν οι εταιρείες να διεξάγουν μια καμπάνια ενημέρωσης του κοινού και να υπάρχει τουλάχιστον ένας μήνας εξοικείωσης για τους επιβάτες, με χαμηλότερα πρόστιμα. Καλό ταξίδι!
Πηγή: fortunegreece.com
Για παράδειγμα καμία αεροπορική δεν ακυρώνει αυθαίρετα πτήση και δεν επιβάλλει κυρώσεις σε περίπτωση που κάποιος επιβάτης έχει μεν φτάσει στο αεροδρόμιο στην ώρα του, αλλά δεν έχει εκτυπώσει την κάρτα επιβίβασης. Αντιθέτως, οι Ιρλανδοί επιβάλλουν πρόστιμο 79,90 ευρώ ανά επιβάτη – για πτήσεις εσωτερικού και 70 ευρώ για τις αντίστοιχες του εξωτερικού- επειδή πολύ απλά δεν έκανε web check –in. Και πώς να κάνει όταν ζητάνε στα στοιχεία της ελληνικής ταυτότητας και ημερομηνίας λήξης;
Οι αστυνομικές ταυτότητες στη χώρα μας έχουν μόνο ημερομηνία έκδοσης από το αρμόδιο αστυνομικό τμήμα και όχι λήξης, ενώ επιπρόσθετα, δεν είναι όλοι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και δεν είναι υποχρεωμένοι να κάνουν web check-in. Επίσης δεν υπάρχει προσωπικό στο οποίο να απευθυνθούν οι επιβάτες, πόσο μάλλον βιβλίο παραπόνων και έτσι από το Ελευθέριος Βενιζέλος οι υπάλληλοι παραπέμπουν για πληροφορίες στα γραφεία της αεροπορικής στο Λονδίνο.
Χαρακτηριστικό είναι πως στην πτήση QK4T4D με αναχώρηση από την Αθήνα προς Θεσσαλονίκη τουλάχιστον δέκα επιβάτες πλήρωσαν πρόστιμο 80 ευρώ, ήτοι 800 ευρώ άμεσο κέρδος για την εταιρεία, μέσα σε μόλις λίγα λεπτά. Και πόσοι άλλοι που δεν είδαμε. Γονείς με ένα μωρό δυόμιση ετών πλήρωσαν 240 ευρώ επιπλέον, ενώ σε πολλούς επιβάτες επεβλήθη έξτρα χρέωση στις αποσκευές. Μια επιβάτιδα έδωσε την βαλίτσα της και πλήρωσε το ποσό των 33 ευρώ που προβλέπεται κανονικά, αλλά μετά από λίγα λεπτά οι υπεύθυνοι στο αεροδρόμιο την κοστολόγησαν 56 ευρώ, χωρίς βεβαίως να πρόκειται για υπέρβαρο. Και όταν εκείνη τους ζήτησε να μην βάλουν την βαλίτσα στο αεροπλάνο την απείλησαν ότι θα χάσει αυτομάτως την πτήση.
Οι περισσότεροι επιβάτες επιλέγουν να ταξιδέψουν με χειραποσκευές για να μειώσουν ακόμα περισσότερο το κόστος μετακίνησης. Αυτό όμως που δεν γνωρίζουν, κυρίως οι γυναίκες, είναι ότι ακόμη και η τσάντα που έχουν μέσα τα προσωπικά τους αντικείμενα πιάνεται ως χειραποσκευή και πως δικαιούνται μια μικρή τσάντα με διαστάσεις που δεν ξεπερνά τα 55 cm.
Τέλος ο χώρος αναμονής που προσφέρεται από την αεροπορική για τους ταξιδιώτες της είναι τόσο μικρός που οι επιβάτες αισθάνονται κυριολεκτικά σαν σαρδέλες μέχρι να επιβιβαστούν στο αεροπλάνο.
Σίγουρα οι τιμές των 10 ευρώ ανά εισιτήριο (με τους φόρους να ξεκινούν από 30 ευρώ και πάνω) είναι δελεαστικές, αλλά θα πρέπει οι επιβάτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί γιατί φτάνοντας στο αεροδρόμιο καταλήγουν να πληρώσουν τρεις φορές πάνω το αρχικό εισιτήριο, τη στιγμή που με τα ίδια χρήματα θα ταξίδευαν business class με άλλες αεροπορικές, απολαμβάνοντας παράλληλα το φαγητό και το ποτό τους κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Το ιδανικό θα ήταν οι εταιρείες να διεξάγουν μια καμπάνια ενημέρωσης του κοινού και να υπάρχει τουλάχιστον ένας μήνας εξοικείωσης για τους επιβάτες, με χαμηλότερα πρόστιμα. Καλό ταξίδι!
Πηγή: fortunegreece.com
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου