Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017


Τα έβαλα κάτω με μολυβί και χαρτί. Μέτρησα όλες τις παραμέτρους και όταν είδα τη σούμα, αναρωτήθηκα, πώς να πετάξεις στα σκουπίδια αυτόν τον ντιζελοκινητήρα; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η δοκιμή μεγάλης διάρκειας με το Mini Cooper SD 5d, ήταν μια ακόμη εμπειρία που θέλω να μοιραστώ μαζί σας.

Το premium βρετανικό αυτοκίνητο που δεν έχει ταίρι στη σχεδίαση κινείται με υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ ντίζελ 2.000 κ.εκ. Οι τέσσερις κύλινδροι ενεργοποιούνται άμεσα από ένα κόκκινο διακόπτη αεροπορικού τύπου και είναι ακούραστοι εργάτες παραγωγής ισχύος και πολύτιμης ροπής. Δεν λέω, κάνουν θόρυβο γιατί υπακούουν στη λειτουργία των μονάδων ντίζελ αλλά δίνουν αμέσως ώθηση στο πεντάπορτο αμάξωμα. Μόλις όμως φθάσει η ώρα του ανεφοδιασμού, το κομπιουτεράκι ΄΄χαμογελά΄΄, πριν προλάβεις να διαβάσεις το νούμερο της μέσης κατανάλωσης.

Μόνο 8 λίτρα/100χλμ.(εργοστασιακή κατανάλωση 4,1 λίτρα/100χλμ.) για 170 ίππους, σε ένα αυτοκίνητο που είναι σύμβολο της αυτοκινητοβιομηχανίας και δεν θα βαρεθείς ποτέ να το βλέπεις. Για τη τελευταία καθοριστική παράμετρο, μην αμφιβάλετε γιατί η σχεδίαση του έχει γίνει από το χέρι του Σμυρνιού Αλεκ Ισιγόνη.

Όσον αφορά την θέση του στην οικολογική αξιολόγηση, να τονίσω τις ευπρόσδεκτες χαμηλές εκπομπές CO2, μόλις 109 γραμ/χλμ. λόγω της περιορισμένης κατανάλωσης καυσίμου, καθώς και την αδυναμία του λόγω των υψηλών εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx). Τα NOx δυστυχώς συνοδεύουν κάθε ντιζελοκινητήρα. Οι επιστήμονες έχουν βρει την λύση για να μειωθούν, άλλα το κόστος είναι υψηλό, οπότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε, "άντε γεια".

Μέχρι τότε όμως, το ντιζελοκίνητο βρετανικό αυτοκίνητο με την βαριά σφραγίδα της BMW, όπου βρεθεί θα κινείται με άψογο τρόπο. Η ιδιαίτερα υψηλή ισχύς των 170 ίππων, η θετική επίδραση των 36,6χλγμ. ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. καθώς και το καλό αυτόματο κιβώτιο Steptronic έξι σχέσεων, είναι οι ανεκτίμητοι φίλοι του οδηγού για κάθε διαδρομή. Στον αυτοκινητόδρομο, στην ανηφορική διαδρομή και στη πόλη, είναι απολαυστικό.

Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4΄΄ και τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης(SPORT, MID και GREEN). Ανάλογα ρυθμίζεται αυτόματα η λειτουργία του μοτέρ και η περιοχή αλλαγής των σχέσεων.

Η οδική συμπεριφορά ανεξάρτητα από το είδος του καυσίμου δεν αλλάζει. Θυμίζει καρτ, είναι απολύτως οδηγοκεντρική και αποτελεί μοναδικό προνόμιο του αυτοκινήτου, που στη πεντάπορτη εκδοχή φιλοξενεί και την οικογένεια. Η αύξηση του μήκους συνέβαλε στην αναβάθμιση του επιπέδου άνεσης των επιβατών.

Τέσσερις ενήλικες κάθονται άνετα και μπορούν να ταξιδέψουν. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 278 λίτρα. Από 27.043 ευρώ. Ενστάσεις, για θόρυβο του κινητήρα και τη ποιότητα μερικών υλικών.
real.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!