Πέμπτη, 26 Απριλίου 2018

Νέο Skoda Karoq 1.6 TDI 116 ίππων: Λατρεύει τα ταξίδια
Ζούμε στην ομορφότερη χώρα του κόσμου και κάθε εποχή είναι κατάλληλη για ένα ταξίδι σε μέρη με απίστευτη ομορφιά. Τώρα μάλιστα που ήρθε η άνοιξη, ένα μεγάλο ταξίδι είναι το δώρο που πρέπει να κάνουμε στον εαυτό μας και σε όσους αγαπάμε.

Επειδή όμως τα οικονομικά μας είναι ακόμη σε φάση ανασυγκρότησης, η επιλογή του αυτοκινήτου που θα αποκτήσουμε πρέπει να διέπεται από την αρχή που καθορίζει τις πραγματικές μας ανάγκες. Ωραία και ζηλευτά τα μεγάλα αυτοκίνητα, αλλά η τσέπη μας συνήθως αδυνατεί να τα υποστηρίξει.

H Skoda είναι μια δημοφιλής μάρκα που αντιπαθεί τις υπερβολές. Μάλιστα από τότε που έγινε δίδυμο με την VW έβαλε στο τραπέζι και την γερμανική άποψη για κάθε τι. Όλα μετρημένα, όλα προσεκτικά φτιαγμένα και έτοιμα για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του χρόνου και της σκληρής χρήσης.


Η Skoda δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από το προσκλητήριο των SUV και των Crossover. Η μάρκα που έχει μακρά παράδοση στη δημιουργία αξιόπιστων και στιβαρών κατασκευών υλοποιεί ένα μεγαλεπήβολο πρόγραμμα παραγωγής αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. Μετά το μεγάλων διαστάσεων Kodiaq που κυκλοφόρησε το 2017, φέτος πρόσθεσε στη γκάμα της το μικρότερων διαστάσεων Karoq και το 2019 θα λανσάρει ένα ακόμη νέο SUV που θα την εκπροσωπήσει στη κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου που προέκυψε από τα supermini.

Ειδικότερα, το Karoq ανήκει στη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV και έχει μήκος 4,38 μ. Όπως όλα τα νέα μοντέλα της μάρκας έχει αξιοποιήσει την τεχνολογία του γκρουπ VW. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου εφαρμόζει ένα επιτυχημένο πρόγραμμα για όλα τα μοντέλα της. Σε κάθε μοντέλο παρέχει την απαραίτητη τεχνογνωσία σε όλους τους τομείς και επιπλέον καθορίζει τα αυστηρά στάνταρ για την κατασκευή τους.

Η δοκιμή μεγάλης διάρκειας έγινε με το νέο Skoda Karoq 1.6 TDI 116 ίππων Ambition 6 manual. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Αυτή η πρόταση είναι κατάλληλη για όσους κινούνται κυρίως εκτός του αστικού περιβάλλοντος και διανύουν τουλάχιστον 15.000 χλμ. τον χρόνο. Ιδανική επιλογή για οικονομικά ταξίδια.

Ο κινητήρας καταναλώνει ντίζελ και έχει χωρητικότητα 1.600 κ.εκ. Αυτή η μονάδα κινεί τα περισσότερα μοντέλα του γερμανικού ομίλου και διακρίνεται για την αξιοπιστία του. Η μέγιστη ισχύς των 116 ίππων παρέχεται από τις 3.250 σ.α.λ. έως τις 4.000 σ.α.λ. Το στοιχείο όμως που κάνει την διαφορά και συμβάλει καθοριστικά στη κίνηση του αυτοκινήτου είναι η μεγάλη ποσότητα ροπής που παράγει ο πετρελαιοκινητήρας. Η τιμή της ροπής καθορίστηκε στα 25,4 χλγμ. ενώ ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι η παροχή της ροπής από μόλις τις 1.500 σ.α.λ. Η μέγιστη τιμή της διατηρείται έως τις 3.200 σ.α.λ.

Όπως έχει αναφερθεί και σε άλλες δοκιμές με πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ο τρόπος χειρισμού του κινητήρα παίζει καθοριστικό ρόλο στην αξιοποίηση της παρεχόμενης ενέργειας και της διαμόρφωσης της κατανάλωσης καυσίμου. Ο κινητήρας ντίζελ αποδίδει από χαμηλά και ο οδηγός πρέπει να αποφεύγει τα ΄΄σανιδώματα΄΄ στο γκάζι γιατί σε αυτή την περίπτωση ουσιαστικά δεν έχει σημαντικό κέρδος. Αντίθετα αυξάνεται ο θόρυβος του κινητήρα και κορυφώνεται η κατανάλωση καυσίμου. Οι κινητήρες ντίζελ έχουν τον δικό τους ρυθμό και απαιτούν διαφορετική συμπεριφορά σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες.


Στο ντιζελοκίνητο Skoda Karoq οι μηχανικοί έχουν προσδώσει τα χαρακτηριστικά που συμβάλουν στην απρόσκοπτη παροχή ισχύος. Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή τοSUV βάρους 1.426 κιλών, αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες χωρίς ο οδηγός να ασκεί μεγάλη πίεση στον κινητήρα. Η τελική ταχύτητα φθάνει τα 188 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,7΄΄.

Ο κινητήρας έχει καλή λειτουργία, παράγει μικρή ποσότητα θορύβου που δεν είναι ενοχλητική ούτε στο ταξίδι και είναι απαλλαγμένος από κραδασμούς. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο και φέρει έξι σχέσεις. Ανήκει στη νέα γενιά των συνόλων της VW και διακρίνεται για τον εύχρηστο τρόπο που λειτουργεί. Αξίζει να τονισθεί ότι όλο το μηχανολογικό υπόβαθρο του Skoda Karoq προέρχεται από τα εργαστήρια του γερμανικού ομίλου.

Στη δοκιμή η κατανάλωση μετρήθηκε στα 6,7 λίτρα/100χλμ. Ο κατασκευαστής με βάση την διαδικασία μέτρησης που έχει καθορισθεί ανακοίνωσε ότι η μέση τιμή είναι 4,5 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 120 γραμ./χλμ.


Η οδική συμπεριφορά είναι ένα ακόμη θετικό στοιχείο για το μικρομεσαίο SUV με την γερμανική τεχνολογία. Οι μηχανικοί βρήκαν τις κατάλληλες ρυθμίσεις έτσι ώστε το αυτοκίνητο να κινείται χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό τόσο στο αστικό περιβάλλον όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο, αν οι αναρτήσεις είχαν πιο σκληρή ρύθμιση η οδική συμπεριφορά θα ικανοποιούσε περισσότερο τον οδηγό που κινείται με γρήγορο ρυθμό.

Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και είναι απόρροια της τεχνολογικής υποδομής και της σημασίας που δίνουν οι μηχανικοί σε αυτόν τον σημαντικό παράγοντα. Επίσης, έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα κατασκευής και η πλειονότητα των υλικών είναι καλής ποιότητας. Θετικά σχόλια και για το τελικό φινίρισμα, το οποίο αποτελεί σημαντικό κριτήριο για τον υποψήφιο αγοραστή.

Η παράδοση της μάρκας στη παροχή μεγάλων χώρων συνεχίστηκε και στο Karoq. Το κόμπακτ SUV έχει μήκος 4.382 χιλιοστά, πλάτος 1.841 χιλιοστά και ύψος 1.603 χιλιοστά. Οι αυξημένες διαστάσεις και το μεγάλο μεταξόνιο (2.638 χιλ.) είναι προς όφελος των επιβατών. Παρέχει άνετους χώρους για να φιλοξενηθούν χωρίς υποχωρήσεις τέσσερις ενήλικες.

Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρων με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.630 λίτρα, ενώ σε συνδυασμό με τα VarioFlex πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα είναι μεταβαλλόμενη και εκτείνεται από τα 479 έως και τα 588 λίτρα. Το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα καθίσματα, που μπορούν να ρυθμιστούν ή και να αφαιρεθούν πλήρως τα καθένα μεμονωμένα -στην περίπτωση αυτή το SUV παρέχει μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων.

Ο εξοπλισμός που περιλαμβάνεται στην έκδοση Ambition: Αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού/πλευρικοί εμπρός/κεφαλής/γονάτου οδηγού, σύστημα προειδοποίησης κινδύνου Front Assist, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού Driver Alert, σύστημα Hill Hold, σύστημα Start/Stop, προβολείς αλογόνου με διαφανή κρύσταλλα και φώτα ημέρας LED, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια ηχοσυστήματος & ανοικτής συνομιλίας τηλεφώνου, Cruise control, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων υπολογιστή on board MaxiDot, ηχοσύστημα πολυμέσων Bolero με οθόνη αφής High Definition 8”, Bluetooth & Smartlink+, ημιαυτόματος κλιματισμός με φίλτρο γύρης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο και ζάντες αλουμινίου 16” με ελαστικά 215/60.


Η τιμή του νέου Skoda Karoq 1.6 TDI 116 ίππων Ambition 6 manual καθορίστηκε στα 21.900 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στις μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων και στη χρήση σκληρών πλαστικών σε αρκετά σημεία του σαλονιού.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!