Χάρη σε μία νέα εφαρμογή, που ήδη δοκιμάστηκε με επιτυχία στο Μουσείο της Ακρόπολης, οι επισκέπτες θα μπορούν μελλοντικά να χρησιμοποιούν τα "έξυπνα κινητά και τις ταμπλέτες τους για να απολαμβάνουν μία διαδραστική και προσωποποιημένη εμπειρία ξενάγησης στα μουσεία.
Η νέα τεχνολογία, με την ονομασία CHESS (Cultural-Heritage Experiences through Socio-personal interactions and Storytelling- Εμπειρίες πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω κοινωνικο-προσωπικής αλληλεπίδρασης και εξιστόρησης), αναπτύχθηκε με τη συνεργασία επτά εταίρων, συγκεκριμένα της DIGINEXT (Γαλλία), του Πανεπιστημίου της Αθήνας (Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών), του Πανεπιστημίου του Νότιγχαμ (Ην. Βασίλειο), του Ινστιτούτου Fraunhofer (Γερμανία), του Real Fusio (Γαλλία), του Μουσείου της Ακρόπολης και του Cité de l' Εspace (Γαλλία).
Η καινοτομική τεχνολογία χρησιμοποιεί φορητές τεχνολογίες ενισχυμένης (επαυξημένης) πραγματικότητας και τεχνολογίες γεω-εντοπισμού για να μετατρέψει τη συνηθισμένη παθητική ξενάγηση σε ένα μουσείο, σε μία ενεργητική, προσωπική και διαδραστική πολιτιστική εμπειρία.
Αντίθετα με τους παραδοσιακούς οδηγούς των μουσείων, η εφαρμογή CHESS αφηγείται στον κάθε επισκέπτη μία συγκεκριμένη ιστορία, η οποία επικεντρώνεται στα εκθέματα που είναι πιο σχετικά με τα ενδιαφέροντά του, με λιγότερες ή περισσότερες λεπτομέρειες, ανάλογα με την επιθυμία του. Οι ιστορίες μπορούν να εμπλουτιστούν με πολυμέσα και τρισδιάστατα παιχνίδια, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις τα εκθέματα "μιλούν" και προσκαλούν τους επισκέπτες να αλληλεπιδράσουν μαζί τους.
Πέρυσι, το CHESS (http://www.chessexperience.eu) δοκιμάστηκε με επιτυχία στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα και στο πάρκο Cité de l 'Espace στην Τουλούζη της Γαλλίας, για διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών.
Η εφαρμογή θα διατεθεί στην αγορά από τη DIGINEXT, ώστε το πρόγραμμα να μεταπηδήσει από το ερευνητικό στάδιο στην εμπορική εκμετάλλευσή του στην αγορά, κάτι που, όπως εκτιμούν οι συντονιστές του προγράμματος, θα συμβεί σε δύο χρόνια. Δεδομένου ότι υπάρχουν περίπου 55.000 μουσεία σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο.
news.gr
Η νέα τεχνολογία, με την ονομασία CHESS (Cultural-Heritage Experiences through Socio-personal interactions and Storytelling- Εμπειρίες πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω κοινωνικο-προσωπικής αλληλεπίδρασης και εξιστόρησης), αναπτύχθηκε με τη συνεργασία επτά εταίρων, συγκεκριμένα της DIGINEXT (Γαλλία), του Πανεπιστημίου της Αθήνας (Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών), του Πανεπιστημίου του Νότιγχαμ (Ην. Βασίλειο), του Ινστιτούτου Fraunhofer (Γερμανία), του Real Fusio (Γαλλία), του Μουσείου της Ακρόπολης και του Cité de l' Εspace (Γαλλία).
Η καινοτομική τεχνολογία χρησιμοποιεί φορητές τεχνολογίες ενισχυμένης (επαυξημένης) πραγματικότητας και τεχνολογίες γεω-εντοπισμού για να μετατρέψει τη συνηθισμένη παθητική ξενάγηση σε ένα μουσείο, σε μία ενεργητική, προσωπική και διαδραστική πολιτιστική εμπειρία.
Αντίθετα με τους παραδοσιακούς οδηγούς των μουσείων, η εφαρμογή CHESS αφηγείται στον κάθε επισκέπτη μία συγκεκριμένη ιστορία, η οποία επικεντρώνεται στα εκθέματα που είναι πιο σχετικά με τα ενδιαφέροντά του, με λιγότερες ή περισσότερες λεπτομέρειες, ανάλογα με την επιθυμία του. Οι ιστορίες μπορούν να εμπλουτιστούν με πολυμέσα και τρισδιάστατα παιχνίδια, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις τα εκθέματα "μιλούν" και προσκαλούν τους επισκέπτες να αλληλεπιδράσουν μαζί τους.
Πέρυσι, το CHESS (http://www.chessexperience.eu) δοκιμάστηκε με επιτυχία στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα και στο πάρκο Cité de l 'Espace στην Τουλούζη της Γαλλίας, για διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών.
Η εφαρμογή θα διατεθεί στην αγορά από τη DIGINEXT, ώστε το πρόγραμμα να μεταπηδήσει από το ερευνητικό στάδιο στην εμπορική εκμετάλλευσή του στην αγορά, κάτι που, όπως εκτιμούν οι συντονιστές του προγράμματος, θα συμβεί σε δύο χρόνια. Δεδομένου ότι υπάρχουν περίπου 55.000 μουσεία σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο.
news.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου