Καθώς οδηγούσα το νέο Kia Picanto στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, αναλογίστηκα την πορεία της κορεατικής μάρκας. Ξεκίνησε διστακτικά, ψάχνοντας τις καλύτερες επιλογές. Ακολούθησε τον δρόμο των Ιαπώνων κατασκευαστών αυτοκινήτων και μόλις στάθηκε στα πόδια της, άνοιξε τα φτερά της για να κατακτήσει και την Ευρώπη. Ακόμη ένα παράδειγμα επιτυχημένης διαχείρισης πόρων και αξιών, που θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε και εμείς σε κάθε δραστηριότητά μας. Η νέα γενιά του Picanto ανήκει στην πιο μικρή κατηγορία της αγοράς και απευθύνεται στον οδηγό που κινείται καθημερινά στην πόλη. Αξιολογώντας τη σχεδίαση του αμαξώματος, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι είναι ένα από τα πιο όμορφα και μοντέρνα μίνι.
Κερδίζει και στην αξιολόγηση των εσωτερικών χώρων. Η αύξηση του μεταξονίου κατά 15 χιλ. (2.400 χιλ.) και η νέα μελέτη εκμετάλλευσης της καμπίνας επέτρεψαν την τοποθέτηση των μπροστινών καθισμάτων, που προέρχονται από το μεγαλύτερο μοντέλο Optima. Οπως διαπίστωσα, το κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού εξασφαλίζουν άνεση και καλή στήριξη, απόρροια της εκτεταμένης έδρας και της διευρυμένης πλάτης. Επίσης, διαθέτει τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο στην κατηγορία (252 λίτρα). Με την αναδίπλωση, δε, των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.010 λίτρα. Να τονίσω την καλή ποιότητα κατασκευής και το προσεγμένο φινίρισμα. Τα πλαστικά στο σαλόνι είναι σκληρά, όπως σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας.
Η πρώτη δοκιμή έγινε με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.250 κ.εκ., απόδοσης 84 ίππων. Επέλεξα την έκδοση GT-Line, η οποία φέρει σπορ πακέτο (σπόιλερ, ζάντες 16’’, LED μπροστά και πίσω, σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης και διαφορετική χαρτογράφηση). Το μοτέρ αποδίδει από χαμηλά και είναι οικονομικό. Κατανάλωσε 5,9 λίτρα/100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή 4,5 λίτρα/100 χλμ.). Ικανοποιητικές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 12’’ και τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα. Εκπομπές CO2 104 γρ./χλμ.
Η δεύτερη επιλογή είναι το μοτέρ 1.000 κ.εκ., απόδοσης 67 ίππων, που καλύπτει κυρίως τις ανάγκες για την αστική μετακίνηση. Οι επιδόσεις του είναι στο κάτω όριο της κατηγορίας. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 14,3’’ και τελική ταχύτητα 161 χλμ./ώρα. Κερδίζει όμως πόντους στην κατανάλωση, καθώς έκαψε μόλις 4,8 λίτρα/100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή 3,9 λίτρα/100 χλμ.). Επίσης, χαμηλές εκπομπές CO2, μόλις 89 γρ./χλμ.
Καταλαμβάνει μία από τις πρώτες θέσεις στην αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς. Η συμβολή της νέας πλατφόρμας, των αναθεωρημένων αναρτήσεων και του αναβαθμισμένου συστήματος διεύθυνσης είναι καθοριστική. Θετικά σχόλια και για τις αναρτήσεις. Δεν επηρεάζεται από τις ανωμαλίες και τα σαμαράκια. Αξίζουν συγχαρητήρια στους μηχανικούς, γιατί εξασφάλισαν την καλύτερη ποιότητα κύλισης στην κατηγορία. Εξακολουθεί να είναι ένα από τα ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας που εξοπλίζεται με τέσσερα δισκόφρενα, για καλύτερο και πιο ασφαλές φρενάρισμα. Οι πωλήσεις ξεκινούν στο τέλος Ιουνίου. Από 10.300 ευρώ (1.0, 67 ίππων). Η GT-Line 1.2, 84 ίππων προς 12.500 ευρώ.
real.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου