Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022

 Βενζίνη

Με σπασμένα φρένα «τρέχει» η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Ελλάδα καθώς το ξέφρενο ράλι των τελευταίων ημερών συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, με τους οδηγούς να βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με ένα πρωτοφανές μπαράζ ανατιμήσεων. 

Σύμφωνα με το δελτίο επισκόπησης τιμών καυσίμων του παρατηρητηρίου του υπουργείου Ανάπτυξης, η πανελλαδική μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έφτασε τα 1,841 ευρώ το λίτρο, σπάζοντας το ρεκόρ όλων των εποχών που κρατούσε από τον Αύγουστο του 2012 (1,838€/l).

Η υψηλότερη μέση τιμή στη χώρα καταγράφεται για ακόμα ημέρα στις Κυκλάδες με 2,040 ευρώ το λίτρο και ακολουθούν τα Δωδεκάνησα με 1,980 ευρώ και η Ευρυτανία με 1,937 ευρώ.   Χαμηλότερες τιμές βρίσκει κανείς στα αστικά κέντρα με την τιμή στην Αττική να διαμορφώνεται στα 1,815€/l και στη Θεσσαλονίκη στα 1,809€/l.

Στα ύψη παραμένουν στη χώρα και οι τιμές των υπόλοιπων καυσίμων. Συγκεκριμένα, το τιμολόγιο διαμορφώθηκε χθες, ως εξής:

Προϊόν Αρ. Πρατηρίων Μέση Τιμή
Αμόλυβδη 95 οκτ.  4.273  1,837
Αμόλυβδη 100 οκτ.  2.572  1,984
Super  19  1,633
Diesel Κίνησης  4.553 1,578
Υγραέριο κίνησης (Autogas)  1.063  1,044
Diesel Θέρμανσης Κατ΄οίκον  1.426  1,237

Σε ιστορικό 8ετίας το μπρεντ

Την ίδια ώρα οι εξελίξεις στο διεθνές περιβάλλον δεν προμηνύουν αποκλιμάκωση των λιανικών τιμών των καυσίμων.  Οι διεθνείς τιμές πετρελαίου βρίσκονται ξανά σε τροχιά ανόδου, με το αργό να καταγράφει αύξηση 0,52% και να ανέρχεται στα 91.58 δολάρια το βαρέλι. 

Πρόκεται για τη μεγαλύτερη αύξηση που έχει σημειωθεί τα τελευταία 8 χρόνια. Όπως αναφέρει το CNBC το σκηνικό των ανατιμήσεων δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα, αφού η ζήτηση αυξάνεται αλλά η προσφορά δεν ενισχύεται. 

ΠΟΠΕΚ: Επιτακτική ανάγκη για μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, με επιστολή που απηύθυνε προς τον υπουργό Οικονομικών χαρακτηρίζει τη μείωση του ΕΦΚ των καυσίμων πιο αναγκαία από ποτέ. 

Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία αναφέρει τα δημόσια έσοδα από τον ΦΠΑ είναι σημαντικά αυξημένα, εξαιτίας της εξαιρετικά υψηλής  τιμής των καυσίμων, με αποτέλεσμα σε σύγκριση με πέρυσι, η αύξηση των κρατικών εσόδων να αγγίζει τα 10 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο.

Η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει πως πολλοί πολίτες «χρησιμοποιούν περισσότερο τα οχήματά τους και αποφεύγουν τον συνωστισμό των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όχι γιατί είναι πλούσιοι, όπως ατυχώς ειπώθηκε, αλλά διότι προσπαθούν να προφυλαχτούν από την πανδημία. Οι οδηγοί, έστω και με λίγα λίτρα στο ρεζερβουάρ τους, προσπαθούν να προστατευτούν» σημειώνει.

Προσθέτει πως «το αυξημένο κόστος μεταφοράς επιβαρύνει επιπλέον τόσο τις τιμές των προϊόντων, όσο και των υπηρεσιών, αυξάνοντας τον πληθωρισμό» την ώρα που «οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν ως αγαθό θέρμανσης το πετρέλαιο θέρμανσης, είναι ιδιαιτέρως φορολογημένοι».

«Δεν θεωρούμε λογικό από την μία να επιδοτούμε την ηλεκτροκίνηση και από την άλλη να εξαναγκάζουμε τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τα τζάκια τους, προσθέτοντας μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση» υπογραμμίζει η Ομοσπονδία, και σημειώνει πως «για την αύξηση των κρατικών εσόδων πρέπει επιτέλους να ληφθούν μέτρα για τον περιορισμό της παραβατικότητας, που θα αποφέρει μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του κράτους».

«Καίει» το μέτωπο της ακρίβειας - Ρεκόρ Ευρώπης στο ρεύμα η Ελλάδα

Το μέτωπο της ακρίβειας «καίει» νοικοκυριά και επιχειρήσεις στη χώρα. Εκτός των τιμών υψηλών τιμών στα καύσιμα, στα ύψη είναι και το ρεύμα στη χώρα με την ελληνική χονδρεμπορική αγορά ενέργειας, να εμφανίζει την υψηλότερη τιμή στην Ευρώπη σήμερα (221,79 ευρώ/MWh).

Το νέο ράλι στην τιμή της ενέργειας πυροδοτεί την αύξηση του πληθωρισμού με την Eurostat να αναμένει νέο άλμα του πληθωρισμού για τον Ιανουάριο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα ανήλθε τον Ιανουάριο στο 5,5% πάνω από το 5,1% που είναι ο μέσος όρος της Ευρωζώνης, επιστρέφοντας στο Β εξάμηνο του 2010 και καταγράφοντας υψηλό 11ετίας.

Μένει να φανεί αν η ΕΛΣΤΑΤ θα ανεβάσει τον πήχη του πληθωρισμού για τον Ιανουάριο. Για τον Δεκέμβριο η Eurostat είχε εκτιμήσει πληθωρισμό 4,4% και η ΕΛΣΤΑΤ τελικά ανακοίνωσε 5,1%.

«Πρώτα μέτρα για το ρεύμα και μετά για τα καύσιμα αν έχουμε επιπλέον χρήματα»

Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, επανέλαβε μιλώντας την Πέμπτη στη Βουλή την εκτίμηση πως η αύξηση του πληθωρισμού θα είναι στο μεγαλύτερο μέρος παροδική. Ωστόσο, υπάρχουν αβεβαιότητες που σχετίζονται με την ενεργειακή κρίση απρόβλεπτες και γεωπολιτικές εξελίξεις ή και πιθανές νέες αναταράξεις λόγω νέων μεταλλάξεων του κορονοϊού.

«Υλοποιούμε μέτρα και πολιτικές, προκειμένου οι όποιες ανατιμήσεις να έχουν το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα στον οικογενειακό προϋπολογισμό. Πράττουμε το βέλτιστο δυνατό», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών. 

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, σε συνέντευξή του το πρωί της Παρασκευής έκανε γνωστές τις προθέσεις του οικονομικού επιτελείου για το που θα ριχτεί το βάρος εάν βρεθεί δημοσιονομικός χώρος για επιπλέον μέτρα στήριξης.

imerisia.gr

Categories:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!